Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb een goede relatie met mijn ouders he, maar my god, mijn ma kan toch vaak alles zo persoonlijk oppakken en geen enkel puntje van kritiek verdragen want dan ist precies dat ik constant op haar kap zit ofzo :sop:

Ze hadden mij een luchtmatras gegeven om te gebruiken want binnenkort komen er vrienden overnachten en had de opmerking gegeven dat ze die wel nogal hadden verwaarsloosd (gans verkleurd en vol stof, etc). Het was precies of ik had gezegd dat haar heel huis een krot is ofzo :unsure:

Ik heb een goede relatie met mijn ouders he, maar my god, mijn ma kan toch vaak alles zo persoonlijk oppakken en geen enkel puntje van kritiek verdragen want dan ist precies dat ik constant op haar kap zit ofzo :sop:

Ze hadden mij een luchtmatras gegeven om te gebruiken want binnenkort komen er vrienden overnachten en had de opmerking gegeven dat ze die wel nogal hadden verwaarsloosd (gans verkleurd en vol stof, etc). Het was precies of ik had gezegd dat haar heel huis een krot is ofzo :unsure:
Altijd gedacht dat ons moeder stiekem nog een gezin had.

Kom er net achter dat sinds begin dit jaar geen enkel document in MyEbox terecht komt of melding via e-mail, thans staan er wel documenten klaar bij MyMinFin, en staan alle instellingen correct. Enkel een document met de lijst van verzenders, maar dat blijkt dus niet meer te werken. So far so good voor de digitalisatie bij FOD.
En dan dit antwoord vandaag:

Ebox is het platform waarmee documenten verzonden worden, maar over de inhoud of de timing van de verzendingen kunnen wij geen informatie geven.

Voor vragen aangaande lopende procedures of aanvragen, kan u best de bevoegde overheidsinstantie rechtstreeks contacteren.

Dit incident zal afgesloten worden, aarzel niet ons te contacteren bij verdere vragen.
Man toch, zo vermoeiend allemaal, zou men daar nog voor betaald worden ook? 😴
En ze gaan nóg iets lanceren, los van myEbox, myMinFin, myPension, en noem maar op... myGov.be.
Dan hoor ik de overheid op de radio antwoorden op de vraag over het feit dat de burger al die verschillende platformen beu is: "jah maar die andere zijn webbased, dit is een app". :wallbash:

In MyGov.be kan je ook je eBoxberichten ontvangen. Op termijn moeten ook andere digitale platformen van de federale overheid geïntegreerd zijn in de app. In MyGov zou je dan ook My Pension en Myminfin kunnen raadplegen.

staat er dan wel letterlijk bij in het artikel, maar ze laten het uitschijnen alsof het een én-én-én-verhaal is. terwijl àl die pagina's dus in die éne app zouden terechtkomen.

Mijne printer die niet zwart wilt printen omdat cyaan leeg is.

Wtf.
not sure if true:

Its a security feature.

Every time you print a document there are a series of tiny yellow dots hidden on every page that relates to the serial number of your printer.
This allows forensics to link a printed document to a specific printer quite easyly.

Blame the cia/fbi/nsa types for this!

not sure if true:

Ik zie horatio caine zijn zonnebril al opzetten, en in het spiegelbeeld zie je een weerspiegeling van een raam 200m verder waar hij die gele dots kan spotten op een blad dat net uit die printer achter dat raam komt gelopen

We've just.....

*zonnebril op*

Spotted them!

YEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAA

Een Cashback niet verkregen via ING. De procedure was ook omslachtig maar vooral erg onduidelijk en er is dus iets niet helemaal goed gegaan.
Ook de verkoper kan niet helpen, die reageert gewoon met 'spijtig wij kunnen u niet helpen hiermee'. Op de vraag of ze mij dan eventueel een korting(sbon) kunnen geven op een eerstvolgende aankoop ter compensatie dan is het antwoord natuurlijk 'Neen'.

Meestal verkrijg ik een cashback wel. Ik ben namelijk erg goed in het correct volgen van de procedure. Maar nu liep het voor de eerste keer in jaren toch fout en men beweert dat ik dan wel iets fout gedaan moet hebben. En dat is het dan. Eerlijk? Men is bij een cashback steeds afhankelijk van de eerlijkheid en goodwill van de aanbieder. Loopt er iets fout? --> Dan heb je dus gewoon pech.

volgende maand twee boterhammen minder eten.
De cashback was wel wat meer dan twee boterhammekes.

