Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik ga vandaag met baby van 11 maanden naar de winkel.
We keren terug naar de auto, ik zet de winkeltas met ook mijn gsm en autosleutels op de passagiersstoel en zet dan de baby in zijn autostoel.
Aangezien ik opnieuw zwanger ben (en wat last heb om onze baby te dragen) doe ik pas nadien de winkelkar weg. Ik had de dichtste parkeerplaats bij de winkelkarren, dus was letterlijk 4 meter verder.
Bedoeling was om de deur thv babystoel open te laten, maar op de 1 of andere manier valt die toch dicht. Ik maakte er niets van, tot ik plots zag dat mijn auto vanzelf op slot ging.
Kreeg de auto niet meer open via de automatische manier van mijn klink aanraken. Koffer wou ook niet meer open. En sleutel lag dus op de passagiersstoel...

Gelukkig iemand zijn gsm kunnen lenen en via mijn moeder mijn man kunnen bellen (zal me leren om mijn man zijn nummer niet vanbuiten te kennen) die net thuis was tijdens zijn middagpauze, op nog geen kilometer van de winkel. Dus die is met de reservesleutels gekomen.
Kind vond het hilarisch hoe ik gekke bekken stond te trekken voor zijn ruit.
Maar was toch enorm op mijn ongemak. Het was vrij warm vandaag en ik heb geen idee hoe snel een auto opwarmt als die in de zon staat. En ik had ook geen bevestiging dat mijn man de boodschap gekregen had want de man wiens gsm ik geleend had moest weg.

Ik begrijp ook echt niet hoe een auto zichzelf volledig kan locken als de sleutel in de auto zelf ligt! Ik heb al zo vaak mijn autosleutel in de auto gelegd en dan baby in de autostoel, en dit is nog nooit gebeurd. Ben echt gefrustreerd, hoe onveilig is dat..
Toch echt geschrokken, was de rest van de dag extreem voorzichtig om autosleutels altijd bij mij te houden.

Verlof genomen om wat grond te schuppen om een paadje met kiezels aan te leggen. De vorige eigenaar vond het blijkbaar leuk om net dat stukje grond vol te steken met bouwafval. Fucking hell.

Daarjuist in de supermarkt.

stond lange rij aan te schuiven aan kassa 1,
ik hoor kassa 1 dame omroepen "Kenny voor kassa 2 aub".

Ik kom juist toe aan de kassa's, en hoor dit, dus ga naar kassa 2, omdat daar (nog) niemand stond. Niemand volgt mij precies ook, iedereen blijft daar maar staan wachten aan kassa 1 ( tot ze den Kenny zien toekomen?)

Kassa 1 madam tegen mij "excuseer, ik denk dat deze mensen voor u waren".

:sop: Ik zeg "ahja? waarom blijven ze dan in uw rij staan?" ik draai me om, vraag aan de meute in rij 1"wil iemand hier voor mij ?" Niemand reageert.

Den kenny komt toe aan kassa 2, en hop meteen aan mij.

Die dacht ook ff mij op mijn plaats te kunnen zetten :scream:
Akkoord, voorsteken is not done, maar als niemand reageert en iedereen blijft staan.... je kan ze toch moeilijk bij hun kraag grijpen en naar kassa 2 slepen??

Deze namiddag rijden we achter een step die over de baan aan het zwalpen is. In het passeren zien we dat er niet 1, niet 2 maar DRIE gasten op die step staan 🤯
Al vaak 2 personen op 1 step gezien, zelfs moeder/vader met klein kind vanvoor maar dit 😳

Ik blijf mij maar opjagen in zaken waar ik 0,0 verandering aan kan brengen. Paar dagen geleden heb ik hier nogal gepost ivm de staking maandag. Maar ik blijf me daarin opjagen. Een gigantische hoop tamzakken die niet willen begrijpen dat we moeten besparen terwijl er voor bepaalde zaken hogere uitgave moeten gebeuren, dat op pensioen gaan op uw 55 niet meer te houden is, etc. Nee, liever werkgelegenheid in het gedrang brengen, mensen toegang tot hun werk blokkeren ,etc.

En dan heb je vandaag nog de vakbonden van de nmbs die trots aankondigen hun stakingsdagen meer op elkaar af te stellen. Godverdomme, ge hebt dit jaar al meer gestaakt dan gewerkt en dan durf je aan te kondigen dat je uw stakingsdagen op elkaar gaat afstellen. Respect dan aan iemand zoals Waelvis.

Deze namiddag rijden we achter een step die over de baan aan het zwalpen is. In het passeren zien we dat er niet 1, niet 2 maar DRIE gasten op die step staan 🤯
Al vaak 2 personen op 1 step gezien, zelfs moeder/vader met klein kind vanvoor maar dit 😳
Ah nog zo'n nachtmerrie op de baan die ze zo snel mogelijk mogen afschaffen. Overal maar langs slalommen, met 2-3 debiel staan doen op zo'n step. En bovendien ziet het er waanzinnig idioot uit. Tegen de richting en op het fietspad? Geen probleem eh! Stop met tam zijn en pak een fiets.

3 keer zo hard lachen wanneer je die ziet neergaan.

Ach. 2 jongens op een step waar de ene de andere zijn borstkas of heupen vasthoudt. Meer Bromance kan het niet worden. Als ze dan vallen, ligt de een sowieso op de andere.

Mijn to-do lijst waar er sneller zaken bijkomen dan ik kan afvinken. En dat stopt nooit.

pinkpanther.png

Verlof genomen om wat grond te schuppen om een paadje met kiezels aan te leggen. De vorige eigenaar vond het blijkbaar leuk om net dat stukje grond vol te steken met bouwafval. Fucking hell.
Zeer herkenbaar. De vorige eigenaar was ne zelfstandigvloerder. De vloer in onze kelder bestaat uit 10 verschillende soorten tegels, ik denk restjes die hij over had en dan maar in zijne kelder heeft gelegd. Den helft van den achtertuin is gebetoneerd. Er is een plantsoen naast de garage, daar ligt dus ook gewoon beton onder.

Wasdraad in de tuin: der steken 6 betonnen palen in de grond. Veel te veel draad voor ons, dus wat weggehaald. Dan een poging gedaan om die palen te verwijderen: opgegeven na ene: stuk beton van 50cm op 50cm. Bonus: blijkbaar mosselschelpen mee in die put & beton gekapt.

We willen over een jaar 5 den tuin heraanleggen, dat gaat echt nog wat geven.

Onze vorige huiseigenaren hadden een stuk onder de zolder dichtgemetseld met zo witte snelbeton. Toen we dat open braken om stroom bij te leggen bleek dat ze dat vol gestopt hadden met allerlei afval... Twee aanhangwagens grof puin hebben we daar uit gehaald. 🙄

Huis naast het onze is van de jaren '50. Nu recent verkocht en de huidige eigenaar is dat helemaal aan het verbouwen want sinds de jaren '50 is er niets ingrijpend aan gedaan. Werd verhuurd door mensen die dat uit een erfenis kregen en niets wilden investeren, de huurder dan was zo'n zonderlinge "klusser" waarvan ik nooit heb geweten wat die van werk deed, en of hij werk had.

Op een dag besliste die de voortuin te veranderen in een parkeerplaats voor zijn remork, ongetwijfeld zonder communicatie met de eigenaar of gemeente, hij zal gewoon een pallet klinkers ergens gekregen hebben. Kwam ik thuis van het werk en was die als "fundering" daar gewoon glas in die afgegraven tuin aan het gooien en dat aan het verbrijzelen. Dus gewoon lege bokalen en flessen voor de glasbak hé. Daarop legde hij die klinkers dan, misschien met zand ertussen voor de stabiliteit, maar dat zag er toch altijd wankel en verzakt uit. De huidige eigenaar zal daar ook op gevloekt hebben want die mocht het afvoeren.

Ge zou denken dat dat ondertussen opgelost is.
Maar nee. Ben ne keer of 7 naar de garage geweest, nu naar degene waar hij van komt.

Ik alles uitgelegd: foto's en video's toegevoegd. Goed uitgelegd dat de problemen (buiten GSM verbinding) niet constant zijn maar sporadisch en ook vaak verdwijnen maar dan paar weken later weer terugkomen. Dit zijn een deel problemen, ik plak even de mail naar de garage

• Vandaag wilde de wagen niet openen als ik met mijn sleutel naderde
  • Vandaag wilde de app ook niet verbinden met de wagen (foto 1)
  • Geregeld laadt de wagen in “noodmodus” aan laadpalen waar hij anders wel 11kw haalt, andere wagens hebben aan dezelfde paal op het zelfde moment dit probleem niet. Dit is een wederkerend probleem dat zich om de paar weken voordoet (Foto 2 en foto 3)
  • GSM verbindt draadloos wel maar valt constant weg, ik heb dit opgelost door de kabel te gebruiken maar die begint nu ook soms weg te vallen, ik kan soms zelfs niet klikken op het scherm om hem te verbinden ook al steekt hij in (foto 4) Mijn vriendin werkt in een garage en ik rijd vaak met verschillende wagens en heb daar nooit problemen mee
  • Airco menu werd tijdelijk niet bruikbaar omdat ik er niet op kon klikken en dus geen verwarming had, zie video
  • Voorste (?) sensoren werken soms niet waardoor een deel functies wegvallen (foto 5 en 6)
  • De camera’s springen niet aan als je vooruit ergens inrijdt, hij pikt wel op dat je inrijdt en gaat in het parkeermenu maar verder geen camera-assitentie (doet zich altijd voor) (foto 7)
  • Lane assist valt soms weg zonder indicatie dat er iets met de sensoren zou zijn (foto 8 en foto 9)
  • Op een moment kon ik mijn radio niet regelen.

Ga ik die vandaag oppikken, nadat ik 5 dagen met een vervangwagen heb gereden (zonder enig connectie probleem met de gsm).

Reactie: 'Ja, we hebben een paar keer met een paar gsm's gestest en ook een paar keer geladen zonder problemen'.

Ja jongens, dat is het niet he. Ik rijd met dat ding en 2 km verder op flipt android auto weer.
De rest zal nog wel komen de rest van de week.
Ik steek hem nog es in brand, echt waar.

Allee, de garage is mijne auto dus maandag komen halen.
Ik heb de filmpjes vorige week allemaal opnieuw moeten doorsturen, ik heb ondertussen begin van de week bericht gehad van WeTransfer dat de links met foto's vervallen zijn zonder downloaden.
Benieuwd of ze nog naar de filmpkes gaan vragen, my guess is no.

Ik ben redelijk zeker dat ik dat kloteding weer ga terug krijgen met dezelfde problemen.
Die van mijn werkt voor een grote groep garages en die had toevallig een tijdje geleden opleiding met mensen van VW en blijkbaar is er effectief in de periode dat ik die wagen gekocht heb een issue met een groter dan normaal aandeel wagens.

Leuk!

Gisteren een step gepasseerd. Kind vanvoor, moeder vanachter. Moeder had uiteraard draadloze oortjes op.

Terug
Bovenaan