Je ergernissen van vandaag - Deel 2

In het vorige gedeelte had ik enkele maanden terug iets gepost over problemen met een mede-eigenaar. Het gedoe gaat verder.
Deze eigenaar (die hier nb zelf niet woont) doet al tijden moeilijk over het gemeenschappelijk gebruik van de garagepoort. Dit zou volgens hen een privaat gebruik/deel zijn (en nog zever uit hun akte waar ik niets van snap). Hij wil dan ook dat diegenen afstandsbedieningen voor de poort teruggeven. Vooral voor mijzelf zou dit een heel groot, praktisch probleem zijn omdat ik die poort gebruik om binnen- en buiten te rijden met mijn fiets. Dat is dan ook het enige vervoersmiddel dat ik heb. Ik rijd geen auto wegens medische redenen. Dit voelt voor mij dan ook echt heel onrechtvaardig en onredelijk aan, maar daar hebben zij lak aan en zien ook het probleem niet om "gewoon" via de inkom binnen te komen met mijn fiets. (Uiteraard moeten zij dit zelf niet doen.)
Fast forward, direct het eerste "leuke" nieuws van deze dag: die eigenaar heeft er intussen zelfs het vredegerecht heeft bij betrokken en... *trommelgeroffel*... geeft ze gelijk. De garagepoort is inderdaad privaat onderdeel en mag niet worden gebruikt door eigenaars zonder staanplaats.

Állemaal omdat dit wettelijk zo is, want ik zou nog altijd niet weten wat nu eigenlijk het probleem van die mensen is. (Op die vraag maken ze trouwens de zéér redelijke vergelijking met een appartement: "dat is alsof ik zomaar bij jou binnenkom, want dat is ook privaat... Neenee, dat is juist hetzelfde!1!1!11" :crazy::crazy::crazy: Discussie gesloten. Je kan op je kop gaan staan.)

Wij zullen dus (hoogstwaarschijnlijk) onze afstandsbedieningen mogen inleveren en zoals hierboven al gezegd gaan wij met onze fiets door de gang beneden mogen binnen- en buitengaan. (Mind you: dit is een heel oud gebouw dat allesbehalve een praktische inkom heeft voor fietsen + een hoge dorpel.) Heel praktisch, heel logisch en vooral fijn voor mijn onderburen die een inkom vol fietsbandensporen zullen hebben.

Het is óf dat of een procedure met alle kosten die uiteraard voor iedereen zijn die hier tegen is. (Al zie ik mijn buurman hier nog toe in staat, maar ik heb hier zelf geen geld, laat staan energie voor.)

Mijn dag kan niet meer stuk!

Ik heb echt veel goesting om te verhuizen, maar dit appartement nu te koop zetten gaat nog niet omdat er eerst een paar dingen moeten worden vernieuwd, en dat gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen. Ik heb ook nog altijd geen zicht op waar ik juist wil gaan wonen in de toekomst. Geen rijbewijs en De Lijn die ongeloofelijk goed bezig is de laatste tijd ( /s ) helpt ook helemaal niet mee.
Geen mogelijkheid om gewoon te zeggen dat je wat wil betalen voor het gebruik van de poort?

Ik zou dat wel voorleggen bij de verhuurder. Die zal ook niet graag goede huurders verliezen door zoiets. Dus misschien moet de oplossing dan maar zijn dat de verhuurder een staanplaats koopt en die (wellicht wel tegen betaling) beschikbaar maakt voor jullie fietsen?

Die verhuurder betaalt waarschijnlijk niet bij aan de kosten van de poort omdat hij/zij geen parking heeft, en die andere eigenaar zal daar moeilijk over doen.

Kunt ge die dorpel oplossen met zo een helling?
Dat gaat vooral in de weg liggen vrees ik.

Geen mogelijkheid om gewoon te zeggen dat je wat wil betalen voor het gebruik van de poort?
Ik vrees ervoor. Dat zijn echt mensen waarbij alles volgens het boekje moet.

Ik zou dat wel voorleggen bij de verhuurder. Die zal ook niet graag goede huurders verliezen door zoiets. Dus misschien moet de oplossing dan maar zijn dat de verhuurder een staanplaats koopt en die (wellicht wel tegen betaling) beschikbaar maakt voor jullie fietsen?

