Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De lift die we gebruiken om van onze dienstvloer (2) naar onze kleedkamers te gaan (-1), geeft sinds kort prioriteit aan de burelen op verdiepen 3 tot 5.
Maw, we stappen in op 2, vragen naar -1 te gaan, en dan gaat die eerst nog een paar keer heen en weer tussen 3 en 5.

De lift die we gebruiken om van onze dienstvloer (2) naar onze kleedkamers te gaan (-1), geeft sinds kort prioriteit aan de burelen op verdiepen 3 tot 5.
Maw, we stappen in op 2, vragen naar -1 te gaan, en dan gaat die eerst nog een paar keer heen en weer tussen 3 en 5.
Ha, een nog werkende lift. Hier zijn er 2 van de 3 defect. Eén ervan (de goederenlift) zelfs al sinds oktober. Gelukkig zit ik maar op het derde verdiep dus neem quasi altijd de trap.

The saga continues.
Maandag moet ik de wagen dus terugbrengen voor de sensoren. Ik had het draadloos verbinden opgegeven omdat het met de kabel wel ging. Echter sinds gisteren is dat ook plots problematisch geworden. Hij wil gewoon niet meer verbinden met Android Auto.

Bellen gaat soms wel dan weer niet (zelfs als android auto niet verbindt) , vaak is het ook zo dat hij wel verbonden is en ik de oproep op het scherm zie maar het geluid uit de gsm komt...

Vandaag is heel het systeem op een rit van 20 minuten ook 2 keer volledig uitgevallen.

Dan had ik mijn handen op een moment onderaan het stuur waarbij hij mij dan niet altijd detecteert, de wagen gaf een waarschuwing om mijn handen op het stuur te zetten en onmiddellijk erna zei hij dat de bestuurdersactiviteit ontbrak en dat hij in emergency assist ging...
Alarm geluid en licht sprong aan, gezellig.

Denk echt dat er grondig wat mis is aan de wagen en ik hoop dat ze het deze keer wel vinden, want dit is echt niet meer aangenaam rijden. Door het constant falende systeem ben ik ook meer daar mee bezig dan het autorijden dus ook nog eens onveilig.....

Allee en nu doet em alleen nog noodladen aan 3 km/uur.
Ik ben dat kloteding gvd zo kostbeu.

Allee en nu doet em alleen nog noodladen aan 3 km/uur.
Ik ben dat kloteding gvd zo kostbeu.
ik denk dat we in de zelfde garage onze auto hebben gekocht. Hoewel ik, tot nu toe, geen technische klachten heb, waren die er wel over de verkoper.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor u, gelukkig heb je je stepje nog :cool:

ik denk dat we in de zelfde garage onze auto hebben gekocht. Hoewel ik, tot nu toe, geen technische klachten heb, waren die er wel over de verkoper.

Het enige voordeel is dat het een echt knappe is aan de receptie hier in Hasselt en ze altijd heel dicht tegen me komt staan.
En ze zegt ook altijd goedendag als ik ze tegenkom in 't stad, maar ze negeert mijn madam dan weer en dan is die lastig mja.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor u, gelukkig heb je je stepje nog :cool:

Idd, al meer kilometers mee gedaan en minder miserie.

ge gaat hier nog lang kunnen klagen, want er is voor élke maand een aanzegging gedaan.

en zit gij hier nu echt te lullen dat er in de privé niet gestaakt kan worden? efkes serieus blijven he.

Bwa, als ze elke 13de van de maand staken zal het vermoedelijk ophouden in April want dan valt de 13de op een zondag.

Tja, gewoon een boze brief werkt nu eenmaal zo goed niet zeker. Wat mij vooral soort is dat eeuwig riedeltje van de "gewone" werkmens. Ambtenaren en leerkrachten zijn dat namelijk ook.

Ambtenaren en leerkrachten zijn niet de "gewone" werkmens maar doorheen de tijd een geprivilegieerde klasse geworden. Een klasse waar, zo blijkt, niets of niemand mag aan raken. Dat blijkt nog maar eens.

