Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heel die bende is kunnen vluchten. Ter plaatse wou men geen PV opmaken, hij moest afspraak maken op bureau de week erop. Diezelfde nacht is die bende teruggekeerd en was de politie nog aanwezig. Achtervolging van een witte BMW 1 zonder succes. Ze gingen beelden checken en getuigen zoeken maar daar is niets van in huis gekomen. Ook de nummerplaat hebben ze niet genoteerd.

Ze hebben tot op heden nog niemand van de belagers verhoord. Belagers zijn wel geïdentificeerd door getuigen. Maar ook die hebben ze nog niet opgeropen om te verhoren.

En inderdaad politie stelt enkel vast. Maar dan moet dat ook gebeuren.
Een pv wordt ter plaatse niet opgesteld, dat gebeurd ten burele. Waarschijnlijk zal jij / het slachtoffer het verhoor bedoelen. In sommige gevallen is dat makkelijker om achteraf te doen, dan kan vb direct het medisch attest ook afgegeven worden en kan men direct noteren of en hoe lang er arbeidsongeschiktheid is.

Hoe kan iemand nu weten of een nummerplaat wel/niet genoteerd werd? Dat duurt 2 seconden en kan zelf gewoon via de radio doorgegeven worden en dan in de fiche gezet worden.

Zeker als zoiets in de media komt, kan je er wel vanuit gaan dat er gewerkt wordt zoals het moet.

Heel die bende is kunnen vluchten. Ter plaatse wou men geen PV opmaken, hij moest afspraak maken op bureau de week erop. Diezelfde nacht is die bende teruggekeerd en was de politie nog aanwezig. Achtervolging van een witte BMW 1 zonder succes. Ze gingen beelden checken en getuigen zoeken maar daar is niets van in huis gekomen. Ook de nummerplaat hebben ze niet genoteerd.

Ze hebben tot op heden nog niemand van de belagers verhoord. Belagers zijn wel geïdentificeerd door getuigen. Maar ook die hebben ze nog niet opgeropen om te verhoren.

En inderdaad politie stelt enkel vast. Maar dan moet dat ook gebeuren.
Er is op reddit een thread over het voorval en dat spreekt jou tekst hier wel tegen op bepaalde vlakken. Zo zou het kopstuk van de bende (ong 15j) wel opgepakt zijn?

Hoe kan iemand nu weten of een nummerplaat wel/niet genoteerd werd? Dat duurt 2 seconden en kan zelf gewoon via de radio doorgegeven worden en dan in de fiche gezet worden.

Zeker als zoiets in de media komt, kan je er wel vanuit gaan dat er gewerkt wordt zoals het moet.
Politie bevestigde zelf dat de nummerplaat niet genoteerd werd en de wagen kon ontsnappen.

Kwam niet in de media.

Begrijp me niet verkeerd; ik hou van film en pizza. Thuis vind ik het leuk om een film te kijken en tegelijk pizza te eten, maar je zal maar extra betalen voor een "vip"-ervaring om vervolgens anderhalf uur te genieten van de persoon die twee rijen achter u een pizza met extra salami en look zit op te peuzelen.

En dan klagen die uitbaters dat ze minder volk trekken...

Begrijp me niet verkeerd; ik hou van film en pizza. Thuis vind ik het leuk om een film te kijken en tegelijk pizza te eten, maar je zal maar extra betalen voor een "vip"-ervaring om vervolgens anderhalf uur te genieten van de persoon die twee rijen achter u een pizza met extra salami en look zit op te peuzelen.

En dan klagen die uitbaters dat ze minder volk trekken...
Ook wel een hard pass hier. Ik hoef echt niet in de geur van pizza te zitten tijdens een film. Het is al erg genoeg dat er nacho's met kaasgeur is. Nog maar te zwijgen van alle eetgeluiden.

Die VIP zaal bestaat al lang. Dat staat duidelijk aangegeven, EN ge betaald extra voor het concept van die VIP zaal. Ge gaat daar echt niet per ongeluk binnen sukkelen. Dat concept heeft altijd al de bedoeling gehad om food & drinks in de zaal te bestellen.
Daarnaast gaat het over 1 (één) specifieke zaal in de UGC Mechelen. Ik denk zelfs dat dat de enigste UGC VIP zaal is in het hele land tout court.

