Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nee, het is een soort van meme dat 'white girl' eigenlijk synoniem is voor een meisje die denkt dat ze speciaal is, maar eigenlijk heel conformistisch is en dus basic en saai is. De stereotype bakvis dus.
En als je dan die meest generieke saaie popmuziek van Taylor Swift hoort waar de meisjes het kot voor afbreken. 😂

Dan hadden Justin Bieber en Katy Perry nog veel 'spannendere' muziek.
Always remember you are unique. Just like everyone else.

In andere ergernissen; een nieuwe marginaal in de buurt die met zijn opgefokte johny-bak - inclusief opzettelijk extreem luide uitlaat - besloten heeft dat hij het ideale profiel is om nachtshifts te doen. Uiteraard doet hij nachtshifts, anders heeft hij geen geld genoeg voor de afbetaling van zijn johny-bak inclusief opzettelijk extreem dure uitlaat.

Neen maar serieus. Elke dag wordt ons gezin daar 2 keer door geterroriseerd:
  • Hij vertrekt altijd om 21u30 (wellicht om om 22u in de haven te zijn), het moment dat onze slechte slapers nét in slaap gevallen zijn.
  • Hij komt altijd opnieuw thuis om 6u30 's morgens, wanneer wij allemaal nog liggen te slapen. Uiteraard, door de parkeerproblematiek, vindt hij niet onmiddellijk een plaatsje en moet hij een paar keer rondjes rijden, achteruit steken, enzovoort.
Maar echt extreem luid, ik dacht de eerste keer dat ze straatwerken aan het uitvoeren waren. Tel daarbij nog eens op: onze street canyon, waardoor het hier allemaal lekker resoneert tot in de veren van uw matras. Héérlijke combo. Oordopjes helpen amper, we spreken hier over fysieke trillingen.
Als ge denkt dat die over een bepaald aantal decibel gaat kunde dat aankaarten denk ik.

Als ge denkt dat die over een bepaald aantal decibel gaat kunde dat aankaarten denk ik.

Geluidsoverlast door buren​

De Stad Gent en de politie gaan uit van het principe van 'goed nabuurschap'. Er bestaat geen specifieke reglementeringen met betrekking tot burenlawaai en de zondagsrust, zoals lawaaihinder veroorzaakt door grasmaaiers.

Een uitzondering hierop is nachtlawaai: alle lawaai dat hoorbaar is tussen 22.00 uur 's avonds en 06.00 uur 's morgens. Hiervoor kan je terecht op het nummer 101.

Bij burenlawaai kan je best eerst met elkaar praten voor je de politie belt. Misschien is je buur zich er niet eens van bewust dat hij/zij anderen hindert. Als communiceren met je buren moeilijk gaat, kan je de hulp van de Dienst Burenbemiddeling inschakelen.

Helpt dit niet, dan kan je de overlast melden bij het wijkcommissariaat in je buurt of bij de interventiedienst (101) buiten de kantooruren.

Evisa aangevraagd voor Bali
ze vragen mijn full name; ik geef mijn 1e 2e en 3e naam op en dan pas mijn familienaam.

krijg ik nu een evisa met enkel mijn 3 voornamen op, geen familienaam. (wellicht te lang, alles samen, als ik naar de voorziene ruimte op dat formulier kijk...)
Wel QR code om de poortjes te openen in de airport. Dus ik denk wel dat het ok zal zijn ... maar toch... heel dat 2e en 3e voornaam gedoe hangt toch serieus mijn botten uit!

ze vragen mijn full name; ik geef mijn 1e 2e en 3e naam op en dan pas mijn familienaam.

krijg ik nu een evisa met enkel mijn 3 voornamen op, geen familienaam. (wellicht te lang, alles samen, als ik naar de voorziene ruimte op dat formulier kijk...)
Wel QR code om de poortjes te openen in de airport. Dus ik denk wel dat het ok zal zijn ... maar toch... heel dat 2e en 3e voornaam gedoe hangt toch serieus mijn botten uit!
Ja, kan best wel verwarrend zijn. Is voornaam - achternaam voldoende of moet je voornaam en dan tweede + derde naam en dan achternaam doorgeven ... dat weet ik niet altijd even goed. En een kleine fout kan voldoende zijn om te worden geweigerd op een vliegtuig, tenzij dat de baliebediende een wijziging doet aan €500/letter.

