Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Plusartikel, maar ik citeer enkele pareltjes.

Ja seg, het VOETpad. Mag een mens daar nu ook al niet meer parkeren. Groot gelijk. :thumb:

Die marktkramers toch. Hoe durven ze... :sarcastic: Verder commentaar overbodig. Wat een kotsmentaliteit. Verder commentaar overbodig Durf te wedden dat dit figuur met een SUV of zo'n pickuptruck rijdt. Want dat is lekker """"veilig""""

Vanaf een vijfde of zesde leerjaar moet dat in bepaalde gevallen toch zeker kunnen. Of is de grens (zomervakantie) tussen zesde leerjaar en eerste middelbaar plots de magische periode waarin je in twee maanden een pak zelfstandiger wordt? Ja de wereld is gevaarlijk, maar niet achter elke boom zit een kinderlokker. Doet me denken aan het moment dat Dutroux ontsnapt was. Ik was een jaar of tien en had toen training. Ouders kwamen ons speciaal halen (voor een afstand van ocharme nog geen kilometer), want Dutroux was een uur eerder in een of ander fokking boerengat in Luxemburg ontsnapt en die zou nu toch wel eens in het Antwerpse kunnen opduiken om een paar jongens te ontvoeren zeker? :crazy:

Rookie-numbers. Bij de school van mijn dochter ben je al te laat voor een goed plekje als je een uur op voorhand komt. :sop:

Ik sluit me bij jou aan. Tenenkrullend om te lezen.

"De marktkramers pikken onze plaatsen in." Alsjeblieft seg, als dat publieke parkeerplaatsen zijn, hebben die alle recht om ook daar te willen staan.

Ik wil deze ochtend vertrekken met de auto om dochterlief naar school te brengen maar er staat een werkcamionette geparkeerd die onze oprit volledig blokkeert.

Geen erg. Ze zijn hiernaast de ramen aan het vervangen dus snel even aangebeld en ze hebben de camionette verzet.

Wat dan wel tergend is: ik kom 15' later terug thuis en staat dat onding weeral voor onze oprit.

De tweede keer minder vriendelijk gezegd dat ze maar hun benen moeten gebruiken als ze hun camionette och god 10m verder moeten parkeren en dat die van voor onze oprit moet wegblijven deze keer.
In zijn dat het gereedschap dat die mannen nodig hebben ook in de camionette ligt en dan is het wel handig dat hem kortbij staat .
Vroeger ook nog mekanieker op de baan geweest en mijn berlingoke was mijne werkbak en die stond ook altijd kortbij .
Heb wel eens meegemaakt dat ik ergens niet mocht binnen rijden in een bedrijf omdat daar geen reclame op stond en moest hem buiten op de parking zetten …heb dit gedaan en ben dan eerst gaan kijken wat ik nodig zou hebben wat een wandeling van 20 min was om dan terug te keren naar de auto voor het materiaal dus heen en weer 40 min om dan tot de ontdekking te komen dat ik toch nog iets anders nodig had , dus weer 40 min heen en weer om dan in 5 minuten de panne te hebben hersteld ….klant mocht alles betalen en ik lag daar dus niet van wakker maar het was wel handiger geweest dat die auto wat korterbij stond . ;)
Als ze meewerken en gewoon hunne camionette verplaatsen als het nodig is …wat is dan het probleem dat ze voor uwen oprit staan (en ja voel het al aankomen …meestal moeten de mensen dan dringend ergens zijn en moeten ze direct vertrekken )

Hebben een vergunning, en betalen voor de standplaats .En een marktmeester ( ambtenaar steden en gemeenten) houdt toezicht op de gang van zaken tijdens markten, draagt zorg voor de uitvoering van de marktverordening, wijst de staanplaatsen toe en int de marktgelden.

Als ze meewerken en gewoon hunne camionette verplaatsen als het nodig is …wat is dan het probleem dat ze voor uwen oprit staan (en ja voel het al aankomen …meestal moeten de mensen dan dringend ergens zijn en moeten ze direct vertrekken )
Het principe. Ik zou er 0,0 problemen mee hebben als er voor een klus in de buurt een camionette voor mijn oprit staat als dat op voorhand maar aan mij gevraagd wordt.

Oops, me vergist van dag voor aangekondigde stroomonderbreking van 7 uur door Fluvius. Volgende week op donderdag ipv vandaag.

Afijn zonnepanelen even uitschakelen hebben we dan ook weer geleerd, easy peasy in mijn geval.

Laatst bewerkt:
Ik wil deze ochtend vertrekken met de auto om dochterlief naar school te brengen maar er staat een werkcamionette geparkeerd die onze oprit volledig blokkeert.

Geen erg. Ze zijn hiernaast de ramen aan het vervangen dus snel even aangebeld en ze hebben de camionette verzet.

Wat dan wel tergend is: ik kom 15' later terug thuis en staat dat onding weeral voor onze oprit.

De tweede keer minder vriendelijk gezegd dat ze maar hun benen moeten gebruiken als ze hun camionette och god 10m verder moeten parkeren en dat die van voor onze oprit moet wegblijven deze keer.
groot deel voorziet ook geen officiële inname openbaar domein.
Denk wel dat dat de verantwoordelijkheid is van de persoon bij wie ze de werken gaan uitvoeren.

Als ze bij mij werken moeten uitvoeren zeg ik altijd dat ze op de oprit mogen als het past.
En anders zorg ik dat ik mijn wagen op een plek zet dichtbij en als ze er zijn verzet ik die.

Over het verkeer aan de scholen kan ik ook hele boeken schrijven.
Ik moet door een straat met 2 scholen.
Altijd miserie.
dubbel file, ipv rond te rijden tussen al het verkeer u nog is gaan draaien, etc...

De school van mijn dochter is dat er nooit.
Nauwelijks auto's en miserie

groot deel voorziet ook geen officiële inname openbaar domein.
Denk wel dat dat de verantwoordelijkheid is van de persoon bij wie ze de werken gaan uitvoeren.

Als ze bij mij werken moeten uitvoeren zeg ik altijd dat ze op de oprit mogen als het past.
En anders zorg ik dat ik mijn wagen op een plek zet dichtbij en als ze er zijn verzet ik die.
Er mag hier gewoon op straat geparkeerd worden zolang er verkeer door kan. Vandaar de ergernis van @Coolguy. Naast onze oprit is plaats genoeg op straat voor een camionette, maar da's 3 meter verder gaan.

Tweede dag stonden ze ook voor onze oprit, maar de auto raakte er nog langs dus heb het maar zo gelaten. Waarom kon dat niet van de eerste dag. 🤷🏻‍♀️

Het principe. Ik zou er 0,0 problemen mee hebben als er voor een klus in de buurt een camionette voor mijn oprit staat als dat op voorhand maar aan mij gevraagd wordt.

Heb het zo gehad toen mijn vorige woning in opbouw was.
Woning bijna af, nog niet bewoond. Huis naast mij wel af en bewoond al.
Buren gingen vaak met een voor mijn oprit staan (ze hadden 3 auto’s in gezin).
Dit aangekaart. Reactie: “ah, maar wij dachten je woont hier toch nog niet, dat het geen kwaad kon tot dan”.

Sommige mensen zijn echt gewoon onbeleefd.
Gelukkig woon ik er niet meer, want eens lomp, altijd lomp.

Ik geef al eens iets aan Soi dog foundation in Thailand.
En soms ga ik es op die site kijken maar gisteren kreeg ik door dat klote algoritme ook op YouTube van die video's van rescue dogs. En als ge daar ene keer op klikt dan ziet ge niks anders meer en nu wil ik niet meer op YouTube want dan moet ik janken. 😡 😢

Laatst bewerkt:
Ik geef al eens iets aan Soi dog foundation in Thailand.
En soms ga ik es op die site kijken maar gisteren kreeg ik door dat klote algoritme ook op YouTube van die video's van rescue dogs. En als ge daar ene keer op klikt dan ziet ge niks anders meer en nu wil ik niet meer op YouTube want dan moet ik janken. 😡 😢

Plaats video’s met dergelijke thumbnails eens in spoiler tags.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan