Oldskooler
Well-known member
Een plotse stijging in het aantal burn-outs. De statistieken omhoog.Dude voorzichtig zijn hiermee, zorgt ervoor dat ge de standaard niet verhoogd voor ons allemaal.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een plotse stijging in het aantal burn-outs. De statistieken omhoog.Dude voorzichtig zijn hiermee, zorgt ervoor dat ge de standaard niet verhoogd voor ons allemaal.
Past maar op, seffes heel de Belgische administratie op zijn gat, door te weinig personeel en dat allemaal omdat gij onoplettend waard en te veel gedaan hebt op 1 dagEen plotse stijging in het aantal burn-outs. De statistieken omhoog.
MkayPast maar op, seffes heel de Belgische administratie op zijn gat, door te weinig personeel en dat allemaal omdat gij onoplettend waard en te veel gedaan hebt op 1 dag
Psychologen gaan hun werk hebben.Past maar op, seffes heel de Belgische administratie op zijn gat, door te weinig personeel en dat allemaal omdat gij onoplettend waard en te veel gedaan hebt op 1 dag
En terecht wij ambtenaren gaan ons tempo toch niet verhogen tot dat van de plebs zeker!Psychologen gaan hun werk hebben.
"Ja meneer de psycholoog, ik moest een bijna normaal werktempo aanhouden."
Mensen de les spellen.
Ik deed het vroeger eigenlijk nooit maar nu is het soms sterker dan mezelf.
In een fietsstraat begint een auto in ons gat te rijden en te claxoneren terwijl ik mijn zoon meeneem op zijn eerste lessen in de straten. Op den duur was ik het beu en ben ik afgestapt. Hij direct zijn spiegels ingeklapt..
"Sorry meneer ik heb zo'n haast"
Een andere straat (toegegeven lastig punt) bij ons in Terhagen waar ik voor het eerst de auto heb stilgelegd en mijn kop is uit het raam heb gestoken om te vragen waarom zij me bijna ramde op een voorrangsweg.
Die juffrouw dan:
"KHEB TOCH VOORRANG?!"
"Da zijn haaientanden op de grond daar ofniet?"
"Jaaaa seg ey"
Op de voetbal een enorm marginaal kind dat alleen kan voetballen door andere kinderen omver te duwen. Toen hij de mijne op de grond duwde toch is mijn keel opengezet en die ouders zakte direct weg.
"Lewisje jongen, als je een kindje duwt moet je sorry zeggen he"
Dat kind zit ook in de klas van mijn zoon volgend jaar, ik hou mijn hart al vast.
Ik ben de rust en vrede zichzelf normaal gezien maar ik kan het niet meer hebben.
Ik ben er nu ongeveer een jaar uit. Mijn vriendin start volgende week.Gisteren Mr S naar een school op vijf min van die van de oudste. Vacature 14u waaronder zedenleer. Na een uur gesprek, ook met de mogelijke collega’s komt hij buiten met de opdracht. Oudste zoon - 11/10 verlatingsangst, depressief, schoolmoe - pepte op met het idee dat papa maar vijf minuten verder zat. Mr S kreeg vanmorgen ook probleemloos het mandaat om zedenleer te geven van de inspectrice.
Vandaag telefoon:
School-madam: de 14u kunnen er maar 10 zijn, ik begrijp het dat u afzegt.
Mr S: Goh, het is idd weinig maar wie weet komt er nog vervanging dus ik blijf het wel doen.
School-madam: ah… …. … het zat mij ook wel nog wat dwars dat u een master hebt en dus BSO wel niet zal appreciëren. Ik begrijp dat u afzegt.
Mr S: ik geef al heel mijn schoolcarrière les aan het BSO en dat klikt altijd super.
School-madam: oh………… ja kijk er is gisterenavond nog een cv binnengekomen en ik dacht u zou afhaken en die persoon komt nu wel op gesprek… Ik ga toch die persoon spreken en morgen voor 19u laat ik u iets weten.
Ik ben daar zo boos over. Welk een manier van doen is dat nu? Ze lieten hem al een weekend wachten op antwoord, waardoor drie andere vacatures wegschoten (als je aanneemt en dan toch moet weigeren is dat meestal finito voor heel de scholengroep) en nu weer bijna een dag en een half duimen draaien om wat 99% toch ‘nee’ zal zijn maar ja die ene procent (kind weegt érg zwaar door op de keuze).
Los daarvan weet ik ook niet hoeveel keer mijn man nog het deksel van het universum op de neus kan krijgen voor hij er toch wat onderdoor gaat. In feite is hij nog steeds niet echt door een burnout van meer dan tien jaar terug, er is gewoon telkens wel iets van omvangrijke stress die het onmogelijk maakt.
