Lijkt me nu wel logisch dat de controleur op straat jou niet rechtstreeks kan aanschrijven als persoon die een bedrijfswagen leaset? Al die sterke taal over herinneringen en extra kosten is ook gewoon omdat veel mensen dat betalen zo lang mogelijk rekken of proberen er onderuit te komen.Een parkeerboete binnengekregen van Stad Gent.
Ik kreeg spontaan de neiging om terug te roepen: "Genade! Ik heb een moeilijke jeugd gehad!".
- Voor een straat waar ik een parkeervergunning voor heb.
- We zijn 6 februari. De parkeerboete dateert van 9 december.
- Ik krijg het binnen via het secretariaat van mijn werkgever, die het het heeft gekregen van het secretariaat van LeasePlan, die het heeft gekregen van het secretariaat van Mobiliteitsbedrijf Gent die het heeft gekregen van zijn medewerkers op straat. Onze administratie-economie draait weer op volle toeren blijkbaar.
En werkgelegenheid dat wij hebben, ongelofelijk!
- Door die hele administratieve mallemolen en bijhorende vertraging staat de correspondentie alweer vol met van die vriendelijke taal, zoals dreigementen van Mobiliteitsbedrijf Gent en LeasePlan dat "Het de laatste herinnering is!" en als ik niet ONMIDDELLIJK betaal, ze dan "aangetekende zendingen zullen versturen!", "Port- en administratiekosten zullen aanrekenen!", "Daarbovenop nog extra verwerkingskosten van Leaseplan!", "Deurwaarder!", "Rechtbank!", ...
Nee, serieus. Waar zijn we eigenlijk mee bezig als maatschappij? Jezus.
Aangezien het van een mobiliteitsbedrijf komt zal dat wel een retributie zijn, gewoon mail sturen dat door heel die contructie je het nu pas hebt gekregen + bewijs parkeervergunning. Klaar waarschijnlijk. Al twee keer een onterechte retributie in mijn brievenbus gekregen (Brussel en Charleroi) en mits bewijs was dat snel uitgeklaard.

En werkgelegenheid dat wij hebben, ongelofelijk!
. (om te grappen hé...)