Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een parkeerboete binnengekregen van Stad Gent.
  • Voor een straat waar ik een parkeervergunning voor heb. :wtf:
  • We zijn 6 februari. De parkeerboete dateert van 9 december. :unsure:
  • Ik krijg het binnen via het secretariaat van mijn werkgever, die het het heeft gekregen van het secretariaat van LeasePlan, die het heeft gekregen van het secretariaat van Mobiliteitsbedrijf Gent die het heeft gekregen van zijn medewerkers op straat. Onze administratie-economie draait weer op volle toeren blijkbaar. :sarcastic: En werkgelegenheid dat wij hebben, ongelofelijk!
  • Door die hele administratieve mallemolen en bijhorende vertraging staat de correspondentie alweer vol met van die vriendelijke taal, zoals dreigementen van Mobiliteitsbedrijf Gent en LeasePlan dat "Het de laatste herinnering is!" en als ik niet ONMIDDELLIJK betaal, ze dan "aangetekende zendingen zullen versturen!", "Port- en administratiekosten zullen aanrekenen!", "Daarbovenop nog extra verwerkingskosten van Leaseplan!", "Deurwaarder!", "Rechtbank!", ... :wtf:
Ik kreeg spontaan de neiging om terug te roepen: "Genade! Ik heb een moeilijke jeugd gehad!". :unsure:

Nee, serieus. Waar zijn we eigenlijk mee bezig als maatschappij? Jezus.
Lijkt me nu wel logisch dat de controleur op straat jou niet rechtstreeks kan aanschrijven als persoon die een bedrijfswagen leaset? Al die sterke taal over herinneringen en extra kosten is ook gewoon omdat veel mensen dat betalen zo lang mogelijk rekken of proberen er onderuit te komen.

Aangezien het van een mobiliteitsbedrijf komt zal dat wel een retributie zijn, gewoon mail sturen dat door heel die contructie je het nu pas hebt gekregen + bewijs parkeervergunning. Klaar waarschijnlijk. Al twee keer een onterechte retributie in mijn brievenbus gekregen (Brussel en Charleroi) en mits bewijs was dat snel uitgeklaard.

Ja, maar vooral de extreem slechte samenloop van omstandigheden zijn hier de kern:
  • Heel veel datums kunnen, maar die 2 evenementen die dan toch samen vallen
  • Over het ene evenement wordt al maanden geleuterd, over het andere evenement wordt al weken geleuterd. En binnen de 24 uur valt bij beiden dan de definitieve datum die dan nog eens exact op elkaar valt
Maar bon, er zijn onderhandelingen lopende. Fingers crossed.
Oplossing: Ga met de bros (als onderdeel van het weekend) ook naar het andere event?

Twee vliegen in één klap?

Lijkt me nu wel logisch dat de controleur op straat jou niet rechtstreeks kan aanschrijven als persoon die een bedrijfswagen leaset? Al die sterke taal over herinneringen en extra kosten is ook gewoon omdat veel mensen dat betalen zo lang mogelijk rekken of proberen er onderuit te komen.

Aangezien het van een mobiliteitsbedrijf komt zal dat wel een retributie zijn, gewoon mail sturen dat door heel die contructie je het nu pas hebt gekregen + bewijs parkeervergunning. Klaar waarschijnlijk. Al twee keer een onterechte retributie in mijn brievenbus gekregen (Brussel en Charleroi) en mits bewijs was dat snel uitgeklaard.

Uiteraard zit er allemaal een bepaalde logica achter, maar als je het even vanop afstand bekijkt is het toch allemaal ver gekomen soms. Zowel de administratieve molen als de mate van het opgestoken vingertje, de dreigementen en de behandeling alsof je een halve crimineel bent.

Voorstel: Moesten ze nu eens de helft zoveel dreigen en dubbel zoveel effectief actie ondernemen? Dan koeioneer je de brave mensen minder (die sowieso al zouden betalen) en pak je het uitschot effectief aan (die er onterecht probeert onderuit te komen).
Want het is ook hier weer vooral de weg van de minste weerstand hé. Uitpakken met grote dreigementen maar als je dan soms ziet met welke openstaande bedragen sommige mensen rondlopen, dan loopt het vaak mank bij de effectieve invordering.

Of zoals Roosevelt ooit zei: "speak softly and carry a big stick". Niet omgekeerd.

Uiteraard zit er allemaal een bepaalde logica achter, maar als je het even vanop afstand bekijkt is het toch allemaal ver gekomen soms. Zowel de administratieve molen als de mate van het opgestoken vingertje, de dreigementen en de behandeling alsof je een halve crimineel bent.

Voorstel: Moesten ze nu eens de helft zoveel dreigen en dubbel zoveel effectief actie ondernemen? Dan koeioneer je de brave mensen (die sowieso zouden betalen) minder en pak je het uitschot (die er onterecht probeert onderuit te komen) effectief aan.
Want het is ook hier weer vooral de weg van de minste weerstand hé. Uitpakken met grote dreigementen maar als je dan soms ziet met welke openstaande bedragen sommige mensen rondlopen, dan loopt het vaak mank bij de effectieve invordering.

Of zoals Roosevelt ooit zei: "speak softly and carry a big stick". Niet omgekeerd.
Gohja, hoe maak je het onderscheid uiteindelijk? Jij hebt al twee maand niet betaald, misschien zouden ze de grote stok voor jou dan bovenhalen, want wat kan het hen schelen dat die retributie bij het leasingbedrijf blijft liggen. Ik weet niet of het mank loopt bij invorderingen hoor, mijn aanvoelen daar is dat voor dit soort zaken ze sowieso hun geld krijgen, met allerhande extra kosten.

Ik verhuur mijn appartement via een sociaal verhuurkantoor. Reden hiervoor was wat dubbel, enerzijds wou ik er zelf niet veel tijd insteken, anderzijds gaat het om een 1-kamerappartement waar in de zolder een 2de kamer is gemaakt. Volgens de immo zou dat op de private markt niet zo duur kunnen verhuurd worden wegens kleine leefruimte, volgens sociale verhuur is dat een appartement met 2 kamer + mag ik de garage gewoon houden want hun publiek heeft dat niet nodig.

En dat ging allemaal wel vrij ok. Eens een huurder met dochter die plots nog een vrouw en twee extra kinderen vond, en zijn vrouw zwanger maakte, dus plots 6 bewoners in plaats van twee. Maar op zich brave mensen die niet echt voor schade zorgden (moesten er wel uit voor brandveiligheid). Wat grappig is, want ze zijn ook eens een pot op het vuur vergeten, waarna de politie+brandweer daar de deur hebben ingetrapt. Nu goed, het volk is wat het is, ik heb er weinig last van, krijg elke maand mijn geld (of er nu iemand woont of niet), en een korting op de onroerende voorheffing. Ik ga ook naar de hemel.

Maar dan begon het: de afrekening na een jaar (individuele waterteller voor blokcontract). Eerste keer geen probleem, gewoon terugbetaald gekregen. 2de jaar gaf het SVK niet thuis. Na 5 mails ofzo mijn "contactpersoon" gebeld en die zei dat het door de overgang naar grotere woonmaatschappijen kwam: de boekhouder was weg en werd niet vervangen omdat ze toch gingen opgaan in zo'n grotere organisatie. Maar het ging wel in orde komen.

Allez, ik heb ze wat tijd gegeven, en nu geeft die grote woonmaatschappij niet thuis natuurlijk. Bellen: na een keuzemenu blijft dat gewoon bellen zonder dat iemand opneemt. Ik zal volgende week nog eens proberen zeker, want ondanks ze "aan het werk zijn", valt de telefoon opnemen daar kennelijk niet onder.
Hierop volgend heb ik net iemand aan de lijn gekregen. Initieel nog mails gestuurd naar het adres voor eigenaars én voor klachten, alwaar de autoreply zegt van dan zeker niet meer te bellen, maar goed.

Ook duidelijk dat het daar een chaos is. Ik bel, persoon 1 neemt op, na mijn uitleg te horen wil die me doorverbinden met de persoon die dit afhandelt. Ik krijg een antwoordapparaat te horen, moet iets inspreken, en verbinding verbroken.

Ik ben terug, persoon 2 neemt op. Die is wat communicatiever, ja het moet via de persoon van het antwoordapparaat maar die zit achter wegens de chaos veroorzaakt door het samengaan van al de SVK's. Ze heeft dan zelf een mail gestuurd naar zijn persoonlijke mailbox met vraag mij op te bellen.

Ik vraag hoe het zit met de indexatie. Nee, dat moet ik via mail of brief. Allez, misschien beter via brief want mailbox zit al goed vol (van dezelfde persoon als hierboven). Weet je, beter via brief. Aangetekend? Goh, ze zou denken van niet, maar nu ik het zeg...en eigenlijk ziet ze ook iedereen dat via mail doen dus misschien is dat toch de manier.

:unsure:

Moet een vragenlijst invullen voor de mutualiteit.

Je kan je niet inzetten voor 200%, gezien dat onmogelijk is. Debiele vraagstelling.

Zet dan “voor de volle 100 procent” of zo?

IMG_3634.jpeg

Ik ben nu geen taalnazi, maar van deze mail krijg ik toch wel wat klamme handjes.

"Blijft gij er ene van ons?

Hi Jipser,

Wilt gij nog ene van ons blijven? Blijft ge graag op de hoogte van alles wat we doen en jobs die bij u passen?

Ja? Dan moet ge helemaal niks doen en blijven we u op de hoogte houden.
Nee? Dan kunt ge hieronder uitschrijven, maar krijgt ge geen jobs of coole tickets meer aangeboden."

FU Impact Jobs.
Wel goed dat ze na x aantal jaren mij uit al hun databanken aan het zwieren zijn.

Ik ben nu geen taalnazi, maar van deze mail krijg ik toch wel wat klamme handjes.

"Blijft gij er ene van ons?

Hi Jipser,

Wilt gij nog ene van ons blijven? Blijft ge graag op de hoogte van alles wat we doen en jobs die bij u passen?

