Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Beelden gezien van in Gistel waar een jonge kerel in elkaar gemept wordt door enkele andere jongeren. Achteraf moet hij op z'n knieën sorry zeggen.

Wat is dat toch weer de laatste tijd. In Kortrijk ook zo'n bende op gang, 16-18 jaar die met een stuk of 10-15 op pad zijn om iemand aan te vallen. Diezelfde bende heeft onlangs niet ver van waar ik woon een gast de grond in gestampt en blijven schoppen erop en van 't weekend stonden ze aan mijn stamcafé om er iemand uit te pikken. 't Weekend ervoor in Kortrijk ne vent van 60 een glas op z'n kop geslagen out of the blue. Telkens alles op beeld door de bende zelf en dat doet dan de ronde op whatsapp.

Politie doet niets. Er zijn beelden, nummerplaat, getuigen. Eén van de slachtoffers ken ik, politie was ter plaatse en had geen tijd om PV op te stellen, moest een afspraak maken op den bureau.

Ik snap het niet. Er zit geen eer in iemand van langs achter aan te vallen met 10 man zonder reden.

Het probleem lost zichzelf uiteindelijk wel op, there's always a bigger fish enz., maar godverdomme ik word daar woedend van.

Dat zal toch een minnelijke schikking zijn, dus ik zie ook niet echt wat je wint met dat te betwisten omdat het iemand is waarmee je (vermoed ik) samenwoont.
nee, uiteindelijk niet. maar aangezien @Chizm het vraagt, zal het voor hem wel iets uit maken, zeker?
de kans bij een normaal persoon dat die ene overtreding iets gaat uitmaken, is vrij klein idd.

Lap... das hier praktisch mijn voordeur... daar gaat de rust in ons boerendorp. :(
Benieuwd ook wat de groene ervan vinden met heel het natuur en erfgoed Drongengoed.

Celebrity Masterchef gezien en ik denk dat ik misschien maar een viertal deelnemers kende. Wat is dat met al die influencers en Tik-Takkers tegenwoordig? Hou die op het internet waar ze horen, en waar ik ze kan vermijden naar hartelust.
Hoofdprijs voor meest ergerlijk figuur in dat programma ging met vlag en wimpel naar online ""persoonlijkheid"" Bert De Cock of zoiets. Wat ze daar in gezien hebben is mij een raadsel. Kleedt zich in halve gordijnen en heeft een gigantisch walgelijk rattennest kluit haar op zijn kop. "Ho mannekes, kijk mij hier eens extravert zijn. Kijk naar mij! Aandacht! Ik wil aandacht! Ik ben toch lekker spontaan!!!:puke:".
Echt, als dat de nieuwe lichting aan "talent" moet voorstellen, mogen ze hem houden ze. Bah, wat een non-figuur.

Ach, het zal aan mij liggen zeker?

Celebrity Masterchef gezien en ik denk dat ik misschien maar een viertal deelnemers kende. Wat is dat met al die influencers en Tik-Takkers tegenwoordig? Hou die op het internet waar ze horen, en waar ik ze kan vermijden naar hartelust.
Hoofdprijs voor meest ergerlijk figuur in dat programma ging met vlag en wimpel naar online ""persoonlijkheid"" Bert De Cock of zoiets. Wat ze daar in gezien hebben is mij een raadsel. Kleedt zich in halve gordijnen en heeft een gigantisch walgelijk rattennest kluit haar op zijn kop. "Ho mannekes, kijk mij hier eens extravert zijn. Kijk naar mij! Aandacht! Ik wil aandacht! Ik ben toch lekker spontaan!!!:puke:".
Echt, als dat de nieuwe lichting aan "talent" moet voorstellen, mogen ze hem houden ze. Bah, wat een non-figuur.

Ach, het zal aan mij liggen zeker?

Wij hadden just hetzelfde idee toen we keken. De meesten ken ik niet en bij die Bert De Kock wou ik dat hij er meteen ging uitvliegen, maar helaas. :lol: Die hype van die tiktokkers en dergelijke naar de tv te willen trekken, mag dringen ophouden. Ik weet ook wel dat ze dat doen om dat tiktokpubliek naar de tv te lokken, maar de oudere (als in 20+) tv-kijker heeft daar nu eens absoluut niets aan.

Gelukkig doen Bert Huysentruyt en Maggie De Block nog mee, die laatste komt mij ook heel sympathiek over. En precies serieus afgevallen. Sarah Vandeursen kan zich niet echt losmaken van een typetje, wat in zo'n programma ook niet altijd even aangenaam is.

Beelden gezien van in Gistel waar een jonge kerel in elkaar gemept wordt door enkele andere jongeren. Achteraf moet hij op z'n knieën sorry zeggen.

Wat is dat toch weer de laatste tijd. In Kortrijk ook zo'n bende op gang, 16-18 jaar die met een stuk of 10-15 op pad zijn om iemand aan te vallen. Diezelfde bende heeft onlangs niet ver van waar ik woon een gast de grond in gestampt en blijven schoppen erop en van 't weekend stonden ze aan mijn stamcafé om er iemand uit te pikken. 't Weekend ervoor in Kortrijk ne vent van 60 een glas op z'n kop geslagen out of the blue. Telkens alles op beeld door de bende zelf en dat doet dan de ronde op whatsapp.