Duseuh... gewoon niet naar die VIP zaal gaan, en ge hoeft u niet te ergeren?

Die VIP zaal bestaat al lang. Dat staat duidelijk aangegeven, EN ge betaald extra voor het concept van die VIP zaal. Ge gaat daar echt niet per ongeluk binnen sukkelen. Dat concept heeft altijd al de bedoeling gehad om food & drinks in de zaal te bestellen.
Daarnaast gaat het over 1 (één) specifieke zaal in de UGC Mechelen. Ik denk zelfs dat dat de enigste UGC VIP zaal is in het hele land tout court.

Duseuh... gewoon niet naar die VIP zaal gaan, en ge hoeft u niet te ergeren?
In de Rubens in Zwijndrecht mag je ook eten meenemen, werkt goed

Mijn vrouw was gisteren "Real Housewives of Antwerp" aan het kijken op aanraden van een vriendin. "Ja, ge moet dat eens zien, dat is kweetnioegrappig!!!1!1!!!"
Ik weet dat ik dit niet had moeten kijken, maar ik heb me één minuut laten vangen en dat was al meer dan genoeg. Triestige, fake, opgeblazen (zowel letterlijk als figuurlijk) "vrouwen". Als ge zo echt dagelijks uw leven moet leiden... Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar niveau nihil. Is zelfs niet leuk om als ragebait of ironisch te bekijken. Zelfs twee atomen boven elkaar gestapeld hebben oneindig meer diepgang dan dat triest hoopje plastiek. Ik wil zelfs geen link naar een foto posten om de naam van dat programma mijn zoekgeschiedenis niet te laten vervuilen.

In de Rubens in Zwijndrecht mag je ook eten meenemen, werkt goed
Ik weet niet hoe het daar tegenwoordig is maar als de prijzen vergelijkbaar zijn met 20 jaar geleden moet je al écht een dikke cheapskate zijn om daar eigen eten mee te nemen. En om daar nu ne Pizza mee in de zaal te nemen, daar heb je toch de plaats niet voor. Of is die zaal volledig heringericht? :unsure:

Good times wel vroeger... €3 voor ne film terwijl het in den UGC/Kinepolis toen al dik het dubbele was.

Mijn vrouw was gisteren "Real Housewives of Antwerp" aan het kijken op aanraden van een vriendin. "Ja, ge moet dat eens zien, dat is kweetnioegrappig!!!1!1!!!"
Ik weet dat ik dit niet had moeten kijken, maar ik heb me één minuut laten vangen en dat was al meer dan genoeg. Triestige, fake, opgeblazen (zowel letterlijk als figuurlijk) "vrouwen". Als ge zo echt dagelijks uw leven moet leiden... Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar niveau nihil. Is zelfs niet leuk om als ragebait of ironisch te bekijken. Zelfs twee atomen boven elkaar gestapeld hebben oneindig meer diepgang dan dat triest hoopje plastiek. Ik wil zelfs geen link naar een foto posten om de naam van dat programma mijn zoekgeschiedenis niet te laten vervuilen.
Dat was ook mijn mening na een halve aflevering die ik gedwongen moest meekijken. Maar na 3 of 4 afleveringen zit ik er helemaal in en denk ik OMG Natassia zo een drama met Amy maak je toch niet op het event van Annelies???!!!!

Ik plaats op Facebook in de groep van onze stad een advertentie voor een garagebox die ik verhuur. De eerste twee reacties zijn van de Patrick en en de Robert die komen zagen hoe duur alles is. Echt waar.

Ik plaats op Facebook in de groep van onze stad een advertentie voor een garagebox die ik verhuur. De eerste twee reacties zijn van de Patrick en en de Robert die komen zagen hoe duur alles is. Echt waar.
Fb in a nutshell.

Wacht tot iemand opwerpt hoe vreemdelingen van buiten de stad alles opkopen en huren!!

Nu ik het heb gezien, let ik er altijd weer op :unsure:.

9E3IC4j.jpeg

Tel kwijt hoeveel ik er per jaar koop voor 4 staande lampen

550x456.jpg
Late reactie maar dat soort lampen is heel gevoelig aan inbranden en dus kapot gaan als je ze met uw blote handen vastneemt. Bij het plaatsen handschoenen dragen zodat je geen vingerafdrukken kan achterlaten op het glas.

