Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nu, dit is pas erg.

Ik zie jullie in de hel.
Uiteindelijk is zo'n vrachtwagen ook maar uitstel van executie, hè 🤷‍♂️ Nu moeten ze niet meer in de wachtrij staan.

1. De oneindige hoeveelheid waarschuwingen en alarmen over een beetje wind. Waarom is dat allemaal nodig? Een gewoon weerbericht is niet voldoende?
  2. De verplichting van de ellendige digitale elektriciteitsmeter. Hoe belachelijk groot is die kast man anno 2024. Om te huilen.
  3. De verhoogde tarieven voor water voor 2024. Waanzinnig.
  4. De wegen, straat en andere infrastructuurwerken in de buurt. Na jaaaaaaren van overlast door bouw van volledige nieuwe straten en woonwijken in de buurt heeft men nog niet genoeg, en gaat men wéér voor jaren werken.
    Straat verbreden, nieuwe riolering en voetpaden + asfalt en wat boompjes in een straatje van 150meter ? 7 MAANDEN werk aub. Al de rest rondom, nog eens een jaar en 6 maanden.
Kortom, niet m'n beste dag ;)

Naar aanleiding van de ergernissen hierover:

Dat heeft niet lang mogen zijn :rofl:

Er keken zo’n 352.575 mensen naar de eerste aflevering.

Dat is natuurlijk te weinig om wat op te brengen en dat is toch zo'n beetje de bedoeling van een programma over armoede. :unsure:
Je hebt je van topic vergist.

Mijn ergernis van de dag: verkeersboete (snelheid) van 63 euro. Het ijkingscertificaat van het toestel was al 4 dagen vervallen op moment van de vaststelling. Ge zou denken "betwisten die boel!", maar:

"Attention: if you contest your fine, the Public Prosecutor will handle your contestation. If the public prosecutor does not accept the contestation, the procedure will continue and you may receive a higher fine or may be summoned to appear before the police court.
"
En ik durf ni, want voor 63 euro heb ik geen zin om tot voor een politierechtbank te eindigen. Ik ben er zeker van dat ze me zouden liggen hebben.

Dat is toch wat kort voor de bocht?

Wij hebben zelf iemand die sinds kort z'n vrouw is verloren, we laten die ook wat vroeger stoppen om meer thuis te zijn voor zijn dochtertje hoor.
Dat heet ellebogen hebben.

Bovendien, mijn vrouw is poetsvrouw. Tis niet dat ze voor een ganse klas staat, en les moet geven aan 15 leerlingen die afhankelijk zijn van haar.

Als haar schema gedaan is, is het gedaan. en dat kan perfect met een kwartier vroeger te beginnen en kwartier vroeger te stoppen.
Maar zoals reeds aangehaald: zo'n dingen laat je idd best op papier zetten, voor mizerie en verzekeringsproblemen (in het ergste geval) te vermijden.
Het probleem is:
1) er mag enkel gewerkt worden volgens uurroosters die in het arbeidsreglement zijn opgenomen (tenzij er registratie is van werktijden d.m.v. bv een prikklok) en
2) door 1 uitzondering toe te staan, schep je een precedent en voor je het weet zijn er nog 5 anderen die een uitzondering willen.

Ik denk dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen iemand die opeens alleenstaande papa wordt (weduwnaar) en iemand die opeens pech heeft met de uren van het openbaar vervoer.

Ik heb last van één van mijn ogen, met momenten wazig zicht en een lichte drukkende pijn op het oog vooral bij vermoeidheid. Dus snel een afspraak gemaakt met de oogarts voor controle om zeker te zijn dat het aan slechte lenzen ligt aangezien het al een aantal jaren is geleden dat ik mijn ogen heb laten meten en dat het niets erger is zoals een glaucoom. Vroegste slot voor een afspraak? Ik mag begin September eens komen.

Ik zal het maar een paar weken bekijken en als het slechter wordt dan zal ik maar naar de spoed gaan zeker.
Heb je al eens proberen bellen naar je oogarts? Als er een probleem is, kan je normaal vroeger gaan.

Mijn ergernis van de dag: verkeersboete (snelheid) van 63 euro. Het ijkingscertificaat van het toestel was al 4 dagen vervallen op moment van de vaststelling. Ge zou denken "betwisten die boel!", maar:

"Attention: if you contest your fine, the Public Prosecutor will handle your contestation. If the public prosecutor does not accept the contestation, the procedure will continue and you may receive a higher fine or may be summoned to appear before the police court.
"
En ik durf ni, want voor 63 euro heb ik geen zin om tot voor een politierechtbank te eindigen. Ik ben er zeker van dat ze me zouden liggen hebben.
Nochtans maak je imho heel veel kans, maar voor 63 euro zou ik het zelf ook niet doen.

Heb je al eens proberen bellen naar je oogarts? Als er een probleem is, kan je normaal vroeger gaan.
Jazeker, het probleem dat je dan hebt is dat je zoals zo vaak een secretaresse aan de lijn krijgt. Voorlopig maak ik mij nog niet te veel zorgen. Ik heb alvast een afspraak kunnen regelen met de huisarts dus we zien wel wat die te zeggen heeft.

Moest normaal zaterdag werken maar enkele weken geleden vroeg een collega om te wisselen met zijn shift op zondag. Ik heb toegezegd omdat ik dacht dat het ook over een late shift gaat.

Vandaag zie ik dat het een vroege shift blijkt. Natuurlijk hebben we plannen zondagochtend. De madam zal weer content zijn :wallbash:

Storm op komst. Alles aan de kant en blijf in uw kot. Gelukkig heeft de politie hier alle bossen en parken goed afgesloten!

1708677224654.png

You Shall Not Pass Lord Of The Rings GIF

Overheidsgeld goed uitgegeven 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Hoe zou jij het daar oplossen? Dranghekken zetten (die kunnen omwaaien en een pak meer middelen kosten)?
Dit lijkt me de meest efficiënte oplossing.
Van de haag tot de boom, tot die lantaarnpaal, tot die 2 paaltjes, en dan nog een paar keer rond die kleine paaltjes.

Terug
Bovenaan