Kan je niet gewoon Donald J Trump gebruiken? De middelste naam afkorten doe ik ook altijd, nog nooit iets van problemen gehad daarmee. Op je ID wordt de laatste naam ook afgekort.

Ja, kan best wel verwarrend zijn. Is voornaam - achternaam voldoende of moet je voornaam en dan tweede + derde naam en dan achternaam doorgeven ... dat weet ik niet altijd even goed. En een kleine fout kan voldoende zijn om te worden geweigerd op een vliegtuig, tenzij dat de baliebediende een wijziging doet aan €500/letter.
mja is geen vliegticket maar een e visa on arrival.
ik probeer het toch, ik zal wel niet de enige zijn met 3 voornamen en familienaam toch?

int slechtste geval moet ik daar en nieuwe evisa on arrival kopen, 25 euro.
Maar echt, hoeveel keer ik al geen mizerie heb gehad met zo'n zaken.... Vooral in buitenland. je moet dan je geboorte akte hebben: daar staan je 3 voornamen voluit. en op je identiteitskaart, korten ze de 3e naam af met enkel eerste letter! man toch...

Kan je niet gewoon Donald J Trump gebruiken? De middelste naam afkorten doe ik ook altijd, nog nooit iets van problemen gehad daarmee. Op je ID wordt de laatste naam ook afgekort.

Toch wel eens problemen gehad hoor. zie hierboven: voor een vliegticket had ik mijn 2e en 3e naam voluit opgegeven. (stond vroeger ook alle 3 voluit op je ID card, maar al een tijdje nu, korten ze idd die 3e naam af.

Elektriciteit draait zo goed als altijd negatief en krijgen ook elke eindafrekening terug.
Zit ik nu plots met een eindafrekening van +1200 euro.

Zo'n opblaasbare jaccuzi continu laten filteren is dan toch niet zo'n goed idee.

Hier ook ooit eens zo'n buur gehad. Gewoon politie bellen. Die auto is 9 kansen op 10 niet meer geldig gekeurd met die uitlaat er onder, zo leren ze het wel.
Hier ooit een buur gehad met een moto met open uitlaat die op zo'n nachtelijke uren naar zijn werk vertrok. Ik ben eens gaan klagen en de buurvrouw langs de andere kant met de boodschap als we hem nog hoorden buiten de toegelaten uren dat hij de politie op zijn dak had. Sinds dan heeft hij elke morgen zijn moto uit de garage gehaald en de wijk uitgeduwd. 200m verder pas aangezet. Het was qua geluid en trilling wel beter maar je kon hem nog wel even horen en aan de hand van het geluid zeggen waar hij zich bevond: 1e kruispunt, rotonde, nu overweg,... Maar kom hij had de moeite gedaan en ik kon er wel mee leven.

Over smaken en kleuren valt niet te twisten zeker? Kan goed zijn dat iemand geen fan is van een bepaalde performer of een bepaald genre, maar waarom dat muzikale snobisme daar dan vaak bij moet komen kijken om die mening kracht bij te zetten -alsof ze dan plots objectief is in plaats van subjectief- is mij een raadsel.

Ik weet trouwens dat het altijd hip is om te haten op de populairste zaken in eender welke hobby, maar Taylor Swift krijgt met haar recente tour ook in veel zogenaamde kwaliteitsbladen (HUMO, De Morgen, ...) heel goede recensies, dus zo ongelofelijk slecht of saai zal ze wel niet zijn.

