Huwelijk(feest)

Probleem bij ons is dat ze direct bende's zijn van +10 man die je dan samen vraagt voor enkel receptie of volledig feest. Dus daar wat moeten keuze's in maken ook

Denk dat ik in totaal naar 2 trouws zijn geweest.

ben op 18 jarige naar een trouw geweest, 26 jaar, en mijn eigen trouw.

Dat betekent dat ik al 10 jaar met hetzelfde kostuum zou rondlopen. Binnenkort moet ik naar de trouw van mijn beste maat gaan en ben ik zijn beste get. Dus dat zal iets bij suitsupply worden.
Dat is dan een keuze natuurlijk. Ik had dan misschien eerst al gekocht bij Suitsupply, dan had ge dat ook al uitgespaard. Maar goed, ieder zijn ding he. Wij hebben wel meerdere trouwen en ik wissel tussen mijn kostuum als getuige (Suitsupply) en dat van de trouw. Zijn ook de enige 2 die ik heb.

Iemand toevallig nog tips voor de openingsdans? We willen die wel doen, maar eigenlijk niet te lang, en liefst daarna ook zoveel mogelijk volk op de dansvloer krijgen. 😛

Iemand toevallig nog tips voor de openingsdans? We willen die wel doen, maar eigenlijk niet te lang, en liefst daarna ook zoveel mogelijk volk op de dansvloer krijgen. 😛
Ik vond dat ook moeilijk en eigenlijk wouden we "QOTSA - Make it wit chu", maar dan moet je al wat kunnen dansen imo, omdat daar wel wat tempo inzit. Dus nu hadden we "Arctic Monkeys - I wanna be yours" (wat een vrij kort nummer is :fingerguns: ) en daarna QOTSA waarbij gevraagd werd aan iedereen om mee te doen. Was eigenlijk zeer geslaagd.

Wij deden een mashup en op het einde kwamen de mensen van de vrijgezellen meedoen, dan heb je meteen wat volk op de dansvloer.

Een klassieke vermenigvuldiging zagen we niet zitten omdat het zo afgezaagd en cliché is.

Wij deden een mashup en op het einde kwamen de mensen van de vrijgezellen meedoen, dan heb je meteen wat volk op de dansvloer.

Een klassieke vermenigvuldiging zagen we niet zitten omdat het zo afgezaagd en cliché is.
Een klassieke vermenigvuldiging gaat er zéker niet komen!
Heb alleen de schrik dat er na de openingsdans weinig volk mee gaat doen. Daarom dacht ik aan wat glow sticks en een goede retro knalschijf om de sfeer er meteen in te brengen 😛

Laatste trouw waar ik geweest ben was de openingsdans ‘Right here waiting’ van Richard Marx en volgend liedje was Bonzai All Stars :laugh: Ta ta ta ta ta taaa

Dansvloer stond direct vol :unsure:

Los van je openingsdans is een goede dj die het publiek aanvoelt wel een must. Al meerdere keren naar een trouw geweest waar de dansvloer vol staat, dan komt er een slow en loopt die leeg.

Na de slow weer iets anders en terug volk. Maar als dj moet je na 1e keer merken dat het niet lukt, maar die herhaalden dat scenario gewoon bewust 🙄

Bij ons heeft het veel geholpen dat de DJ open stond voor verzoekjes. Zo heeft hij jong volk mee gekregen door in te gaan op een dikke technoplaat, maar dan later ook Vlaamse meezingers.

Bij ons heeft het veel geholpen dat de DJ open stond voor verzoekjes. Zo heeft hij jong volk mee gekregen door in te gaan op een dikke technoplaat, maar dan later ook Vlaamse meezingers.
Dat was ook een vereiste, open staan voor verzoekjes. Zelf ook al een paar liedjes doorgegeven die ik absoluut wou horen. Onze DJ was echt top. Was echt een feestje van begin tot het einde. Ook niet te lang blijven eten/dessert kan helpen. Ook al eens een trouw meegemaakt waar het zolang duurde, dat het feest nooit op gang is geraakt. Dat is echt zonde.

Dat was ook een vereiste, open staan voor verzoekjes. Zelf ook al een paar liedjes doorgegeven die ik absoluut wou horen. Onze DJ was echt top. Was echt een feestje van begin tot het einde. Ook niet te lang blijven eten/dessert kan helpen. Ook al eens een trouw meegemaakt waar het zolang duurde, dat het feest nooit op gang is geraakt. Dat is echt zonde.
Het duurt soms inderdaad té lang voor de openingsdans aanvangt. Allemaal goed en wel als je aan een toffe tafel zit met allemaal vrienden, maar als je niet zoveel volk kent kan het wel eens vervelen (al weet ik uit ervaring dat het ook aan jezelf ligt: kan je vlot praten met onbekenden of niet?). Ik heb liever om 22u al een openingsdans dan pas tegen middernacht.

