Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Net terug van 2 weken Thailand, die 4 keer 6-7 uur op een vliegtuig zijn toch altijd een verschrikking. Als er 10 zijn op die hele vlieger die effectief luisteren naar de instructies bij boarden en bij arrival zal het veel zijn.
2 à 3 keer per jaar over en weer, ik doe alleen nog directe vluchten...
AMS-BKK rechtreeks...

Ben gelukkig ne goeie slaper 😃

Kameraad van mij is in 2007 verongelukt.
In zijn tennisclub was toen de koffietafel en hij ligt vlakbij begraven. Vroeger passeerde ik al eens op de begraafplaats als ik in de buurt was. Nu was het al heel lang geleden.
Toevallig moest ik met mijn vriendin padellen in die club, er hangt daar een gedenkplaat die ik dus al 17 jaar niet meer gezien heb misschien.
Het pakte me dat die daar nog hing met zijn tennisraket.
Daarna langs het kerkhof gepasseerd en daar kwam er toch onverwacht veel emotie boven.

17 jaar vliegt alsof het niets is. Ik ga richting 40 hij is nog maar net 21 geworden, niet te verstaan.

Zoon van collega overvallen dit weekend:

Werkwijze: groepje van 3 valt hem langs achter aan, 1 iemand trekt een zak over zn hoofd, de 2 andere fouilleren hem. Gsm en portefeuille weg. :(

Smerig en laf uiteraard.

Nu mijn vraag meteen: een smartphone, wat kunnen die overvallers daarmee? als daar (zoals bij de meesten) een biometrie beveiliging of pincode op zit, kan je daar toch niets mee doen, ook al steek je er een andere sim kaart in ?
of ben ik ouderwets, en is dit een fluitje van een cent, om dit te 'kraken'.

2e vraag: creditcards en bank kaarten. Tja tegenwoordig kunnen ze daar telkens aankopen mee doen tot onder de 50 euro.
(in een winkel zou wel stom zijn, want dan kan politie de beelden opvragen van de winkel waar die is gebeurd), maar ook online?
Natuurlijk: normaal zou je meteen je kaarten moeten blokkeren via de APP (en cardstop), maar das misschien de reden waarom de telefoon ook mee gestolen wordt? zodat dit je verhindert om de kaarten te blokkeren via de app...
En als je thuiskomt op de PC terug hetzelfde probleem wellicht, want ja 2steps verificatie, zonder telefoon zit je ook vast.

Damn, een mens wil zich zo goed mogelijk wapenen tegen zoiets, maar het enige wat je kan doen, lijkt me, is gewoon geen kaarten en telefoon bij je te hebben. #sickworld

edit: dusja wat doe je dan best in zo'n geval? Met iemand anders zijn telefoon asap naar cardstop bellen? Maar vragen die dan niet het nummer van uw kaarten? En wie weet er in godsnaam die kaarten zomaar van buiten?
Ik ga alvast mijn creditcard uit mijn portefeuille laten, die heb ik eigenlijk alleen maar nodig als ik op reis ben. Want bij zijn aangifte bij politie werd gezegd dat dit al de 4e keer is dat ze dit verhaal horen, zelfde werkwijze, zelfde buurt....

Zoon van collega overvallen dit weekend:

Werkwijze: groepje van 3 valt hem langs achter aan, 1 iemand trekt een zak over zn hoofd, de 2 andere fouilleren hem. Gsm en portefeuille weg. :(

Smerig en laf uiteraard.

Nu mijn vraag meteen: een smartphone, wat kunnen die overvallers daarmee? als daar (zoals bij de meesten) een biometrie beveiliging of pincode op zit, kan je daar toch niets mee doen, ook al steek je er een andere sim kaart in ?
of ben ik ouderwets, en is dit een fluitje van een cent, om dit te 'kraken'.

2e vraag: creditcards en bank kaarten. Tja tegenwoordig kunnen ze daar telkens aankopen mee doen tot onder de 50 euro.
(in een winkel zou wel stom zijn, want dan kan politie de beelden opvragen van de winkel waar die is gebeurd), maar ook online?
Natuurlijk: normaal zou je meteen je kaarten moeten blokkeren via de APP (en cardstop), maar das misschien de reden waarom de telefoon ook mee gestolen wordt? zodat dit je verhindert om de kaarten te blokkeren via de app...
En als je thuiskomt op de PC terug hetzelfde probleem wellicht, want ja 2steps verificatie, zonder telefoon zit je ook vast.

