Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mensen met te veel parfum. Ongelofelijk wat er soms naast u komt zitten op de trein. En het zijn ook nooit aangename parfums maar action brol. En op den bureau zijn er ook een paar daar die er een weekloon op spuiten denk ik. Daar heb ik al eens van geklapt maar zonder veel effect.

Mensen met te veel parfum. Ongelofelijk wat er soms naast u komt zitten op de trein. En het zijn ook nooit aangename parfums maar action brol. En op den bureau zijn er ook een paar daar die er een weekloon op spuiten denk ik. Daar heb ik al eens van geklapt maar zonder veel effect.
Ook nog eens samengewerkt met zo iemand die een letterlijk adembenemende eau de cologne op had. Als die in de buurt kwam had ik moeite met ademen, zo scherp was de geur.

Amai ja, op het werk lopen er zo ook een paar rond. Als die toevallig 's morgens de afwas hebben uitgeladen, dan proeft ge letterlijk die parfum in uw tas koffie :crazy:

In Brakel was er naar het schijnt een frituur die on the side waterverzachters verkocht. "Een kleintje met extra onthardingszout alstublieft!"

Al gepost in het kindertopic, maar toch even ranten hier ook.
We zijn op zoek naar een crèche aangezien we welgeteld 3 (!) dagen weten dat we in verwachting zijn. Volledig gepland, dus veel vroeger konden we het niet weten ook. Dat wil zeggen dat we opvang nodig hebben vanaf maart (+-) 2026.

Na een 20-tal crèches te contacteren:
1 (!!!) die nog plaats heeft vanaf de herfstvakantie 2026. Al de andere zitten vol tot januari 2027. :wtf:
Dat we een maand zouden moeten overbruggen tot daar aan toe, maar je spreekt hier over 9 maanden fulltime opvang die je moet gaan zoeken.. Ik vind het schandalig dat het zo erg gesteld is, en snap tegelijkertijd ni hoe een crèche 20 maand op voorhand al kan weten dat ze volzitten. ééntje of twee zou ik nog snappen, maar niet allemaal..
Het haalt alle vreugde weg uit wat een blije gebeurtenis zou moeten zijn, degoutant gewoon.

Bekijk het positief
Aangezien je het nog maar 3 dagen weet is het wss nog niet te laat voor abortus? precies kinderen genoeg op komst als ik het zo lees

Brief gehad met een invulformulier om de komende 4 jaar mogelijks opgeroepen te worden om te zetelen in een assisenjury.

Hopelijk werkt een medisch attest dan moest het ik toch ooit opgeroepen worden. :unsure:
Lijkt mij anders wel eens interessant om te mogen meemaken.

Enkele weken geleden toen ik ferm zwaar ziek was mijn portefeuille kwijtgeraakt. Kaarten laten blokkeren en nieuwe aangevraagd. Deze week is mijn kredietkaart gearriveerd, ging naar de winkel om een betaling mee te doen zodat ik het online kan gebruiken. Verkeerde pincode. Was nochtans zeker dat de juiste doorgegeven was.

Naar de bank gegaan, ze gingen een brief laten sturen naar mijn adres met de juiste pincode. Brief arriveerde gisteren, deze morgen betaling mee gaan doen, gaf de pincode in. Rarara, weer verkeerde pincode... 'k ga maandag terug mogen keren. The fuck hebben ze uitgespookt met mijn kredietkaart. :mad:

Mijn laptop die om de 30 min hier een bluescreen geeft en heropstart.
Geen idee van waar dat nu weer komt :sop:.

Mijn laptop die om de 30 min hier een bluescreen geeft en heropstart.
Geen idee van waar dat nu weer komt :sop:.
Even in het event log book kijken, daar staat meestal wel een reden. Als je een memory dump hebt kan je die ook analyseren. Video driver probleem misschien?

Mijn Samsung Galaxy S24 stuurt sinds een aantal dagen (sinds laatste update vermoed ik) elk uur een notificatie over het weer. Totaal niet om gevraagd, nooit ingesteld, en ook nergens uit te zetten? Weer app notificaties, Chrome notificaties staan allemaal uit. Toch blijft dat maar verschijnen. Om zot te worden.

gisteravond, aan Gent St-Pieters.
mijn trein komt toe, ik naar de tramhalte. staat er op dat scherm bij mijn tram "reeds vertrokken". 2 minuten te vroeg wel, dus ik was al aan het vloeken. soit, ik ga het station in, in de hoop dat er een tram is naar Dampoort (want hoewel ik dan een stuk te voet moet, ben ik sneller thuis dan met de volgende tram, 20 minuten later.)
maar goed: die trein was er niet, dus maar weer naar de tramhalte.

staat die tram daar toch. dus rap een sprintje getrokken, want als het scherm al zegt dat hij al vertrokken is, zal die wel elk moment kunnen vertrekken zeker?

niet dus: die is daar nog 5 minuten blijven staan. en aan de volgende halte nóg eens 5 minuten. en zo onderweg nóg een halte of 3.

ik blijf De Lijn frustrerender vinden als de NMBS.

Bonne chance.

Als het even diep zit, hier naar luisteren:

Al sinds lang heb ik deze woensdag een afspraak met de wagen in Aalst. Normaal regel ik onderhoud viavia maar zit met softwareproblemen dus deze keer onderhoud en co bij een officiële garage. Wij hebben maar een wagen dus ik dacht met de trein terug te komen en dan de wagen op te halen 's avonds.

En nu natuurlijk treinstaking. Valt het een beetje mee, of moet ik me voorbereiden op een dagje Aalst?

Al sinds lang heb ik deze woensdag een afspraak met de wagen in Aalst. Normaal regel ik onderhoud viavia maar zit met softwareproblemen dus deze keer onderhoud en co bij een officiële garage. Wij hebben maar een wagen dus ik dacht met de trein terug te komen en dan de wagen op te halen 's avonds.

En nu natuurlijk treinstaking. Valt het een beetje mee, of moet ik me voorbereiden op een dagje Aalst?

Ik wil met jou wel een stadssafari doen hoor, wel met bescherming tegen de marginalen en zo.

Echt het hele tracject dat mijn vriendin moet afleggen om haar opleiding af te ronden is echt te belachelijk voor woorden.

Je moet dus communiceren met de RVA, VDAB, HVW en Naric en die weten van elkaar dus echt niks af.

Hoe welk papier, huh? Ja nee dit ontbreekt ook nog (kon je dat niet bij de eerste aanvraag zeggen???) Ahja loopbaanonderbreking kan je maar per 3 maand pakken, dus voor u 2 resterende maanden moet je het maar zelf uitzoeken.

WAT. EEN. SOEP.

Nu een heel gedoe met Naric omdat ze een diploma erkenning haar vrijstelling van betaling van de VDAB niet willen goedkeuren. Echt al tientallen mails, zodat ze toch maar 100 euro uitsparen.

En dan die hele CVO brussel daar nog tussen, wat een grap van een administratie is dat daar ook. Constant foute documenten doorsturen, zelf niks weten bij vragen, etc.

/rant out

't was eens nodig want nu is heel die zever nog altijd niet in orde en ze is al aan het werk ondertussen :sop:

Echt het hele tracject dat mijn vriendin moet afleggen om haar opleiding af te ronden is echt te belachelijk voor woorden.

Je moet dus communiceren met de RVA, VDAB, HVW en Naric en die weten van elkaar dus echt niks af.

Hoe welk papier, huh? Ja nee dit ontbreekt ook nog (kon je dat niet bij de eerste aanvraag zeggen???) Ahja loopbaanonderbreking kan je maar per 3 maand pakken, dus voor u 2 resterende maanden moet je het maar zelf uitzoeken.

WAT. EEN. SOEP.

Nu een heel gedoe met Naric omdat ze een diploma erkenning haar vrijstelling van betaling van de VDAB niet willen goedkeuren. Echt al tientallen mails, zodat ze toch maar 100 euro uitsparen.

En dan die hele CVO brussel daar nog tussen, wat een grap van een administratie is dat daar ook. Constant foute documenten doorsturen, zelf niks weten bij vragen, etc.

/rant out

't was eens nodig want nu is heel die zever nog altijd niet in orde en ze is al aan het werk ondertussen :sop:

Lage rugpijn, zelf bij het hoesten. Was al een paar weken aan het sluimeren en nu sinds het weekend serieus doorgebroken.

WAT. EEN. SOEP.

/rant out

The mac-bc is strong in this one.

Terug
Bovenaan