Green Mamba
Well-known member
Het zijn de laatste van het jaar. Dagje thuis met een oogontsteking. Hopelijk daar snel vanaf.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had de dokter er een goed oog in dat het snel ging genezen.Het zijn de laatste van het jaar. Dagje thuis met een oogontsteking. Hopelijk daar snel vanaf.
Het zijn de laatste van het jaar. Dagje thuis met een oogontsteking. Hopelijk daar snel vanaf.
De dokter vond dat niet zo'n top idee. Er sraan nog wel 3 baaldagen te nemen open. Zo zijn we dan weer niet heNeem je er morgen niet bij? Is beter om uit te zieken en ogen rust te geven. En erna weekend.
Veel alcohol gedronken? Kan er ook wat mee te maken hebben. Dat gewicht zal zich snel wel terug stabiliseren.Ja ok mijn vetpercentage is niks gestegen (dat kan ook niet op zo'n korte tijdspanne en dat is wat echt telt).
Maar het is toch opvallend dat als je zuiver naar het gewicht kijkt je met veel moeite nog geen kg kwijt geraakt op enkele maanden tijd om dan na 2 grote eetbuien tijdens de feestdagen je "asap" vlotjes 2+kg meer weegt.
Dit is de bekende cynische feestdag grap maar toch ..
Veel alcohol gedronken? Kan er ook wat mee te maken hebben. Dat gewicht zal zich snel wel terug stabiliseren.

Dat gewicht zal snel terug zijnAls Bob 6 glazen, 1 cava en 5 wijntjes. (Dus ongeveer een glas per uur tijdens het kerstdiner)

Post aangepast naar een iets realistischer scenario.Als Tom 6 glazen, 1 cava en 5 wijntjes. (Dus ongeveer een glas per uur tijdens het kerstdiner)
Drink jij maar 1 glas per uur?Post aangepast naar een iets realistischer scenario.
Ik had per ongeluk mijzelf Bob gemaakt (= diegene die nog moet rijden, maar in praktijk was mijn tante de chauffeur van dienstDrink jij maar 1 glas per uur?
)
Ter info.Dat gewicht zal snel terug zijn![]()
)
Ik had mijn Bobette mee, kerstavond tussen mijn broer en neven is wel wat anders dan 1 glas per uur.Ik had per ongeluk mijzelf Bob gemaakt (= diegene die nog moet rijden, maar in praktijk was mijn tante de chauffeur van dienst)
De naam Tom is dan iets beter gekozen![]()

Vandaag gelukkig wel al 2 daarvan verdwenen. Nieuwjaar gaat vrij rustig worden qua eten en drinken, dus er is hoop dat ik er snel van af ben.Uiteindelijk is ze gisteren ook nog bloed laten trekken en vandaag ook het was gisteren al beter en vandaag hetzelfde.Mijn vrouw heeft onlangs drie weken in het Uz gelegen. Ze heeft vorig jaar al niertransplantatie ondergaan, vandaag controle bloed enz en het is niet goed haar nieuwe nier is fel verzwakt in ergste geval is ze aan het afstoten of het kan door de medicatie zijn dat ze nu neemt.
Edit morgenvroeg weer bloed laten nemen,vrijdag ook en consulatie bij nefroloog.
Je gaat geen spiermassa kweken rond je buik van het lopen hoor. Het kan wel zijn dat je licht spiermassa ontwikkelt in je benen, maar dat is minimaal.Ter info.
In december was mijn buik(vet aldus) 3 cm smaller dan in oktober.
Maar op de weegschaal is er helemaal niets merkbaar. In tegendeel.
Ik heb ooit een keertje in het looptopic beweerd dat dat dan extra spieren zijn maar ik kreeg dan als reacties dat je van lopen géén spieren verkrijgt. (ik vond dat antwoord nogal mmm vreemd)
Maar als dat waar is dan vraag ik mij dit wel af waar die 3cm buikomtrek naartoe is?
Dat zijn toch echt (deels) wel steviger spieren, sterkere pezen enzovoorts hoor
Heu het is dan omgekeerd hé. Er is 3 cm buikvet weg. Dit wil volgens uw redenering dan zeggen dat ik nu in dec meer vocht ophoud dan in oktober want anders zou ik nu nét minder wegen en dat is dus niet het gevalJe gewicht dat toen hetzelfde was kan even goed zijn dat je toen meer vocht ophield.

Wat je zegt klopt maar ik heb bovenstaande ook nergens gezegd.Je gaat geen spiermassa kweken rond je buik van het lopen hoor.
Je sprak over 'extra' spieren, dus ging ik ervan uit dat je spiermassa bedoelde.Wat je zegt klopt maar ik heb bovenstaande ook nergens gezegd.
Ja maar niet rond de buik. Buikvet verdwijnt en je spiermassa (welliswaar miniem en beperkt) voornamelijk in je benen en onderlichaam worden ietsje steviger. Exact wat jij zegt aldus.Je sprak over 'extra' spieren, dus ging ik ervan uit dat je spiermassa bedoelde.