Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ergernis v deze week eigenlijk.
Solliciteren was al moeilijk na 25 jaar niet te moeten doen.
Daarna was vermelden dat ik technieker wou worden en als dat moest mij als operator opwerken.
Machines leren kennen enzo
Dit was een grote plus en kreeg de job.

Nu moet ik door reden opnieuw ander werk zoeken.

Als functie operator vermeld ik bij de vraag ,hoe zie jij je na 1 of 3 jaar hier.
Ben eerlijk en zeg eventueel in de technische dienst....

Was blijkbaar fout krijg ik deze week te horen via voicemail.
Ze gaab me niet nemen omdat ik zogezegd niet genoeg motivatie heb voor de functie operator waarvoor ik solliciteer

Nu weet ik niet meer wat te doen bij ln volgende sollicitatie🫤
Mjah zij zoeken duidelijk iemand die niet na 1/3 jaar na opleiden (intern) vertrekt voor een andere job. Dat betekent niet dat gij u moet aanpassen in andere sollicitaties, alleen dat er geen match was met die functie/dat bedrijf en uzelf.

Niet jaloers ofzo op de feestvierders, bij mij is het 0 dagen feest dit jaar wegens gezondheid. Is andere jaren ook al zo geweest met momenten
Het is maar 1 dag, kerstdag bij broer en zelfs dat lukt soms niet. Er zal ook niet eens iemand tot bij mij komen van de familie, zelden of nooit. Al ben ik 'chronisch ziek'. Elke kerst dat ik er bij ben hetzelfde, je ziet niet aan me dat ik ziek ben ... dus ... het zal zo erg niet zijn zeker denken ze?
Dus als je gaat zagen en klagen dat het een paar dagen feest is: relativeer eens hoe GOED je het wel hebt en hoe gezond je wel bent... al de rest is bullshit.

Ik kan me dus soms wat ergeren aan mensen die klagen omdat ze het net zo goed hebben tijdens kerst, maar het niet beseffen.

Tijdelijk ziek zijn nu is klote, maar dat is tegen oudjaar al beter meestal. Sterkte en snel beterschap aan de zieken ;)

Laatst bewerkt:
Sommige mensen... 🙄

Dochter in de buggy en samen naar de bibliotheek (heen en terug was dik 6km volgens mijn stappenteller).
Bejaarde man komt ons tegemoet.
-Aaaah, maar zijde gij niet veel te groot om nog in de buggy te zitten? Zoude gij niet beter stappen?

Dochter negeert hem straal.
Hij besluit in haar wang te porren
- Helaba! Zijde gij niet al te groot daarvoor?

Dochter werpt hem een resting bitchfaceblik toe.

- Gij hebt toch wel chance he, dat gij met de OMA(!!!) op stap moogt?

Ik corrigeer hem vriendelijk dat ze met de mama op stap is.

- De mama? Dan zijde gij der ook wel laat aan begonnen hè!

Jah... Doehoei! 🙄

Sommige mensen... 🙄

Dochter in de buggy en samen naar de bibliotheek (heen en terug was dik 6km volgens mijn stappenteller).
-Aaaah, maar zijde gij niet veel te groot om nog in de buggy te zitten? Zoude gij niet beter stappen?

Jah... Doehoei! 🙄
Gewoon antwoorden met : ‘Hopelijk haalt ge nieuwjaar nog hé ouwe. ‘.

Op Bol besteld Donderdag om 21u, artikel onder de vlag "voor 24u besteld volgende dag in huis"
Ik heb Select dus kon ook Vrijdag avond kiezen maar ik dacht er is toch iemand thuis dus ik laat het op tussen 8u en 20u staan.

S'nachts om 1u een mailtje van Bol, pakket vertraagd wegens drukte.