Ja, die pensioenen zijn hoog, maar ik snap wel dat als je destijds een zekere carrièrekeuze hebt gemaakt het nu zeer zuur is als men daaraan begint te morrelen.

1) Pensioenen zijn niet gewoon "hoog" hé. Ze zijn astronomisch hoog in vergelijking met de gewone werkmens. Het is een equivalent van een zak geld van € 300 000 die je meekrijgt wanneer de ambtenaar met pensioen gaat, nog niet eens in rekening genomen dat dat pensioen gemiddeld ook al jàren vroeger van start gaat dan van de gewone werkmens. Waarom? Omdat ze zo'n zwaar beroep hebben?
2) Als jij vindt dat er niets mag veranderen aan statuten en financiële regelingen, waarom hebben we dan nog een politiek bestuur nodig? Ga dan gewoon voor eeuwig en altijd in lopende zaken. Ze morrelen toch ook constant aan het tweede pijler-pensioen? Ze morrelen toch ook constant aan de VAA op bedrijfswagens? Ze morrelen toch ook constant aan jobbonussen, allerhande? Belastingsschijven? Enzovoort enzovoort. Wat voor zever is dat eigenlijk dat alles plots in steen zou gebeiteld staan wanneer het de privileges betreft van ambtenaren?
3) We moeten als maatschappij ook niet streven naar die rigide arbeidsmarkt. Je creëert mensen met de verkeerde motivatie. Zo is het geen geruststellende gedachte dat de leerkrachten aan mijn kinderen les geven, niet omdat ze gepassioneerd zijn door het vak, maar omwille van de gunstige pensioenregelingen. Je creëert daar alleen maar ongelukkige werknemers mee, ongelukkige werkgevers én in dit geval ook nog eens kinderen die het slachtoffer worden van ongemotiveerde leerkrachten. Misschien is dat wel de reden waarom ons onderwijs zo dramatisch scoort op de PISA-resultaten? Zijn leerkrachten nog wel gemotiveerd?
-> Dramatische PISA-resultaten? *krekels*
-> Bij de minste geruchten over kleine aanpassingen aan hun onhoudbare pensioenen op lange termijn met een staatsschuld van tientallen miljarden? *moord en brand*

QED.

Zeker als dat altijd gepaard gaat met van die huizenhoge cliché's over leerkrachten en ambtenaars. Dit terwijl iedereen gewoon voor elke scheet met open hand naar de overheid kijkt maar soit.

Wacht hoor. Er wordt hier gestaakt voor een onbestaand regeerakkoord om gigantische, onhoudbare privileges te verdedigen waarbij de overheid gewoon gebruikt wordt als oneindige melkkoe zowel qua stevige lonen, als qua astronomische pensioenen, als qua ongekende verlofregelingen, ... Allemaal op kap van de gewone werkmens. Maar als die gewone werkmens daar iets van durft zeggen, dan ga jij hen verwijten dat "iedereen" voor "elke scheet met open hand naar de overheid kijkt". :wtf: :wtf:

En wat doen leerkrachten dan misschien? Zelfvoorzienig zijn ofzo?
Het moment dat leerkrachten en ambtenaren nog maar een fractie van de zelfvoorzienigheid aan de dag leggen dat de gewone werkmens (laat staan zelfstandigen) aan de dag moeten leggen, dàt is het moment dat je dat argument eens mag bovenhalen. En dat zal nog wel een tijdje duren als ik het zo zie.

Ha, een nog werkende lift. Hier zijn er 2 van de 3 defect. Eén ervan (de goederenlift) zelfs al sinds oktober. Gelukkig zit ik maar op het derde verdiep dus neem quasi altijd de trap.
Ik stond woensdagavond vast in de lift op 't werk...
Was tot het gelijkvloers geraakt en de deur bleef op een kiertje staan. Kreeg ze zelf niet open geforceerd.
Op de bel geduwd ze gingen meteen een technieker sturen.
Een collega heeft de deur langs de buitenkant wel opengekregen, maar lift was voor de rest volledig geblokkeerd. Chance dat ik niet tussen verdiepingen zat.