Nja, bij ons is het een vaste DJ van de zaal. Dus wel ervaring genoeg. Maar je weet op voorhand dus eigenlijk niet of die deftig is.
Ik heb hem wel een spotify playlist doorgegeven (met 9u muziek op 😛), dus als hij die gewoon gebruikt, komt het wel goed 😁

Ben overlaatst op een trouw geweest, en de openingsdans werd aangekondigd. Koppel was nog nergens te zien. Opeens wordt er een feestschijf opgezet, het koppel komt uit de coulissen gelopen met een winkelkarretje vol met van die grote foam glow sticks, rijden rond met hun karretje en smijten overal die glowsticks naar het volk, en het feest was vollebak vertrokken voor de rest van de avond.

Dat vond ik eigenlijk geweldig, en veel leuker dan weer de zoveelste slaapverwekkende slow :D De oudjes op het feest zullen dat natuurlijk wel minder appreciëren.

Ben overlaatst op een trouw geweest, en de openingsdans werd aangekondigd. Koppel was nog nergens te zien. Opeens wordt er een feestschijf opgezet, het koppel komt uit de coulissen gelopen met een winkelkarretje vol met van die grote foam glow sticks, rijden rond met hun karretje en smijten overal die glowsticks naar het volk, en het feest was vollebak vertrokken voor de rest van de avond.

Dat vond ik eigenlijk geweldig, en veel leuker dan weer de zoveelste slaapverwekkende slow :D De oudjes op het feest zullen dat natuurlijk wel minder appreciëren.
Ik zou voor de grap kotszakjes uitdelen tijdens het opzetten van een slow van Ed Sheeran.

Call me old fashioned, maar ik vind een intieme openingsdans heel leuk om naar te kijken. Zelf vond ik dat ook een zalig moment op onze eigen trouw.

Enkele pagina's terug ging het over het al dan niet kiezen voor een fotograaf vanwege de 'geforceerde' foto's. Dat hangt natuurlijk volledig af van uw fotograaf. Wij hadden een maand voordien een 'pre wedding shoot', om gewoon te worden aan de camera. Op de trouwdag zelf voelden wij ons ook totaal niet ongemakkelijk. Wij hebben zo goed als niet moeten poseren. Die kerel liep rond en trok continu heel spontane foto's. Door de pre wedding shoot zagen we die niet meer rondlopen.

We kregen nadien alle foto's digitaal. Kerel bleef tot 2u 's nachts. Topfotograaf.

Ik vind de keuze qua lied voor de openingsdans wel iets persoonlijk, tenzij je voor het zoveelste Ed Sheeran nummer wil gaan 🤷🏻‍♀️
Wij hadden als openingsdans Avond van Boudewijn De Groot. Bewust een Nederlandstalig nummer gekozen én Boudewijn was de favoriete zanger van mijn overleden mama, zo was ze er toch een beetje bij.
Onze DJ vroeg of we na de openingsdans nog een slow wilden of meteen een uptempo nummer om de dansvloer vol te krijgen. We hebben voor het eerste gekozen omdat we het gevoel hadden dat daar toch wel vraag naar was.
We hadden met hem samengezeten op voorhand en toen aangegeven wat we zeker wél en niet wilden (bv. geen zakdoekzwaaien op de Connemara) en hij stond ook open voor verzoekjes maar dat bleek niet eens nodig omdat hij het goed aanvoelde.

Wii hadden ook een prewedding shoot, dat was inbegrepen in de prijs. Al waren we daar initieel geen vragende partij voor, was het wel goed om u inderdaad al wat beter op uw gemak te voelen voor de camera, mekaar wat beter te leren kennen, de werkwijze van de fotograaf te leren kennen. En we hebben een foto daarvan gebruikt bij het ontwerp van de menukaart. We kregen ook alle foto’s digitaal, wat tegenwoordig niet meer evident lijkt te zijn zonder meerkost.

Hier is het

Elton John - can you feel the love tonight
En dan Brennan heart - de langste nacht

Allè tis te zeggen, ben nog in overleg (lees: discussie) 😂

Terug
Bovenaan