Je ergernissen van vandaag - Deel 2

tja, het leven is nu eenmaal voor de rappe. Dat kan je toch niemand kwalijk nemen?
Het gaat er helemaal niet over dat er iemand anders het al heeft omdat 'm sneller is. Maar laat dat gewoon sneller weten ipv dat mensen er al staan of al vertrekkensklaar staan. Het nieuws zal altijd kut zijn, maar als ik op voorhand afspreek en zeg dat ik van ver moet komen is zo'n bericht wel een zucht.

Bijkomende ergernis:
Het lijkt alsof er zo weinig mensen hun job goed doen? Dat valt me hoe langer hoe meer op.

- Interim kantoren : werkte vroeger heel nauw samen met 2 kantoren en als ik die bezig hoorde over collega's en merk hoe het kantoor nu met mij werkt. 'Fout in het systeem, nog een nieuw'. Nee, uw systeem is niet nieuw. Ik ken uw systeem ik heb er mee gewerkt.
- Immokantoor: Ge betaald ons 1 maand huur en dan komen we langs met expert camera en drones! Vrouw van de immo komt binnen ; ''Okay, we beginnen er eens aan'' en haalt haar GSM boven. Zal wel een goeie camera opzitten maar toch
- VDAB : een hele uitleg moeten geven over hoe ik wel recht heb op een uitkering maar gewoon nog een som uitbetaald heb gekregen bij vertrek. Tegen dat dat duidelijk was in die vrouw haar hoofd..
- Coolblue : 'fout in het systeem, sorry, tis een nieuw'. Nee, jullie werken met Manhattan, ik ken dat systeem. Niks nieuw, maar moeilijker te navigeren.

Enfin, salty days :)

Laatst bewerkt:
De supermarkt, 1 kassa open en de rij begint wat langer te worden. Een medewerker komt aangelopen en zegt 'je mag ook aan kassa 2 komen'.
Waarom zijn het altijd de LAATSTE mensen in de rij die dan naar die kassa spurten?? Ik vind dat zo boertig, voor mij is het logisch dat de mensen die al even in de rij stonden en hun gerief nog niet op de band gelegd hebben als eerste naar die nieuwe kassa gaan. Lijkt me basis elementaire beleefdheid, maar 'tzal misschien aan mij liggen.

Moest bij het typen van deze post spontaan aan dit pareltje denken :laugh:

Appartement dat ik vandaag ging bekijken, maar eigenlijk maar half zin in had, om 16u stuurt net een bericht dat het niet meer vrij is. Heb er gisteren contact mee gehad om vandaag een bezichtiging te doen.

Thanks om te laten weten, kalle
Ze laten het nog weten ... vriend van me krijgt 9/10 niets meer terug ook als hij dan nog belt achteraf, niet opnemen etc.. Want teveel volk, en weg is weg. Een huurpand gaat idd soms op een dag al een paar jaar, of bezoekdag vol na advertentie 1dag online ....

Best elke ochtend Immoweb checken met je eigen manuele bookmark van je voorkeur, want hun mailing heeft soms al een dag vertraging bvb voor nieuwe panden. En DIRECT reageren. En dan nog ben je misschien al nr 10 of 20 als ze het lezen.
Zo deed ik het een paar jaren terug, en nu is het nog erger ... zeer frustrerend idd. En als je dan op bezoek mag komen is het ook al met 17 door elkaar ... of eerst via de mottige 'mijnhuurprofiel' al veel info zoals loonfiches doorsturen om op voorhand al geweigerd te worden om iets te zien ...
Mijnhuurpofiel flirt met jouw privacy en de GDPR wetten daar rond, maar lost dat op door je een user agreement te laten tekenen.

Laatst bewerkt:
De supermarkt, 1 kassa open en de rij begint wat langer te worden. Een medewerker komt aangelopen en zegt 'je mag ook aan kassa 2 komen'.
Waarom zijn het altijd de LAATSTE mensen in de rij die dan naar die kassa spurten?? Ik vind dat zo boertig, voor mij is het logisch dat de mensen die al even in de rij stonden en hun gerief nog niet op de band gelegd hebben als eerste naar die nieuwe kassa gaan. Lijkt me basis elementaire beleefdheid, maar 'tzal misschien aan mij liggen.

Had vandaag net hetzelfde voor in de doe-het-zelf-zaak waar ik al een paar minuten in de rij stond als 2e. De rij was al gegroeid naar 6-7 mensen. Kassa 2 opent. Ik neem mijn zwaar gerief op om te verhuizen en 2 nitwits die net in de rij stonden schieten zich naar kassa 2. Stond echt naar die debielen te kijken van “proficiat”.

Had vandaag net hetzelfde voor in de doe-het-zelf-zaak waar ik al een paar minuten in de rij stond als 2e. De rij was al gegroeid naar 6-7 mensen. Kassa 2 opent. Ik neem mijn zwaar gerief op om te verhuizen en 2 nitwits die net in de rij stonden schieten zich naar kassa 2. Stond echt naar die debielen te kijken van “proficiat”.
In de Colruyt hier in de buurt zeggen ze: " De eerstvolgende mag naar deze kassa komen." En de mensen houden zich er wel aan.

Tijdens mijn vorige zoektocht heb ik 2x (!) te horen gekregen dat het eigenlijk al weg was tijdens de bezichtiging. Telkens aan de persoon voor mij 🥲
ik ben ooit een appartement gaan bekijken, en tijdens die bezichtiging zei die van de immo dat ze nog één hadden, dat nog niet online stond.
ik ben dat gaan bekijken, 2 dagen voor de immo dicht ging voor de feestdagen.

ik was wel geïnteresseerd, maar toen ik nog wat extra vragen doormailde (dezelfde dag nog) kreeg ik een nogal snibbig antwoord dat het vóór nieuwjaar verhuurd moest zijn. (terwijl ik bij het eerste appartement al had laten weten dat ik pas 1 maart zou kunnen verhuizen). ik heb ze dan maar geghost, en een beter gevonden.

soit: moraal van de story: bij het bezichtigen van appartement A kunt ge eens horen of ze niet nog één hebben dat ze nog niet online hebben gezet. want ge moet idd snel zijn. bij mijn huidig appartement was ik ongeveer de eerste bezoeker (ze had het "te huur" bord nog mee om op te hangen), en ik heb toen ik thuis kwam meteen een mail gestuurd. zo snel moet je zijn.

zeker bij huur: als er geen mankementen aan zijn, en het voldoet min of meer aan de eisen, niet twijfelen, meteen een akkoord geven. anders is't weg.

In de Colruyt hier in de buurt zeggen ze: " De eerstvolgende mag naar deze kassa komen." En de mensen houden zich er wel aan.
Ook al gezien dat ze effectief die eerstvolgende aanspreken en zeggen dat ze mogen aanschuiven naar de volgende kassa, werkt uiteraard veel beter. Getuigt toch van weinig beleefdheid om als laatste in een rij naar een nieuwe kassa te schieten, maar gebeurt wel vaak.

Echt overal vliegende mieren vandaag. Op straat, in mijn haar, in de koffiebar, in de zak van mijn inkopen, tegen de ramen... Wat was me dat vandaag. Een echte plaag. Hopelijk zijn ze morgen weg als het hopelijk 30 graden wordt :hakkuh:

Echt overal vliegende mieren vandaag. Op straat, in mijn haar, in de koffiebar, in de zak van mijn inkopen, tegen de ramen... Wat was me dat vandaag. Een echte plaag. Hopelijk zijn ze morgen weg als het hopelijk 30 graden wordt :hakkuh:
Vliegende mieren steken de kop op wanneer er onweer in aantocht is he.

Die komen elk jaar rond deze periode uit. Gebeurt overal tegelijkertijd, maar duurt meestal maar enkele dagen.

Over 8u en 40 minuten eerste van zeven komende ziekenhuisbezoeken. Op 15 juli naar de CM om te antwoorden op de vraag ‘bent u nog ziek’.

nu we toch over hotels bezig zijn....

Zopas dan toch maar al mijn hotel bookingen aangepast naar nieuwe creditcard.
(vorige creditcard was plots gehacked, terwijl ik die quasi enkel op booking.com gebruikte nogtans, maar ja kan altijd gebeuren natuurlijk zei m'n bank...)

Mijn eerste idee was: gewoon al mijn hotels deze zomer laten staan aan die reeds geblokkeerde creditcard :p zo kunnen ze al zeker niets afhalen, en ik betaal wel cash bij inchecken.

Maar nu is mijn vrouw reeds vertrokken dit weekend, en het hotel wou al daags voordien het geld reserveren: bijgevolg hotel geannulleerd :crazy:.

Dus ja, overal mijn nieuwe creditcard opgegeven.... pfff met al die leaks op booking.com dat voelt toch aan als met een blinddoek in een mijnenveld wandelen.

Echt klote dat er nog zoveel landen zijn waar je niet gewoon via paypal kan betalen op booking.com . In europa is dat al erg goed ingeburgerd nogtans. Ik vind dat Booking hun hotels zou moeten verplichten paypal aan te bieden. Dan moet je zo tenminste niet meer al je CC nummers en CVC opgeven.
Ik heb op mijn Booking.com een pre-paid creditcard gekoppeld.

Wanneer ik zeker ben dat ik ergens naar toe ga betaal ik meestal onmiddellijk/niet annuleerbaar, bij de meeste hotels is dat sowieso een redelijk stuk goedkoper.
Indien ik toch opteer van enkel te reserveren en later te betalen, is het meestal ter plaatse betalen bij aankomst (enkel bij een no show gaan ze je kaart aanrekenen).
Soms gaan ze enkele dagen voor je aankomst de kaart aanrekenen, maar dit wordt dan duidelijk, met de datum waarop ze dit gaan doen, weergegeven in je boeking.
It steek het in mijn agenda, krijg daags voordien een melding en zet dan onmiddellijk het benodigde bedrag op de pre-paid kaart (10 seconden in mijn bank app)

Vertrek binnenkort weer, dus op 14/07 gaan ze het bedrag aanrekenen, op de 13de zal ik het erop zetten...
Je kan ook het bedrag erop zetten, op "Pay now" klikken in booking , en het is gelijk er terug af, dan hebben ze zelfs die 24 uur niet om iets van je kaart af te krijgen!

book.jpg

Deze nacht wakker gebelt terwijl ik net goed diep lag te slapen, om een storing te gaan oplossen (wachtdienst).

Bij het terug naar huis rijden, moet ik heel onze stad rond rijden, omdat ze al heel de week een straat eenrichtingsverkeer hebben gemaakt, voor 2 kleine putjes van fluvius in het voetpad.

Stop ik eindelijk voor mijn deur, stopt er een anonieme poltie wagen voor plots een controle van de papieren en "bob controle"
Maar krijg ni eens ne sleutelhanger,
En moet ik da buiske van te blazen zelf wegsmijten, als ge mensen lastig valt ruimt zelf undere stomme rommel op.

En dan ni kunnen slapen van de ergernis.
Stomme flikken, wa peisde dat ik op ne maandagnacht voor mijn plezier onder invloed mee mijn camionetteje vant werk
ga liggen rondrijden. Als ge niet weet da doen, haalt die verkeersborden weg na de werken 's avonds en zet ze 's morgens terug.

Nog liever ne crimineel die mij ni lastig valt dan ne flik

Hier ook opeens, s middags niks en s avonds zat het er vol van.

Ik heb op mijn Booking.com een pre-paid creditcard gekoppeld.

Wanneer ik zeker ben dat ik ergens naar toe ga betaal ik meestal onmiddellijk/niet annuleerbaar, bij de meeste hotels is dat sowieso een redelijk stuk goedkoper.
Indien ik toch opteer van enkel te reserveren en later te betalen, is het meestal ter plaatse betalen bij aankomst (enkel bij een no show gaan ze je kaart aanrekenen).
Soms gaan ze enkele dagen voor je aankomst de kaart aanrekenen, maar dit wordt dan duidelijk, met de datum waarop ze dit gaan doen, weergegeven in je boeking.
It steek het in mijn agenda, krijg daags voordien een melding en zet dan onmiddellijk het benodigde bedrag op de pre-paid kaart (10 seconden in mijn bank app)

Vertrek binnenkort weer, dus op 14/07 gaan ze het bedrag aanrekenen, op de 13de zal ik het erop zetten...
Je kan ook het bedrag erop zetten, op "Pay now" klikken in booking , en het is gelijk er terug af, dan hebben ze zelfs die 24 uur niet om iets van je kaart af te krijgen!

book.jpg
Das handig!

Ik ga dit wellicht ook zo beginnen doen. Een prepaid wise card of iets, dan heb je meteen nog de beste wisselkoers ook, voor moest het niet in Euro zijn.

Alvast bedankt voor de info!

We zitten met water in de kelder, echter lijkt het niet (enkel) om regenwater te gaan. De gehele afvoer van de achterbouw komt samen in een buis die in de kelder op een ijzeren poutrel ligt, en waar die in de muur zit drupt er nu bij momenten water. In het begin dacht ik dat aangezien ijzer roest de kelder gewoon niet meer waterdicht was en met het hoge grondwater leek dat logisch.

Nu gisteren leek het erger te zijn, en dat na drie wasmachines te laten lompen. Je zag ook enkele druppels bij het werken van de afwasmachine.

Ah, godverdomme hé. Dat is dan de kant die onder de woonkamer verdwijnt, hoop dat we daar niet alles kunnen laten openbreken. Heb al iemand gebeld die misschien volgende week kan komen, tot dan zal het emmertjes scheppen worden.

Terug
Bovenaan