Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een tweetal jaar geleden is er hier een lift naar beneden gekomen. Doctoraatsstudente werkte wat later, ik denk dat het iets voor 20u was. Lift schokte wat en ging toen in vrije val, waarna uiteindelijk het veiligheidsmechanisme van de laatste kans, klemmen die de lift blokkeren, activeerde. Ze kon gelukkig wel nog iemand bellen, en die persoon kon zijn vriendin dan opsturen die in de buurt was. Zo dan langs de buitenkant gezelschap gehouden tot de brandweer de lift kon openen via een slijpschijf door het dak.

Dat is toen niet echt aan de grote klok gehangen en het is dus niet duidelijk wat er misliep (en gezien dat nieuwe liften waren, misschien eerder wie er iets verkeerd had gedaan). De persoon die vast zat zelf heeft nog 2 jaar de trap genomen en enkele maanden therapie nodig gehad.

Ik heb zo ooit eens een artikel gelezen over liften, over hoe dat zo'n vanzelfsprekendheid is geworden dat mensen er niet meer bij stilstaan dat ze uiteindelijk in een cabine in een diepe schacht hangen.
Iedereen zegt altijd dat vliegtuigen de veiligste transportmethode is, maar daarbij denkt men nooit aan de werkelijke veiligste methode (in doden per afgelegde km): een lift.
Wat natuurlijk niet betekend dat ze altijd perfect werken, verre van. In ons appartementsgebouw zijn er 2, waarvan er afwisselend om de 2 weken wel 1 stuk is.
Maar je zal er niet snel in sterven.

Met een onderwijzeres als echtgenote hoor je soms wel wat.

Collega van haar heeft 20 kleuters en eentje ervan is er deze week bijgekomen en zit met een sonde wegens medische voorgeschiedenis en kan niet normaal eten. Duurt 20 minuten om dat kind deftig te laten eten en je moet erbij blijven zitten. Ze gaf aan bij de ouders dat dit niet zomaar gaat en of er geen verpleger kan komen helpen. Tijdens de middagpauze is het immers alle hens aan dek om al die kinderen in het oog te houden. Krijgt die even later telefoon van de behandelende arts die het niet vindt kunnen dat leerkrachten dit niet op zich willen nemen.

En dan is een van haar kinderen, licht autistisch maar wel normaal onderwijs, deze week nog op een schooldag een tripje naar Duitsland geweest voor een of andere botenshow. Zegt die moeder doodleuk: "Ja, onze X wou dat zo graag doen en eigenlijk konden we dat ook in het weekend maar dan loopt die de dag nadien bij ons helemaal overprikkeld rond". Ah ja, dus laten we dat in de week doen en die kleine naar school sturen en de juf daarmee opzadelen. Kind heeft de hele dag ambras liggen maken.

En dan nog een tirade over kinderen die niet deftig opgevoed zijn en dat dat er veel te veel watten onder worden gelegd.

Dixit mijn vrouw over de ouders van tegenwoordig: "ALLEMAAL FUCKERS!".

(en neen, vandaag waren het geen fritten)

Laatst bewerkt:

Collega van haar heeft 20 kleuters en eentje ervan is er deze week bijgekomen en zit met een sonde wegens medische voorgeschiedenis en kan niet normaal eten. Duurt 20 minuten om dat kind deftig te laten eten en je moet erbij blijven zitten. Ze gaf aan bij de ouders dat dit niet zomaar gaat en of er geen verpleger kan komen helpen. Tijdens de middagpauze is het immers alle hens aan dek om al die kinderen in het oog te houden. Krijgt die even later telefoon van de behandelende arts die het niet vind kunnen dat leerkrachten dit niet op zich willen nemen.

En dan is een van haar kinderen, licht autistisch maar wel normaal onderwijs, deze week nog op een schooldag een tripje naar Duitsland geweest voor een of andere botenshow. Zegt die moeder doodleuk: "Ja, onze X wou dat zo graag doen en eigenlijk konden we dat ook in het weekend maar dan loopt die de dag nadien bij ons helemaal overprikkeld rond". Ah ja, dus laten we dat in de week doen en die kleine naar school sturen en de juf daarmee opzadelen. Kind heeft de hele dag ambras liggen maken.

En dan nog een tirade over kinderen die niet deftig opgevoed zijn en dat dat er veel te veel watten onder worden gelegd.

Ik zit in de schoolraad als ouder is en je hoort daar idd wel wat. Respect voor de leerkrachten, ik had al lang lappen uitgedeeld, zowel aan kinderen als aan ouders.

