Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wagens anno 2024: eerst nemen ze alle fysieke knoppen weg om alle functies te verschuilen achter die irritante touch-screen. Maar o wee als je eens de post wil verzetten van de radio, want na de 4 noodzakelijke interacties met het scherm springt de veiligheidsmodus op met de melding dat ik mij moet focussen op de weg. :wtf:

Of hoe vooruitgang vaak achteruitgang betekent.

Wagens anno 2024: eerst nemen ze alle fysieke knoppen weg om alle functies te verschuilen achter die irritante touch-screen. Maar o wee als je eens de post wil verzetten van de radio, want na de 4 noodzakelijke interacties met het scherm springt de veiligheidsmodus op met de melding dat ik mij moet focussen op de weg. :wtf:

En als ge een Opel koopt moet je bij elke start hopen dat je scherm die dag wil oplichten. :unsure:

Het onderwerp van de Warmste Week dit jaar ... ik vind het goed dat het thema eenzaamheid in de kijker wordt gezet, want een van de laatste grote taboes in onze samenleving. Het is een gevoel waar ik zelf al bijna heel mijn leven mee kamp, maar als ik dan de verhalen hoor, voel ik mij eigenlijk nog altijd niet gehoord.

En het toppunt van ironie ook wel hé, aan een heleboel mensen voorgesteld of gevraagd om eens af te zakken naar Brugge voor een van de gratis optredens, maar 't zal toch weer enkel met mijn vrouw zijn. Waardoor die Warmste Week tegen eenzaamheid mijn eenzaamheid in de periode dat ik mij al het meest eenzaam voel enkel maar versterkt.

Ik was me dat eigenlijk ook de afgelopen dagen aan het bedenken. Daar hangt zo'n enorm ironische sfeer rond heel die Warmste Week van "Kom allemaal samen met uw vrienden naar onze leuke concerten kijken tegen eenzaamheid!", "Wij, met vriendengroep x, y of z hebben deze inzamelactie gedaan!", enzovoort.

Daarnaast vraag ik me ook af hoe je geld kan inzamelen tegen eenzaamheid. Dat is vooral een maatschappelijk-cultureel probleem.

Ik heb gewoon:

1) een knop die mij naar het radio scherm brengt. En waar ik dan kan klikken op het andere radiosignaal dat ik geprogrammeerd heb. Iets trager dan het vroeger indrukken van de voorgeprogrammeerde knop.
2) een knop op mijn stuur die het vorige of de volgende radiofrequentie kiest.
3) een stemcommando waarbij de computer dat voor mij doet.
4) een speciale knop aan mijn stuur die ik kan programmeren om iets te doen. Moet enkel nog uitmaken wat die kan doen :p.
5) ik dacht dat er ook een draaiknop was om de frequentie te veranderen. Allez ik weet al zeker dat die er is voor het volume... maar die draaiknoppen wisselen in functie van de keuze die ik gemaakt heb.

De achteruitgang lijkt mij dan toch nog wel aanvaardbaar.

Ik was me dat eigenlijk ook de afgelopen dagen aan het bedenken. Daar hangt zo'n enorm ironische sfeer rond heel die Warmste Week van "Kom allemaal samen met uw vrienden naar onze leuke concerten kijken tegen eenzaamheid!", "Wij, met vriendengroep x, y of z hebben deze inzamelactie gedaan!", enzovoort.

Daarnaast vraag ik me ook af hoe je geld kan inzamelen tegen eenzaamheid. Dat is vooral een maatschappelijk-cultureel probleem.
is dat niet meer dat ze 1 overkoepelend thema hebben, waar ze alle aandacht aan geven, maar dat ze het geld inzamelen voor elke vzw die zich aanmeldt, ongeacht dat thema?

Mijn huisbankier (Belfius) die al een week zijn telefoon niet opneemt. :wtf: Vaste lijn wordt niet doorverbonden. Vaste lijn-voicemail blijft onbeantwoord. Hoe onprofessioneel voor een bank.

Maar wel hun digitale assistent in de app een Vlaamse naam geven om het gevoel van persoonlijke aanpak op te wekken. Die denken echt dat we gatachterlijk zijn. In het beste geval. Anders is het gewoon pure dédain.

En dan ben ik nog een goede klant hé, met zelfs nog veel toekomstpotentieel. Dus daar zou het niet aan mogen liggen. Gewoon het overal terugkomende probleem van gigantisme.

is dat niet meer dat ze 1 overkoepelend thema hebben, waar ze alle aandacht aan geven, maar dat ze het geld inzamelen voor elke vzw die zich aanmeldt, ongeacht dat thema?
je kan inderdaad geen eenzaamheid op lossen door de mensen rechtstreeks geld te geven.

Maar vzw's zouden bijvoorbeeld buurthuizen kunnen openen met het geld, een vrijwilligerswerking op poten zetten die langsgaan bij personen. Of zelfs een beleidsmedewerker aanwerven die bij overheden/ directie van huisvestingsmaatschappijen aanbevelingen doen om bijvoorbeeld pleintjes her aan te leggen met bankjes, ontmoetingsplaatsen aantrekkelijk maken en...

je kan inderdaad geen eenzaamheid op lossen door de mensen rechtstreeks geld te geven.

Maar vzw's zouden bijvoorbeeld buurthuizen kunnen openen met het geld, een vrijwilligerswerking op poten zetten die langsgaan bij personen. Of zelfs een beleidsmedewerker aanwerven die bij overheden/ directie van huisvestingsmaatschappijen aanbevelingen doen om bijvoorbeeld pleintjes her aan te leggen met bankjes, ontmoetingsplaatsen aantrekkelijk maken en...
Ben je mij nu aan het provoceren? ;)

dit is zo herkenbaar.
Ik heb ooit mee gemaakt (ik was toen 15 jaar oud) dat iemand (vrouwelijk) mij bewust zwart maakte tov al mijn vrienden.
Geen idee wat ik misdaan had. Swoit .. en dat zwart maken is ook geluk.

Ik dacht een tiental vrienden te hebben. Ik had er aldus nul komma nul. Als iemand mij (onterecht) zwart wil maken tov al mijn vrienden en vriendenkring en dat 'lukt' ook gewoon zijn dat dan wel echte vrienden ?? Nope.

Nadat ik een nieuwe echte vriendenkring had opgebouwd daagde die (hatelijke) persoon 'plots' (ik had haar ondertussen al een jaar of zo niet eens meer gezien) opnieuw op en ze heeft dit opnieuw geprobeerd. Dat is toen mislukt. Nadien is ze het permanent afgetrapt.

Op de vraag of ze mij op een negatieve manier aan het stalken was omdat ze het leuk vond mij te pesten en mij zwart te maken moet ik dus ook gewoon 'JA' op antwoorden. Het zijn helaas niet alleen mannen die er wat van kunnen ..

In nood en in situatie waarbij iemand poogt u zwart te maken léér je uw echte vrienden kennen. En al de rest kan de pot op. (nog steeds trouwens)

Laatst bewerkt:
Wat is de volgende stap? Blind Bevallen.
Zwanger van een complete stranger, en dan bij de bevalling krijg je te zien wie het was, en kan je ook kiezen om het kind te houden of niet.
Dat is bij een BAM eigenlijk toch al het geval? Allé ja niet altijd maar ..

Soms is de vader een bekende maar dat kan ook gewoon het zaad zijn van een "complete stranger" hé.
Alleen komt die mens wel niet naar de bevalling kijken.

Mijn huisbankier (Belfius) die al een week zijn telefoon niet opneemt. :wtf: Vaste lijn wordt niet doorverbonden. Vaste lijn-voicemail blijft onbeantwoord. Hoe onprofessioneel voor een bank.

Maar wel hun digitale assistent in de app een Vlaamse naam geven om het gevoel van persoonlijke aanpak op te wekken. Die denken echt dat we gatachterlijk zijn. In het beste geval. Anders is het gewoon pure dédain.

En dan ben ik nog een goede klant hé, met zelfs nog veel toekomstpotentieel. Dus daar zou het niet aan mogen liggen. Gewoon het overal terugkomende probleem van gigantisme.

Ja, natuurlijk.

Dan hang ik een kwartier aan de lijn van het lokaal kantoortje. Om dan een andere medewerker te spreken. X is er niet. Y is er niet. Ik kan u doorverbinden met Z. Ah oei, dat lukt niet. Ik zal vragen om u terug te bellen. Die belt mij een half uur later terug wanneer ik zelf aan het bellen ben. Ik onderbreek speciaal mijn telefoontje om de oproep van de bank te kunnen nemen. Nét te laat natuurlijk. Ik bel onmiddellijk terug. -> Computerstem: "Sorry, persoon x is momenteel niet bereikbaar." 2 minuten later: idem. 10 minuten later: idem.

*zucht*

Ja, natuurlijk.

Dan hang ik een kwartier aan de lijn van het lokaal kantoortje. Om dan een andere medewerker te spreken. X is er niet. Y is er niet. Ik kan u doorverbinden met Z. Ah oei, dat lukt niet. Ik zal vragen om u terug te bellen. Die belt mij een half uur later terug wanneer ik zelf aan het bellen ben. Ik onderbreek speciaal mijn telefoontje om de oproep van de bank te kunnen nemen. Nét te laat natuurlijk. Ik bel onmiddellijk terug. -> Computerstem: "Sorry, persoon x is momenteel niet bereikbaar." 2 minuten later: idem. 10 minuten later: idem.

*zucht*
is Belfius geen overheidsbank? :oi22:

sorry @mac-bc ik kon het niet laten. voor de anderen ik kweet het Don't poke the bear!!!

Terug
Bovenaan