Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisteren oderuit gegaan op een ijsplek op onze oprit.

Vandaag een brakke knie en een regenboog op m’n bil.

I am getting too old for this shit.

Zal me leren de ijsijzers niet te gebruiken omdat ik telam ben en het toch niet zo glad is.

Vanacht op werk ziek geworden en na 2 uur sukkelen vroeger naar huis gegaan. Gans mottig en met veel krampen naar de wagen om dan op de oprit vd autostrade een boodschap van motorfalen op de LCD vd auto te zien. Auto op de pechstrook stil gelegd maar kon daarna gelukkig gewoon verder rijden. Thuis buscopan genomen voor de krampen en ik kon om 8u al naar de dokter. Bloed laten nemen en daarna thuis eindelijk bedje in. "The fuck you are" zeiden mijn darmen toen. Gans de voormiddag nog krampen en diarree gehad. Uiteindelijk geen ontsteking maar een buikgriep belde de dokter. Heel de dag mij ellendig gevoeld vandaag en nu ben ik klaar wakker hier in de zetel. Geweldige dag #thumbsup

Elke Vlaamse idioot wanneer iets niet in hun kraam past => Woke.
Om van te kotsen.
Elke woke idioot wanneer iets niet naar hun zin is => racisme/sexisme/homofobie...

Geen paniek, die idiote polarisatie, extremisme en politisering vinden we in beiden kampen.
Maar bon, zolang we maar bezig kunnen blijven zeker.

Beiden kampen zijn te idioot om te beseffen, of eerder toe te geven, dat ze het alle twee net zo goed even vaak ongelijk hebben.
Maar toegevingen doen is voor beiden enorm moeilijk tot eigenlijk onmogelijk.

Kurzgesagt heeft er vandaag nog een vrij interessante video over gepubliceerd.
Voornamelijk als we het doortrekken richting sociale media.

omgekeerd natuurlijk ook he.
elke racist/sexist/homofoob wanneer iets niet in hun kraam past => woke.

beide kanten zijn idioot.
Daarmee dat dat mijn antwoord was op Sheldon zijn reply eh. Om aan te tonen dat dat voor beiden kampen in beide richtingen werkt.

Mijn dochter gaat sinds januari naar de creche, ik kan u zeggen: zowel mijn vrouw als ik dit jaar +-7x al ziek geweest dit jaar 😔
wolf-of-wall-street-rookie-numbers.gif

Ik had een button om mijn jurk net een tikje hoger dicht te spelden, gewoon voor mijn eigen gevoel. Die pin vandaag losgekomen van zijn basis. Ik heb dan maar met de nietjesmachine het spellement terug deftig dicht gemaakt (is gewoon dat bovenkant van jurk een slag te groot is en daarmee soms 'gaapt' maar voor de rest zeer deftig). Collega keek wel raar, maar improvisatie is ook een kunst en het was zelfs netter dan een pin van Hogwarts.

Elke woke idioot wanneer iets niet naar hun zin is => racisme/sexisme/homofobie...

Geen paniek, die idiote polarisatie, extremisme en politisering vinden we in beiden kampen.
Maar bon, zolang we maar bezig kunnen blijven zeker.

Beiden kampen zijn te idioot om te beseffen, of eerder toe te geven, dat ze het alle twee net zo goed even vaak ongelijk hebben.
Maar toegevingen doen is voor beiden enorm moeilijk tot eigenlijk onmogelijk.

Kurzgesagt heeft er vandaag nog een vrij interessante video over gepubliceerd.
Voornamelijk als we het doortrekken richting sociale media.

Ligt het nu aan mij, want ik vind dit gewoon enorm polariserend?

Het gaat toch niet over twee kampen? Ik vind dat er "woke idioten" zijn, net zoals er "racisten", "sexisten", "homofoben", ... zijn. Dat zal ik bij vooral mezelf toch denken, maar zelden zo zeggen richting de personen waarvan ik dat denk. Want dan draag ik bij aan polarisatie, extremisme en politisering. Maar nu lijkt het dat je iedereen die ietsofwat "woke" is, ook een idioot is. Wat me ook niet productief lijkt?

Ik weet niet goed waarom een bemerking over één soort van ongewenst gedrag persé moet gecounterd worden met "en aan de andere kant... !!!".
Het is toch vooral complexer dan twee kanten. Dat erken je natuurlijk wel in de rest van je post en komt ook wat naar voren in het filmpje van Kurzgesagt.

Nu misschien begrijp ik voor een stuk verkeerd. Maar ik vind het wat ironisch om het probleem van polarisatie aan te kaarten en tegelijkertijd het voor te stellen alsof er maar twee kampen zijn.

Nieuwe werkgever vraagt om diploma of getuigschrift secundair onderwijs te uploaden, is wel zo een 18 jaar geleden dus vind dat niet meer terug en een screenshot van de online databank waar je kan zien welke opleiding je hebt gedaan is niet voldoende.

