Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Van die mensen op de trein die zich in een vierzit aan de kant van de gang zetten, dan liefst nog met een jas of tas naast hun. En als je dan aanstalten maakt om te gaan zitten, hun gerief weghalen maar niet opzij schuiven maar gewoon hun benen een beetje draaien en jij er u maar tussen moet manoeuvreren. Mind you, het is spitsuur, de trein zit vol en er staan al mensen in het gangpad.

Van die mensen op de trein die zich in een vierzit aan de kant van de gang zetten, dan liefst nog met een jas of tas naast hun. En als je dan aanstalten maakt om te gaan zitten, hun gerief weghalen maar niet opzij schuiven maar gewoon hun benen een beetje draaien en jij er u maar tussen moet manoeuvreren. Mind you, het is spitsuur, de trein zit vol en er staan al mensen in het gangpad.
Of gewoon hetzelfde in een tweezit hé, met de rugzak/handtas een stoel bezet houden en angstvallig oogcontact vermijden met anderen.

Of gewoon hetzelfde in een tweezit hé, met de rugzak/handtas een stoel bezet houden en angstvallig oogcontact vermijden met anderen.
Of zowat met de ogen rollen of zuchten als je aanstalten maakt om te gaan zitten.

In een tweezit zullen ze dan wel al rapper doorschuiven naar het raam. Maar ge hebt er inderdaad altijd die dan rechtstaan zodat jij dan aan het raam moet/mag gaan zitten.

wat is het probleem met aan het raam moeten zitten, eigenlijk?
misschien zijn het mensen die er de volgende stop afmoeten, en dan is het gemakkelijker dat ze aan de gang zitten?

ik erger mij er soms ook wel aan, maar meer aan (2) mensen die samen reizen, elk in een andere 2-zit of 4-zit gaan zitten, maar wel de hele rit met elkaar willen praten, en dat dus luid doen, want ze zitten zo ver van elkaar.

Ik had vandaag een reiziger die zijn grote behoefte aan het doen was met de deur wagenwijd open. 😞🤮

Ik had vandaag een reiziger die zijn grote behoefte aan het doen was met de deur wagenwijd open. 😞🤮
123467337_3489168224471565_2098869494697382051_n.jpg

Nu kan ik er mee lachen. Deze morgen niet. Had net een goeie koffie gehaald, ik had 25 min voor de trein terug ging vertrekken dus wou die lekker op mijn gemak drinken. En niet zien, horen en ruiken hoe een ander op't gemak zat. 😥

Ik kom gisteren thuis, open de frigo, lampje brand niet, frigo koelt niet meer.
Beetje opgezocht getwijfeld om thermostaat lampje en sturing in 1 te kopen was 75€.
Koelkast is 3 jaar oud

Toch maar gekocht, is tenslotte goedkoper dan iemand te late komen.

Komt mijn stiefvader een klein frigo brengen voor intussentijds. Vraagt hij of hij voor de schuifpoort mag staan die open is.
Ik zeg: “ja als ge voor die sensor gaat sluit de poort nie, dus doe maar”

15min later bleek de poort toch dicht gegaan te zijn om dat de sensor wss onder de wagen door kon zien.
En was de tandlat van de poort gekomen.

Komt vandaag dat vervang stuk toe voor de koelkast, verkeerd model, deze dan maar terugsturen, het model dat ik nodig heb 111€.

Die stomme frigo kan maar beter terug werken als ik da stuk heb.

En de poort is gelukkig ook een quick fix, en was gelukkig tegen de plastic deurhendel gebotst dus geen schade aan de wagen.

Wel frustrerende avond

De buurvrouw die al weken lang denkt dat het een goed idee is om midden in de nacht te liggen verhuizen en schuiven met meubels in huis. Overdag hoor of zie je ze niet. Om zot van te worden.

Terug
Bovenaan