Huwelijk(feest)

Iemand nog tips voor indoor locaties voor fotoshoot, regio Zuiderkempen (pakweg Herentals - Lier - Heist-op-den-Berg).

Moest het slecht weer zijn half augustus, willen we toch een plan B hebben…
Wij hebben daar destijds lang achter gezocht, en dat is moeilijk te vinden. De golfclub in Noorderwijk heeft wel wat leegstaande magazijnen, maar of je die zomaar kan gebruiken...
Semi-overdekt kan je altijd 1 van de vele forten (Koninghooikt, Lier, Kessel, ...) zoeken.

Uiteindelijk hebben wij de helft van de foto's in de zon gedaan, en de andere helft met een paraplu. En dat zijn eigenlijk ook gewoon echt leuke foto's geworden.

Een mooi kostuum op zich toch de investering waard? Zo'n Suitsupply valt effectief nog goed mee qua prijzen, voor 400 EUR heb je daar toch al een mooi kostuum op uw maat gezet. Niets zo lelijk als een kostuum waarvan de schouders te breed, de mouwen te lang, de broekspijpen te kort,... zijn. Uiteindelijk ga je toch al stevig investeren in een fotograaf, daar wil je toch een goeie outfit bij?
Moet natuurlijk op maat zijn, dacht dat ze dit bv bij een winkel als Jules ook doen. Zijn andere getrouwde vrienden die deze winkel(keten) aanraden.

Trouwkleed komt bv van wed2be, ook schappelijk qua prijs.

Ik wil/kan geen 1000€ leggen voor een kostuum, de helft zou al mooi zijn. En dan nog schoenen en een matching riem.

@Lav DJ ligt ook al vast was ik nog vergeten

Onze staat gepland volgend jaar in augustus 24 (24/8/24, binnen 30j onthoud ik dat nog met gemak 😂)

Grote zaken zoals zaal (+ formule van eten) vervoer, fotograaf, stadhuis staan al vast. Trouwkleed is ook al gekocht blijkbaar.

We weten precies niet zo goed wat we nu nog allemaal moeten/kunnen regelen gezien het nog zo veraf is. .? Uitnodigingen veel te vroeg, en wie we echt willen voor feest hebben al een digitale save the date gekregen.

Ik probeer wat te sporten en vermageren, dus kostuum vind ik tricky gezien mijn huidige jojo. Ga daar geen fortuin aan uitgeven, wss Jules ofzo maar wil er toch nog in passen als ik dit x aantal maand op voorhand koop...
Wij hadden bespaard door geen fotograaf te huren. Mijn vrouw en ik vonden altijd dat die foto's zo geforceerd eruit zien met een fotograaf. Aangezien iedereen tegewoordig met een iphone rondloopt, hebben wij gevraagd dat iedereen spontane foto's neemt en die zijn echt de max geworden.

Wij hadden bespaard door geen fotograaf te huren. Mijn vrouw en ik vonden altijd dat die foto's zo geforceerd eruit zien met een fotograaf. Aangezien iedereen tegewoordig met een iphone rondloopt, hebben wij gevraagd dat iedereen spontane foto's neemt en die zijn echt de max geworden.
Ja die zijn wel kostelijk. Maar mijn vriendin volgt avondles fotografie, dus gsm foto's is ze niet tevreden mee 😝

toch wel terechte opmerking.

Ondertussen bijna 15 jaar geleden getrouwd met alle mogelijke toeters en bellen. uiteraard hoort daar een pokkedure fotograaf bij die een hele dag achter ons gat loopt.

Soit, schoon boekske laten maken. Na 6 maanden dat in ons handen gekregen, een keer naar gekeken, dan 5 jaar in de kast gelegen en in de verhuis naar de nieuwe woning in een doos op zolder geraakt. Nooit meer naar gekeken.

Zal binnenkort wel interessant worden voor de kinderen om daar eens in te neuzen en de 20 jaar jongere versie terug te vinden van onszelf en tantels en nonkels. Wordt ongetwijfeld lachen in de trant van "maar wat dragen al die mensen van kleren, dat trekt toch op niets". Maar bon, theeft mij toen tegen de 2.000 euro gekost, toch prijzig voor totaal nutteloos te zijn.

Gohja nutteloos, iedereen bepaalt wat die zelf belangrijk vindt natuurlijk want zo kan je zeggen dat een trouwfeest op zich ook nutteloos is.

Bij ons was de fotograaf het eerste dat vast lag. Het huwelijksaanzoek was in begin februari gebeurt en vond eind september een super goed moment (zijn dan 6 jaar samen) dus wou ik zien of dat überhaupt haalbaar was om nog op enkele maanden te plannen. De fotograaf was het eerste waar ik naar zocht en toen ik degene die ik echt wou kon vastleggen ben ik pas helemaal voor gegaan om de rest te regelen.

