Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Niet zozeer uit principe. Maar ik zie veel overhaaste conclusies in de vorige posts, dus even toelichten:
We wisten al lang dat het hier om Trump ging, en hebben onderling overlegd hoe we dat gaan aanpakken. Want in tegenstelling tot wat @arevee zegt, heeft hij niet zelf zijn account verwijderd. Dat kan namelijk niet. Ik ga ook niet verder uitweiden over wat er gebeurd is: dat mag ik zelfs juridisch niet.

Het is een netelige kwestie, maar we zijn er na overleg met Legal, de forumleiding en Trump zelf wel uit dat hij mag terugkomen onder voorwaarden. Eén van die voorwaarden is nu dus een ban tot op het moment dat zijn laatste warn is verlopen (zoals bij iedereen), waarna hij weer toegang kan aanvragen. Een andere is dat zijn nickname blijft. Die zul je dus nog zien veranderen. En voor de rest is dat iets tussen hem en ons. Maar iedereen mag er vanop aan dat het wettelijk correct én (zij het meegaand, naar discretie) volgens de forumregels is gebeurd. En dat het niet niet zonder mea culpa en excuses is gegaan.

En daarmee is de kous af.
 
Geen principes, maar geen overhaaste conclusies, graag.
We wisten al lang dat het hier om Trump ging, en hebben onderling overlegd hoe we dat gaan aanpakken. Want in tegenstelling tot wat @arevee zegt, heeft hij niet zelf zijn account verwijderd. Ik ga ook niet verder uitwijden over wat er gebeurd is: dat mag ik zelfs juridisch niet.

Het is een netelige kwestie, maar we zijn er in overleg met Legal, de forumleiding en Trump zelf wel uit dat hij mag terugkomen onder voorwaarden. Eén van die voorwaarden is de ban tot op het moment dat zijn laatste warn is verlopen (zoals bij iedereen), waarna hij weer toegang kan aanvragen. Een andere is dat zijn nickname blijft. Die zul je dus nog zien veranderen. En voor de rest is dat iets tussen hem en ons. Maar iedereen mag er vanop aan dat het wettelijk correct én (zij het meegaand, naar discretie) volgens de forumregels is gebeurd.

En daarmee is de kous af.
Kleine nuance, ik reageerde met principes op Arevee op de vraag wat het probleem was ivm dat principes. Ik ben dan ook van oordeel (zoals jullie ook zo blijkt) dat wanneer hij terugkomt dat dit met dezelfde naam moet zijn want anders krijgt hij andere regels opgelegd dan anderen (hij zou namelijk nog een nickchange kunnen krijgen terwijl mensen dat als ruigen das dat niet kunnen). Dat was mijn principe.
De eerdere post op u was dan ook gewoon een reactie in de trant van: If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family Anatidae on our hands. Helemaal geen commentaar op het beleid ofzo hoor, moest dat niet duidelijk zijn.
 
Nu ik de hetze lees over het programma 'Back To Reality' met Natalia en Astrid moet ik onmiddellijk denken aan mijn favoriete song uit de '90s, Pulp - Common People

De tekst is 25 jaar na datum nog brandend actueel.

Oh, rent a flat above a shop
And cut your hair and get a job
And smoke some fags and play some pool
Pretend you never went to school
But still you'll never get it right
'Cause when you're laid in bed at night
Watching roaches climb the wall
If you called your dad he could stop it all, yeah

You'll never live like common people
You'll never do what ever common people do
Never fail like common people
You'll never watch your life slide out of view
And then dance, and drink, and screw
Because there's nothing else to do


Dat vat eigenlijk al dat soort programma's kort samen : arm zijn is meer dan geen geld hebben, dat is ook geen connecties hebben om uit de miserie te geraken, en vaak geen enkel uitzicht om uit de miserie te geraken.
Eens enkele dagen acteren alsof je arm bent doet je helemaal niet beseffen of begrijpen in wat voor omstandigheden mensen aan de onderkant van de maatschappij leven, zonder enige hoop op beterschap.

Dus een echte ergernis, daarvan zitten profiteren.
Hey maar ze gaan ook in de volgende afleveringen echte arme mensen ontmoeten. Wauw.
Ik merk daar enig cynisme op.
Ik ben trots.
 
Dude, perfectly happy met deze naam (anders zou ik het niet hebben aangevraagd), al ken ik gewoon nog andere leuke nicknames:

@iedereen
@hierboven
@approved deleted member 69
@zwaanstnaniej

Mogelijkheden zijn eindeloos

Voor de rest wel eens
 
Dude, perfectly happy met deze naam (anders zou ik het niet hebben aangevraagd), al ken ik gewoon nog andere leuke nicknames:

@iedereen
@hierboven
@approved deleted member 69
@zwaanstnaniej

Mogelijkheden zijn eindeloos

Voor de rest wel eens
Je brengt me wel op ideeën... @ zou ik anders wel wat vinden :eek: tag me met @@
 
Ik heb last van één van mijn ogen, met momenten wazig zicht en een lichte drukkende pijn op het oog vooral bij vermoeidheid. Dus snel een afspraak gemaakt met de oogarts voor controle om zeker te zijn dat het aan slechte lenzen ligt aangezien het al een aantal jaren is geleden dat ik mijn ogen heb laten meten en dat het niets erger is zoals een glaucoom. Vroegste slot voor een afspraak? Ik mag begin September eens komen.

