Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dju toch, doe mee met Dry January en nu blijkt het alcoholvrij biertje wat ik dronk op café 0,2% te hebben gehad. Zat serieus te twijfelen om m'n mannelijke Karen te tonen maar dat fleske was al opengemaakt en de cafébaas is een toffe pee.
Fun fact: alcoholvrije drank mag tot 0.4% alcohol bevatten in België (limiet varieert van land tot land) tenzij er effectief 0.0 op het label staat, dan mag er niks in zitten.

Dochter die pas om 21u30 haar snatertje begon te houden... En sinds 4u20 terug KLAARwakker is... Waardoor de hond ook klaarwakker is en mama blijkbaar ook geen andere optie meer heeft. 😑

*Start koffie-infuus*
Oeh, slaapt niet veel dan? Ik al klagen dat het 7u was deze morgen ipv de 8u vorig weekend 🤔

Autocorrect op gsm’s. Bestaat er geen optie om het toetsenbord automatisch de taal waarin je aan het typen bent te detecteren?

Ik typ vaak in het Engels en dat is een ramp met mijn iPhone. Ik gebruik wel Gboard van Google.

Fun fact: alcoholvrije drank mag tot 0.4% alcohol bevatten in België (limiet varieert van land tot land) tenzij er effectief 0.0 op het label staat, dan mag er niks in zitten.
Ik dacht dat het 0,5% was, maar ben het niet zeker. En inderdaad zitten serieuze verschillen op van land tot land. NL is bv 0,1%, Duitsland is 0,5% en in Spanje en Italië is 1,2% alcohol ook nog alcoholvrij.

Autocorrect op gsm’s. Bestaat er geen optie om het toetsenbord automatisch de taal waarin je aan het typen bent te detecteren?

Ik typ vaak in het Engels en dat is een ramp met mijn iPhone. Ik gebruik wel Gboard van Google.
Ik gebruik SwiftKey hiervoor, herkent Engels en Nederlands door elkaar zonder enige probleem.

Vraag ik mij ook af ja. Ik moet geregeld berichten rondsturen in het Nederlands en Frans met onze werkgsm, maar dat is gewoon irritant als je autocorrect aanstaat. Dus gewoon uitgezet ondertussen.

Man wat een kutbedrijven zijn die koerierbedrijven toch. Dringend een onderdeel nodig om een vrachtwagen te herstellen. Hun speciaal gecontacteerd om de verzending te regelen ipv de firma waar ik het kocht. Om en bij de 140 euro betaald om zeker te zijn dat ik het vandaag ging geleverd krijgen. Tot gisterenavond inderdaad dat het vandaag geleverd zou worden. Vandaag is de track and trace gewijzigd naar bezorgdatum wordt berekend. Helemaal top. Gebeld en dan zeggen ze droogweg dat er geen plek meer was in de bestelwagen. Ik vraag of ik er dan zelf kan omgaan, niet mogelijk. En ik kan zogezegd geen klacht indienen omdat ik de verzender niet ben. Maandag zal er daar toch iemand met een mooie uitleg mogen komen want hun grapje zal mij nu wel een stuk boven de 140 euro gaan kosten.

Mail sturen naar de verzender, dan kan die de klacht indienen
Ja, ik zal mijzelf een mail sturen. Ik ben de verzender voor hun. Maar gezien hun klantendienst gewoon mensen afscheept ipv te helpen kon ik dat zelf nog niet aangeven. Maar alles staat mooi op mail en maandag zal diegene die mij alles beloofd heeft mooi met tekst en uitleg mogen komen. Ik had beter gewoon mijn gedacht gedaan en hun snelkoerierservice betaald. Maar dat was volgens hun niet nodig want 3 dagen was echt meer dan tijd genoeg om het hier te krijgen op de gewone verzendwijzen.

Twee weken congé gehad en nu echt is niks nuttigs gedaan. Plan was om een week lui te wezen en daarna een week voor te bereiden op het werk van de komende maand (drukke periode). Ik heb de eerste week idd lui geweest, en quasi niet buiten gekomen want altijd slecht weer. En nu is de tweede week om en heb ik eigenlijk zo goed als niks gedaan. Elke dag kutweer, elke dag mezelf precies uit m´n bed moeten sleuren en ongelofelijk saai werk voor de boeg.

Binnen 2 dagen start de nieuwe werkweek en heb ik eigenlijk een quasi volledige vakantie verbrod :headshake:

Twee weken congé gehad en nu echt is niks nuttigs gedaan. Plan was om een week lui te wezen en daarna een week voor te bereiden op het werk van de komende maand (drukke periode). Ik heb de eerste week idd lui geweest, en quasi niet buiten gekomen want altijd slecht weer. En nu is de tweede week om en heb ik eigenlijk zo goed als niks gedaan. Elke dag kutweer, elke dag mezelf precies uit m´n bed moeten sleuren en ongelofelijk saai werk voor de boeg.

Binnen 2 dagen start de nieuwe werkweek en heb ik eigenlijk een quasi volledige vakantie verbrod :headshake:
Als ge gedaan hebt, wat ge op dat moment wou doen, hebt ge uw vakantie niet verbrod he. Soms is het prima om niks te doen en bij te tanken als ge dat nodig hebt.

Naar huis aan het skiën?

Ik was al thuisgeweest dan!!

Godverdomme, wat een verkeer toch.

Deze ochtend om 9:15 vertrokken. We zijn nu op de helft. Nog 500km te gaan. Het begint wel op te klaren, we kunnen al es 80 of 100 bollen op de snelweg :unsure:

Ik was al thuisgeweest dan!!

Godverdomme, wat een verkeer toch.

Deze ochtend om 9:15 vertrokken. We zijn nu op de helft. Nog 500km te gaan. Het begint wel op te klaren, we kunnen al es 80 of 100 bollen op de snelweg :unsure:
Oei oei, dat tempo wordt gevaarlijk om maandagmorgen juist de ring van Brussel over te moeten in de spits :unsure:

Terug
Bovenaan