Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Echt het hele tracject dat mijn vriendin moet afleggen om haar opleiding af te ronden is echt te belachelijk voor woorden.

Je moet dus communiceren met de RVA, VDAB, HVW en Naric en die weten van elkaar dus echt niks af.

Hoe welk papier, huh? Ja nee dit ontbreekt ook nog (kon je dat niet bij de eerste aanvraag zeggen???) Ahja loopbaanonderbreking kan je maar per 3 maand pakken, dus voor u 2 resterende maanden moet je het maar zelf uitzoeken.

WAT. EEN. SOEP.

Nu een heel gedoe met Naric omdat ze een diploma erkenning haar vrijstelling van betaling van de VDAB niet willen goedkeuren. Echt al tientallen mails, zodat ze toch maar 100 euro uitsparen.

En dan die hele CVO brussel daar nog tussen, wat een grap van een administratie is dat daar ook. Constant foute documenten doorsturen, zelf niks weten bij vragen, etc.

/rant out

't was eens nodig want nu is heel die zever nog altijd niet in orde en ze is al aan het werk ondertussen :sop:
Vanaf je afwijkt van een standaardsituatie (hier naar school geweest, gewerkt, enz.) is het soms ongeloofelijk hoe al die diensten kennelijk nog nooit zoiets hebben gezien en alles voor de eerste keer ontdekken samen met jou.

Ik wil met jou wel een stadssafari doen hoor, wel met bescherming tegen de marginalen en zo.
Tolk je ook?

Ik zit in een bachelor opleiding van 4 jaar, en man, wat heb ik een hekel aan die zijstroom lectoren.

Er zijn 3 soorten lectoren: De klassieke lector met een uitgebreide opleiding, die op een verstaanbare manier leerstof kunnen overbrengen.
De proffen, die gastcolleges komen geven. Meestal enorm interessant, en omdat die dat ook niet al te vaak doen merk je dat die voldoening halen om moeilijke leerstof op een begrijpbare manier over te brengen.
En dan heb je de zijstroom lectoren, personen die voornamelijk nog in het werkveld staan. Vaak zijn deze enorm sterk in hun vakgebied, maar zo een enorme ramp qua lesgeven.

Ik zit hier nu 7 uur online les te volgen over neonatologie, en wat een f*cking warboel van nieuwe terminologieën, waar die lectoren blijkbaar een enorme erectie krijgen elke keer ze een nieuwe benaming kunnen voorschotelen voor een symptoom dat Jan en alleman kent.
Terminologie is tof, en zeker ook nodig om te kunnen volgen binnen bepaalde domeinen. Maar doe aub wel de moeite om ook uit te leggen waar je over bezig bent i.p.v. uw zelfbeeld op te krikken en uw powerpoints af te ratelen.

En dan maar stom staan dat het niveau van het onderwijs ondermaats is. Ik zei het jaren geleden al, en zie het alleen maar bevestigd, maar dit ligt voor het grootste deel aan de complete onkunde van een groot deel van het onderwijzend personeel.

Tot zover mijn rant!

Steun de Chiro en koop een taart. Komen ze af met degoutante prefab boecht.
Is toch normaal tegenwoordig of denk je echt dat die jongens en meisjes van de scouts die koekjes zelf bakken ?
De bedoeling is om winst te maken maar kinderarbeid is nog niet toegelaten hier . ;)

(En hoe meer winst ze kunnen maken , hoe meer bier de leiding dan kan kopen . ;) )

Is toch normaal tegenwoordig of denk je echt dat die jongens en meisjes van de scouts die koekjes zelf bakken ?
Bij de lokale Chiro zijn het de ouders die bv. pannekoeken bakken. Je merkt duidelijk dat die vers gebakken zijn. Zo is het dus ook mogelijk.

Nu ik eindelijk een nieuwe wagen heb waarbij het autonome rijden op punt staat erger ik mij mateloos aan die motorrijders die overal tussen willen wringen. Ik moet constant dat systeem overrulen omdat mijn wagen mooi in het midden van de weg wil blijven rijden. Vooral in de files is dat toch super handig. Maar ja op dees manier dus niet.

Tel daarbij het feit dat er al ene tegen mijn spiegel is gereden met 300km op de teller omdat die geen geduld had en langs wou terwijl ik aan de lichten stond te wachten op groen.

Nu ik eindelijk een nieuwe wagen heb waarbij het autonome rijden op punt staat erger ik mij mateloos aan die motorrijders die overal tussen willen wringen. Ik moet constant dat systeem overrulen omdat mijn wagen mooi in het midden van de weg wil blijven rijden. Vooral in de files is dat toch super handig. Maar ja op dees manier dus niet.

Tel daarbij het feit dat er al ene tegen mijn spiegel is gereden met 300km op de teller omdat die geen geduld had en langs wou terwijl ik aan de lichten stond te wachten op groen.
Het feit dat je auto geen wetteljk verplichte reddingsstrook laat toont aan dat het system van autonoom rijden in je auto dus niet 100% op punt staat. Eigenlijk zou je je dus op je auto moeten ergeren :biglaugh: .
Dat ze tegen je spiegel rijden is dan weer niet ok

Het feit dat je auto geen wetteljk verplichte reddingsstrook laat toont aan dat het system van autonoom rijden in je auto dus niet 100% op punt staat. Eigenlijk zou je je dus op je auto moeten ergeren :biglaugh: .
Dat ze tegen je spiegel rijden is dan weer niet ok

Stel me daarbij dan de vraag of dat ooit veilig geïmplementeerd kan worden en hoe makkelijk of moeilijk het hierdoor zal zijn om hier ooit autonoom rijdende wagens te hebben.

Stel me daarbij dan de vraag of dat ooit veilig geïmplementeerd kan worden en hoe makkelijk of moeilijk het hierdoor zal zijn om hier ooit autonoom rijdende wagens te hebben.
IF km/u <30 AND autostrade AND op 't 3de rijvak THEN rij links van het baanvak. Opgelost

IF km/u <30 AND autostrade AND op 't 3de rijvak THEN rij links van het baanvak. Opgelost

En hoe doe je dat met hulpdiensten die in je gat rijden en erlangs willen op een gewone gewestweg. Ze allemaal een tracker meegeven die je aan de kant zet als ze naderen ? Zo lang de infrastructuur hier niet voor geschikt is zie ik dat niet zo snel gebeuren zonder ergens ne fietser of voetganger mee te scheppen.

En hoe doe je dat met hulpdiensten die in je gat rijden en erlangs willen op een gewone gewestweg. Ze allemaal een tracker meegeven die je aan de kant zet als ze naderen ? Zo lang de infrastructuur hier niet voor geschikt is zie ik dat niet zo snel gebeuren zonder ergens ne fietser of voetganger mee te scheppen.
Waarom zou dat systeem die voetganger of fietser niet opmerken?

Dat nummer Messy van Lola Young dat ze om de vijf botten spelen, inclusief op "rock"zender Willy. Mannekeslief, steek eens wat variatie in uw playlists.

Ik heb zonet gelogen om niet te moeten gaan werken, terwijl ik eigenlijk gewoon veel te moe ben want maar 3 uurtjes geslapen.

En op een of andere manier voel ik me heel schuldig :unsure:

reddingstrook is verplicht op alle wegen met 2 x 2 rijstroken of meer. Daar is wel iets meer dan enkel "als je traag op de autostrade rijdt wijk uit naar links op het derde vak"

Als motorrijder erger ik mij mateloos aan chauffeurs die geen plaats laten voor de reddingsstrook, nochtans wettelijk verplicht.

Ik zie het probleem ook niet goed, je zet je auto een klein beetje naar links (of naar rechts), en wij hoeven niet te wringen. Dit neemt voor jou max 5 seconden in beslag, maar maakt voor de motorrijder een groot verschil, qua tijd, maar ook qua veiligheid.

Het feit dat je autonome wagen steeds wil corrigeren, wil zeggen dat die nog niet geschikt is om op dat moment autonoom te rijden.

Ik heb op mijn nieuwe auto ook lane detecting en adaptive cruise control, en zet mij toch ook links. Desnoods kan ik die lane detecting ook uitzetten.

Dat ze tegen je spiegel rijden is natuurlijk niet oké, als er geen plaats is, zal ik het ook niet proberen te forceren. Maar tijdens het aanschuiven aan rode lichten, laat ik met de auto ook altijd een beetje plaats.

Als motorrijder erger ik mij mateloos aan chauffeurs die geen plaats laten voor de reddingsstrook, nochtans wettelijk verplicht.

Ik zie het probleem ook niet goed, je zet je auto een klein beetje naar links (of naar rechts), en wij hoeven niet te wringen. Dit neemt voor jou max 5 seconden in beslag, maar maakt voor de motorrijder een groot verschil, qua tijd, maar ook qua veiligheid.
De eerste motorrijder die aan 20-25 km per uur door stilstaand verkeer rijdt moet ik anders ook nog tegenkomen. Want sneller dan dat mogen ze niet rijden op die reddingsstrook

Aantal weken geleden gaf mijn auto(leasing) de melding "actieve motorkap storing".

Aangezien ik toch bijna aan de km's zat, ineens een volledig onderhoud geboekt via leasing bij de dichtbijzijnde goedgekeurde garage.
Onderhoud uitgevoerd, ivm storing konden ze op eerste zicht niets abnormaals vinden, maar aangezien het een Audi/VW garage is en het om een Mercedes gaat, was het beter dat ik bij merkgarage ging om hem volledig uit te lezen + is nog in garantie.

Afspraak gemaakt bij Mercedes garage, gisteren 8h binnen, 14u telefoon. Auto is klaar, u mag hem afhalen.

Ter plaatste:
*Aub meneer, hier uw sleutels en een copy van de factuur (267,88 eurokes).
-En wat was het nu? Echt een defect of enkel een defecte sensor/software?
*Marterschade meneer.
-Dat is dan straf dat ze dat bij het onderhoud niet hebben opgemerkt. Maar alé, nu is het in orde?
*Nee meneer, we hebben enkel gekeken en vastgesteld. Nu gaan we aan de leasing vragen of we tot herstelling mogen overgaan en dan bellen we u terug.

WTF, motorkap open of auto op de brug...ah da's ne marter geweest...motorkap dicht/auto af de brug....da's dan 267 aub.
Het is wel voor de leasing, maar toch.

Gisteren een lekkere en vooral voor een keer niet mislukte Japanse kaastaart gemaakt, om ze dan bij het uit de springvorm halen op de grond te laten vallen 😭 Heb gelukkig nog een mini troosttaartje kunnen maken met de rest van het deeg maar 't was toch efkes pijnlijk

Terug
Bovenaan