Maar dat terzijde, ik vind het echt klote-gedrag van die school.
Ga naar een dokter. Die zet u met veel plezier een week of 2 thuis zodat je tijd hebt om alles te regelen en toch een BEETJE te rouwen. Sterkte.Vandaag is mijne pa overleden, na wat opzoeken heb ik gevonden dat je daar blijkbaar maar 3 verlofdagen voor krijgt, dat is toch echt wel weinig om alles te kunnen regelen
Fietsstraat = oude baan?
Nooit begrepen waarom dat ineens een fietsstraat moest worden, de dijk/jaagpad loopt er praktisch parallell naast.
Wrs iets te maken met de nieuwe woonwijk dat ze hebben gezet daar?
Moeilijk punt?
Welk moeilijk punt is er in terhagen?
Of bedoel je aan het nieuwe rondpunt als je terhagen inrijdt?
Want daar heb ik ook dikwijls ambras.
Haaientanden voor de fietsers, dus ik rij door.
Momenteel met de werken aan het jaagpad moeten de fietsers via de straat van men schoonouders terug naar het jaagpad, ook daar haaientanden, constant vliegen die fietsers daar over...
Mijn vrouw heeft een panische angst van veel insecten en spinachtigen, zeker al wat lijkt op wespen of bijen. Nu goed, ze is opgevoed in een land waar dat soort dieren gevaarlijk kunnen zijn, dus ik snap het wel. Ondertussen heb ik ze toch al zo ver gekregen dat ze niet meer bang is van hommels en bijen, maar toen er enkele dagen terug twee Grote Huisspinnen op de muur in de gang zaten toen ik ging slapen, was ik toch blij dat zij al in bed lag, of heel de buurt was wakker geworden door haar geschreeuw.Vrouwen. Altijd sterk, onafhankelijk, willen en hebben terecht gelijke behandeling als mannen. Kortom het sterke geslacht...
Tot er ergens in de verte een kleine spin is. Dan is het paniek. Ja, ik veralgemeen. En gebaseerd op observaties in mijn omgeving de afgelopen dagen is deze veralgemening absoluut waar.

Gisteren Mr S naar een school op vijf min van die van de oudste. Vacature 14u waaronder zedenleer. Na een uur gesprek, ook met de mogelijke collega’s komt hij buiten met de opdracht. Oudste zoon - 11/10 verlatingsangst, depressief, schoolmoe - pepte op met het idee dat papa maar vijf minuten verder zat. Mr S kreeg vanmorgen ook probleemloos het mandaat om zedenleer te geven van de inspectrice.
Vandaag telefoon:
School-madam: de 14u kunnen er maar 10 zijn, ik begrijp het dat u afzegt.
Mr S: Goh, het is idd weinig maar wie weet komt er nog vervanging dus ik blijf het wel doen.
School-madam: ah… …. … het zat mij ook wel nog wat dwars dat u een master hebt en dus BSO wel niet zal appreciëren. Ik begrijp dat u afzegt.
Mr S: ik geef al heel mijn schoolcarrière les aan het BSO en dat klikt altijd super.
School-madam: oh………… ja kijk er is gisterenavond nog een cv binnengekomen en ik dacht u zou afhaken en die persoon komt nu wel op gesprek… Ik ga toch die persoon spreken en morgen voor 19u laat ik u iets weten.
Ik ben daar zo boos over. Welk een manier van doen is dat nu? Ze lieten hem al een weekend wachten op antwoord, waardoor drie andere vacatures wegschoten (als je aanneemt en dan toch moet weigeren is dat meestal finito voor heel de scholengroep) en nu weer bijna een dag en een half duimen draaien om wat 99% toch ‘nee’ zal zijn maar ja die ene procent (kind weegt érg zwaar door op de keuze).
Los daarvan weet ik ook niet hoeveel keer mijn man nog het deksel van het universum op de neus kan krijgen voor hij er toch wat onderdoor gaat. In feite is hij nog steeds niet echt door een burnout van meer dan tien jaar terug, er is gewoon telkens wel iets van omvangrijke stress die het onmogelijk maakt.
Maar dat terzijde, ik vind het echt klote-gedrag van die school.
Ik ben helaas met de auto.Als het vat leeg is …is het feest gedaan .![]()

Aja daar, gebeurt idd regelmatig dat ze de haaientanden missen.Als je wat door rijdt richting centrum heb je een splitsing rechts en een haakbocht richting oude baan. Beide voorrang maar de mensen vanuit centrum knallen daar gewoon door omdat er weinig volk die bocht volgt + snelheid verkeerd inschatten?
Rondpunt idd hetzelfde, ik woon daar en heb daar al wa taferelen gezien.