Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Hoeveel is je budget per dag ongeveer? Vriendin en ik zijn ook aan het kijken voor langere periode te gaan.Zoals andere zeggen, 10 dagen kan je zeker enkel doorbrengen in Tokyo. Zou wel jammer zijn daar te houden, als het je eerste en enige reis is.
Je kan goed shinkansen nemen 3 dagen kyoto - 7 dagen tokyo doen.
Afhankelijk natuurlijk wanneer u vluchten zijn en het niet 8 dagen zijn + aankomstdag + vertrek dag.
Volgende maand vertrek ik eindelijk terug, 40 dagen deze keer.
Ik kan niet wachten. Roadtripje eerste deel, 2de deel treintripje.
Hoeveel is je budget per dag ongeveer? Vriendin en ik zijn ook aan het kijken voor langere periode te gaan.
| Kost | prijs/pp (afgerond) |
| Vlucht - Finair BXL - Nagoya - Tokyo Bxl | 918 |
| Terug vlucht seat upgrade naar extra beenruimte | 119 |
| Auto 16dagen (incl ongelimiteerd tolroutes & verzekeringen) | 542 |
| officiele vertaling rijbewijs | 73 |
| Hotels 40n | 1400 |
| Jr railpass 21 dagen | 650ish (depending aankoop datum en conversionrate) |
| totaal | 3700 |
. Dat heeft sommige hotel prijzen fors omhoog geduwt. Ik denk mocht ik met een partner gaan waarmee ik in hetzelfde bed kan slapen, dat er gemakkelijk 400 euro afkan.Bedankt! Zeer waardevol, de route zou ook van pas komen als inspiratieBudget dat ik lokaal per dag op ga doen of totale kost?
Vaste kosten:
Kost prijs/pp (afgerond) Vlucht - Finair BXL - Nagoya - Tokyo Bxl 918 Terug vlucht seat upgrade naar extra beenruimte 119 Auto 16dagen (incl ongelimiteerd tolroutes & verzekeringen) 542 officiele vertaling rijbewijs 73 Hotels 40n 1400 Jr railpass 21 dagen 650ish (depending aankoop datum en conversionrate) totaal 3700
Je kan hier nog goed op besparen hoor.
- Vlucht: Multi city iets duurder en ook gezocht naar maatschappij dat 2 ruimbaggage en 2 handbaggage per persoon aanbood.
- Collega van mij gaat in zelfde periode voor 650 euro.
- Stoelreservatie was niet nodig, maar vorig jaar konden we de beenruimte stoelen gratis bemachtigen op onze terugvlucht. Dat heeft de terug vlucht zo aangenaam gemaakt, dat we het er nu wel voor over hadden die stoelen te reserveren.
- De extra baggage is wel nice, zeker als je lang gaat voor alle rommel dat je terug wilt meenemen.
- Auto: We hebben tolbadge genomen met unlimited use, omdat tol heel duur kan zijn
- Hotels:
- We zijn er tijdens golden week, dus alle prijzen waren hoger.
- Sommige gebieden hadden heel weinig opties, die aan onze noden voldeden
- We hebben 2 aparte bedden nodig, wat blijkbaar goud waard is in japan
. Dat heeft sommige hotel prijzen fors omhoog geduwt. Ik denk mocht ik met een partner gaan waarmee ik in hetzelfde bed kan slapen, dat er gemakkelijk 400 euro afkan.
- Bv 1 hotel betalen wij 169 euro voor 3 nachten. Dezelfde kamer met maar 1 bed, dezelfde dagen voor 2 personen is dan 112 euro.
- ook wat pech gehad met wisselkoers en natuurlijk onze scummy banken die extra kosten rekenen.
- Railpass: We hebben zotte plannen met railpass, en het kwam uit dat die zichtzelf net ging terug verdienen.
- Dag dagelijks budget: Ik vermoed een 50 a 75 euro per dag. Het zal wat afhangen van hoe duur brandstof is voor de auto. We schatten een 2500km te rijden.
Als er interesse is kan ik wel de route schetsen, wat we van plan zijn.
.Als je dan toch een 2e stad moet kiezen, zou ik, afgaande wat ik al op foto's en films heb gezien, toch voor Osaka gaan, ipv Kyoto.Zoals andere zeggen, 10 dagen kan je zeker enkel doorbrengen in Tokyo. Zou wel jammer zijn daar te houden, als het je eerste en enige reis is.
