Interessepeiling boardgame toernooi

Zou jij meedoen aan een boardgame toernooi?


  • Totaal aantal stemmers
    25

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Ik zit met het idee om een online boardgame toernooi te organiseren. Nu spreken we soms af via dit topic, maar een toernooi mag wel wat grootser. Eentje dat ook een plek bij de events verdient.

Hoe ik het zie...

In ronde 1 speelt iedereen hetzelfde spel, in groepen die willekeurig worden bepaald.
Stel nu dat er 20 deelnemers zijn. Dan spelen bvb 4 groepen van 5 spelers SPEL 1.
De 2 beste spelers per groep gaan door, dus ronde 2 wordt in dit geval met 8 spelers gespeeld. Deze 8 spelers spelen in 2 groepen SPEL 2.
Ook hier gaan de 2 beste door. SPEL 3 wordt in dit geval met 4 gespeeld, waarbij de winnaar zich dan mag aanduiden als winnaar van het toernooi.

Dat is het dus in grote lijnen. Qua spellen kunnen we alle kanten op.
Eerste toernooi kan bijvoorbeeld plaatsvinden in het 'West Kingdom'-universum, startend met Architects, Paladins als spel 2 en eindigen met Viscounts.
Er kan ook een toernooi plaatsen met bijvoorbeeld allemaal spellen van Lacerda om de heavy players te plezieren. Of er worden 3 random games gekozen... Kan nog alle kanten uit.

Wie zou hiervoor te vinden zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ‘Ja’ geantwoord, maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat mijn stage nu start en ook de tweede helft van het academiejaar. Dus zal voor mij afhankelijk zijn van het moment en de voorziene tijd nodig voor een tornooi.
 
Leuk idee, maar het concept zoals je het nu voorstelt is niet echt laagdrempelig, in de zin dat iedereen die niet bedreven is in bordspelen er na één ronde uitligt en kan vertrekken. Als je er een iets inclusiever evenement van maakt kan het ook leuk zijn om er als communitylid aan deel te nemen ook al ben je geen boardgame-expert. Dat kan bvb door mensen verschillende spellen te laten spelen, alle winsten op te tellen en dan op het einde nog één spel te spelen met de topspelers. Dan werkt het ook een beetje community-bouwend. :) Da's gewoon mijn mening als boardgameleek die zoiets wel tof zou vinden.
 
Leuk idee, maar het concept zoals je het nu voorstelt is niet echt laagdrempelig, in de zin dat iedereen die niet bedreven is in bordspelen er na één ronde uitligt en kan vertrekken. Als je er een iets inclusiever evenement van maakt kan het ook leuk zijn om er als communitylid aan deel te nemen ook al ben je geen boardgame-expert. Dat kan bvb door mensen verschillende spellen te laten spelen, alle winsten op te tellen en dan op het einde nog één spel te spelen met de topspelers. Dan werkt het ook een beetje community-bouwend. :) Da's gewoon mijn mening als boardgameleek die zoiets wel tof zou vinden.
Ja, begrijp ik. Maar deze eerste editie zou dus voor de board gamers zijn, of toch degenen die er meer mee bedreven zijn dan anderen.
Er kunnen nog events volgens andere concepten bedacht worden he. We zijn een beetje vrij om te doen wat we willen op dat vlak. Waaronder bijvoorbeeld eentje op de manier dat jij voorstelt. Of iedereen bijvoorbeeld 3 dezelfde spellen laten spelen en dan zien wie er het best gepresteerd heeft. Is dus allemaal mogelijk.
 
Evt wel interesse. Afhankelijk van de spellen. Van de West Kingdoms heb ik enkel wel paladins gespeeld :p
Ja is voorbeeld he, maar lijkt me wel een leuke om mee te starten omdat het een trilogie is.

En de spellen zullen op voorhand gekend zijn, dus de regels kunnen al op voorhand doorgenomen worden ook.
 
@StanTem Ik speel graag spellen maar verlies heel vaak dus veel toernooi zal ik niet meemaken :LOL:
Daarom dat het voor mij niet echt nodig is.
 
Persoonlijk zou ik ook liever bvb opties hebben deze week spelen we spel x en niet in tornooi vorm 😇
 
Een 'nee' als het allemaal West-Kingdom spellen zouden zijn, want ik heb daar nog niks van gespeeld. Die ineens allemaal leren spellen is een iets te hoge drempel.
 
Een 'nee' als het allemaal West-Kingdom spellen zouden zijn, want ik heb daar nog niks van gespeeld. Die ineens allemaal leren spellen is een iets te hoge drempel.
Goh, dan kunde ze maar leren he. We deden met Winning Movez ook elk jar een toernooi en schreef mij daar altijd in voor spellen die ik niet kende, gewoon omdat ze toch uitgelegd worden :).
 
Ja, en zo moeilijk zijn die nu ook niet.
Moest het een toernooi zijn met allemaal Lacerda's, da's iets anders. Daar is zeker volk voor te vinden, maar ik weet niet of ik daarmee zou meedoen.
1 brainburner kan ik nog aan, maar 3 of meer... :p
 
Ja, en zo moeilijk zijn die nu ook niet.
Moest het een toernooi zijn met allemaal Lacerda's, da's iets anders. Daar is zeker volk voor te vinden, maar ik weet niet of ik daarmee zou meedoen.
1 brainburner kan ik nog aan, maar 3 of meer... :p
Bwa, zo brainburnie zijn die ook niet ze, mssn Lisboa en On Mars, de andere echt niet :)
 
Heb enkel nog maar Escape Plan gespeeld en die viel heel goed mee. Maar da's dan ook de gemakkelijkste dacht ik :p
Was toen 2de van 5 spelers. Kiekebanus was gewonnen.
 
Das idd de gemakkelijkste, maar scheelt niet zo heel veel tov een Vinhos (2016) of Gallerist vind ik. Kanban kan ik niet inschatten, nog niet gespeeld :p
 
Vinhos vind ik idd ook wel in de zelfde lijn als Escape Plan althans de 2016 vintage, 2010 nog niet gespeeld. Regels zijn ook een stuk sneller uitgelegd bij Vinhos. Gallerist zou ik persoonlijk iets moeilijker ranken als die 2. Kanban gaat dan wat meer richting de moeilijkere imo. Kanban EV is hier vandaag trouwens binnengekomen, eens benieuwd wanneer ik die op tafel zal krijgen.
 
Terug
Bovenaan