Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Afgelopen weekend gaan eten met 2 bevriende koppels en hun kinderen. Waarvan één koppel die hun opvoedingsstijl beschrijft als "een vrije/losse opvoedingsstijl". Weer maar eens gebleken dat dat gelijkstaat aan: "géén opvoeding at all".

Fucking hell. Die laten hun kinderen dus gewoon doen waar ze goesting in hebben hé, niet normaal. Tot zware ergernis van de obers, en ik kon ze geen ongelijk geven. We zaten in een uithoek van het restaurant, helemaal achteraan. In die uithoek waren nog twee andere tafels:
  • De ene tafel vertrok al na 5 minuten om zich ergens anders te gaan zetten
  • De andere tafel heeft het iets langer volgehouden maar na 20 minuten waren die ook vertrokken
En nog steeds was dit geen signaal voor hen om iets aan de toestand te doen. Zelfs integendeel, dan gaat het nog wat arrogant van: "Tja, wij hebben er nog altijd meer last van dan zij dus zij moeten niet klagen." :wtf: Euh ja, maar jullie kunnen er wél iets aan doen, die andere mensen niet want het zijn niet hun kinderen. Hallo?

Wij en het andere (normale) koppel hadden ook al regelmatig eens "al lachend" gezegd van "Amai, ze zijn wel uitgelaten precies hé?". Waarna ze zich wel eens heel vriendelijk en heel vrijblijvend naar hun kinderen richtten à la "Kindjes, doe eens wat kalm aub" maar het was precies eerder voor de bühne dan om echt iets aan de situatie te doen. En dat bleef maar duren tot we er allemaal hoofdpijn van kregen.
Dus toen heeft mijn vrouw het maar zelf moeten doen: zich op duidelijke, strenge wijze gericht naar die kinderen dat ze er NU moesten mee ophouden omdat het echt niet meer draaglijk was. En toen was het eindelijk gedaan. Hulde aan mijn vrouw dat ze het aandurfde want zelf vind ik dat moeilijk bij vrienden.

En weet je wat nog het ergste is? Dat dat soort ouders zich dan zogezegd ook "ergeren" aan hun eigen kinderen maar dan op semi-trotse wijze. Zo van: "Gohoho, onze kinderen zijn toch speciallekes hoor! Zoveel energie! Amai amai amai! Daar gaan we nog wat mee meemaken hoor!".
-> Neen, uw kinderen zijn geen "speciallekes", uw kinderen zijn gewoon ONOPGEVOED. Jezus.

En dat is dan het type mensen die een groot gezin willen hé. Want zij "vinden kinderen grootbrengen niet zo lastig".
-> Neen, natuurlijk vinden jullie kinderen grootbrengen niet lastig, want je weigert ze namelijk op te voeden. Alle andere mensen rondom u, dié vinden het lastig. Je geeft ze gewoon eten. Voor de rest laat je de opvoeding over aan de rest van de maatschappij: aan de kindbegeleiders in de crèche, aan de leerkrachten op school, aan uw eigen vrienden (zoals hier), aan de obers op restaurant, en aan alle anderen die nog met uw kinderen in contact zullen komen, ... en later wellicht aan de politie en justitie.

Wij hebben ook zo vrienden. Van haar mag zoonlief alles, en vaderlief heeft er niks over te zeggen. Die zit er maar wat bij met zijn ogen te draaien. Maar ze zien dus zelf niet wat voor een ettertje ze aan het grootbrengen zijn.

Ik hou altijd mijn hart vast als ik weet dat ze langskomen.

En geen reactie van die ouders die verontwaard zijn dat iemand commentaar heeft op hun kinderen?
Idd, ik ken ook zo'n koppel. Ze zien niets verkeerd van hun eigen kinderen, maar reageren wel op anderen hun kind voor kleinere zaken. Als er dan eens iemand op een van hun kinderen reageert omdat het echt te vervelend begint te worden, beginnen die ouders standaard op u te roepen.