Ambtenaren en leerkrachten zijn niet de "gewone" werkmens maar doorheen de tijd een geprivilegieerde klasse geworden. Een klasse waar, zo blijkt, niets of niemand mag aan raken. Dat blijkt nog maar eens.
Dat is natuuurlijk gewoon complete onzin. Een gepriviligeerde klasse waarvoor je moet...solliciteren? Een privilege lijkt me nogal een contradictie voor iets dat iedereen kan worden.
1) Pensioenen zijn niet gewoon "hoog" hé. Ze zijn astronomisch hoog in vergelijking met de gewone werkmens. Het is een equivalent van een zak geld van € 300 000 die je meekrijgt wanneer de ambtenaar met pensioen gaat, nog niet eens in rekening genomen dat dat pensioen gemiddeld ook al jàren vroeger van start gaat dan van de gewone werkmens. Waarom? Omdat ze zo'n zwaar beroep hebben?
2) Als jij vindt dat er niets mag veranderen aan statuten en financiële regelingen, waarom hebben we dan nog een politiek bestuur nodig? Ga dan gewoon voor eeuwig en altijd in lopende zaken. Ze morrelen toch ook constant aan het tweede pijler-pensioen? Ze morrelen toch ook constant aan de VAA op bedrijfswagens? Ze morrelen toch ook constant aan jobbonussen, allerhande? Belastingsschijven? Enzovoort enzovoort. Wat voor zever is dat eigenlijk dat alles plots in steen zou gebeiteld staan wanneer het de privileges betreft van ambtenaren?
3) We moeten als maatschappij ook niet streven naar die rigide arbeidsmarkt. Je creëert mensen met de verkeerde motivatie. Zo is het geen geruststellende gedachte dat de leerkrachten aan mijn kinderen les geven, niet omdat ze gepassioneerd zijn door het vak, maar omwille van de gunstige pensioenregelingen. Je creëert daar alleen maar ongelukkige werknemers mee, ongelukkige werkgevers én in dit geval ook nog eens kinderen die het slachtoffer worden van ongemotiveerde leerkrachten. Misschien is dat wel de reden waarom ons onderwijs zo dramatisch scoort op de PISA-resultaten? Zijn leerkrachten nog wel gemotiveerd?
-> Bij de minste geruchten over kleine aanpassingen aan hun onhoudbare pensioenen op lange termijn met een staatsschuld van tientallen miljarden? *moord en brand*
Oei, ik moest *astronomisch* gebruiken van een forumganger of het klopt niet :unsure:
1) Ik zie niet in waarom men vroeger op pensioen zou moeten neen. Mijn punt was dat mensen op straat komen omdat hun loonsvoorwaarden worden aangepakt. Iets dat altijd zo is geweest, en meestal ook een van de enige zaken is waarvoor onze bevolking op straat komt.
2) Er mag voor mij gerust iets veranderen, dus hou vooral je eigen zever maar voor jezelf. Jouw copy/paste gezaag over hoe iedereen een strontjob moet hebben met strontvoorwaarden omdat jij er een hebt is hier gewoon niet interessant.
3) Wacht, je gaat hier even uit het niets beweren dat leerkrachten voor dat beroep kiezen door de mooie pensioensvoorwaarden én daarom hun werk doen zonder motivatie. Dit zonder iets van bewijs of logica, trouwens. Waarom vinden ze geen STEM-masters om de geschikte vakken te geven, en wordt de leerkrachtenpopulatie eigenlijk stelselmatig lager opgeleid? Omdat ze te goede arbeidsvoorwaarden krijgen?
Waarom ben jij geen leerkracht eigenlijk, als ze de loonsvoorwaarden nog wat slechter maken wordt het nog aantrekkelijker!
Echt, wat brengen dit soort van de pot gerukte fantasietjes nu eigenlijk bij?
Wacht hoor. Er wordt hier gestaakt voor een onbestaand regeerakkoord om gigantische, onhoudbare privileges te verdedigen waarbij de overheid gewoon gebruikt wordt als oneindige melkkoe zowel qua stevige lonen, als qua astronomische pensioenen, als qua ongekende verlofregelingen, ... Allemaal op kap van de gewone werkmens. Maar als die gewone werkmens daar iets van durft zeggen, dan ga jij hen verwijten dat "iedereen" voor "elke scheet met open hand naar de overheid kijkt". :wtf: :wtf:

Het moment dat leerkrachten en ambtenaren nog maar een fractie van de zelfvoorzienigheid aan de dag leggen dat de gewone werkmens (laat staan zelfstandigen) aan de dag moeten leggen, dàt is het moment dat je dat argument eens mag bovenhalen. En dat zal nog wel een tijdje duren als ik het zo zie.
Bla bla bla, de overheid deelt links en rechts hopen geld uit aan de "gewone werkmens", en die zaagt en klaagt ook continue hoor. Betaal anders de volle pot voor kinderopvang, onderwijs, medische zorgen, ... en trek je plan in plaats van te klagen dat je gesubsideerde kinderopvang gesloten is.

Op dit moment op P&A: iemand die moord en brand schreeuwt want hij wil op zijn 52ste stoppen met werken en dan zou zijn pensioen lager kunnen zijn. We zijn allemaal rotverwende, bepamperde kinderen. Dat jij een arbitraire stempel van "privileges" plakt op de ambtenaar D of C die hier in de gemeente de vuilbakken leegmaakt, maakt daarvoor niets uit hoor.

Ik heb precies ergens gemist waarom het onderwijs (of de ambtenarij in het algemeen eigenlijk) zelfvoorzienend moet zijn? Brengt onderwijs niets op voor de maatschappij ofzo?

QED.

Astronomisch pensioen, geprivilegieerde klasse... doe eens effe 5 minuten normaal aub. Precies of leerkrachten verdienen schatten. Er wordt hier op het forum veel en vaak geklaagd over de algemene belastingdruk, vaak door mensen die een bom (quasi) onbelaste extralegale voordelen hebben. Van al die voordelen hebben leerkrachten zo goed als niks. Je verwijt het onderwijs 0 ratio te hebben maar je post getuigd zelf van een totaal gebrek aan ratio & eerlijk gezegd ook weinig besef van wat de job exact inhoud en de uitdagingen waar het onderwijsveld mee kampt.

Begrijp mij niet verkeerd, zoals altijd zagen de vakbonden ook over dingen waar ze beter over zouden zwijgen, ik heb mij ook doodgeërgerd bij een aantal beelden van de betoging in Brussel, maar dat neemt niet weg dat er echt wel valide uitdagingen zijn waar het veld mee kampt die wel structurele oplossingen moeten krijgen, snijden in de loonsvoorwaarden gaat het totaalplaatje zéker niet verbeteren. Out of all people zou jij met je gezaag over je loon dat zogezegd te laag is voor wat je allemaal moet doen zou moeten weten dat loonsvoorwaarden soms (deels) compenseren voor het hele dag opkuisen van shit.

En all this over het feit dat je op een jaar 2-3 keer een halve dag congé moet pakken voor iets op school... je mag aan mijn vrouw, die haar oudercontacten wél na de uren doet, eens komen vragen hoe vaak ouders waarvoor ze speciaal laat blijft gewoon niet komen opdagen en zelfs niet laten weten dat ze er niet geraken. Als het allemaal zo gemakkelijk is als je denkt, ga dan zelf les geven... het zou de maatschappij een extra verzuurde zelfstandige besparen die zijn 1st world problems moet afreageren op zijn personeel. God, ik hoop dat gij geen personeel nodig hebt voor die zaak die ge aan het opstarten/overnemen zijt...

Ik zou niet liever doen dan die paar halve dagen pakken voor mijn dochters, maar ik heb nooit de kans gekregen om dat te doen voor/met hen.

Dat is natuuurlijk gewoon complete onzin. Een gepriviligeerde klasse waarvoor je moet...solliciteren? Een privilege lijkt me nogal een contradictie voor iets dat iedereen kan worden.

Ach, het klassieke drogargument: "wordt het zelf!".

Ik zou het doen want de voorwaarden zijn onnavolgbaar. Maar de mentaliteit staat mij niet aan. Zoals opnieuw bewezen. Ga je mij nu tegenhouden om objectieve argumenten te delen?

Oei, ik moest *astronomisch* gebruiken van een forumganger of het klopt niet :unsure:
1) Ik zie niet in waarom men vroeger op pensioen zou moeten neen. Mijn punt was dat mensen op straat komen omdat hun loonsvoorwaarden worden aangepakt. Iets dat altijd zo is geweest, en meestal ook een van de enige zaken is waarvoor onze bevolking op straat komt.

Ik heb nog maar net gezegd dat er constant aan lonen en aan voorwaarden wordt geraakt. Mocht er iedere keer een staking zijn, we zouden niets anders te doen hebben.
Maar bij onderwijs en ambtenaren is dat blijkbaar anders. Zelfs aan de meest absurde en onhoudbare voorwaarden mag niet geraakt worden. Wat zeg ik? Er mag zelfs niet over gepraat worden.

Dus neen, dat moet niet normaal bevonden worden.

2) Er mag voor mij gerust iets veranderen, dus hou vooral je eigen zever maar voor jezelf. Jouw copy/paste gezaag over hoe iedereen een strontjob moet hebben met strontvoorwaarden omdat jij er een hebt is hier gewoon niet interessant.

Ah zo. Dus privileges zijn de normaalste zaak ter wereld, en al wie die privileges NIET heeft, die heeft gewoon een strontjob met strontvoorwaarden en die mag niets zeggen, die moet zwijgen en "dat is niet interessant" (wat een argument trouwens :laugh: ).

Was het jij die zei dat "we allemaal rotverwende, bepamperde kinderen" zijn?
Wel, misschien moet je eens luisteren naar mensen met een strontjob tegen strontvoorwaarden. Dan ga je misschien beseffen dat je zelf het grootste "rotverwende en bepamperde kind" bent? Je neemt namelijk alle privileges for granted en wie die privileges niet heeft, zoals ik, daarvan zeg je dat die maar moet zwijgen.

Dat is toch niet serieus?

3) Wacht, je gaat hier even uit het niets beweren dat leerkrachten voor dat beroep kiezen door de mooie pensioensvoorwaarden én daarom hun werk doen zonder motivatie. Dit zonder iets van bewijs of logica, trouwens. Waarom vinden ze geen STEM-masters om de geschikte vakken te geven, en wordt de leerkrachtenpopulatie eigenlijk stelselmatig lager opgeleid? Omdat ze te goede arbeidsvoorwaarden krijgen?
Waarom ben jij geen leerkracht eigenlijk, als ze de loonsvoorwaarden nog wat slechter maken wordt het nog aantrekkelijker!
Echt, wat brengen dit soort van de pot gerukte fantasietjes nu eigenlijk bij?

Fantasietjes? Hier enkele keiharde feiten die uw ogen misschien doen opengaan:
  1. De overheid is de 3de best betaalde sector van het land (royale pensioenen en royale verlofregelen niet eens ingecalculeerd, go figure)
  2. Daaruit vloeit voort dat 1/3 mensen voor een overheid werkt in dit land. Een cijfer wat maar blijft aandikken. De laatste jaren komt de jobcreatie louter door overheidsjobs.
  3. In het onderwijs is dan ook geen leerkrachtentekort. Volgens cijfers van de OESO hebben we bovengemiddeld veel onderwijspersoneel per kind. Echter, door mis-management in het onderwijs worden mensen en middelen verkeerd ingezet. Vervolgens concluderen lobbygroepen en vakbonden dat er dan wel "een leerkrachtentekort" zal zijn. Een groteske leugen.

Bla bla bla, de overheid deelt links en rechts hopen geld uit aan de "gewone werkmens", en die zaagt en klaagt ook continue hoor. Betaal anders de volle pot voor kinderopvang, onderwijs, medische zorgen, ... en trek je plan in plaats van te klagen dat je gesubsideerde kinderopvang gesloten is.