Gelukkig bestaat die school nog wel ( enkel van naam veranderd ) dus nu moet ik daar weer naar bellen en een vervang attest gaan halen, hopelijk gaat dat een beetje vlot.
Kan je dat niet via mijnburgerprofiel downloaden?

Nieuwe werkgever vraagt om diploma of getuigschrift secundair onderwijs te uploaden, is wel zo een 18 jaar geleden dus vind dat niet meer terug en een screenshot van de online databank waar je kan zien welke opleiding je hebt gedaan is niet voldoende.

Gelukkig bestaat die school nog wel ( enkel van naam veranderd ) dus nu moet ik daar weer naar bellen en een vervang attest gaan halen, hopelijk gaat dat een beetje vlot.
Bewijs van middelbaar onderwijs na 18 jaar werkervaring, begrijp ik dat goed? Dat lijkt me toch een serieuze rode vlag als je het mij vraagt.

Wat, mensen zeggen ons altijd "nu bouwen jullie 3 weerstand op, dan hebt ge er als ze naar school gaat geen last van"...

Daar gaat onze goede hoop 😂
Dat zeiden ze tegen ons ook maar hier was de realiteit dat ze heel vaak ziek waren bij de onthaalmoeder en toen ze naar school gingen wisselden ze mekaar non stop af vanaf september tot ergens april/mei. Is ook niet moeilijk eigenlijk. Die mannen pakken van alles mee op, brengen dat naar huis en lopen gans de tijd te hoesten en niezen (al dan niet in uw gezicht), dan ga je uiteindelijk ook prijs hebben. Vanaf 2-3de kleuterklas beterde dat wel. En niet om uw moed weg te nemen maar dat is echt overal hetzelfde liedje :support:

Avonturen met de helpdesk. Het blijft toch iets speciaals. Deze week heb ik naar de helpdesk van een bekend pc merk moeten bellen voor een kapotte kabel van de laptop.

Het eerste gesprek start na 20 minuten muziek. Het is een telefoontje is met een meneer die duidelijk van Aziatische afkomst is en een heel zwaar accent heeft. Hierdoor begrijp ik hem minder goed en hij mij...

Ik leg hem de situatie uit en hij vraagt naar het serienummer.

Ik : T15
Hij : P14?
Ik : Eh. Neenee : T 15!
Hij : P14?
Ik : Neenee. T15 met de T van Tango
Hij : aah : T14!
Ik : Neenee. T één vijf !
Hij : T15!

Oef. Helaas waren er nog eens 9 nummers en letters, dus het heeft nog EFKES geduurd.

Hij : Dat is niet voor ons meneer. U moet naar de zakelijke lijn bellen.
Ik : Kan u mij doorverbinden?
Hij : Nee meneer. Zelfs al zou ik willen, ik kan het niet!
Ik : ...Ok.... Dank u.

2e telefoon naar het zakelijke nummer. Hier wordt onmiddellijk opgenomen door een dame met een Nederlands accent (oef). Na 1 minuut is ze volledig mee en zal de kabel opsturen. Ze vraagt mijn adres.

Ik : bla bla, Hoogstraat in Roosdaal
Zij : Dat adres bestaat niet meneer
Ik : Eh ... De laptop is hier nochtans toegekomen, u kijkt toch in België? Ik spel ook nog eens alles.
Zij : Ja meneer, maar dat adres bestaat niet. Ik vind er zelfs niets van terug in Google.

Ik check het en vind direct mijn straat terug. Echt maf.

Ik : En nu?
Zij : Kan u online een ticket openen?
Ik : OK. Dank u!

Ik open een ticket. 15 minuten later krijg ik een foto om te checken dat het wel die kabel is en direct bingo. Nog eens 15 minuten later krijg ik de track and trace van UPS.

Een uur verscheten voor een stomme kabel.

Snap niet goed welk punt je wilt maken ?
Ik heb gesolliciteerd in het buitenland en ben aangenomen en ze vragen voor een scan van mijn diploma om te bevestigen dat de opleiding overeenkomt met wat op mijn Engels CV staat.

Die mannen hebben geen andere manier om dat na te gaan aangezien die in het buitenland zitten.

Neen blijkbaar niet, je kan daar wel zien welke school dat heeft uitgereikt op welke datum en in welke richting en jaar dat was maar geen manier om dat te downloaden.
Heb er al op gegoogled en blijkbaar moet je een vervangend attest opvragen bij de school die het heeft uitgereikt ( toch als dat na 1994 is )
Als het voor een visum is dan begrijp ik het (maar zelf dan was bij mij enkel mijn hoger onderwijs van toepassing) maar bij mij is toch ook nog nooit naar mijn secundaire opleiding gekeken of gevraagd. Maar goed, zal misschien afhangen van sector tot sector.

Terug
Bovenaan