Dat blijkt dus waarschijnlijk hepatitis A te zijn aangezien mijn vriend kilo’s blauwe bessen eet die zijn teruggeroepen door de Albert Heijn.
De symptomen van buikgriep (diarree, misselijkheid, soms lichte koorts, hoofdpijn, buikpijn, buikkramp en braken) zijn toch niet helemaal dezelfde als die van hepatitis a (moeheid, misselijkheid, koorts, pijn rechtsboven in de buik, een gele huid, geel oogwit, donkere urine en lichte ('stopverfkleur') ontlasting ?

Laatst bewerkt:
oproep voor autokeuring in de bus. ik moet vóór 14/03 gaan.
vorige keer heb ik daar 3 uur staan aanschuiven, dus ik kijk voor een afspraak: ten vroegste 17 maart is er mogelijkheid.

oproep voor autokeuring in de bus. ik moet vóór 14/03 gaan.
vorige keer heb ik daar 3 uur staan aanschuiven, dus ik kijk voor een afspraak: ten vroegste 17 maart is er mogelijkheid.
Die oproep is zelfs niet verplicht om op te sturen, dat is iets wat je zelf moet bijhouden. Je hebt twee maand voor de vervaldag van je keuring om te gaan. Zeker met zo'n makkelijke periode (begin van het jaar), is dat toch een makkie om te onthouden?

Dat blijkt dus waarschijnlijk hepatitis A te zijn aangezien mijn vriend kilo’s blauwe bessen eet die zijn teruggeroepen door de Albert Heijn.

Ik eet die blauwe bessen letterlijk elke morgen. Probeer je gezond te zijn, krijg je dit 🙃. Gelukkig wel gevaccineerd tegen hepatitis A. Morgen mijn zak bevroren aardbeien dan maar eens aansnijden.

Ben je trouwens wel zeker dat het hepatitis A is? Buikgriep is namelijk ook in het land.

Ander keurstation nemen?
dat is voor de hele regio.

Die oproep is zelfs niet verplicht om op te sturen, dat is iets wat je zelf moet bijhouden. Je hebt twee maand voor de vervaldag van je keuring om te gaan. Zeker met zo'n makkelijke periode (begin van het jaar), is dat toch een makkie om te onthouden?

wel ja, dat is vanaf nu dus 2 maand he. en 't is al langer dan dat volgeboekt. excuses dat ik dus niet in november al gedacht heb aan mijn autokeuring in maart.

wel ja, dat is vanaf nu dus 2 maand he. en 't is al langer dan dat volgeboekt. excuses dat ik dus niet in november al gedacht heb aan mijn autokeuring in maart.
De voorbije jaren hebben mij geleerd daar snel mee te zijn. Vroeger kon je niet langer dan 2 maand ver boeken, nu blijkbaar wel. Ik heb in december mijn afspraak gemaakt voor eind mei, en ik kon al niet meer het eerste uur gaan. :lol:

De voorbije jaren hebben mij geleerd daar snel mee te zijn. Vroeger kon je niet langer dan 2 maand ver boeken, nu blijkbaar wel. Ik heb in december mijn afspraak gemaakt voor eind mei, en ik kon al niet meer het eerste uur gaan. :laugh:
Inderdaad ik zet een herinnering in de gsm en kijk zelf al 3 maand op voorhand. En ik heb inderdaad de indruk dat het nog elk jaar erger en erger wordt en dat als je dan er volgens normale normen ruim op tijd bij bent het zelfs niet meer op tijd genoeg is om veel keuze te hebben.
En dan ga je met een auto van 8 jaar oud en 75k km en krijg je een bewijs voor 1 jaar. Heuh ik dacht dat er nu tot 10j 2 jaar gegeven heeft als de auto in orde is?
Nee meneer dat wordt in fases ingevoerd en tot juli '25 zijn het enkel de wagens onder de 6 jaar waar dat gedaan wordt.... Dat was dus al zo voor de maatregelen als je onder de 100k km had, tot daar dus de druk op de keuringcentra doen afnemen. :oink:

De voorbije jaren hebben mij geleerd daar snel mee te zijn. Vroeger kon je niet langer dan 2 maand ver boeken, nu blijkbaar wel. Ik heb in december mijn afspraak gemaakt voor eind mei, en ik kon al niet meer het eerste uur gaan. :laugh:

