Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ongelofelijk wat depressie en psychisch lijden teweeg kunnen brengen.

Ik heb zo ne maat die van de ene psychiater naar de andere loopt voor zijn depressie, en 1001 antidepressiva slikt. Die zie ik 1 van de komende jaren ook wel een euthanasie aanvraag indienen.

Op zich niks mis met flitscontroles hé.
Maar gisteren stonden ze in de trajectcontrole aan de werken in Lummen te flitsen.
Als ge dan geflitst wordt en ge wordt gepakt op de trajectcontrole is dat dan een dubbele boete of hoe zit dat?

Je kan volgens mij wettelijk niet 2x bestraft worden voor hetzelfde feit.
MAAR dit is natuurlijk ne lastige. Je wordt geflitst op pieksnelheid én je wordt tevens geflitst omdat je gemiddeld op dat stuk te hard rijdt.
De vraag is: Is dit één en eenzelfde feit? Mmm ...

Meermaals geflitst door zelfde trajectcontrole?

Dit voorbeeld is niet exact hetzelfde (Deze zaak is naar mijn mening een gradatie erger) maar hieruit kan ik concluderen moest je 2 boetes binnenkrijgen dat het toch niet zo simpel is daar 1 boete van te maken maar dat dit dus wel mogelijk is (door de zogenaamde eenheid van opzet). Het beste is dan om uw rechtsbijstandverzekering te contacteren.

Dat zijn twee aparte feiten en dus twee boetes. De reden dat men ook mobiele flitsers zet in trajectcontroles is omdat er veel mensen die niet aan beide camera's passeren, gewoon bewust te snel beginnen rijden.

Normaal gezien kan ik (op zijn minst toch nog enige) empathie opbrengen voor misdadigers, maar goddamn (die zelfvoldane grijns op de tronie van) die landbouwer uit Waardamme die zijn 2 dochters vermoord heeft om zijn ex te raken...

:angry::angry::angry:

Al heel de dag kleine keuteltjes aan het lossen, wreed ombetand constand het gevoel dat ik moet kakken. Peins dat ik de tuinslang in men anus ga steken en de inhoud van men darmen ga lees spoelen. .....alleen moet ik die tuinslang bij iemand lenen omdat ik zelf geen heb, wegens gebrek aan een tuin.

Al heel de dag kleine keuteltjes aan het lossen, wreed ombetand constand het gevoel dat ik moet kakken. Peins dat ik de tuinslang in men anus ga steken en de inhoud van men darmen ga lees spoelen. .....alleen moet ik die tuinslang bij iemand lenen omdat ik zelf geen heb, wegens gebrek aan een tuin.
Doe me er aan denken dat als ik ooit mijn tuinslang aan u uitleen ik ze niet meer terug verwacht. 😁

Miljaar, 2de keer geflitst dit jaar. 56 gecorrigeerd waar je 50 mag. Een baan van 50 die na 200 meter overgaat naar 70, dus wat te vroeg gas gegeven. Weer 63,10 euro weggepist.

Miljaar, 2de keer geflitst dit jaar. 56 gecorrigeerd waar je 50 mag. Een baan van 50 die na 200 meter overgaat naar 70, dus wat te vroeg gas gegeven. Weer 63,10 euro weggepist.
Afhankelijk hoe je juist werd geflitst sponsor je de decadente reisjes van het schatrijke zoontje van de schatrijke eigenaar van die trajectcontrolecamera's.

Ga eens langs bij den dokter .
Heb zo nog iemand geweten met dezelfde klachten en die loopt nu rond met een stoma .
Fistels in de dikke darm dacht ik .

De voorbije weken gemerkt dat er wat brokjes tevoorschijn kwamen als ik wat melk in de koffie goot. Verder leek er niets mis met de melk, geen verkeerde geur of consistentie, smaakt ook gewoon normaal in cornflakes, ook fysiek niets van ondervonden. Nu deze ochtend per ongeluk de melk heel efkes laten overkoken en man, wat een ranzig zicht. Volledig geschift, vol brokken, gele kleur, bleuh. Er is duidelijk iets mis mee, en ook al is er wss niets gevaarlijk aan ofzo is het toch een heel onsmakelijk gevoel dat we al weken van die melk aant drinken zijn (volledig karton is zo)

