Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Studentenrestaurant nu de campus weer vol loopt. Ten eerste, hoeveel keer moet je met een soeplepel scheppen om een kom te vullen, bij mij 1x. Sta je daar 5 minuten op iemand te kijken die dat kennelijk milliliter per milliliter wil doen.

Dan elders zo'n lunchplateau 3 keer tegen je krijgen door de persoon achter je die kennelijk geen afstanden kan inschatten...is dit een jongere vorm van de supermarktbejaarde die met zijn kar tegen je benen rijdt?

Dan aanschuiven om te betalen met iemand naast me die praktisch tegen me aan stond. Elke keer ik opschoof, schoof die gewoon weer tegen me aan. Dan finaal betaal ik, hing hij effectief over mijn plateau met eten zodat hij toch maar geen centimeter moest tussenlaten, terwijl ik mijn bankkaart gebruikte.
Ik zou me gewoon omdraaien en kei-luid in zijn gezicht boeren

nee, maar ik overdrijf daar ook niet in hé. tis nie dak er mee naar brussel en dergelijke rijd hé. daarvoor gebruik ik die wel van mijn moeder.

is eerder voor de boodschappen en rond de kerk mee te rijden
Hopelijk staat er geen reclame op?
De RSZ controleert actief in het weekend op "werk" camionetten.
Indien ze er ergens eentje tegenkomen gaan ze bij de baas eens aankloppen of dit een gepland weekendwerk was (of deppanage), en of er een factuurtje/aangifte is van die werken.
Indien niet gaan ze vragen of de gebruiker van die camionette VAA betaalt.
Indien niet, fikse boete voor de werkgever (indien meerdere camionetten gaan ze ervan uit gaan dat iedereen ze privé gebruikt).

Meegemaakt bij vorige werkgever, boete was enkele tienduizenden eurootjes.

Geen VAA is geen privé gebruik, zelfs niet rond de kerk!

@berenod ik betaal wel VAA, maar wist niet wat dit in de praktijk wou zeggen.
Dus eigenlijk mag ik het wél, als ik het zo lees?
Ik dacht dat dit sloeg op computer, laptop, internet / gsm gebruik, en enkel woon-werk afstand?
Als het zo zit, ga ik toch es de afweging maken of het niet interessanter is om zelf een (electrische) auto te nemen, en dan het VAA af te staan/verminderen.. Zit toch met zonnepanelen en energie overschot.

EDIT: kan kloppen, maandelijks 198 €.
En ergens ook wel een geruststelling. vond het al magertjes dat ik amper aan 2000 netto kwam na 10 jaar ancienniteit, maar eigenlijk moet je die VAA er bij tellen dus.

Laatst bewerkt:
Straffe baas hebt gij, VAA wil zeggen dat die camionette een stuk van je loon is omdat je hem privé mag gebruiken, brandstof inclusief...
Je betaalt er inkomstenbelasting op alsof het loon is.
Dus yup, je mag hem privé gebruiken, en als de baas njet zegt, dat hem dan die VAA van uw loon haalt.
Ge zijt nu dus belastingen aan het betalen op loon dat je niet krijgt.
Opletten, als het een heel klein bedrag is kan het ook VAA voor een gsm zijn...maar staat er normaal wel bij gedetailleerd.

Zou ik nu wel straf vinden dat iemand VAA op een voertuig betaalt zonder dat zelf te beseffen :LOL:
Zijn nu toch geen zo'n kleine bedragen...

Niet rechtstreeks gelinkt aan een oorlog maar dit vond ik toch wel een zeer indrukwekkende show van 10.000 drones. Je moet je eens inbeelden hoe dat kan militair ingezet worden. Wat kan je daar als mens nog tegen doen?

Los van de militaire toepassingen, je ziet het dus van kilometers ver afkomen dat ze deze technologie gaan gebruiken om reclameboodschappen in de lucht te maken :puke:

Ik geef al eens iets aan Soi dog foundation in Thailand.
En soms ga ik es op die site kijken maar gisteren kreeg ik door dat klote algoritme ook op YouTube van die video's van rescue dogs. En als ge daar ene keer op klikt dan ziet ge niks anders meer en nu wil ik niet meer op YouTube want dan moet ik janken. 😡 😢
Dat maakt me idd ook verdrietig. @berenod heeft ook nog in Thailand gewoond . Dat daar echt zoveel straat honden zitten, je wil niet weten hoeveel microplastics die in hun maag inhoud hebben.
En als wandelaar moet je dan nog eens oppassen dat ze u niet aanvallen en je met de rabiës zit ...

Snap niet dat daar niet meer wordt gezorgd voor massale castratie.

edit:
Nieuwe ergernis: Dode rat die al weken ligt te rotten in het kippenhok...
Kan me de angst en terror van die kippen wel voorstellen, om daar 24/24 mee te worden geconfronteerd.
(ligt er wellicht al het hele weekend).

Een tijd terug twee vouchers gekregen voor UGC. Om eerst die vouchers te verzilveren moet je naar zo'n achter platform gaan, enfin ik heb ze. Nu wil ik dus twee tickets reserveren voor Joker. Ik geef die vouchers in als UGC solo, vervolgens kies ik plaatsen, dan bevestigen reservatie, maar dan krijg ik dus telkens een foutmelding (niet genoeg plaatsen op de kaart), geen idee wat ze daar in gebrekkig Nederlands willen duidelijk maken. Ik vermoed dat de waarde van de vouchers ondertussen lager liggen dan de tickets, maar geef dan een optie om het verschil bij te betalen. Een e-mail gestuurd, maar daar krijg je dus ook geen antwoord op.

Ik dacht dat dit sloeg op computer, laptop, internet en gsm gebruik?
Als het zo zit, ga ik toch es de afweging maken of het niet interessanter is om zelf een (electrische) auto te nemen, en dan het VAA af te staan/verminderen.. Zit toch met zonnepanelen en energie overschot.
Dat je VAA betaalt wil niet automatisch zeggen dat jij daar mee mag rijden eh. Kans is groot dat dit voor uw laptop/gsm is als je die wel privé mag gebruiken. Want lijkt me straf dat jij VAA zou betalen voor die camionette zonder dat je hier zelf vanaf zou weten.

Een tijd terug twee vouchers gekregen voor UGC. Om eerst die vouchers te verzilveren moet je naar zo'n achter platform gaan, enfin ik heb ze. Nu wil ik dus twee tickets reserveren voor Joker. Ik geef die vouchers in als UGC solo, vervolgens kies ik plaatsen, dan bevestigen reservatie, maar dan krijg ik dus telkens een foutmelding (niet genoeg plaatsen op de kaart), geen idee wat ze daar in gebrekkig Nederlands willen duidelijk maken. Ik vermoed dat de waarde van de vouchers ondertussen lager liggen dan de tickets, maar geef dan een optie om het verschil bij te betalen. Een e-mail gestuurd, maar daar krijg je dus ook geen antwoord op.
Vouchers... De scam van deze tijd.

Onlangs ook een bongo bon gehad om iets te gaan eten, voor 50 euro. We willen iets vast leggen via hun site, meteen 20 euro bij te betalen, want minimum besteding moest 70 euro zijn. Ok ik betaal bij.
kom ik daar toe, begin ik met aperitief. "ah en alle dranken horen ook niet bij de besteding hé, die zijn exclusief het bongo systeem" :wtf:

M.a.w. prop u maar vol voor 70 euro! dan maar 3 gerechten genomen, 1 voor ik , 1 voor vrouwlief, en éne gedeeld....

@carrrion. ik bel morgen es naar ons sociaal bureau, en vraag hen hoe het nu juist zit, en zal eens vergelijken wat nu het best is in mijn situatie.

die spaarkaarten bij de supermarkt zijn ook zo'n scam.

ik heb dat ooit eens uitgerekend: ik gaf toen ongeveer 50€ per week aan boodschappen ('t is al een jaar of 10 geleden ondertussen). krijgt ge zo'n spaarkaart: 1 zegelke per aankoopschijf van 25€. 4 weken per maand: ik zou 8 zegelkes krijgen. om zo één item deftig bijeen te sparen, had ge 10 zegelkes nodig (voor iets deftig). ik zou voor 62,5€ per week moeten gekocht hebben, 50€ per maand extra. voor 20€ korting te krijgen op iets dat ik anders niet zou kopen.

die spaarkaarten bij de supermarkt zijn ook zo'n scam.

ik heb dat ooit eens uitgerekend: ik gaf toen ongeveer 50€ per week aan boodschappen ('t is al een jaar of 10 geleden ondertussen). krijgt ge zo'n spaarkaart: 1 zegelke per aankoopschijf van 25€. 4 weken per maand: ik zou 8 zegelkes krijgen. om zo één item deftig bijeen te sparen, had ge 10 zegelkes nodig (voor iets deftig). ik zou voor 62,5€ per week moeten gekocht hebben, 50€ per maand extra. voor 20€ korting te krijgen op iets dat ik anders niet zou kopen.
En dan kunt ge bepaalde producten, veelal pannen of zo, tegen verlaagde prijs kopen.

Een brochure, met daarin de zogenaamde oorspronkelijke prijs, en de prijs die jij dan betaalt met uw vol kaartje.

Maar als je dat product dan opzoekt bij andere winkels, de prijs dan no way near die zogenaamde oorspronkelijke prijs.

Eigenlijk maak je geen winst.

En dan kunt ge bepaalde producten, veelal pannen of zo, tegen verlaagde prijs kopen.

Een brochure, met daarin de zogenaamde oorspronkelijke prijs, en de prijs die jij dan betaalt met uw vol kaartje.

Maar als je dat product dan opzoekt bij andere winkels, de prijs dan no way near die zogenaamde oorspronkelijke prijs.

Eigenlijk maak je geen winst.
En je laat er je toch vaak aan vangen he.
Nu ook weer. Min 7.5 euro op fanta en sprite blikken. 45 stuks

Dan denk je... tis de moment om die nieuwe vreemde smaken es te proeven. Dan koop je daar elks 10 stuks van en mag je de helft weg gooien wegens afgrijselijke smaak!

Verkoudheid/Bronchitis hier en voor de eerste keer in 2 jaar eens thuis in plaats van te gaan sporten. Meh. Beetje rust voor het lichaam zal goed doen, maar toch.

Another week, another decline voor het huren van een huis.

Er komt nu ook nog eens amper iets online. Spannend 🙃
Is idd een ramp. Ik heb enorm veel geluk gehad dat de baas van era een vriend is van me. Mooie nieuwbouw gevonden maar een enorm lange wachtlijst en hij heeft ervoor gezorgd dat ik het gekregen heb.

Ik ben er hem eeuwig dankbaar voor want de persoon die dan het huis toonde aan me zei zelf dat ik zonder hem geen schijn van kans ging maken.

Is idd een ramp. Ik heb enorm veel geluk gehad dat de baas van era een vriend is van me. Mooie nieuwbouw gevonden maar een enorm lange wachtlijst en hij heeft ervoor gezorgd dat ik het gekregen heb.

Ik ben er hem eeuwig dankbaar voor want de persoon die dan het huis toonde aan me zei zelf dat ik zonder hem geen schijn van kans ging maken.
Nieuwbouwwijk naast WZC?
Achter de school staan er ook nog zeker?

Terug
Bovenaan