Inderdaad ik zet een herinnering in de gsm en kijk zelf al 3 maand op voorhand. En ik heb inderdaad de indruk dat het nog elk jaar erger en erger wordt en dat als je dan er volgens normale normen ruim op tijd bij bent het zelfs niet meer op tijd genoeg is om veel keuze te hebben.
En dan ga je met een auto van 8 jaar oud en 75k km en krijg je een bewijs voor 1 jaar. Heuh ik dacht dat er nu tot 10j 2 jaar gegeven heeft als de auto in orde is?
Nee meneer dat wordt in fases ingevoerd en tot juli '25 zijn het enkel de wagens onder de 6 jaar waar dat gedaan wordt.... Dat was dus al zo voor de maatregelen als je onder de 100k km had, tot daar dus de druk op de keuringcentra doen afnemen. :oink:
In Limburg hier toch echt geen last van. Ik ga zonder afspraak en moet echt nooit 3 uur wachten eer ik aan de buurt ben. Ik verlies meer tijd met wachten als ze met de keuring bezig zijn.

Ik heb het altijd geweten dat het 4-6-8-9-10-... was indien alles in orde hoor.
Dacht dat die twee jaar na 6 jr zelfs nieuw was sinds 2025 en daarvoor 4-6-7-8-...

In Limburg hier toch echt geen last van. Ik ga zonder afspraak en moet echt nooit 3 uur wachten eer ik aan de buurt ben. Ik verlies meer tijd met wachten als ze met de keuring bezig zijn.
ik heb nu op verschillende plaatsen gewoond, dus op verschillende plaatsen gekeurd:
- in Halle altijd ongeveer 1 uur aanschuiven, soms minder, soms meer
- in Londerzeel nooit meer dan 3 kwartier, als ge op een werkdag gaat kunt ge zelfs bijna meteen binnen rijden
- regio Everberg was tijdens corona, ik heb daar ongeveer een half uur gestaan
- nu zit ik in Gent (Zwijnaarde), staat ge zelfs op de baan aan te schuiven. gelukkig is't een doodlopende straat, en enkel dat keuringssttation. ook nog maar 1 keer geweest daar, en dat was dus effectief 3 uur aanschuiven.

mijn auto is nu 8 jaar oud, het is ook 2 jaar geleden. en nee, ik denk daar niet aan wanneer dat nodig is.

Ik heb het altijd geweten dat het 4-6-8-9-10-... was indien alles in orde hoor.
Dacht dat die twee jaar na 6 jr zelfs nieuw was sinds 2025 en daarvoor 4-6-7-8-...
Sinds ik het ken inderdaad 4-6-8-9... Sinds juli 24 hebben ze de 2 jaar uitgebreid tot 10j en max 160k km ipv 100k. Maar dat wordt dus in fases ingevoerd. En tot juli 25 enkel voor wagens tot 6jr. Wat absurd is want zowel in het oude als het nieuwe systeem is dat hetzelfde en zijn het niet de wagens tot 6j die voor de druk op de keuringscentra zorgen.

Onlangs dus geweest met die van mijn vrouw. 3u aanschuiven en dan zie je gewoon dat dat een soort van geprivatiseerde ambtenaren zijn. Dat loopt te sloffen, traag. Ik rij de wagen binnen, papieren en zo afgeven, moet mij op de wachtstoeltjes gaan zetten. Die gast verzet mijn wagen naar het eerste station, stapt uit en gaat de papieren doen van de volgende... Om dan in die wagen te gaan zitten en bijna 5 minuten gaan "aanschuiven" achter mijn wagen tot er een collega die verder kwam keuren. En toen kon de eerste plots wel in die wagen blijven zitten voor de verdere keuring want zo een Porsche was natuurlijk iets spannender dan mijn simpele Seat.
Bij de afrekening stonden 14 man te wachten op hun papieren. Komt er een vrouw binnen, goedemorgen collega's, zet haar boekentas neer, doet haar jas uit, duidelijk beginnend aan haar dag en zet haar achter haar computer waarop de vrouw die reeds aan het werken was zich rechtzet: tijd voor een pauze.... Tja ik zou dan mijn collega even helpen om eerst die wachtrij weg te werken voor ik ga pauzeren maar kom.

Terug
Bovenaan