Huwelijk(feest)

Wij hadden ook zo iets creatiever in gedacht.
Maar die van de zaal wil er nie in mee.

Wij geven de tafelschikking door en zij roepen iedereen op de receptie per naam/tafel aan de betreffende tafel.

Anders is het teveel door elkaar geloop en discussie want mannen willen bij mannen zitten en vrouwen willen bij hun partner zitten etc (en dat heb ik al vaker meegemaakt dus valt iets voor te zeggen)
Ge zet mensen altijd bij hun partner. Meestal is 1 van de 2 deel van een vriendengroep, die zet je dan niet bij die vriendengroep want anders zit die partner gewoon bij allemaal mensen die hij/zij niet kent...
Hier waren de groepen "nonkels en tantes", "neven en nichten" (gesplitst per familie), "collega's", "vrienden van mij" en "vrienden van mijn vrouw". En dan overal de partner er bij natuurlijk.

Ge zet mensen altijd bij hun partner. Meestal is 1 van de 2 deel van een vriendengroep, die zet je dan niet bij die vriendengroep want anders zit die partner gewoon bij allemaal mensen die hij/zij niet kent...
Hier waren de groepen "nonkels en tantes", "neven en nichten" (gesplitst per familie), "collega's", "vrienden van mij" en "vrienden van mijn vrouw". En dan overal de partner er bij natuurlijk.
Klopt zo gaan wij het ook doen

Maar aangezien het een vrij grote vriendengroep is (de vrouwen kennen mekaar ook allemaal) heb ik al meegemaakt dat er voor de vrienden bijvoorbeeld tafel 6 en 7 is voorbehouden. Dan begint de discussie want de vrijgezelle mannen willen met alle mannen aan tafel en dat de vrouwen zich maar een tafel zetten. Maar veel vrouwen willen (zoals het hoort) bij hun partner zitten) en dan is het 10 minuten discussie.
Dus helaas moet je als kleine kindjes hun naam bij een tafel zetten en precies best zelfs per stoel

Wij hadden ook zo iets creatiever in gedacht.
Maar die van de zaal wil er nie in mee.

Wij geven de tafelschikking door en zij roepen iedereen op de receptie per naam/tafel aan de betreffende tafel.

Anders is het teveel door elkaar geloop en discussie want mannen willen bij mannen zitten en vrouwen willen bij hun partner zitten etc (en dat heb ik al vaker meegemaakt dus valt iets voor te zeggen)
Bij ons zeiden ze gewoon dat het niet te moeilijk mocht zijn zodat iedereen op tijd z'n tafel vond. Wat op voorhand een leuk idee lijkt zou uiteindelijk ook maar een frustrerende chaos kunnen worden. De mensen van de zaal gaven de tip om een klein kaartje op de tafels te leggen met de oplossing, voor diegene die geen zin hadden om te zoeken. We zijn hen daarin gevolgd.

Heel tevreden van de zaal eigenlijk. Er werd aan alles gedacht en alles liep perfect. Ik had altijd een aanspreekpunt. Ik mocht de wijn proeven vooraleer deze werd ingeschonken, waarbij ze me een seintje gaven dat ik over 10 minuten mocht starten met mijn speech (zoals op voorhand allemaal besproken) zodat zeker iedere gast met een vol glas zat wanneer ik op het laatste het glas wou heffen met iedereen.

Enkele keren ook de vraag gekregen of de temperatuur in de zaal naar wens was. Maar niet storend dat ze iedere 10 minuten vragen kwamen stellen ofzo. Ze hebben ons daar echt in de watten gelegd.

Bij ons zeiden ze gewoon dat het niet te moeilijk mocht zijn zodat iedereen op tijd z'n tafel vond. Wat op voorhand een leuk idee lijkt zou uiteindelijk ook maar een frustrerende chaos kunnen worden. De mensen van de zaal gaven de tip om een klein kaartje op de tafels te leggen met de oplossing, voor diegene die geen zin hadden om te zoeken. We zijn hen daarin gevolgd.

Heel tevreden van de zaal eigenlijk. Er werd aan alles gedacht en alles liep perfect. Ik had altijd een aanspreekpunt. Ik mocht de wijn proeven vooraleer deze werd ingeschonken, waarbij ze me een seintje gaven dat ik over 10 minuten mocht starten met mijn speech (zoals op voorhand allemaal besproken) zodat zeker iedere gast met een vol glas zat wanneer ik op het laatste het glas wou heffen met iedereen.