Met plezier. Kinderopvang overlaten aan de privé en met het vrijgekomen geld een belastingsverlaging doorvoeren waardoor mensen het verschil kunnen betalen. Dan kunnen we er misschien eens op vertrouwen dat er gewerkt wordt.

Op dit moment op P&A: iemand die moord en brand schreeuwt want hij wil op zijn 52ste stoppen met werken en dan zou zijn pensioen lager kunnen zijn. We zijn allemaal rotverwende, bepamperde kinderen. Dat jij een arbitraire stempel van "privileges" plakt op de ambtenaar D of C die hier in de gemeente de vuilbakken leegmaakt, maakt daarvoor niets uit hoor.

Ik heb precies ergens gemist waarom het onderwijs (of de ambtenarij in het algemeen eigenlijk) zelfvoorzienend moet zijn? Brengt onderwijs niets op voor de maatschappij ofzo?

Gesubsidieerd onderwijs brengt iets bij aan de maatschappij als dat goed en efficiënt gebeurt aan normale voorwaarden. Zoniet laat je de organisatie van het onderwijs beter over aan anderen.

Laatst bewerkt:
Nog niet helemasl wakker een kommeke koffie maken, iets anders gaan doen, dan terugkomen en tot het besef komen dat de kom naast het koffiemachien staat en een plas koffie moeten opkuisen.

GRMBL.

My 2 cents: ik denk dat de 2 kanten zich hier iets teveel richten op de extremen, er is ook niet zoiets als "de leerkrachten" en "de ambtenaren", net zoals er ook enorme verschillen zijn in "de privé".

Wat ik altijd onthouden heb van familie, vrienden en een ex in het onderwijs: het loon was voor de meeste niet het probleem en het hoge pensioen best spectaculair vergeleken met de gemiddelde werknemer in het bedrijfsleven, maar er komt gewoon veel teveel gedoe bij dat niets met de kerntaken van het onderwijs te maken heeft: kom eens in je vrije tijd de klas schilderen, betaal wat lesmateriaal uit eigen zak, als startende leerkracht kan je half Vlaanderen afreizen voor wat losse uren hier en daar, krijg je alle kutjobjes doorgeschoven waar de oude garde zich te goed voor voelt,...
Die ene die wel over loon klaagt ("CEO's verdienen toch veel"), is trouwens één van de beste verdieners in die groep leerkrachten en is op zijn 45e vooral bezig met zoveel mogelijk uitbollen :rolleyes:
En zoals @mac-bc zegt: mensen en middelen die verkeerd ingezet worden, echt flagrant misbruik van geld of bijna misdadig met geld smijten (bv. een niet nader te noemen dienst in het ministerie van onderwijs) waardoor er van het geld dat naar onderwijs vloeit, een te klein deel gebruikt wordt om voldoende leerkrachten te hebben voor het aantal leerlingen.

Idem met ambtenaren, ik ken er die al jaren aan een stuk overbelast worden qua werk, maar op dezelfde dienst zitten dan incompetente luierikken op een hoger niveau die daar enkel via vriendjespolitiek zijn binnengeraakt om daar een paar jaar te vegeteren tot de volgende promotie. Ook daar heb ik in veel diensten de indruk dat er steeds minder mensen het uitvoerende werk doen en steeds meer "nog een extra postje of dienst erbij" die zich niet met de kernzaken bezig houden. Dure bezigheidstherapie...

@mac-bc ik snap echt niet waar je dat fabeltje haalt dat in de prive zoveel harder gewerkt wordt hoor. Ooit al eens met een aannemer gewerkt? Als die zijn beloftes volgt en gewoon al maar doet wat hij zegt is het een unicum Of op een gemiddeld kantoor rondgelopen? Als er maar 30% van de dag gezeverd wordt zal het goed zijn zeker? Probeer eens een degelijk antwoord uit een bank, telecom gigant of verzekering te krijgen,..

Terug
Bovenaan