Tgoh ja, ze heeft een goede stem, lijkt vooral heel erg begaan met haar fanbase (en zo zijn er niet veel zanger*s) en de concerten zijn blijkbaar een mooi spektakel, maar ik ben nog geen enkele leeftijdsgenoot (laat staan ouder) tegengekomen die grote fan is van TS. Als je die haar songs hoort, alles aan haar muziek schreeuwt gewoon in bijna alle objectiviteit 'basic'. Hence, ze ziet er dan nog eens super basic uit ook.
Het kan idd zijn dat ik te oud ben geworden om van die 13 in een dozijn popmuziek nog goed te vinden, hoewel de tijd dat bakvissen mijn leeftijdsgenoten waren nog niet zo lang geleden is, maar bon. Dan zijn er toch heel wat andere popzanger*s die wat 'spannendere' muziek maken en waar de fanbase evengoed grotendeels bestaat uit bakvissen, genre Billie Eilish, Tate McRae, Olivia Rodrigo, ..., maar die een stuk minder aanhang hebben en waar de fans elkaar niet vermoorden voor een ticketje.

Boterham met kaas ahh muziek, meer kan ik er niet over zeggen. 😂

Always remember you are unique. Just like everyone else.

🙌

We zitten met water in de kelder, echter lijkt het niet (enkel) om regenwater te gaan. De gehele afvoer van de achterbouw komt samen in een buis die in de kelder op een ijzeren poutrel ligt, en waar die in de muur zit drupt er nu bij momenten water. In het begin dacht ik dat aangezien ijzer roest de kelder gewoon niet meer waterdicht was en met het hoge grondwater leek dat logisch.

Nu gisteren leek het erger te zijn, en dat na drie wasmachines te laten lompen. Je zag ook enkele druppels bij het werken van de afwasmachine.

Ah, godverdomme hé. Dat is dan de kant die onder de woonkamer verdwijnt, hoop dat we daar niet alles kunnen laten openbreken. Heb al iemand gebeld die misschien volgende week kan komen, tot dan zal het emmertjes scheppen worden.
Moest men oordelen dat het opgebroken moet worden eens zo'n firma contacteren die afvoerbuizen met een liner hersteld.

In den Delhaize in de stadsfeestzaal in antwerpen had je vroeger selfscan waar je in de winkel zelf kon scannen en dan aan en bakje naast de kassa’s kon betalen.

Enkel voor controle moest je uw boodschappen dan nog uitpakken.

Je kon dus winkelen, scannen onderweg, ineens inpakken en dan enkel betalen op het eind.

Dat was hemels.
In frankrijk is dat systeem wel redelijk ingeburgerd. Ik geloof dat dat toch ook van de betere is kwa gebruiksgemak.

Vanmorgen tegen een paalke gereden dat ik totaal niet heb zien staan. Rechter voorkant vd bumper lelijk beschadigd. Verder wel geen onderliggende schade. Al een geluk dat we volgende week op verlof vertrekken met de auto. Dan weet ik al tenminste waar de schoonouders over gaan zagen als we daar aankomen en ik just 16u heb gereden :wallbash:

Nee, het is een soort van meme dat 'white girl' eigenlijk synoniem is voor een meisje die denkt dat ze speciaal is, maar eigenlijk heel conformistisch is en dus basic en saai is. De stereotype bakvis dus.
En als je dan die meest generieke saaie popmuziek van Taylor Swift hoort waar de meisjes het kot voor afbreken. 😂

Dan hadden Justin Bieber en Katy Perry nog veel 'spannendere' muziek.
Ikzelf heb liever de term ‘basic bitch’, kweenie, is toch leuker dan gewoon ‘white girl’. Ik ben weliswaar eerder nog goth vanuit mij persoonlijkheid maar bb is een term die ik voor mijzelf zonder issue gebruik en de meeste ‘internet mensen’ vrouwen die ik ken ook.

Ikzelf heb liever de term ‘basic bitch’, kweenie, is toch leuker dan gewoon ‘white girl’. Ik ben weliswaar eerder nog goth vanuit mij persoonlijkheid maar bb is een term die ik voor mijzelf zonder issue gebruik en de meeste ‘internet mensen’ vrouwen die ik ken ook.
Basic fit bitch?

Terug
Bovenaan