Damn, een mens wil zich zo goed mogelijk wapenen tegen zoiets, maar het enige wat je kan doen, lijkt me, is gewoon geen kaarten en telefoon bij je te hebben. #sickworld

edit: dusja wat doe je dan best in zo'n geval? Met iemand anders zijn telefoon asap naar cardstop bellen? Maar vragen die dan niet het nummer van uw kaarten? En wie weet er in godsnaam die kaarten zomaar van buiten?
Ik ga alvast mijn creditcard uit mijn portefeuille laten, die heb ik eigenlijk alleen maar nodig als ik op reis ben. Want bij zijn aangifte bij politie werd gezegd dat dit al de 4e keer is dat ze dit verhaal horen, zelfde werkwijze, zelfde buurt....
GSM's kan je resetten. En dan kan je die zelf gebruiken.
(Maar of dat met alle GSM's kan...)

dusja wat doe je dan best in zo'n geval? Met iemand anders zijn telefoon asap naar cardstop bellen?

Ja..

Maar vragen die dan niet het nummer van uw kaarten?

Ik denk niet dat je een nr. moet opgeven. Gewoon uw naam, en bank. (En een hoop verificatievragen, geboortedatum,...) Die zullen daar wel op voorzien zijn, maar weinigen zullen die nr's vanbuiten kennen.

Laatst bewerkt:
Lijkt me inderdaad dat dat kan zonder die nummers. Heb me dat ook al afgevraagd maar onlangs zelf Card Stop gebruikt voor een maaltijdcheque kaart. Daar wist ik helemaal niets van buiten mijn werkgever en dat ze op mijn naam staat. Is gewoon keurig geblokkeerd geraakt.

Compagnie Het Zoute bouwt honderd luxeappartementen aan Franse Opaalkust

Verdomme, gaan ze ginder de kustlijn ook nog es gaan verpesten. En wij maar naar de Opaalkust trekken om van die lelijke Belgische hoogbouw af te zijn.
Het is gelukkig maar in Hardelot, niet het meest sexy dorpje. Maar stel je voor dat ze dit in een Audresseles, Wissant of Escales zouden proberen?

Macht en controle, daar is het hem om te doen

Zou hij in een cel in Tsjetsjenië ook cipiers in elkaar slaan of in de nek steken?
Daar zouden ze hem na de feiten gewoon zo hard bij elkaar slaan dat hij geen A of B meer kan zeggen.

Ik vind het ongelooflijk dat iemand hier in België cipiers (en medebewoners) half dood kan slaan of steken en het enige dat er dan gebeurd is even met het vingertje wijzen: Niet meer doen hé! Please? Very please with sugar on top? Ja OK die 15 jaar celstraf worden er nu een beetje meer. Waauw!
Afknallen dat soort vuiligheid.

Na nooit in mijn leven iets gebroken te hebben, eerder dit jaar mijn rechtervoet gebroken na een stevig motorongeval.

Is die bijna zo goed als volledig genezen, misstap ik me toch niet op een trap, sla ik mijn linkervoet om en ja, ook gebroken.

Nooit iets gebroken, en nu gewoon linker en rechtervoet afzonderlijk op 1 jaar, jongens toch.

Volgende ergernis + ik weet ook niet goed of ik er hier in dit topic mee terechtkan:

Ik merk dat ik een terugkerende betaling op mijn Mastercard heb van 7.99$ voor de app Cartoonify. Probleem is dat ik die app niet heb staan op mijn gsm + ook niet gedownload heb oid op mijn laptop. Ik heb enkel cartoonify gebruikt op Canva, maar dat is bij mijn weten niet betalend. Ook heb ik bij mijn subscriptions (Google account) niks staan. Ik kan dus nergens terugvinden waarvoor die 7.99$ wordt aangerekend. Ook op het betalingsdocument staat er enkel "Kentfield USA". Daar ben ik dus ook niet veel mee.

Iemand die weet waar ik dit toch kan vinden of hoe ik die betaling van mijn kant toch kan annuleren? Behalve dan door contact op te nemen met mijn bank.

Volgende ergernis + ik weet ook niet goed of ik er hier in dit topic mee terechtkan:

Ik merk dat ik een terugkerende betaling op mijn Mastercard heb van 7.99$ voor de app Cartoonify. Probleem is dat ik die app niet heb staan op mijn gsm + ook niet gedownload heb oid op mijn laptop. Ik heb enkel cartoonify gebruikt op Canva, maar dat is bij mijn weten niet betalend. Ook heb ik bij mijn subscriptions (Google account) niks staan. Ik kan dus nergens terugvinden waarvoor die 7.99$ wordt aangerekend. Ook op het betalingsdocument staat er enkel "Kentfield USA". Daar ben ik dus ook niet veel mee.

Iemand die weet waar ik dit toch kan vinden of hoe ik die betaling van mijn kant toch kan annuleren? Behalve dan door contact op te nemen met mijn bank.

