Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn ergernis: het is eens prachtig, zalig warm weer en het halve land schiet weer in een kramp en paniek, code rood en whatever... ik lijd de rest van het jaar al genoeg koud, het mag ook eens zonnig en warm zijn, zonder dat ik naar Spanje moet migreren.

Collega die elke maand klaagt over hoe duur het leven is.
Dan spreekt ze wel over haar 8-jarige dochter die voor de tweede keer in een paar maanden een nieuwe iphone om zeep geholpen heeft, deze keer door hem in het zwembad te laten vallen. Maar deze keer ging ze toch geen nieuwe kopen, haar meter ging haar wel een nieuwe iphone 15 (> €800) cadeau doen. Zo kan het natuurlijk snel gaan, zeker als je je kinderen zo opvoedt dat ze letterlijk met geld gooien.

Mijn ergernis: het is eens prachtig, zalig warm weer en het halve land schiet weer in een kramp en paniek, code rood en whatever... ik lijd de rest van het jaar al genoeg koud, het mag ook eens zonnig en warm zijn, zonder dat ik naar Spanje moet migreren.
Op 't werk is het ook weer van dat. Klagen en zagen 'we hebben nog geen zomer gehad' enkele weken geleden. 't Is nu echt zomerweer en het is weer niet goed.

Verhuist naar Oeganda, 't is daar het hele jaar door +/- 25 °C.

Collega die elke maand klaagt over hoe duur het leven is.
Dan spreekt ze wel over haar 8-jarige dochter die voor de tweede keer in een paar maanden een nieuwe iphone om zeep geholpen heeft, deze keer door hem in het zwembad te laten vallen. Maar deze keer ging ze toch geen nieuwe kopen, haar meter ging haar wel een nieuwe iphone 15 (> €800) cadeau doen. Zo kan het natuurlijk snel gaan, zeker als je je kinderen zo opvoedt dat ze letterlijk met geld gooien.
Een iPhone 15 heeft een IP68 rating die kan ze zoveel in het zwembad laten vallen als ze wil :unsure:
Sinds versie 7 zijn alle iPhone toestellen trouwens al waterdicht...

Een iPhone 15 heeft een IP68 rating die kan ze zoveel in het zwembad laten vallen als ze wil :unsure:
Sinds versie 7 zijn alle iPhone toestellen trouwens al waterdicht...

Wist ik niet, ik heb mijn iphones nog nooit proberen te verdrinken ;)
Geen idee dan waarom ze een nieuwe nodig had, misschien fysiek kapot laten vallen op de tegels van het zwembad of zo? In ieder geval kan ik snappen dat het leven op die manier duur is.

Op 't werk is het ook weer van dat. Klagen en zagen 'we hebben nog geen zomer gehad' enkele weken geleden. 't Is nu echt zomerweer en het is weer niet goed.

Verhuist naar Oeganda, 't is daar het hele jaar door +/- 25 °C.
aar hebben die gezeten jong. Ik had verlof de 2e helft van juli en het heeft 1 keer geregend. Al een chance want mijn regenput was leeg. En sindsdien heeft het ook maar 1 keer geregend.

aar hebben die gezeten jong. Ik had verlof de 2e helft van juli en het heeft 1 keer geregend. Al een chance want mijn regenput was leeg. En sindsdien heeft het ook maar 1 keer geregend.
Welja, ik bedoel voor het grote verlof was het elke dag zagen en fretten omdat de zon niet scheen. Schoon weer in het verlof gehad. Nu zijn we terug aan het werk en is 't zagen en fretten dat het te warm is.

Het ding met het klimaat is dat het altijd in extremis moet zijn tegenwoordig.
Ofwel regent het zoveel dat het halve land overstroomt, ofwel is het zo warm dat de waterlopen en vijvers opdrogen, en je je gazon niet meer mag sproeien.

Het ding met het klimaat is dat het altijd in extremis moet zijn tegenwoordig.
Zo is dat met mensen ook precies. 35˚c is blijkbaar fantastisch weer. ZALIG en EINDELIJK!
Kan goed zijn dat dat persoonlijk zo is voor sommigen. Maar die verklaringen zijn er toch eerder om reactie uit te lokken denk ik, aangezien dat duidelijk niet de norm is.
25˚c met wat bewolking ZALIG! noemen heeft niet het gewenste tegendraadse effect :unsure:

Of probeer ik nu ook reactie uit te lokken? SHIT, I've been compromised!

De oma’s zagen altijd dat ze hun kleinzoon zo weinig zien. Hij is ziek maar gelukkig wel vrolijk. Door de koorts mag hij niet naar de creche deze week. Geen van de oma’s wilt nu op hem passen, zou nochtans maar voor 1 dag zijn.

Terug
Bovenaan