Huwelijk(feest)

Call me old fashioned, maar ik vind een intieme openingsdans heel leuk om naar te kijken. Zelf vond ik dat ook een zalig moment op onze eigen trouw.

Enkele pagina's terug ging het over het al dan niet kiezen voor een fotograaf vanwege de 'geforceerde' foto's. Dat hangt natuurlijk volledig af van uw fotograaf. Wij hadden een maand voordien een 'pre wedding shoot', om gewoon te worden aan de camera. Op de trouwdag zelf voelden wij ons ook totaal niet ongemakkelijk. Wij hebben zo goed als niet moeten poseren. Die kerel liep rond en trok continu heel spontane foto's. Door de pre wedding shoot zagen we die niet meer rondlopen.

We kregen nadien alle foto's digitaal. Kerel bleef tot 2u 's nachts. Topfotograaf.
Helemaal mee eens. Openingsdans kan op verschillende manieren leuk zijn. Zolang het maar iets tussen u 2 is (dan bedoel ik de keuze van hoe die openingsdans moet uitzien). Laatst naar een trouw geweest waar het koppel een korte DJ-set met verschillende soorten nummers draaide. Daar was ook direct de zaal in gang geschoten en was top gedaan.

Wij wouden ook geen fotograaf eerst, maar uiteindelijk wel gedaan. Voelde totaal niet geforceerd aan en de foto's zijn echt mooi geworden. Op het feest hebben we met de app celebrate gewerkt, maar er zijn helaas niet veel foto's op gekomen. Een beetje spijt dat we op het feest heen fotograaf hadden en misschien zelfs de ceremonie niet hebben gefilmd.

Wij hadden als openingsdans een niet geheel typische slow, maar wel 'ons' liedje. Eigenlijk is het geen slow, dus we hebben op voorhand wel wat geoefend om er op een intieme manier op te kunnen dansen.

Daarna volgde Nothing Else Matters en heb ik mijn moeder gaan halen om mee te dansen. Daarna kon het feest losbarsten. Was een heel goede DJ. Dansvloer stond bomvol van begin tot einde. Het was niet altijd mijn genre muziek, maar zolang de sfeer goed zat en iedereen zich aan het amuseren was, was dat voor mij het belangrijkste.

Wij zitten met 2 vriendengroepen, ene kant is graspop andere kant is discotheken zoals kokorico enzo

Dat zal sowieso nog clashen qua muziek en zal grappig zijn om bepaalde mensen te zien komen en gaan afhankelijk van het nummertje die speelt 😂

Wij hadden als openingsdans een niet geheel typische slow, maar wel 'ons' liedje. Eigenlijk is het geen slow, dus we hebben op voorhand wel wat geoefend om er op een intieme manier op te kunnen dansen.

Daarna volgde Nothing Else Matters en heb ik mijn moeder gaan halen om mee te dansen. Daarna kon het feest losbarsten. Was een heel goede DJ. Dansvloer stond bomvol van begin tot einde. Het was niet altijd mijn genre muziek, maar zolang de sfeer goed zat en iedereen zich aan het amuseren was, was dat voor mij het belangrijkste.
Nothing else matters was ons intro liedje op de ceremonie. Daar hadden we 2 zangeressen die ons gekozen liedjes brachten.

Wij zitten met 2 vriendengroepen, ene kant is graspop andere kant is discotheken zoals kokorico enzo

Dat zal sowieso nog clashen qua muziek en zal grappig zijn om bepaalde mensen te zien komen en gaan afhankelijk van het nummertje die speelt 😂
Nja ik ken er een aantal van op de carnaval en andere vragen elk jaar om naar defqon te gaan.
Kan nog lachen worden :laugh:
Alleen de familie gaat misschien snel weg zijn dan

Ik probeer naast google reviews overal een beetje te polsen dus doe ik het alvast ook hier. Eind september is het zover! Op woensdag doen we onze trouw in het stadhuis, met de ouders en getuigen en daarna een lunch samen, en op zaterdag is het grote feest.
Ik wil voor beide dagen mijn trouwoutfit dragen (ik wou bewust geen 2 verschillende outfits) dus zoek nog een aanbeveling van droogkuis regio Gent.
Die regio mag ruim gerekend worden, maar aangezien mijn vorige droogkuis die ik vertrouwde met pensioen gegaan is zoek ik eentje die echt aangeraden wordt. Ik weet dat het niet veel tijd is voor een droogkuis maar hopelijk wel doenbaar indien ik het op voorhand vast leg.