Die verhuurder betaalt waarschijnlijk niet bij aan de kosten van de poort omdat hij/zij geen parking heeft, en die andere eigenaar zal daar moeilijk over doen.
Het appartement is mijn eigendom...

Dat gaat vooral in de weg liggen vrees ik.

Ik vrees ervoor. Dat zijn echt mensen waarbij alles volgens het boekje moet.

Het appartement is mijn eigendom...
Foutje van mij. :)

Hij gaat misschien altijd knorrig doen, maar als hij via een vrederechter ging, zou je kunnen proberen advies inwinnen of zoals nestorius zegt een bijdrage voor enkel de poort genoeg is om er gebruik van te blijven maken. Dat als er herstellingen nodig zijn, ze de prijs door (ik zeg maar wat) 8 ipv 7 appartementen kunnen delen, zonder dat je een dure staanplaats moet kopen die je niet nodig hebt.

Foutje van mij. :)

Hij gaat misschien altijd knorrig doen, maar als hij via een vrederechter ging, zou je kunnen proberen advies inwinnen of zoals nestorius zegt een bijdrage voor enkel de poort genoeg is om er gebruik van te blijven maken. Dat als er herstellingen nodig zijn, ze de prijs door (ik zeg maar wat) 8 ipv 7 appartementen kunnen delen, zonder dat je een dure staanplaats moet kopen die je niet nodig hebt.
De kosten aan de poort worden nu sowieso enkel voor de eigenaars met parkeerplaatsen, maar ik kan misschien dan toch voorstellen aan de syndicus om een bijdrage betalen.

In mijn vroegere appartement is die discussie er ook ooit geweest. Dat kwam inderdaad op een moment dat de kosten voor de garage vrij hoog waren, doordat de motor van de poort vervangen moest worden. Blijkbaar was de kans groot dat die schade veroorzaakt was door een huurder zonder staanplaats,die hun fietsen in de garage zetten en waarvan de kinderen het leuk vonden met die afstandsbediening te spelen.

Die kinderen speelden blijkbaar ook graag in de garage waardoor het licht daar ook vaker brandde dan normaal.
Maar dan zijn die huurders verhuisd en is die discussie ook weer verdwenen.

Maar ergens is het natuurlijk onlogisch dat je gebruik maakt van iets en daar niet voor mee betaalt. Als je fiets je hoofdvervoermiddel is, ga je daar waarschijnlijk even vaak binnen en buiten dan de eigenaars van een staplaats.

Fotomontage. Beeld ter illustratie / De woonblok in Nersac waar het kind alleen woonde. © dpa/picture alliance via Getty I / Google Street View

Kunnen we dan ook spreken van De Laatste Nieuws? Beschamend.

Mijn zakske M&M's die doodleuk blijft vasthangen int snoepautomaat. Bende smeerlappen khad er net zoveel goesting in! Als er hier geen volk was geweest had ik die k*tautomaat in frut vaneen gestampt :angry: :angry:

Mijn zakske M&M's die doodleuk blijft vasthangen int snoepautomaat. Bende smeerlappen khad er net zoveel goesting in! Als er hier geen volk was geweest had ik die k*tautomaat in frut vaneen gestampt :angry: :angry:
Nog 1 trekken ?? Als je er toch zoveel goesting in hebt kan je wel 2 zakjes opeten😁

Ik heb dat ook eens aan de hand gehad en heb toen die automaat een duwke gegeven met mijn schouder. Het zakske m&m’s bleef hangen maar er viel wel een twix en een kinder bueno uit 🤓

Pakje dat ik heb besteld is vorige week afgeleverd op mijn adres met handtekening. Helaas was er toen niemand thuis en mijn naaste buren hebben ook niets ontvangen.

Dus ofwel heb ik buren die hopelijk redeneren dat ik weet waar dit is afgeleverd (maar te tam ben om er om te gaan) of het pakje is gewoon verdwenen.

Je zou toch verwachten dat op de track & Trace op zijn minst een huisnummer genoteerd is indien niet afleveradres.

Helden van hier: politie Aalst aan het kijken

Die Maithè zien en denken "die mag eens langs komen met haar handboeien"

En dan lezen dat het Sean Dhont zijn vriendin is :frown:
En dan stuurt die paljas enkel zijn eigen foto's rond 😅

Terug
Bovenaan