De voorbije weken gemerkt dat er wat brokjes tevoorschijn kwamen als ik wat melk in de koffie goot. Verder leek er niets mis met de melk, geen verkeerde geur of consistentie, smaakt ook gewoon normaal in cornflakes, ook fysiek niets van ondervonden. Nu deze ochtend per ongeluk de melk heel efkes laten overkoken en man, wat een ranzig zicht. Volledig geschift, vol brokken, gele kleur, bleuh. Er is duidelijk iets mis mee, en ook al is er wss niets gevaarlijk aan ofzo is het toch een heel onsmakelijk gevoel dat we al weken van die melk aant drinken zijn (volledig karton is zo)

Je beseft toch dat je melk in de koelkast maar een dag of 5 goed kan houden he? Beetje logisch dat je na een paar weken ranzige brokkepap in uw koffie zit te kappen

Je beseft toch dat je melk in de koelkast maar een dag of 5 goed kan houden he? Beetje logisch dat je na een paar weken ranzige brokkepap in uw koffie zit te kappen
Met karton bedoel ik een karton van 10 brikken he. Elk brik vertoonde de brokjes ook als ze vers geopend was. En ik zei ook al dat er anders niets mis mee leek, geen reuk, brokken, schifting, etc. Mocht het niet zijn van die brokjes in de koffie was er tot nu toe niets op aan te merken

Met karton bedoel ik een karton van 10 brikken he. Elk brik vertoonde de brokjes ook als ze vers geopend was. En ik zei ook al dat er anders niets mis mee leek, geen reuk, brokken, schifting, etc. Mocht het niet zijn van die brokjes in de koffie was er tot nu toe niets op aan te merken
Ik vind het wel heel vreemd dat je verder niets proeft of merkt, en pas als je het kookt. Dat geeft de indruk dat die brokjes misschien niet eigen aan die melk zijn.

Ik vind het wel heel vreemd dat je verder niets proeft of merkt, en pas als je het kookt. Dat geeft de indruk dat die brokjes misschien niet eigen aan die melk zijn.
Hoe bedoel je? Het is niet enkel als de melk kookt, ook in die koffie dus. Precies wel temperatuursgebonden. Ik ben content dat we er niet slecht van geworden zijn, maar helemaal juist was het zeker niet. Volgende aankoop zal 't toch van een ander merk zijn :/

Hoe bedoel je? Het is niet enkel als de melk kookt, ook in die koffie dus. Precies wel temperatuursgebonden. Ik ben content dat we er niet slecht van geworden zijn, maar helemaal juist was het zeker niet. Volgende aankoop zal 't toch van een ander merk zijn :/
Ik dacht dat als die brokken gevormd zijn in die melk, de hele vloeistof toch al slecht moet zijn. Maar ik heb het aan ChatGPT gevraagd :)

Yes, milk can spoil in localized areas, forming solids like curds, while the bulk of the liquid still appears normal. This localized spoilage often happens when there's a slight contamination or imbalance in certain parts of the milk, which leads to curdling (the separation of milk into solids and liquid) in those specific spots.

A few reasons why this can occur include:

1. Temperature Variations: If parts of the milk are exposed to different temperatures, especially near the surface or edges, it can lead to partial spoilage. Warmer areas might spoil faster, causing localized curdling.
  2. Exposure to Air or Contaminants: If a part of the milk has been exposed to air or contaminants like bacteria or mold, that region may spoil faster, leading to the formation of solids.
  3. High Fat Content or Acidity: In some cases, if the milk has a higher fat content or acidity (either naturally or due to slight contamination), it may curdle in certain spots even if the rest of the milk remains seemingly fine.
However, even if the milk looks or smells okay in other areas, it's best to discard it if any signs of spoilage are present, as the spoilage could spread or might not be immediately obvious in the rest of the liquid.

Ik dacht dat als die brokken gevormd zijn in die melk, de hele vloeistof toch al slecht moet zijn. Maar ik heb het aan ChatGPT gevraagd :)
Ja had ook al eens opgezocht en had ook iets gevonden van als de melk op het randje van slecht is en dan opgewarmd wordt dat ze dan direct helemaal klontert. (net eens getest met een vers brik. Opgewarmd op het vuur en na enkele seconden begint die helemaal te schiften). Zou toch niet mogen met (ongeopende) melk die in een koele berging staat en nog twee maanden goed is volgens de houdbaarheidsdatum. Hadden het eigenlijk al moeten weten als we die kleine brokjes zagen in de koffie maar verder leek ze helemaal ok dus niet snel genoeg bij stil gestaan.

Terug
Bovenaan