Het gaat er bij mij gewoon om: Je ziet een produkt staan bij verkoper A en bij verkoper B. Bij B is het goedkoper maar bij A krijg je een cashback waardoor A toch goedkoper is. Nadien krijg je de melding dat je de procedure niet 100% correct gevolgd hebt, en je geen cashback krijgt. Verkoper A wil niks doen en wijst naar ING. ING zegt: Sorry je krijgt de cashback niet.

Je hebt wel gelijk hoor maar ja de volgende keer zal ik dan bij verkoper B kopen ipv bij verkoper A. Dat lijkt mij 'fair' niet? :tongue:

In die zin zijn cashbacks altijd wel een beetje tricky. Je weet nooit of je die uitgestelde korting wel krijgt. Dat kan dus foutlopen. Terwijl een gewone korting altijd toegepast wordt. (More risk more gain ... maybe .. ;))

Laatst bewerkt:
De cashback was wel wat meer dan twee boterhammekes.

Het gaat er bij mij gewoon om: Je ziet een produkt staan bij verkoper A en bij verkoper B. Bij B is het goedkoper maar bij A krijg je een cashback waardoor A toch goedkoper is. Nadien krijg je de melding dat je de procedure niet 100% correct gevolgd hebt, en je geen cashback krijgt. Verkoper A wil niks doen en wijst naar ING. ING zegt: Sorry je krijgt de cashback niet.

Je hebt wel gelijk hoor maar ja de volgende keer zal ik dan bij verkoper B kopen ipv bij verkoper A. Dat lijkt mij 'fair' niet? :tongue:

In die zin zijn cashbacks altijd wel een beetje tricky. Je weet nooit of je die uitgestelde korting wel krijgt. Dat kan dus foutlopen. Terwijl een gewone korting altijd toegepast wordt. (More risk more gain ... maybe .. ;))
Het is wel logisch dat verkoper A niets kan doen. Zij bieden zelf de cashback niet aan, dat is ING.

Het is wel logisch dat verkoper A niets kan doen. Zij bieden zelf de cashback niet aan, dat is ING.
Mee akkoord. Met één kanttekening. In praktijk is het dus wel (meestal) verkoper A die het geld doorstort naar ING nadat de voorwaarden voldaan zijn. De aanbieder is ING maar de uitbetaler is (meestal) verkoper A.

De verkoper kan in theorie dus wel een compensatie geven zoals ik heb aangegeven.
In praktijk gebeurt dat volgens mij inderdaad zelden tot nooit bij grote(re) ketens.

Laatst bewerkt:
Heel dat gedoe met cashbacks, vikingpunten, kate coins en van die toestanden, dat is toch allemaal eigenlijk bullshit en een bijkomende "administratieve last" voor alle partijen? Via twee (!) platformen van het werk heb ik zo ook kortingen op de cinema, pretparken enzoverder. Bij Luminus idem. Punten bij Mobile Vikings en zo verder. Je bent bijna een idioot als je de volle pot voor zo'n dingen betaalt en prijsvergelijkingen maken is al helemaal een gedoe.

In plaats van al die kortingsplatformen en loyalty programma's gewoon een correcte prijs vragen is te moeilijk zeker?

Godverdomse kutslakken :angry:

Zelden zoveel last van gehad als dit jaar. Van de 15 zaailingen blijven er nog 2 over. Echt. Grrrrrr.
Blijkbaar idd echt een plaag dit jaar. Hier dan weer minder dan anders, buiten wat huisjesslakken nog niets gezien. Hout vasthouden dat het zo blijft.
Wel altijd veel egels hier in de tuin, schijnt dat die dat opeten.

Heel dat gedoe met cashbacks, vikingpunten, kate coins en van die toestanden, dat is toch allemaal eigenlijk bullshit en een bijkomende "administratieve last" voor alle partijen? Via twee (!) platformen van het werk heb ik zo ook kortingen op de cinema, pretparken enzoverder. Bij Luminus idem. Punten bij Mobile Vikings en zo verder. Je bent bijna een idioot als je de volle pot voor zo'n dingen betaalt en prijsvergelijkingen maken is al helemaal een gedoe.

In plaats van al die kortingsplatformen en loyalty programma's gewoon een correcte prijs vragen is te moeilijk zeker?
Dit zo hard. Al die zever die daar komt bij zien. Via het werk hebben wij ook bepaalde kortingen die je dan via een hele omweg eindelijk kunt gebruiken bij bepaalde winkels.

Minder erg misschien maar bij de bakker hier is dat ook. Stempelkaart met een stempel voor ieder brood dat je koopt. Bij volle kaart een gratis brood. Soms heb ik die stempelkaart dan niet bij dus moet ze dat ergens apart nog bijhouden om die stempels dan de volgende keer te zetten enz.

Maar..... Hoe gaan ze anders aan je data geraken 🤷🏻

Terug
Bovenaan