Ik zal het maar een paar weken bekijken en als het slechter wordt dan zal ik maar naar de spoed gaan zeker.
 
Mijn kapsel dat geen instructies volgt en altijd gewoon plat neervalt.
Net naar de kapper geweest, gaf me de tip het haar wat naar achter te doen, heeft een grooming tonic gebruikt. Ik dacht 'ah, dat ziet er wel goed uit'. 5 minuten later zit ik in de auto en hangt mijn haar gewoon weer voor mijn ogen.
Djeezus.
Ik heb daar door dunne haren ook last van. Haren goed föhnen met eventueel dit en dan styling / volume poeder gebruiken.
 
Ik heb last van één van mijn ogen, met momenten wazig zicht en een lichte drukkende pijn op het oog vooral bij vermoeidheid. Dus snel een afspraak gemaakt met de oogarts voor controle om zeker te zijn dat het aan slechte lenzen ligt aangezien het al een aantal jaren is geleden dat ik mijn ogen heb laten meten en dat het niets erger is zoals een glaucoom. Vroegste slot voor een afspraak? Ik mag begin September eens komen.

Ik zal het maar een paar weken bekijken en als het slechter wordt dan zal ik maar naar de spoed gaan zeker.
Probeer eerst eens via uw huisarts een doorverwijzing te krijgen? Dat gaat meestal vlugger. Of mss zijt ge al gewoon door de huisarts geholpen. Die gaat normaal wel kunnen inschatten hoe "dringend" het is en eventueel wat helpen druk zetten.

Ik ben zo ´s anderdaags bij mijn oogarts nog binnengeraakt.
 
Ik heb last van één van mijn ogen, met momenten wazig zicht en een lichte drukkende pijn op het oog vooral bij vermoeidheid. Dus snel een afspraak gemaakt met de oogarts voor controle om zeker te zijn dat het aan slechte lenzen ligt aangezien het al een aantal jaren is geleden dat ik mijn ogen heb laten meten en dat het niets erger is zoals een glaucoom. Vroegste slot voor een afspraak? Ik mag begin September eens komen.

Ik zal het maar een paar weken bekijken en als het slechter wordt dan zal ik maar naar de spoed gaan zeker.
Ik heb even voor je gekeken en zag dat je van Antwerpen was. Hier zijn nog slots vrij in maart.

 
Probeer eerst eens via uw huisarts een doorverwijzing te krijgen? Dat gaat meestal vlugger. Of mss zijt ge al gewoon door de huisarts geholpen. Die gaat normaal wel kunnen inschatten hoe "dringend" het is en eventueel wat helpen druk zetten.

Ik ben zo ´s anderdaags bij mijn oogarts nog binnengeraakt.
Ik ben aan het twijfelen wat ik er mee ga doen. Ik heb de afgelopen 2-3 weken slecht geslapen en aangezien ik ook spanningshoofdpijn heb zou het daar wel eens aan kunnen liggen denk ik.

Ik ga het de komende dagen wat opvolgen en als de "pijn" blijft toch eens contact opnemen met de huisarts.
Ik heb even voor je gekeken en zag dat je van Antwerpen was. Hier zijn nog slots vrij in maart.

Ik heb Antwerpen ingevuld aangezien ik in de provincie woon en mijn exacte woonplaats niet wil prijsgeven aan mogelijke huurmoordenaars :unsure:

Maar toch bedankt :support:
 
Je brengt me wel op ideeën... @ zou ik anders wel wat vinden :eek: tag me met @@
Kan je je nick veranderen naar een oude nick van een deleted member die destijds al eens een nickchange heeft gedaan, zodat die niet meer kan terugkomen, ook niet onder andere naam want zijn nickchanges zijn op?
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Kan je je nick veranderen naar een oude nick van een deleted member die destijds al eens een nickchange heeft gedaan, zodat die niet meer kan terugkomen, ook niet onder andere naam want zijn nickchanges zijn op?

In theorie kun je je nick veranderen naar een oude nick van een deleted member, in de praktijk is die vraag er nog niet gekomen. En dan zullen we eens goed kijken of de aanvraag past binnen onze regels. De deleted member heeft hier geen echter geen stem in. We zijn hem namelijk vergeten in de meeste gevallen.
 
Naar aanleiding van de ergernissen hierover:


Dat heeft niet lang mogen zijn :rofl:

Er keken zo’n 352.575 mensen naar de eerste aflevering.

Dat is natuurlijk te weinig om wat op te brengen en dat is toch zo'n beetje de bedoeling van een programma over armoede. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan