Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Douanekosten verkregen voor een verzending ter waarde van 20€ van een vriend. (dat aangevinkt is als geschenk)
35€ aub. Excuseer? :unsure: Een geschenk onder 45€ is toch gratis?

En de douane heeft het dan ook nog eens een maand laten liggen op hun dienst.

Het erge is dat vrienden meestal liegen over de waarde maar in dit geval klopt de waarde weldegelijk. :tongue:
Dus whatever bedrag de douane heeft ingeschat klopt niet eens met de praktijk.

Ik zal dan maar een herziening aanvragen zeker?
B-post vraagt standaard douanekosten, of het nu als geschenk staat aangegeven of niet. Ook al 2x meegemaakt. Ik dacht trouwens dat het bedrag (waarde van het geschenk) vroeger hoger was voor je kosten moest betalen.

Vorige week 22EUR invoekosten moeten betalen op een geschenk van 75EUR. En dan nog wat zever in de mail alsof ik aan het proberen foefelen was.

We willen u er graag op wijzen dat de waarde van een cadeau gelijk aan of minder dan 45 euro dient te zijn.

https://financien.belgium.be/nl/douane_accijnzen/particulieren/pakketten/goederen-buiten-eu-particulier

We willen u er ook op wijzen dat de gift moet worden verzonden tussen particulieren.

Grote bedrijven die een mail sturen met een factuur, maar die is enkel beschikbaar in hun eigen klantenzone
Ik begrijp niet hoe dat legaal kan zijn. Stuur me gewoon die factuur in bijlage
Als je kijkt hoe de overheid het doet...
- mail: u heeft een brief
- inloggen in portaal, brief openen
- brief: u heeft een bericht van MyPension. Klik hier om het te lezen
- link: inloggen op Myminfin, doorklikken naar bericht
- Uw berekening staat klaar, klik hier om ze te zien

B-post vraagt standaard douanekosten, of het nu als geschenk staat aangegeven of niet. Ook al 2x meegemaakt. Ik dacht trouwens dat het bedrag (waarde van het geschenk) vroeger hoger was voor je kosten moest betalen.

Vorige week 22EUR invoekosten moeten betalen op een geschenk van 75EUR. En dan nog wat zever in de mail alsof ik aan het proberen foefelen was.
Ja vroeger was het bedrag hoger. Na amper enkele uren heeft Bpost ondertussen trouwens al laten weten dat de douanekosten = 0€.

Vorige week zitten twijfelen over aankoop nieuwe gsm. Uiteindelijk toch niet gedaan, 'want nog goed genoeg'. Deze avond slipt die uit m'n handen, scherm gebarsten...
Twijfel weg. Het lot heeft voor jou de knoop doorgehakt.
Had je die nieuwe gsm gekocht was hij nu al om zeep.

Naar de glimlach-thread gij! En rap!

Maar nu geen black friday kortingen !!!
Is dat die dag waarbij men in de weken ervoor de prijs dusdanig optrekt zodat de illusie gecreëerd wordt dat je zotte deals kan doen maar je eigenlijk veelal de volle pot of zelfs meer betaald waardoor verschillende websites die deals gaan onderzoeken zodat je je niet laat vangen?

Grote ergernis ik mag niet meer op buy en sell.

Reden een probleem dat zich voorgedaan heeft op 2dehands ( gehackd account)
Heb hier 711 i traders aan 100% maar ik zou niet te vertrouwen zijn.
Mocht het probleem zich hier voorstellen ben ik akkoord maar in deze niet. Best frustrerend:-(

Jo De Poorter zijn passage aan de Tafel van Gert gisteren over het onderwijs.

"In de kleuterklas moeten ze andere zaken doen dan alleen maar knutselen of poppenkast spelen"

Ik weet niet onder welke steen die komt gekropen, maar het is net iets meer dan alleen knutselen of poppenkast spelen.

Ik ben al 21 jaar samen met een kleuterjuf die de laatste 6 jaar deeltijds zorg geeft en wauw, wat die moet voorbereiden en doen met die kleuters. Chapeau, ik zou het niet kunnen.

Ik kan mijne laptop om 16u dichtdoen maar zij is nog dikwijls bezig tot 's avonds laat.

Jo De Poorter zijn passage aan de Tafel van Gert gisteren over het onderwijs.

"In de kleuterklas moeten ze andere zaken doen dan alleen maar knutselen of poppenkast spelen"

Ik weet niet onder welke steen die komt gekropen, maar het is net iets meer dan alleen knutselen of poppenkast spelen.

Ik ben al 21 jaar samen met een kleuterjuf die de laatste 6 jaar deeltijds zorg geeft en wauw, wat die moet voorbereiden en doen met die kleuters. Chapeau, ik zou het niet kunnen.

Ik kan mijne laptop om 16u dichtdoen maar zij is nog dikwijls bezig tot 's avonds laat.
Hoe komt het dan dat het niveau in het onderwijs maar blijft achteruit gaan?
Disclaimer: oprechte vraag.

Grote ergernis ik mag niet meer op buy en sell.

Reden een probleem dat zich voorgedaan heeft op 2dehands ( gehackd account)
Heb hier 711 i traders aan 100% maar ik zou niet te vertrouwen zijn.
Mocht het probleem zich hier voorstellen ben ik akkoord maar in deze niet. Best frustrerend:-(

Tijdelijk, tot alles uitgeklaard is. Dat is toch heel duidelijk gezegd?

We zeggen niet dat je niet te vertrouwen bent, we zijn alleen van niets in dat hele gedoe zeker. En dan kiezen we voor een tijdelijke stop tot we correcte transacties kunnen garanderen op ons platform. En de rest is voor pm.

Van die chocolade munten van Sinterklaas.
Je zit daar dan te kloten met die alu folie af te pulken en uw nagels die vol chocolade hangen.
Meest irritante snoepgoed ooit.

Kan je net zo goed gewoon een reep chocolade geven. Veel gemakkelijker en bovendien ook lekkerder.

werkgevers op LinkedIn die over elkaar struikelen met Posts over de chocolade en andere rommel van 10 euro die ze aan hun personeel geven om toch maar hip en “great place to work” te zijn.

Van die chocolade munten van Sinterklaas.
Je zit daar dan te kloten met die alu folie af te pulken en uw nagels die vol chocolade hangen.
Meest irritante snoepgoed ooit.

Kan je net zo goed gewoon een reep chocolade geven. Veel gemakkelijker en bovendien ook lekkerder.
Gewoon in 2 breken en dan de aluminium er af halen. Of nie eten, da's toch kut kwaliteut.

Al van half 5 loop ik hier als een halfwakkere achterlijken een muis te vangen. Da ze ze dood binnenbrengen als een cadeauke daar kan ik nog inkomen, maar dit? Wat voor een kat zijt gij?

Als je kijkt hoe de overheid het doet...
- mail: u heeft een brief
- inloggen in portaal, brief openen
- brief: u heeft een bericht van MyPension. Klik hier om het te lezen
- link: inloggen op Myminfin, doorklikken naar bericht
- Uw berekening staat klaar, klik hier om ze te zien
Ik begrijp dat zo'n manier van werken omslachtig lijkt. Maar brieven met persoonlijke info mogen niet per mail worden verstuurd.

Mailboxen worden om de haverklap gehackt. Zo'n omweg is de enige manier om te garanderen dat derden niet aan persoonlijke informatie geraken.

Terug
Bovenaan