Mss die app eens installeren en proberen inloggen?
Wie weet zie je dan je subscription of zo in de instellingen?

Mijn zus kwam afgelopen weekend met iets gelijkaardigs af.

Ze hebben hun kredietkaart ongeveer 6 maand, en sinds 4 maand gaat er maandelijks 30€ af van "auto-codes.co"

Kameraad van mij is in 2007 verongelukt.
In zijn tennisclub was toen de koffietafel en hij ligt vlakbij begraven. Vroeger passeerde ik al eens op de begraafplaats als ik in de buurt was. Nu was het al heel lang geleden.
Toevallig moest ik met mijn vriendin padellen in die club, er hangt daar een gedenkplaat die ik dus al 17 jaar niet meer gezien heb misschien.
Het pakte me dat die daar nog hing met zijn tennisraket.
Daarna langs het kerkhof gepasseerd en daar kwam er toch onverwacht veel emotie boven.

17 jaar vliegt alsof het niets is. Ik ga richting 40 hij is nog maar net 21 geworden, niet te verstaan.
Doet mij denken aan een vriend zijn ongeval

Na de verkeersdeskundige bleek dat mijn vriend op het voetpad stond en werd gegrepen door de aan rijder. Was de zoon van een hoge politie beambte uit Kortrijk en na verder onderzoek onder invloed van drugs. Uiteindelijk wel voor gedragen maar gewoon een boete en voorwaardelijk gekregen.

Vriend heeft meters in de lucht over een kruispunt gevlogen tegen de muur van mijn bank. Was elke keer raar als ik daar moest zijn voor een lening of zo.

Mss die app eens installeren en proberen inloggen?
Wie weet zie je dan je subscription of zo in de instellingen?

Mijn zus kwam afgelopen weekend met iets gelijkaardigs af.

Ze hebben hun kredietkaart ongeveer 6 maand, en sinds 4 maand gaat er maandelijks 30€ af van "auto-codes.co"
Mocht ik de app terugvinden in de store zou dat handig zijn.
Kunt ge die betalingen niet gewoon laten blokkeren ?
Bel desnoods eens met uw bank maar je blijft dat toch niet gewoon betalen .
Ging ik inderdaad doen vandaag.

EDIT:
Het was dus gelinkt aan Canva, Imageneers studio.
Via een quasi onzichtbare link terechtgekomen op een pagina die je doorverwijst naar de klantenpagina waar je moet inloggen met je mailadres om dan een link toegemaild te krijgen waar je moet op klikken om dan op het betalingsoverzicht uit te komen waarop je de keuze hebt om je subscriptions te cancelen :crazy:

Het goede, ook al gaat het maar om 7.99$, was dat ik nog kon kiezen voor een refund voor deze maand :thumb:

Toch vrij goed verstopt allemaal...

Laatst bewerkt:
Ga met de hond wandelen. Ineens komt em daar met iets uit zijne bek tevoorschijn.
Ik zag niet goed wat het was, begon dat uit zijne mond te trekken.
Lag daar ne boterham met kipfilet.

Thuis binnen gekomen zag ik in het licht nog allemaal kipfilet achter mijn nagels steken.
Ieuw.

Na nooit in mijn leven iets gebroken te hebben, eerder dit jaar mijn rechtervoet gebroken na een stevig motorongeval.

Is die bijna zo goed als volledig genezen, misstap ik me toch niet op een trap, sla ik mijn linkervoet om en ja, ook gebroken.

Nooit iets gebroken, en nu gewoon linker en rechtervoet afzonderlijk op 1 jaar, jongens toch.
Ge zet wel consistent in uw nieuwe passie :unsure:

Brugge. In de winkelstraat dan nog. Wel om 2u snachts op zaterdag op zondag.
Maar toch.... zo n verhalen zijn wij hier niet gewoon
Wij gaan jaarlijks op uitstap naar Brugge, 's avonds goed gaan eten en dan blijven slapen op hotel. Nog nooit heb ik mij daar onveilig gevoeld of iets vreemds meegemaakt.

Wel hoor ik het één na het ander van dergelijke verhalen, vooral 's nachts blijkbaar. Kameraad van mij had daar een restaurant. 's Nachts tegen de gevel staan plassen en wanneer erop aangesproken een mes trekken. Hij is daar ondertussen weg, vorig jaar in 't ziekenhuis geslagen geweest nadat 2 gasten zijn kerstboom vooraan gestolen hadden. Is naar buiten geweest om hen erop aan te spreken. In de grond geslagen geweest en staan stampen op z'n hoofd. Kaak en tanden volledig opnieuw moeten laten construeren. Dat was de druppel om daar weg te gaan.

Terug
Bovenaan