Het voordeel van zo kort op de bal te spelen is dat je u niet kunt permiteren om lang te twijfelen. Ik vind nochtans niet dat we ergens compromissen hebben moeten maken, maar het hielp wel om gemakkelijk de knoop door te hakken.

Voor mij was de fotograaf dus eigenlijk net wel het belangrijkste, die foto's zijn net voor eeuwig en kwou iemand wiens stijl volledig paste met onze smaak. Een doorsnee fotograaf die iedereen op een zeer cliché manier laat poseren wou ik ook geen geld aan uitgeven, maar had dus wel veel voor over om de juiste fotograaf te boeken.

Ik vind het veel lastiger om geld uit te geven voor een kleed dat ik maar 1 keer zou aandoen, ik heb dan ook voor een outfit gekozen die zeer toepasselijk is voor een trouw maar dat ik erna, met kleine aanpassingen, nog wel kan aandoen.

Het voordeel van zo kort op de bal te spelen is dat je u niet kunt permiteren om lang te twijfelen. Ik vind nochtans niet dat we ergens compromissen hebben moeten maken, maar het hielp wel om gemakkelijk de knoop door te hakken.
Dit. We hebben zelf 3 of 4 maanden om onze trouw te regelen. Geen tijd om te lang na te denken over futiliteiten.

In augustus is het zo ver se! F*ck het is al de 1ste :oink:

toch wel terechte opmerking.

Ondertussen bijna 15 jaar geleden getrouwd met alle mogelijke toeters en bellen. uiteraard hoort daar een pokkedure fotograaf bij die een hele dag achter ons gat loopt.

Soit, schoon boekske laten maken. Na 6 maanden dat in ons handen gekregen, een keer naar gekeken, dan 5 jaar in de kast gelegen en in de verhuis naar de nieuwe woning in een doos op zolder geraakt. Nooit meer naar gekeken.

Zal binnenkort wel interessant worden voor de kinderen om daar eens in te neuzen en de 20 jaar jongere versie terug te vinden van onszelf en tantels en nonkels. Wordt ongetwijfeld lachen in de trant van "maar wat dragen al die mensen van kleren, dat trekt toch op niets". Maar bon, theeft mij toen tegen de 2.000 euro gekost, toch prijzig voor totaal nutteloos te zijn.
Mijn vader had toen een professioneel fototoestel en die kon wel stevige foto's nemen. Dus iedereen mocht dat toestel gebruiken, en iedereen nam random foto's met zijn gsm en filmpjes. Kan u verzekeren dat er foto's tussen zitten waar wij nog steeds een breuk meelachen. De zaalverantwoordelijke die mij vraagt om plotseling een speech te geven. Mijn reactie staat letterlijk op elke hoek gefotografeerd en daar liggen wij nog steeds strijk mee. Als je dat doet met een fotograaf zal het altijd anders zijn. Maar hey, iedereen zijn ding. Geldt ook voor een kostuum. Ik ben in het stad eentje gaan huren, dat was een ferm prijskaartje en dan kun je zeggen van ja waarom koop je het niet? Simpel, nu kon ik erop smossen en ik bracht het terug. Anders koop ik er eentje, smos ik erop, ben ik lastig en hangt het voor de rest van mijn leven in de kast. Toch ook weer cent op bespaard.

Wij hadden onze trouw in het https://www.graevenhof.be/. Familie is er soms nog over bezig hoe graaf dat was.
Bij het wijn schenken, ik kreeg als enige wijn om even akkoord te geven en ik zag 1 ober staan voor mij met die fles. Ik gaf een knik, en ineens 5 andere obers kwamen te voorschijn achter die ober en gingen vlotjes naar de andere tafels. De maxxxx

Geldt ook voor een kostuum. Ik ben in het stad eentje gaan huren, dat was een ferm prijskaartje en dan kun je zeggen van ja waarom koop je het niet? Simpel, nu kon ik erop smossen en ik bracht het terug. Anders koop ik er eentje, smos ik erop, ben ik lastig en hangt het voor de rest van mijn leven in de kast. Toch ook weer cent op bespaard.
Ge kunt dat laten wassen hè zo'n kostuum

Ge kunt dat laten wassen hè zo'n kostuum
Denk dat ik in totaal naar 2 trouws zijn geweest.
Als man kunt ge dat kostuum toch nog vaak genoeg aandoen naar andere trouwen?
ben op 18 jarige naar een trouw geweest, 26 jaar, en mijn eigen trouw.

Dat betekent dat ik al 10 jaar met hetzelfde kostuum zou rondlopen. Binnenkort moet ik naar de trouw van mijn beste maat gaan en ben ik zijn beste get. Dus dat zal iets bij suitsupply worden.

Denk dat ik in totaal naar 2 trouws zijn geweest.

ben op 18 jarige naar een trouw geweest, 26 jaar, en mijn eigen trouw.