Je kan goed shinkansen nemen 3 dagen kyoto - 7 dagen tokyo doen.
Bedankt! Zeer waardevol, de route zou ook van pas komen als inspiratie.
Osaka is een grote stad net zoals Tokyo, maar voelt 10 keer drukker aan omdat alles "toerist" er veel korter op elkaar ligt.Als je dan toch een 2e stad moet kiezen, zou ik, afgaande wat ik al op foto's en films heb gezien, toch voor Osaka gaan, ipv Kyoto.
Lijkt me toch een indrukwekkendere plaats?
Ik heb gekozen voor Kyoto en van hieruit dagtrips gemaakt naar Osaka, Nara en Himeji. Was ideaal zo vond ik. Nara en Himeji heb je op een goede halve dag wel gezien. (op terugweg van Nara kan je uitstappen aan de Byodoin tempel in Uji, erg mooi).Als je dan toch een 2e stad moet kiezen, zou ik, afgaande wat ik al op foto's en films heb gezien, toch voor Osaka gaan, ipv Kyoto.
Lijkt me toch een indrukwekkendere plaats?
Maar dan mis je de nightlife vibe.Ik heb gekozen voor Kyoto en van hieruit dagtrips gemaakt naar Osaka, Nara en Himeji. Was ideaal zo vond ik. Nara en Himeji heb je op een goede halve dag wel gezien. (op terugweg van Nara kan je uitstappen aan de Byodoin tempel in Uji, erg mooi).
Osaka heb je in een dagje ook wel gezien als je wat highlights uitkiest.
Ik heb 5 dagen in Osaka overnacht (hotel in americamura) en van daaruit daytrips naar Kyoto en Nara gedaan.Maar dan mis je de nightlife vibe.
Ik wil sowieso zeker 1 nachtje overnachten daar, lijkt me de beste party area van Japan te zijn.
EDIT: n.a.v. comment hieronder: live music bars en disco's dus.
Misschien in bepaalde maid café's? Je hebt er onschuldige en ook wat minder onschuldige.Je verwacht toch geen Thailand toestanden hé? Want "party area", dat was nu wel het laatste wat ik ginder wou vinden, zal uiteraard wel bestaan, maar verwacht dus geen BKK toestanden daar
Edit: n.a.v comment hierboven: okeee![]()
Hmm vorig jaar in oktober yen af gehaald in 7/11 en dat was ook maar 220 yen kosten.Kleine tip voor mensen die ginder geld afhalen: de ATM bij Family Mart rekent maar 220yen kosten aan. De ATM bij 7/11 en (en Lawsons ook denk ik) rekent 660yen aan. Toch een redelijk verschil als je een paar keer geld afhaalt.
Nee je hebt gelijk, ben fout. Even naar mijn bewijsjes gekeken. Lawson is toch 660yen kosten, Japan postbank/Family Mart 220 en 7/11 is 0.Hmm vorig jaar in oktober yen af gehaald in 7/11 en dat was ook maar 220 yen kosten.
Ik zie vaak dat mensen terugkeren naar hun vertrekpunt, waarom doet men dat eigenlijk? Is het niet gemakkelijker te landen in de ene stad en te vertrekken in de andere?Onze volgende Japan reis ligt ook vast: 12 mei tot 28 mei 2026: Tokyo(Shinjuku) - Osaka - Hakone - Tokyo (Ginza) en de nodige daguitstappen.
Toch opnieuw terug de Golden route, aangezien mijn partner nog nooit in Japan geweest is.
Vlucht via Lufthansa (ANA): 880€ pp.
vorige keer heb ik dat wel gedaan, gestart in Tokyo en terugvlucht vanuit Osaka. Maar vanuit Osaka waren er toen enkel dag vluchten (zeer vermoeiend) en we willen graag een nachtvlucht en daarnaast wilden we graag op het einde van de reis enkele shopping dagen in Tokyo.Ik zie vaak dat mensen terugkeren naar hun vertrekpunt, waarom doet men dat eigenlijk? Is het niet gemakkelijker te landen in de ene stad en te vertrekken in de andere?
Net 2 weken terug van Japan en Lawson is idd 660 yen vanaf je afhaald.Nee je hebt gelijk, ben fout. Even naar mijn bewijsjes gekeken. Lawson is toch 660yen kosten, Japan postbank/Family Mart 220 en 7/11 is 0.