Dan gisterenavond bij PostNL overgedragen voor levering vandaag tussen 12 en 16u, om 11u15 " levermoment uitgesteld naar Woensdag ( cause fuck Dinsdag :unsure: )

Ik heb het nu wel niet meteen nodig dus maakt me weinig uit maar had misschien beter avondlevering via bpost aangeduid :unsure:

Al ben ik 'chronisch ziek'. Elke kerst dat ik er bij ben hetzelfde, je ziet niet aan me dat ik ziek ben ... dus ... tzal zo erg niet zijn zeker?
Dus als je gaat zagen en klagen dat het een paar dagen feest is: relativeer eens hoe GOED je het wel hebt en hoe gezond je wel bent... al de rest is bullshit.

Ik kan me dus soms wat ergeren aan mensen die klagen omdat ze het net zo goed hebben tijdens kerst, maar het niet beseffen.
Vreemde opmerking na je eerste zin. Als introvert is 1 "feest" al extreem uitputtend, laat staan 3 dagen op een rij. Dus ja, ook al zie je het niet aan mij, ik ben ook "anders". Ik zal hiervan waarschijnlijk meer dan een week mentaal in de lappenmand hangen om te recupereren. Dus geen idee waarom ik mij gelukkig zou moeten prijzen met dit vooruitzicht.

Wat een helse drukte in de supermarkt. En dan altijd de kassa kiezen waar iemand staat die denkt dat de oorlog is uitgebroken en een overvolle kar bij heeft.
Mja zelfscan kassa's zijn al niet beter.
Hoeveel er daar vandaag stonden die blijkbaar stekeblind naast de handscanners aan de ingang zijn gelopen.. niet te tellen

En dan een volle kar zelf scannen aan die zelfscan, terug in die kar leggen. Vergeten wat ze al gescand hebben en wat niet..
Controle krijgen, iets vergeten zijn, dat personeelslid moet dan terug een scan doen ter controle van die hele fucking kar

Pak u gewoon zo'n handscanner of beperk u tot 10 stuks ofzo

Vreemde opmerking na je eerste zin. Als introvert is 1 "feest" al extreem uitputtend, laat staan 3 dagen op een rij. Dus ja, ook al zie je het niet aan mij, ik ben ook "anders". Ik zal hiervan waarschijnlijk meer dan een week mentaal in de lappenmand hangen om te recupereren. Dus geen idee waarom ik mij gelukkig zou moeten prijzen met dit vooruitzicht.
Nu nuanceer je natuurlijk, en is dat verstaanbaar. Dan vind ik dat je familie je toch wat respijt zou mogen geven om een dagje te skippen ...
Ik zeg ook dat ik er anders 1 tot 2 weken last van heb achteraf. Sommigen begrijpen het, anderen niet, anderen beginnen het pas maar na jaren te begrijpen.

Maar ja, Kerst en oudjaar brengen ook veel geforceerd 'van moeten' te weeg ...
Ik wenste dus de zieken op kerst beterschap, maar dat geld ook voor de mentale problemen. Maak ik geen onderscheid in.
Achteraf last hebben mentaal of fysiek, is last hebben, punt. Bij mij is het eerder neurologisch, fysiek een deel. Mentaal raakt me dat dan ook natuurlijk, want je wordt er depri van op de duur.

Laatst bewerkt:
Sommige mensen... 🙄

Jah... Doehoei! 🙄
ge zijt nog braaf gebleven na die eerste commentaar en dat hij aan uw kind komt, imo.

Eergisteren PS5-spel besteld op bol. Dag erna geleverd, PS4-versie gekregen. Na chatten met de bot, opnieuw besteld en fout game al retour gestuurd.

Vandaag dus opnieuw in de bus, weer PS4 versie. Nu toch een 'mens' aan de chat gekregen, bestel best niet opnieuw tot we iets laten weten want wrs fout in magazijn. Op de melding dat ik nu geen kado kan afgeven, kreeg ik het antwoord dat ik toch het foute game kon geven met de melding dat het juiste onderweg is. :sop:

Wat een helse drukte in de supermarkt. En dan altijd de kassa kiezen waar iemand staat die denkt dat de oorlog is uitgebroken en een overvolle kar bij heeft.
Ik heb gisteren een bestelling bij Carrefour Drive gedaan.
Alles stond klaar in zakken dus ik moest gewoon betalen en inladen.
Servicekosten heb ik vermeden door een actie te gebruiken

Terug
Bovenaan