Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Met uw blote handen kan je je toch nooit even deftig wassen als met een washandje?
Ik denk dat een washandje iets is van onze hoek in Europa hoor. Mijn vrouw vindt dat bijvoorbeeld iets absurd, zo'n vod gebruiken om te douchen en die dan nog niet elke keer wassen in de wasmachine. Zij gebruikt dat nooit.

Onder Latino's is de algemene opinie trouwens dat wij (Belgen, Fransen, Duitsers, ...) op vlak van hygiëne nog veel te leren hebben.

Ik denk dat een washandje iets is van onze hoek in Europa hoor. Mijn vrouw vindt dat bijvoorbeeld iets absurd, zo'n vod gebruiken om te douchen en die dan nog niet elke keer wassen in de wasmachine. Zij gebruikt dat nooit.

Onder Latino's is de algemene opinie trouwens dat wij (Belgen, Fransen, Duitsers, ...) op vlak van hygiëne nog veel te leren hebben.
Euh niet wassen in de wasmachine? De mijne gaan toch direct de was in. Je gaat die toch de dag erop niet opnieuw gebruiken om je gezicht mee te wassen?

Euh niet wassen in de wasmachine? De mijne gaan toch direct de was in. Je gaat die toch de dag erop niet opnieuw gebruiken om je gezicht mee te wassen?
Ik douche iedere dag, maar ik gebruik geen washandje voor mijn gezicht, en ik gooi dat niet elke dag in de was. Allezja zeep en water in een douche zullen ook hun werk wel doen zeker.

Mensen de les spellen.
Ik deed het vroeger eigenlijk nooit maar nu is het soms sterker dan mezelf.

In een fietsstraat begint een auto in ons gat te rijden en te claxoneren terwijl ik mijn zoon meeneem op zijn eerste lessen in de straten. Op den duur was ik het beu en ben ik afgestapt. Hij direct zijn spiegels ingeklapt..
"Sorry meneer ik heb zo'n haast"

Een andere straat (toegegeven lastig punt) bij ons in Terhagen waar ik voor het eerst de auto heb stilgelegd en mijn kop is uit het raam heb gestoken om te vragen waarom zij me bijna ramde op een voorrangsweg.
Die juffrouw dan:
"KHEB TOCH VOORRANG?!"
"Da zijn haaientanden op de grond daar ofniet?"
"Jaaaa seg ey"

Op de voetbal een enorm marginaal kind dat alleen kan voetballen door andere kinderen omver te duwen. Toen hij de mijne op de grond duwde toch is mijn keel opengezet en die ouders zakte direct weg.
"Lewisje jongen, als je een kindje duwt moet je sorry zeggen he"
Dat kind zit ook in de klas van mijn zoon volgend jaar, ik hou mijn hart al vast.

Ik ben de rust en vrede zichzelf normaal gezien maar ik kan het niet meer hebben.

Met uw blote handen kan je je toch nooit even deftig wassen als met een washandje?

Doet me denken toen we met een paar man van België in Maastricht gingen voetballen. Wij allemaal een washandje mee en onze nieuwe ploeggenoten vonden dat blijkbaar grappig en raar. Ene zijn vriendin werkte bij Dash en daar was een actie met washandjes van Winnie the Pooh en consoorten en zodoende kwam hij de volgende match/training met washandjes aan voor de hele ploeg. Vanaf toen liep iedereen met een washandje rond van Winnie the Pooh en consoorten :unsure:

Als klein manneke gebruikten wij washandjes, maar nu gewoon met de handen wassen. Is dat zo raar? :unsure: Lijkt me een extra onnodige tussenstap/hulpmiddel.

Wie A zegt moet B zeggen. Ik ben nieuwsgierig
Ik heb het hier al eens gezegd. Een keer per dag douchen is voor hen het minimum. Naar zweet ruiken uit den boze, en met gekamd haar en mooi gewassen naar school komen is iets dat de school ook controleert en anders sturen ze je naar huis.

Mensen zoals je hier wel eens tegenkomt die 's morgens op de trein al stinken, dat zou daar een reden zijn om die mensen gewoon publiek aan te spreken.

Het cliché is dan ook dat Europeanen minder belang hechten aan dat soort zaken.

Die programma's op de ochtendradio zijn toch ook gewoon een beschutte werkplaats. Wat voor een infantiele zever dat daar verkocht wordt, niet normaal. Gisteren ging het 10 minuten over washandjes en het al dan niet gebruik ervan (hoe te f** kan je jezelf deftig wassen zonder washandje) en vandaag over hoe leutig het wel niet is om, als je gaat uiteten met vrienden, te doen alsof iemand jarig is. Zodat die kaarsjes moet uitblazen terwijl hij/zij helemaal niet jarig is, hilarisch.
Ik kan niet zeker zeggen wanneer ik voor t laatst een washand gebruikt heb maar t zal jaren geleden zijn denk ik :unsure: .

Wie A zegt moet B zeggen. Ik ben nieuwsgierig
Vanuit mijn ervaring in Brazilië. Smorgens douchen, indien men niet onmiddelijk vertrekt en men verlaat de woning voor een formele activiteit (werk, dokter,...) douchen voor je vertrek. Kom je terug van hele dag werken, douchen. Ga je later op de avond nog een stapje zetten in de wereld eerst douchen. Voor het slapen gaan douchen.

Door de warmte, hoge vochtigheidsgraad en de mindere kwaliteit van de kledij zweet men dan ook een pak meer dan hier.

Het is een donderdag, 10:54.
Maar als gouvernementeel betaald scum kom ik het hier op dit forum hebben over mijn teentje.

De nagel is nogal donker purper. Teveel duwkracht opgezeten tijdens het wandelen.

Ik hoop dat die standhoudt.

Nu geen ramp, als die eraf valt, groeit er wel een nieuwe, maar nieuwe kunnen schreef ingroeien. Plus tijdelijk geeft dat zo een vreemd gevoel.

Ik probeer een flightcase voor een DJ controller online te verkopen.
De case is zo goed als nieuw en kost momenteel €170 dus mijn prijs op €100 gezet, gezien je toch een relatief beperkt publiek hebt.
De controller die in de case past kost nu nog nieuw >€2000.

Omdat ik de bui al zag hangen nog eens duidelijk in de advertentie gezet dat het weldegelijk alleen de case is en niet de controller (zoals ook in de titel vermeld).

Echt, ik kan ze al niet meer tellen, het aantal mensen die denken controller + case te kunnen scoren voor €100... Of nog erger, nog proberen van de prijs af te doen omdat: geef laagste prijs of ik moet van ver met de trein komen. Mijn hoop in de mensheid is weer een stuk gedaald.

Gisteren Mr S naar een school op vijf min van die van de oudste. Vacature 14u waaronder zedenleer. Na een uur gesprek, ook met de mogelijke collega’s komt hij buiten met de opdracht. Oudste zoon - 11/10 verlatingsangst, depressief, schoolmoe - pepte op met het idee dat papa maar vijf minuten verder zat. Mr S kreeg vanmorgen ook probleemloos het mandaat om zedenleer te geven van de inspectrice.

Vandaag telefoon:
School-madam: de 14u kunnen er maar 10 zijn, ik begrijp het dat u afzegt.
Mr S: Goh, het is idd weinig maar wie weet komt er nog vervanging dus ik blijf het wel doen.
School-madam: ah… …. … het zat mij ook wel nog wat dwars dat u een master hebt en dus BSO wel niet zal appreciëren. Ik begrijp dat u afzegt.
Mr S: ik geef al heel mijn schoolcarrière les aan het BSO en dat klikt altijd super.
School-madam: oh………… ja kijk er is gisterenavond nog een cv binnengekomen en ik dacht u zou afhaken en die persoon komt nu wel op gesprek… Ik ga toch die persoon spreken en morgen voor 19u laat ik u iets weten.

Ik ben daar zo boos over. Welk een manier van doen is dat nu? Ze lieten hem al een weekend wachten op antwoord, waardoor drie andere vacatures wegschoten (als je aanneemt en dan toch moet weigeren is dat meestal finito voor heel de scholengroep) en nu weer bijna een dag en een half duimen draaien om wat 99% toch ‘nee’ zal zijn maar ja die ene procent (kind weegt érg zwaar door op de keuze).

Los daarvan weet ik ook niet hoeveel keer mijn man nog het deksel van het universum op de neus kan krijgen voor hij er toch wat onderdoor gaat. In feite is hij nog steeds niet echt door een burnout van meer dan tien jaar terug, er is gewoon telkens wel iets van omvangrijke stress die het onmogelijk maakt.

Maar dat terzijde, ik vind het echt klote-gedrag van die school.

Terug
Bovenaan