Politie doet niets. Er zijn beelden, nummerplaat, getuigen. Eén van de slachtoffers ken ik, politie was ter plaatse en had geen tijd om PV op te stellen, moest een afspraak maken op den bureau.

Ik snap het niet. Er zit geen eer in iemand van langs achter aan te vallen met 10 man zonder reden.

Het probleem lost zichzelf uiteindelijk wel op, there's always a bigger fish enz., maar godverdomme ik word daar woedend van.
Klinkt belachelijk maar...de zon die er wat meer door komt? Staan de kleine ettertjes misschien wat hitsiger.
Ik kan mij daar ook enorm kwaad in maken.

Klinkt belachelijk maar...de zon die er wat meer door komt? Staan de kleine ettertjes misschien wat hitsiger.
Ik kan mij daar ook enorm kwaad in maken.
Kerel biedt 0,0 weerstand. Als de aanvaller faalt dan staan z'n homies paraat. En dan achteraf high fiven alsof ze een wedstrijd gewonnen hebben.

Die moet dringend ge-high fived worden in 't gezicht met een stoel.

Kerel biedt 0,0 weerstand. Als de aanvaller faalt dan staan z'n homies paraat. En dan achteraf high fiven alsof ze een wedstrijd gewonnen hebben.

Die moet dringend ge-high fived worden in 't gezicht met een stoel.
Waarom politie daar niks aan doen? Wordt zoiets niet opgevolgd?

Mss is dat ook een ergernis: politie.

Voor elke scheet of boer hier moet je een afspraak maken, niks kan nog spontaan? En dan sta je daar in een boerengat waar 3 man is, en maar lachen ondereen, maar ik zit dan een uur in die wachtzaal te wachten.

Om dan te horen "gohja, hier ga niet veel mee gebeuren he meneer".

Blijkbaar niet. Van die kerel die ik ken is het ondertussen 2 weken geleden. Is langs geweest zodat men PV kon opstellen, ze gingen hem op de hoogte houden. Niets.
Dan ga je toch helemaal door de rode?

Mij werd altijd verteld na een gevecht;
Ziekenhuis -> schade opmeten -> politie

Er is misschien gewoon nog geen nieuws. Kan om te beginnen al een tijdje duren voor iedereen verhoord is. Voor de Salduzprocedure moet er al 3 werkdagen tussen het versturen van de uitnodiging en het verhoor zelf zitten. Die datum moet dan nog passen voor de verdachte en eventueel zijn advocaat . En natuurlijk past ook niet elke dag voor de inspecteur in het kader van zijn shiften

wil op mijn pc naar Lego Masters kijken via proximus picks. krijg ik een melding dat mijn toestel niet uitgerust is voor hun data-beschermingssysteem, en ik dus enkel in SD kan kijken.

serieus zeg, ik ga de boel efkes hacken of zo?

*en op de digibox geen geluid.
en daar betaalt ne mens dan 80€ in de maand voor.

Laatst bewerkt:
wil op mijn pc naar Lego Masters kijken via proximus picks. krijg ik een melding dat mijn toestel niet uitgerust is voor hun data-beschermingssysteem, en ik dus enkel in SD kan kijken.

serieus zeg, ik ga de boel efkes hacken of zo?

*en op de digibox geen geluid.
en daar betaalt ne mens dan 80€ in de maand voor.
Digibord eens uit de stekker trekken en opnieuw laten opstarten .
Had dit gisteren ook voor tijdens het tv kijken met een digibox en volledig laten opstarten heeft het verholpen . ;)

En wat moeten ze hem laten weten?

Politie stelt enkel vast hè, justitie moet de rest doen, toch?
Heel die bende is kunnen vluchten. Ter plaatse wou men geen PV opmaken, hij moest afspraak maken op bureau de week erop. Diezelfde nacht is die bende teruggekeerd en was de politie nog aanwezig. Achtervolging van een witte BMW 1 zonder succes. Ze gingen beelden checken en getuigen zoeken maar daar is niets van in huis gekomen. Ook de nummerplaat hebben ze niet genoteerd.

Ze hebben tot op heden nog niemand van de belagers verhoord. Belagers zijn wel geïdentificeerd door getuigen. Maar ook die hebben ze nog niet opgeropen om te verhoren.

En inderdaad politie stelt enkel vast. Maar dan moet dat ook gebeuren.

Gisteren memo gespeeld met neefje van 5, nichtje van bijna 4 en dochter van 3,5.

Zo'n valsspelers en sommigen die echt niet tegen hun verlies kunnen. Er werden veel te veel kaartjes omgedraaid, omgedraaid wanneer het niet hun beurt was, kaartjes stiekem dooreen geschud of gewoon ermee gegooid als het geen paar was. Dat wordt nog leuk om daar in de toekomst nog spelletjes mee te spelen.

Gisteren memo gespeeld met neefje van 5, nichtje van bijna 4 en dochter van 3,5.

Zo'n valsspelers en sommigen die echt niet tegen hun verlies kunnen. Er werden veel te veel kaartjes omgedraaid, omgedraaid wanneer het niet hun beurt was, kaartjes stiekem dooreen geschud of gewoon ermee gegooid als het geen paar was. Dat wordt nog leuk om daar in de toekomst nog spelletjes mee te spelen.
Dat lijkt me nu niet zo bizar voor die leeftijd. :p

Terug
Bovenaan