Ik zit in de schoolraad als ouder is en je hoort daar idd wel wat. Respect voor de leerkrachten, ik had al lang lappen uitgedeeld, zowel aan kinderen als aan ouders.
Leerkrachten zijn zeker niet heilig en daar zitten ook veel profiteurs bij (uitgebluste vastbenoemden die nog 15 jaar "uitbollen" en alle rottaakjes geven aan beginnelingen die her en der uren moeten sprokkelen om rond te komen) - maar zoals overal heb je ook mensen die goed van wil zijn. Maar ik vind het erg dat volwassen mensen soms zo onbeschaamd profiteren van een ander.

Amaai, ik zou toch even verhaal gaan halen. Maar er kalm bij blijven is ook iets.
Dokter keek ook eens raar toen hij mij kwam halen, hij ging het maandag eens doorgeven. Waarschijnlijk secretaresse die uit gewoonte de lichten had uitgedaan en er niet op gelet dat er nog iemand zat.

Maar ik ben er dus levend weg geraakt!

Collega van haar heeft 20 kleuters en eentje ervan is er deze week bijgekomen en zit met een sonde wegens medische voorgeschiedenis en kan niet normaal eten. Duurt 20 minuten om dat kind deftig te laten eten en je moet erbij blijven zitten. Ze gaf aan bij de ouders dat dit niet zomaar gaat en of er geen verpleger kan komen helpen. Tijdens de middagpauze is het immers alle hens aan dek om al die kinderen in het oog te houden. Krijgt die even later telefoon van de behandelende arts die het niet vind kunnen dat leerkrachten dit niet op zich willen nemen.

ik geef uw vrouw gelijk.

Oma naast me gaat nu na bijna 2 jaar haar luide TV op en af en ik die het maar bleef en bleef tolereren nu eens de wijkagent met mij op bezoek krijgen.
Genoeg geweest met die oude FUCKER.

Collega van haar heeft 20 kleuters en eentje ervan is er deze week bijgekomen en zit met een sonde wegens medische voorgeschiedenis en kan niet normaal eten. Duurt 20 minuten om dat kind deftig te laten eten en je moet erbij blijven zitten. Ze gaf aan bij de ouders dat dit niet zomaar gaat en of er geen verpleger kan komen helpen. Tijdens de middagpauze is het immers alle hens aan dek om al die kinderen in het oog te houden. Krijgt die even later telefoon van de behandelende arts die het niet vindt kunnen dat leerkrachten dit niet op zich willen nemen.

Ah zo.

Niet geheel pro inclusiviteit lees ik daar.

Iedereen mooi. In welke toestand ook. 🫶

Ook de ouders. Jullie hart moet open staan voor hun situatie.

Laatst bewerkt:
Iedereen zegt altijd dat vliegtuigen de veiligste transportmethode is, maar daarbij denkt men nooit aan de werkelijke veiligste methode (in doden per afgelegde km): een lift.
Wat natuurlijk niet betekend dat ze altijd perfect werken, verre van. In ons appartementsgebouw zijn er 2, waarvan er afwisselend om de 2 weken wel 1 stuk is.
Maar je zal er niet snel in sterven.
Allee de film geeft dan een vertekend beeld.

De gedwongen gemeente fusie, 1 maand later

- Pakjes komen nog steeds niet aan - retour wegens onbestaand adres

- Nieuw engie contract wordt niet geactiveerd (gelukkig wel nog afname door de EAN nummers) - heb nu voorlopig een leegstand contract blijkbaar want men kent het adres niet

- Ticketsale Tomorrowland - "U bent geen Belgisch inwoner"

Als inwoner moet ik op de meeste plaatsen handmatig mijn adres doorgeven.. maar zij kunnen niet zorgen dat mijn adres effectief bestaat

- Nieuw engie contract wordt niet geactiveerd (gelukkig wel nog afname door de EAN nummers) - heb nu voorlopig een leegstand contract blijkbaar want men kent het adres niet

Als inwoner moet ik op de meeste plaatsen handmatig mijn adres doorgeven.. maar zij kunnen niet zorgen dat mijn adres effectief bestaat
Heb je het zelf al gewijzigd op Waze?

Mijn aanbod blijft gelden, je mag ze hier laten leveren.
Is het dan ook aan hetzelfde tarief?
Misschien aan de burgemeester en De Croo de soevereiniteit aanvragen van je straat.
Als de miserie blijft duren ga ik een asielaanvraag doen aan één van de aangrenzende gemeenten.

Tongeren-Borgloon zie ik wel niet zitten, ik wil geen bottie zijn.

Hasselt of Genk. Een twijfelgeval. Ofwel werk ik dan voor mijn eigen stad, maar mag ik niet klagen (op bevel van de directeur) ofwel kan ik zoveel zagen als ik wil, maar verlies ik het voordeel dat ik de mensen niet ken die voor mij dingen in orde krijgen gemaakt.

Terug
Bovenaan