Ja? Dan moet ge helemaal niks doen en blijven we u op de hoogte houden.
Nee? Dan kunt ge hieronder uitschrijven, maar krijgt ge geen jobs of coole tickets meer aangeboden."

FU Impact Jobs.
Wel goed dat ze na x aantal jaren mij uit al hun databanken aan het zwieren zijn.
Het is gebeurd, een of ander marketingpersoon wou zó hip zijn dat het bericht uit 1940 lijkt te komen. Allez ook niet helemaal want die Engelse leenwoorden passen niet.

• Voor een straat waar ik een parkeervergunning voor heb. :wtf:
  • We zijn 6 februari. De parkeerboete dateert van 9 december. :unsure:
  • Ik krijg het binnen via het secretariaat van mijn werkgever, die het het heeft gekregen van het secretariaat van LeasePlan, die het heeft gekregen van het secretariaat van Mobiliteitsbedrijf Gent die het heeft gekregen van zijn medewerkers op straat. Onze administratie-economie draait weer op volle toeren blijkbaar. :sarcastic: En werkgelegenheid dat wij hebben, ongelofelijk!
  • Door die hele administratieve mallemolen en bijhorende vertraging staat de correspondentie alweer vol met van die vriendelijke taal, zoals dreigementen van Mobiliteitsbedrijf Gent en LeasePlan dat "Het de laatste herinnering is!" en als ik niet ONMIDDELLIJK betaal, ze dan "aangetekende zendingen zullen versturen!", "Port- en administratiekosten zullen aanrekenen!", "Daarbovenop nog extra verwerkingskosten van Leaseplan!", "Deurwaarder!", "Rechtbank!", ... :wtf:
Ik kreeg spontaan de neiging om terug te roepen: "Genade! Ik heb een moeilijke jeugd gehad!". :unsure:

Ik heb vorige week een "laatste herinnering voor verhoging met administratieve kosten" voor 2 parkeerboetes in Sint-Joost-ten-Node gekregen.

Heb de oorspronkelijke boete nooit gehad noch een normale herinnering achteraf, maar het strafste is: de boetes dateren van april en mei 2023... :unsure:

Ook schoon op tijd die administratie daar.

Ik heb vorige week een "laatste herinnering voor verhoging met administratieve kosten" voor 2 parkeerboetes in Sint-Joost-ten-Node gekregen.

Heb de oorspronkelijke boete nooit gehad noch een normale herinnering achteraf, maar het strafste is: de boetes dateren van april en mei 2023... :unsure:

Ook schoon op tijd die administratie daar.
Het toppunt is als je protest probeert aan te tekenen dat je geen poot om op te staan.

Maar dat is toch logisch.

Je hebt een leasewagen. Je weet wel zo'n salarisbak. Die medewerker die het vaststel op straat geeft dit door aan zijn administratie. Die neemt contact met de eigenaar van de wagen zijnde Leaseplan.
Leaseplan op zijn eigen gaat zagen bij uw werkgever voor die boete aangezien zij een contract hebben met U.
Uw werkgever moet u dit officieel laten weten.

Maar het zou inderdaad beter zijn als we al die salariswagens eindelijk eens afschaffen. Zodanig dat de eigenaar van de wagen de persoon is die de fout maakt. Veel simpeler allemaal.
Ik kan mij ook inbeelden dat als men die nummerplaat verifieert, dat die niet direct op uw naam uitkomt (je weet wel GDPR) maar op naam van Leaseplan waardoor men ook geen link heeft gemaakt, zoals men anders zou doen voor uw eigen wagen, dat die vrijgesteld is.

Kortom dit is UW fout met uw salariswagen fetisj :p. (om te grappen hé...)

"Aankondiging dwangbevel" ontvangen op ons adres op naam van iemand die hier al lang niet meer woont. Toch plezant, mensen die hun domicilieadres niet veranderen. In het eerste jaar dat we hier woonden hebben we regelmatig een deurwaarder mogen ontvangen. Dat spelleke begint opnieuw.

"Aankondiging dwangbevel" ontvangen op ons adres op naam van iemand die hier al lang niet meer woont. Toch plezant, mensen die hun domicilieadres niet veranderen. In het eerste jaar dat we hier woonden hebben we regelmatig een deurwaarder mogen ontvangen. Dat spelleke begint opnieuw.
Kan je dat niet laten schrappen in het gemeentehuis, al dan niet na politiebezoek?

Kan je dat niet laten schrappen in het gemeentehuis, al dan niet na politiebezoek?
Inschrijving op adres wel, domicilie adres bij whatever organisatie niet.

Hier eens boze vorige bewoners gehad, omdat we blijkbaar een aantal facturen of iets dergelijks waren vergeten door te spelen of die bij ons papierafval waren terecht gekomen, wat uiteindelijk resulteerde in deurwaarders aan hun deur omdat ze hun facturen niet betaalden. Nu, 4 jaar later, krijgen we nog steeds geregeld post op hun naam...

Terug
Bovenaan