Enkele keren ook de vraag gekregen of de temperatuur in de zaal naar wens was. Maar niet storend dat ze iedere 10 minuten vragen kwamen stellen ofzo. Ze hebben ons daar echt in de watten gelegd.
Klinkt inderdaad wel goed

Waar was het feest?

Wakosta? Ongeveer 😁
Wij zijn bij youniek in Turnhout geweest. Mijn kostuum (3-delig, broek, hemd, gillet, vest) kostte toen 400 denk ik, nu is het blijkbaar 450 euro. Heb mijn schoenen en riem dan ergens anders gehaald (was nog eens 200 denk ik), dus totaal iets van een 600 euro.

Momenteel onze trouw voor eind augustus aan het plannen. “2024? Nee nee, dit jaar nog!” 😁.

Eerst waren we van plan om gewoon te gaan tekenen op het gemeentehuis en daarna te gaan lunchen met ouders en getuigen. Gezien we bouwplannen hebben, wilden we binnen een paar jaar eens een feest geven. Alvast een vrijdag in augustus vastgelegd op het gemeentehuis en klaar.

De dagen en weken erna voelden we toch dat het begon te knagen. Alsof we in alle anonimiteit gingen trouwen (wetende dat vele vrienden en familie niet kunnen op een vrijdagmiddag) en dat willen we eigenlijk niet! Dat feest binnen een paar jaar komt er allicht toch niet van…

Dan maar eens besproken samen en meteen in actie geschoten en locaties beginnen te contacteren om binnen een paar maand toch een receptie + avondfeest te geven!
Veel mensen bekijken ons scheef, maar we zien wel waar we landen.
Gemeentehuis ligt vast, trouwringen zijn besteld, vriendin heeft haar kleed, mijn kostuum is opgemeten en in bestelling, offertes van twee verschillende zalen ontvangen en in optie.

To do’s: uitnodigingen en geschenkjes zoeken (weten wel al wat we willen), fotograaf en DJ en eventueel bijkomende aankleding voor de zaal.

Iemand tips waar je een photobooth kan huren prov. Antwerpen/Kempen?

Momenteel onze trouw voor eind augustus aan het plannen. “2024? Nee nee, dit jaar nog!” 😁.

We hebben vorige maand besloten dat we volgende maand gaan trouwen. Voornamelijk om het wat simpeler te maken mbt samengesteld gezin.
Het is dus met ouders en de getuigen + zeer goede vrienden. Daarna gaan we eten (14 personen + hun kindjes).

In een groot feest hebben we weinig zin, is er geen tijd en gewoon geen fut meer om eits te organiseren met alle veranderingen in de laatste 5 maanden (gehuurd huis opgezegd, huurders in eigen huis buiten gesmeten, verhuisd naar eigen huis, ander huis gekocht, eigen huis verkocht). Net +500k uitgegeven aan het nieuw huis en de cash is voorlopig ook laag. Prioriteiten stellen dus :).

Laatst bewerkt:
Iemand tips waar je een photobooth kan huren prov. Antwerpen/Kempen?

Hier gereserveerd, kan wel nog niks zeggen erover want feest is nog niet geweest.
Maken ook ons gastenboek en zijn zelf fotograaf (maar wij hebben een andere genomen)

Mensen die een bruidstaart voorzien hadden?

Wij hebben sowieso al een dessertbuffet, maar nu was ik toch aan het denken om een taart te voorzien.
Ook omwille van de foto's van het aansnijden enzo

Maar moet je dit voorzien per gast? Of is het beter om bv te zeggen voor 80 personen als je 100 gasten hebt?

Wij hebben sowieso al een dessertbuffet, maar nu was ik toch aan het denken om een taart te voorzien.

Maar moet je dit voorzien per gast? Of is het beter om bv te zeggen voor 80 personen als je 100 gasten hebt?
Wij hebben gewoon een taart van het dessertbuffet aangesneden voor de foto's, ook een optie

wat is de logica achter taart voorzien voor 20 man minder dan je uitnodigt?
beter een bruidstaart waar je te veel van hebt, dan eentje waar enkele personen niks hebben zou ik denken.
Als je redeneert dat je al een dessertbuffet hebt, dan zou ik niet voor een specifieke bruidstaart gaan, maar eerder doen wat Tha_nOn zei.

Ik vind dat ook niet zo lekker. Vaak al geweest met feesten waar er veel minder taart is dan de rest, blijft altijd over. Ik zou voor nog minder volk taart voorzien

Terug
Bovenaan