Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat tegenwoordig bij veel online artikels, zeker HLN is in dat bedje terminaal, de experten mee op de foto staan in het artikel. Meerwaarde nul, buiten het eigen narcisme voeden. Tegenwoordig zijn er ook voor alles "experten". :biglaugh:

Of die 'showbiz reporter Jarne en nog iets' van hln die bij elk interview zelf mee op het beeld moet staan. Degoutant.

Een appartementje om te verhuren lijkt me wel een interessante opbrengst, maar ook weer jaarlijks zo'n hoge som aan K.I. is toch te gek voor woorden.

900€ huur
722 KI -> 850€ onroerende voorheffing *1.4 -> is 1190€. Of laat ons afronden op 100€ per maand aan die heffing.
-> 800€ over per maand -> 9600€.
201600 (180k *1.12) -> 21 jaar terugverdientermijn zonder rekening te houden met indexatie in die tijd.
Of anders gezegd 4,76% semi netto.
Je moet nog inrichting kosten, exploitatiekosten,... etc. Die nog wat gaan knagen aan uw rendement. Maar dan nog is die KI helemaal nog geen 30% zoals wat de RV is.

Plopsaland... Wat een marginale shit is me dat daar geworden?

- Zit bomvol marginalen : de pintjes gaan daar al vlot over de toog in de voormiddag; onverzorgde Fransen die hun kinderen maar wat laten doen (stenen smijten naar elkaar bvb ). Topper was wel twee vaders die op de vuist gingen voor een plaatsje op een attractie
- Lange wachrijen : 1u tot anderhalf uur waren de regel, niet de uitzondering. Dus je kan met wat geluk max de helft van de attracties doen
- Ongemotiveerd personeel : veelal studenten of minder snuggere mensen die achter de bediening zaten. Meer bezig met op hun horloge of gsm aan het kijken.

Ik denk niet dat ze mij daar nog ooit terug zien.
Je mag daar gewoon echt nooit in het hoogseizoen naartoe gaan. Dat geldt een beetje voor elk attractiepark, maar zéker voor Plopsaland. Wij proberen dat soort dingen altijd te plannen op van die random schoolvrije dagen in het jaar, dan heb je al dat volk niet.

Gisteren 4 dingen besteld op bol.com. Twee dingen konden pas vanaf overmorgen of zo worden geleverd, dus ik keek eventueel naar een dag waarin ze alles tegelijk konden opsturen. Dat was enkel mogelijk tegen extra betaling blijkbaar, dus maar gelaten.

Nu sturen ze die 4 items in 3 keer op blijkbaar :unsure: Begrijp ik toch niet hoor.

Gisteren 4 dingen besteld op bol.com. Twee dingen konden pas vanaf overmorgen of zo worden geleverd, dus ik keek eventueel naar een dag waarin ze alles tegelijk konden opsturen. Dat was enkel mogelijk tegen extra betaling blijkbaar, dus maar gelaten.

Nu sturen ze die 4 items in 3 keer op blijkbaar :unsure: Begrijp ik toch niet hoor.
Is het allemaal verkocht en verzonden vanuit bol? Want er zitten verschillende verkopers op bol.

Hier normaal 7 dagen op 7 iemand thuis.

Wanneer komen ze plots onze airco leveren (die al een week vertraging had)?

Gisterenmorgen wanneer we eens uitzonderlijk niet thuis waren...

Ze zullen lachen in het afhaalpunt straks.

Je moet een post van die bepaalde mens wegklikken en dan krijg je de optie om 30 dagen te snoozen.

when i'm angry or not agree with someone, 30 days is not enough !!! :help:

Je kan een persoon ook "ontvolgen". Dan komt daar niets meer van in je "feed". Al is bij mij maar 0,000001% in m'n feed iets van personen, al de rest sponsored of suggested zever).

Je blijft dan bevriend met die persoon, maar je gaat er enkel iets van zien als je naar zijn/haar/het/hun/... profiel gaat.

eventjes terug komend op de discussie hier enkele dagen terug van het "kadastraal inkomen" gedoe.

zelfs voor een appartement , niet eens super groot, als deze vragen ze al 722 euro in onze gemeente!
das amper een kleine 200 euro minder dan ik betaal voor mijn huis,(die toch 2 verdiepingen en een tuin heeft).

Zoiets schrikt me toch echt af. Met dat er straks geld vrij komt van die staatsbon, was ik es aant speuren als alternatief.
Een appartementje om te verhuren lijkt me wel een interessante opbrengst, maar ook weer jaarlijks zo'n hoge som aan K.I. is toch te gek voor woorden.

Investeren in vastgoed lijkt me erg onozel als ge perfect uw geld in IWDA kunt steken en ge sowieso opbrengst hebt zonder kopzorgen.

Ik zeg al een half jaar dat onze zoon geen kleren meer nodig heeft in maat 86, we hebben meer dan genoeg. Hebben de oma’s toch kleren in maat 86 gekocht voor zijn verjaardag. En dan nog een witte polo, dat zien wij sowieso al niet graag en wit wordt zo snel vuil. Waarom 😭

Ik zeg al een half jaar dat onze zoon geen kleren meer nodig heeft in maat 86, we hebben meer dan genoeg. Hebben de oma’s toch kleren in maat 86 gekocht voor zijn verjaardag. En dan nog een witte polo, dat zien wij sowieso al niet graag en wit wordt zo snel vuil. Waarom 😭
Omdat de oma's die kleren mooi vinden.

Wat jij vindt maakt geen sikkepit uit!!!!!!

1x aandoen als hij naar de oma gaat die het gegeven heeft en dan onderaan de stapel? 🤷🏻‍♀️

Bij ons is er de regel dat alle kleren die gekocht worden voor de kinderen voor bij de oma's thuis zijn. Wij hebben al kleren genoeg en vaak zijn dat toch dingen die we niet leuk vinden.

Zoveel spijt dat ik mijn sociale contacten van vroeger (bv school) nooit heb onderhouden, dat waren eigenlijk zo een fantastische mensen (besef ik nu pas). Oud leerlingen dag heb ik ook al gemist (was niet op de hoogte). Ik heb toevallig ook wat oude (publieke) facebook pagina's gevonden en ik heb (in hindsight) echt zoveel van het sociaal leven gemist toen... fuck. :cry:

Zoveel regrets... maar niets aan te doen (lessen voor de toekomst i guess) :headshake:

Zoveel spijt dat ik mijn sociale contacten van vroeger (bv school) nooit heb onderhouden, dat waren eigenlijk zo een fantastische mensen (besef ik nu pas). Oud leerlingen dag heb ik ook al gemist (was niet op de hoogte). Ik heb toevallig ook wat oude (publieke) facebook pagina's gevonden en ik heb (in hindsight) echt zoveel van het sociaal leven gemist toen... fuck. :cry:

Zoveel regrets... maar niets aan te doen (lessen voor de toekomst i guess) :headshake:
Niets is ooit helemaal te laat hé.

Als er echt mensen zijn die je nog wil zien kan je ze individueel (of in groep) toch contacteren om eens iets te doen? Al is het eens iets gaan drinken of eten om bij te praten. Klein beginnen en dan zie je wel?

1x aandoen als hij naar de oma gaat die het gegeven heeft en dan onderaan de stapel? 🤷🏻‍♀️
Dan geef ik de indruk dat ik er blij mee ben. Ik wil die indruk niet geven.
Bij ons is er de regel dat alle kleren die gekocht worden voor de kinderen voor bij de oma's thuis zijn. Wij hebben al kleren genoeg en vaak zijn dat toch dingen die we niet leuk vinden.
Onze zoon blijft niet bij oma logeren dus dat is geen optie. En ik wil ze niet aanmoedigen om nog (lelijke) kleren te kopen.

Maar we zijn dus niet de enigen met dit probleem. Ik vind het zo vervelend. Vooral door het feit dat wij het al meermaals gezegd hebben en wij werken met lijstjes via Wishbob waarin expliciet vermeld wordt dat we geen kleren willen.

Dan geef ik de indruk dat ik er blij mee ben. Ik wil die indruk niet geven.

Onze zoon blijft niet bij oma logeren dus dat is geen optie. En ik wil ze niet aanmoedigen om nog (lelijke) kleren te kopen.

Maar we zijn dus niet de enigen met dit probleem. Ik vind het zo vervelend. Vooral door het feit dat wij het al meermaals gezegd hebben en wij werken met lijstjes via Wishbob waarin expliciet vermeld wordt dat we geen kleren willen.
Als je er niet om hebt gevraagd en je vindt de kleren niet mooi, dan laat je ze gewoon in de kast liggen en dan naar de kringloop. Daar hoef je je niet slecht over te voelen.

Terug
Bovenaan