Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Glimlach van de dag: een broek gevonden in mijn kast waarvan ik totaal vergeten was dat ik ze gekocht had, nooit aan gehad

Ergernis 1: de broek past niet meer

Ergernis 2: onder mijn klote gekregen van mijn vrouw omdat die broek plots gekrompen is :unsure:

Glimlach van de dag: een broek gevonden in mijn kast waarvan ik totaal vergeten was dat ik ze gekocht had, nooit aan gehad

Ergernis 1: de broek past niet meer

Ergernis 2: onder mijn klote gekregen van mijn vrouw omdat die broek plots gekrompen is :unsure:

Ergernis 3 : Renegade die wijst op het feit dat die broek niet gekrompen is, maar een onbekend iemand is uitgezet.

U hebt een nieuw bericht in uw enterprise ebox

Druk hier om naar de volgende link te gaan
Druk hier om naar itsme te openen
*ebox gaat eindelijk open*
Er is een fout opgetreden. U hebt geen toegang tot de applicatie.

:angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Het universum wil niet dat we geld opdoen vandaag :laugh:

Deze ochtend naar de Gelder in Kalken om terrasklinkers te gaan kiezen. Gesloten wegens sterfgeval.

Op terugweg in Wetteren willen we bij Brick Planet Lego stoppen: geen winkel meer, enkel nog online.

Nu gaan we nieuwe gsm gaan kopen voor mijn madam. Geen voorraad meer, volgende week pas.

:laugh:

Alright, keep your stuff then heeee!
Opmerking: Ik ga meestal / veel naar de bakker maar gisteren deed ik nog eens een toerreke in de supermarkten.

* Ik rijd vrijdag rond 15 u naar de Jumbo omdat ik hun gebak wél lust. Blijken er werken te zijn (sinds een paar dagen) en sta ik een kwartier in de file. Ik kom daar aan: Je raadt het al. Géén gebak. Alle schappen zijn helemaal leeg.
Toch raar want de meeste mensen werken rond dat uur nog en ik zou verwachten dat ze vrijdag de boel ferm aanvullen? Neen dus.
* Ik rijd dan maar naar de Albert Heyn aan de overzijde. Je raadt het al: Ook daar ligt 'niks' behalve nog wat hard brood van de dag er voor. Daarna sta ik weer in de file (aan de andere kant).
* Dan ben ik maar naar de Carrefour gereden om charcuterie te gaan halen (Kip of Kalkoen). Ik heb in 10+ jaar nog nooit voor gehad dat dit 'op' is. Ahum! Je raadt het al denk ik? Is er 'niks' kip of kalkoen meer zeker? Alles op!
* Goed dan maar naar de Delhaize. Je raad het al: Tegen dat ik daar was na 2 uur rondrijden lag er daar ook niks meer.

Ik ga belange na niet elke week naar de supermarkt om gebak te halen maar ik heb toch de indruk dat vroeger tijdens het weekend dagelijks het altijd vol lag met gebak en dat de laatste tijd dat niet meer het geval is. Of vergis ik mij? Mmm ..

Opmerking: Ik ga meestal / veel naar de bakker maar gisteren deed ik nog eens een toerreke in de supermarkten.

* Ik rijd vrijdag rond 15 u naar de Jumbo omdat ik hun gebak wél lust. Blijken er werken te zijn (sinds een paar dagen) en sta ik een kwartier in de file. Ik kom daar aan: Je raadt het al. Géén gebak. Alle schappen zijn helemaal leeg.
Toch raar want de meeste mensen werken rond dat uur nog en ik zou verwachten dat ze vrijdag de boel ferm aanvullen? Neen dus.
* Ik rijd dan maar naar de Albert Heyn aan de overzijde. Je raadt het al: Ook daar ligt 'niks' behalve nog wat hard brood van de dag er voor. Daarna sta ik weer in de file (aan de andere kant).
* Dan ben ik maar naar de Carrefour gereden om charcuterie te gaan halen (Kip of Kalkoen). Ik heb in 10+ jaar nog nooit voor gehad dat dit 'op' is. Ahum! Je raadt het al denk ik? Is er 'niks' kip of kalkoen meer zeker? Alles op!
* Goed dan maar naar de Delhaize. Je raad het al: Tegen dat ik daar was na 2 uur rondrijden lag er daar ook niks meer.

Ik ga belange na niet elke week naar de supermarkt om gebak te halen maar ik heb toch de indruk dat vroeger tijdens het weekend dagelijks het altijd vol lag met gebak en dat de laatste tijd dat niet meer het geval is. Of vergis ik mij? Mmm ..

Ik heb gewerkt voor een grote online supermarkt en vrijdag was echt onze low day. Maandag dinsdag en zaterdag waren het drukst.

Ik heb de indruk dat niet alleen de supermarkt maar ook de gewone bakkers (en al zeker de industriële bakkers dus op dat punt wel vergelijkbaar met de supermarkten) gewoon niets van overschot meer willen hebben. Dat ze liever bij wijze van spreken 50 broden te kort hebben dan dat ze er 1 over zouden hebben. Zeker na Oekraïne, duurder graan, hogere energie prijzen (toen toch want de prijzen van die broden zijn niet meer mee gezakt met de prijs van de energie). Qua voedselverspilling kan ik dat wel aanmoedigen, maar het moet ook niet te absurd worden. Hier in de gemeente moet je in de voormiddag naar de bakker gaan als je zeker wil zijn dat je het brood hebt dat je wil. Eind augustus ging ik op een donderdag voormiddag om 10u30 een volkoren brood en hadden ze dat zelfs niet meer liggen. En als je nu vandaag op een zondagmiddag gaat kom je binnen in een bakkerij waar er nog een paar sandwiches en wat taarten over zijn, maar ze zijn wel open tot 18u met 2 man personeel om de hele namiddag te zeggen: dat hebben we niet meer. Ja dat is natuurlijk ook een dure kost ten opzichte van een brood te veel.

Ik heb de indruk dat niet alleen de supermarkt maar ook de gewone bakkers (en al zeker de industriële bakkers dus op dat punt wel vergelijkbaar met de supermarkten) gewoon niets van overschot meer willen hebben. Dat ze liever bij wijze van spreken 50 broden te kort hebben dan dat ze er 1 over zouden hebben. Zeker na Oekraïne, duurder graan, hogere energie prijzen (toen toch want de prijzen van die broden zijn niet meer mee gezakt met de prijs van de energie). Qua voedselverspilling kan ik dat wel aanmoedigen, maar het moet ook niet te absurd worden. Hier in de gemeente moet je in de voormiddag naar de bakker gaan als je zeker wil zijn dat je het brood hebt dat je wil. Eind augustus ging ik op een donderdag voormiddag om 10u30 een volkoren brood en hadden ze dat zelfs niet meer liggen. En als je nu vandaag op een zondagmiddag gaat kom je binnen in een bakkerij waar er nog een paar sandwiches en wat taarten over zijn, maar ze zijn wel open tot 18u met 2 man personeel om de hele namiddag te zeggen: dat hebben we niet meer. Ja dat is natuurlijk ook een dure kost ten opzichte van een brood te veel.
Idem hier. Voor brood en gebak zorgen dat je in de voormiddag in winkel bent.

Bij de bakker was het op voorhand bestellen of pech hebben

In de winkel van de bakker hier is dat tegenwoordig ook. De warme (ambachtelijke) bakker zit in een andere deelgemeente en hier bij ons is er een winkeltje van. Tot een goed jaar geleden stond daar één vaste verkoopster (en op drukke momenten een flexijobber bij) in en dan was altijd alles goed in orde: brood, patisserie e.d. genoeg. Die moest toen geopereerd worden en lang revalideren en sindsdien is ze niet meer teruggekomen. Nu staat de kleindochter van de bakker in de zaak. Ik vermoed dat het er ook wel mee te maken heeft.

Maar het aanbod patisserie en gebak is nu al lange tijd véél minder. Gisterenochtend moest ik ook een suikerbrood hebben maar er waren er geen meer. Dat was om 9u. Dan maar een klein rozijnenbrood gevraagd. Dat was er ook niet. Er was wel nog 1 groot rozijnenbrood en dat heeft ze dan in 2 gedaan. Eerder deze week in de voormiddag ging ik ook om een boerenwit brood. Alles op. Dan maar een klein gewoon wit genomen. Iets anders was er niet meer. Op zondagavond staan er tegenwoordig ook veel minder zakken klaar met bestellingen t.o.v. vroeger.

Hier is de winkel wel maar tot 14u open. Maar bon, je mag toch wat in stock hebben, vind ik. Het is nu ook niet dat ze vroeger grote hopen overschot hadden maar er was tenminste genoeg. De vorige verkoopster nam de onverkochte overschot brood en sandwiches mee naar het rusthuis. De koffiekoeken die over waren, ging ze bij de brandweer afgeven.

Over de Albert Heijn hier kan ik niet klagen op vrijdagavond. Wel nul variatie in het gebak dat er ligt en weinig keuze qua brood, maar er ligt er altijd wel.
Lijkt me ook een groot verschil te zijn tussen supermarkten, zelfs van hetzelfde merk. Bv. 1 Delhaize met heel vaak lege rekken, terwijl de Delhaize in het dorp ernaast nog een deftige keuze heeft op dat moment.

De warme bakker hier was wel ook zo: zondag om 10u kon je pech hebben dat er maar 1 boterkoek meer lag die niet op bestelling gebakken was, terwijl er nog elke minuut volk binnenkwam.

Is niet alleen met het brood zo bij AH...
Hebben vanaf maandag een weekpromotie t/m zondag van 1+2 Danone Skyr, ALLE variëteiten.
Kom je toe woensdagmorgen, enige wat ze nog hebben is die mottige kokos die niet te vreten is.
-'Heu, waar is de rest?'
+'Is er niet meer'
-'Komt die nog weer binnen?'
'Aaaaaah neen, sorry, enkel nog kokos'
WTF bende muttens...

Krijg het daarvan als mensen gaan tanken en er zijn 2 pompen aan 1 zijde niet de laatste nemen wanneer deze vrij is.
Of enen die tot op een halve meter van je achterbumper komt pushen wanneer je aan het tanken bent terwijl er nog een andere pomp vrij is maar waarvoor hij zich zou moeten draaien.
Moet je dus niet doen bij mij, dan ga ik eerst nog eens het winkeltje binnen vooraleer te vertrekken...

Is niet alleen met het brood zo bij AH...
Hebben vanaf maandag een weekpromotie t/m zondag van 1+2 Danone Skyr, ALLE variëteiten.
Kom je toe woensdag maandag in de vroege morgen net na openingstijd, enige wat ze nog hebben is die mottige kokos die niet te vreten is.
-'Heu, waar is de rest?'
+'Is er niet meer'
-'Komt die nog weer binnen?'
'Aaaaaah neen, sorry, enkel nog kokos'
WTF bende muttens...
Ik heb het voor jou gecorrigeerd :) (en dan heb je nog geluk dat de kokos er nog is want voor hetzelfde geld is ook die reeds op) want ..

regelmatig is een produkt miraculeus uit voorraad nét wanneer een promo start (zelfs al vanaf de eerste minuut van dag 1 van de promo).
Maar voor de promo startte was dat produkt dat wel gewoon voorradig in die specifieke winkel.

Zo heb ik onlangs nog ijscrème gekocht (buiten de promo periode) en dat heeft nadien een maand lang in promo gestaan. Echter toen was dat produkt al niet meer beschikbaar in de winkel waar ik dat gekocht had. Misschien dat het dan nog ergens in voorraad is in een winkel 50 km ver of zo? Of er ligt nog één stuk en als dat weg is is het gedaan met de promo? Zoiets zeker? :unsure:

Ik heb soms de indruk dat men hier een beetje vals mee speelt en het soms gewoon de bedoeling is u naar de winkel te lokken.

Laatst bewerkt:
U hebt een nieuw bericht in uw enterprise ebox

Druk hier om naar itsme te openen
*ebox gaat eindelijk open*
Er is een fout opgetreden. U hebt geen toegang tot de applicatie.

:angry::angry::angry::angry::angry::angry:
Je bent nog vergeten:

Ebox gaat open.
*bericht van myminfin*
*klik hier om naar myminfin te gaan*

Elke keer ik een vrouwmens zie met een neusring zie heb ik de onweerstaanbare drang om daar een hangslot aan vast te klikken of ze ergens aan vast te hangen.

Terug
Bovenaan