Dat betekent dat ik al 10 jaar met hetzelfde kostuum zou rondlopen. Binnenkort moet ik naar de trouw van mijn beste maat gaan en ben ik zijn beste get. Dus dat zal iets bij suitsupply worden.
Suitable heb je ook nog. Mijn pa heeft het zijne van daar

Intussen begint het hier te minderen. Hectisch 😅
Bedankjes aan het maken, nog eens afspreken met ceremonie meester, fotograaf, zaal, gerechten kiezen.

Genodigde die ambetant doen :sarcastic:
Uitnodiging verzonden vanaf 14u30 (late groep pas om 20u30)

- ik moet voetballen dus kan pas om 18u30 -> gaat niet dan zijn we al aan het eten
- onze winkel sluit om 18u00 dus pas vanaf 19u00 -> sorry dan is het met de late groep
- Ja hoor ik kom, tenzij er iets tussen komt, maar dan laat ik het weten
- mensen die 1,5 maand geleden bevestigen en nu afkomen dat ze toch niet komen want ze gaan liever op vakantie
- of gewoon helemaal nx laten weten en reageren

Echt waar het is zo al moeilijk genoeg zonder al uw eisen en gezever om die puzzel te leggen

Intussen begint het hier te minderen. Hectisch 😅
Bedankjes aan het maken, nog eens afspreken met ceremonie meester, fotograaf, zaal, gerechten kiezen.

Genodigde die ambetant doen :sarcastic:
Uitnodiging verzonden vanaf 14u30 (late groep pas om 20u30)

- ik moet voetballen dus kan pas om 18u30 -> gaat niet dan zijn we al aan het eten
- onze winkel sluit om 18u00 dus pas vanaf 19u00 -> sorry dan is het met de late groep
- Ja hoor ik kom, tenzij er iets tussen komt, maar dan laat ik het weten
- mensen die 1,5 maand geleden bevestigen en nu afkomen dat ze toch niet komen want ze gaan liever op vakantie
- of gewoon helemaal nx laten weten en reageren

Echt waar het is zo al moeilijk genoeg zonder al uw eisen en gezever om die puzzel te leggen
Bij ons was het simpel gewoonweg: het is onze dag wij bepalen de uren. Wij gingen onze trouw niet regelen naar hun uren of hun bezigheden. OP het einde was er 250 man en ik denk dat er in totaal 5 man niet zijn gekomen.

Damn zo'n bende's. Wij zitten aan 60 tal voor feest (waarvan helft familie) en dan nog 50 tal receptie. Alleen familie en vrienden die we toch frequent horen of zien komen naar het feest. Maar collega's en vrienden die we 1 of 2 keer per jaar zien gewoon receptie, daar heb ik geen +100€ de man voor over.

Bespaar dan liever hierop dan op een fotograaf 😝

Hoeveel maand op voorhand stuur je ongeveer de uitnodiging? Save the date al digitaal gedaan naar de mensen die we er echt bij willen op feest

Deze week mijn kostuum gaan passen se, trouw is 16 september :) Ik heb mijn ding gevonden bij Café Costume, goeie prijs kwaliteit
Alleen de ringen zijn nog een probleem voor mijn wederhelft :D keuzestress en de tijd begint toch wel te dringen...

Damn zo'n bende's. Wij zitten aan 60 tal voor feest (waarvan helft familie) en dan nog 50 tal receptie. Alleen familie en vrienden die we toch frequent horen of zien komen naar het feest. Maar collega's en vrienden die we 1 of 2 keer per jaar zien gewoon receptie, daar heb ik geen +100€ de man voor over.

Bespaar dan liever hierop dan op een fotograaf 😝

Hoeveel maand op voorhand stuur je ongeveer de uitnodiging? Save the date al digitaal gedaan naar de mensen die we er echt bij willen op feest
Hier was het ook veel kleinschaliger, en ik vond dat een enorm voordeel. Ik heb met iedereen kunnen babbelen, en ook nog tijd gehad om zelf te genieten van het feest.
De meeste van die grote trouwfeesten dat ik al geweest ben, is het koppel letterlijk heel de avond bezig met van groepje naar groepje te wandelen om dag te gaan zeggen...

Hier was het ook veel kleinschaliger, en ik vond dat een enorm voordeel. Ik heb met iedereen kunnen babbelen, en ook nog tijd gehad om zelf te genieten van het feest.
De meeste van die grote trouwfeesten dat ik al geweest ben, is het koppel letterlijk heel de avond bezig met van groepje naar groepje te wandelen om dag te gaan zeggen...
Hier ook om die reden super kleinschalig gehouden. 80 man in totaal op het avondfeest, 40 man voor ceremonie+eten.
We like :D

Maar wij hebben dan ook geen uitgebreide vriendenkring, dat scheelt.

Terug
Bovenaan