Bezig met de aanvraag tot overname van een lening. Eerst hebben ze tal van loonfiches, epc, overeenkomst etc nodig. Tot daar nog wel ergens te begrijpen. Daarna een bericht van de notaris dat ze ook nog een EOT en de overeenkomst die ik al heb doorgestuurd nodig hebben, terwijl we helemaal niet getrouwd waren. Opheldering gevraagd en mails worden niet gelezen, morgen weer een week verder en in totaal al haast een maand mee bezig.

Hoe moeilijk kan het zijn. 🤷‍♂️

Al gepost in het kindertopic, maar toch even ranten hier ook.
We zijn op zoek naar een crèche aangezien we welgeteld 3 (!) dagen weten dat we in verwachting zijn. Volledig gepland, dus veel vroeger konden we het niet weten ook. Dat wil zeggen dat we opvang nodig hebben vanaf maart (+-) 2026.

Na een 20-tal crèches te contacteren:
1 (!!!) die nog plaats heeft vanaf de herfstvakantie 2026. Al de andere zitten vol tot januari 2027. :wtf:
Dat we een maand zouden moeten overbruggen tot daar aan toe, maar je spreekt hier over 9 maanden fulltime opvang die je moet gaan zoeken.. Ik vind het schandalig dat het zo erg gesteld is, en snap tegelijkertijd ni hoe een crèche 20 maand op voorhand al kan weten dat ze volzitten. ééntje of twee zou ik nog snappen, maar niet allemaal..
Het haalt alle vreugde weg uit wat een blije gebeurtenis zou moeten zijn, degoutant gewoon.

We zijn op zoek naar een crèche aangezien we welgeteld 3 (!) dagen weten dat we in verwachting zijn. Volledig gepland, dus veel vroeger konden we het niet weten ook. Dat wil zeggen dat we opvang nodig hebben vanaf maart (+-) 2026.

Wacht tot ze ingeschreven moeten worden in een school. En zwemlessen. En de kampen tijdens de vakantie. En en en... de volgende 12-15 jaar zal je nog veel mogen zitten refreshen achter je PC en het is niet voor tickets voor je favoriete band...

Na een 20-tal crèches te contacteren:
1 (!!!) die nog plaats heeft vanaf de herfstvakantie 2026. Al de andere zitten vol tot januari 2027. :wtf:
Dat we een maand zouden moeten overbruggen tot daar aan toe, maar je spreekt hier over 9 maanden fulltime opvang die je moet gaan zoeken.. Ik vind het schandalig dat het zo erg gesteld is, en snap tegelijkertijd ni hoe een crèche 20 maand op voorhand al kan weten dat ze volzitten. ééntje of twee zou ik nog snappen, maar niet allemaal..
Het haalt alle vreugde weg uit wat een blije gebeurtenis zou moeten zijn, degoutant gewoon.
Dat is idd wel kak, ferm had bij ons in de regio wel iets waar je op kon inschrijven en dan gingen die heel de gezochte regio af naar plekken die vrij waren.

Wij hebben toch redelijk wat geluk gehad dan denk ik wij zochten in februari iets voor januari 26 en er waren er een paar die zeiden vanaf april (aantal naar kleuterschool dan dus einde crèche). Maar toch ook zeker de helft die zeiden we hebben nog één of enkele plaatsjes vrij... . En wij zochten eigenlijk qua regio op max twintig minuten rijden van de woonst... .

gisteravond, aan Gent St-Pieters.
mijn trein komt toe, ik naar de tramhalte. staat er op dat scherm bij mijn tram "reeds vertrokken". 2 minuten te vroeg wel, dus ik was al aan het vloeken. soit, ik ga het station in, in de hoop dat er een tram is naar Dampoort (want hoewel ik dan een stuk te voet moet, ben ik sneller thuis dan met de volgende tram, 20 minuten later.)
maar goed: die trein was er niet, dus maar weer naar de tramhalte.

staat die tram daar toch. dus rap een sprintje getrokken, want als het scherm al zegt dat hij al vertrokken is, zal die wel elk moment kunnen vertrekken zeker?

niet dus: die is daar nog 5 minuten blijven staan. en aan de volgende halte nóg eens 5 minuten. en zo onderweg nóg een halte of 3.

ik blijf De Lijn frustrerender vinden als de NMBS.

Terug
Bovenaan