Iemand die toevallig aanraders heeft?

Ik probeer naast google reviews overal een beetje te polsen dus doe ik het alvast ook hier. Eind september is het zover! Op woensdag doen we onze trouw in het stadhuis, met de ouders en getuigen en daarna een lunch samen, en op zaterdag is het grote feest.
Ik wil voor beide dagen mijn trouwoutfit dragen (ik wou bewust geen 2 verschillende outfits) dus zoek nog een aanbeveling van droogkuis regio Gent.
Die regio mag ruim gerekend worden, maar aangezien mijn vorige droogkuis die ik vertrouwde met pensioen gegaan is zoek ik eentje die echt aangeraden wordt. Ik weet dat het niet veel tijd is voor een droogkuis maar hopelijk wel doenbaar indien ik het op voorhand vast leg.

Iemand die toevallig aanraders heeft?
Afhankelijk van de stof natuurlijk, maar mij werd aangeraden geen Droogkuis (tenzij op geknoeit ofzo)

Gewoon buiten laten verluchten of stomen met een heet strijkijzer. Eventueel in een vochtige badkamer hangen na een hete douche
Maar ik had een kostuum uit wol

@Silence wie hebt ge nu allemaal NIET uitgenodigd en waarom? ;-)
Iedereen gewoon uitgenodigd. Kan nie zeggen dat ik van iemand last heb gehad 😊
En belangrijker: hebben de enveloppen de kosten gedekt (en wie is uit uw gratie gevallen omdat het een cheapass is)
Hell no. Denk iets van een 20% van de kosten die gedekt zijn door cadeau's van gasten.
Bijdrage van de ouders niet bijgerekend, dan kom ik aan +-45% denk ik.

1 kameraad is uit de gratie gevallen 😂 We hebben jaar en dag altijd hetzelfde bedrag gegeven per persoon. Nu kregen we opeens hetzelfde bedrag maar voor hun 2. Dus wij hebben eigenlijk het dubbele gegeven aan hun op hun trouw.

1 nicht van mijn madam kon zogezegd niet komen omdat ze in het buitenland zat.
Wel zo dom om foto's te posten van op een ander feest waar ze was

1 ex collega die niet is gekomen en niets heeft laten weten.

1 neef van mijn madam die op de ceremonie opeens afkwam met zijne kleine wat absoluut niet de bedoeling was (na de receptie werd de 2e opeens ook nog gebracht) - schoonpa ff op af gestuurd om de boodschap over te brengen

Maar echt een topdag gehad. Echt van genoten ook al sta ik totaal niet graag in de belangstelling

Iedereen gewoon uitgenodigd. Kan nie zeggen dat ik van iemand last heb gehad 😊

Hell no. Denk iets van een 20% van de kosten die gedekt zijn door cadeau's van gasten.
Bijdrage van de ouders niet bijgerekend, dan kom ik aan +-45% denk ik.

1 kameraad is uit de gratie gevallen 😂 We hebben jaar en dag altijd hetzelfde bedrag gegeven per persoon. Nu kregen we opeens hetzelfde bedrag maar voor hun 2. Dus wij hebben eigenlijk het dubbele gegeven aan hun op hun trouw.

1 nicht van mijn madam kon zogezegd niet komen omdat ze in het buitenland zat.
Wel zo dom om foto's te posten van op een ander feest waar ze was

1 ex collega die niet is gekomen en niets heeft laten weten.

1 neef van mijn madam die op de ceremonie opeens afkwam met zijne kleine wat absoluut niet de bedoeling was (na de receptie werd de 2e opeens ook nog gebracht) - schoonpa ff op af gestuurd om de boodschap over te brengen

Maar echt een topdag gehad. Echt van genoten ook al sta ik totaal niet graag in de belangstelling
Was uw feest zo duur of gasten zo gierig :unsure: ?

Zeer traditioneel getrouwd : feestzaal op een mooie locatie, dj en de ganse ramtamtam. 100 man @ 85€ pp betaald (intussen wel 20 jaar geleden). Maar uiteindelijk grofweg hetzelfde teruggekregen in cadeaus.

Het was een geweldige dag en iedereen heeft zich goed geamuseerd. Ik kan het alleen maar aanraden.

Wat noemt ge duur? Naar BG normen weet ik het soms niet 😅
Goede vraag :laugh: . Ik moet zeggen dat wij er zelfs winst uit hebben gehaald (met wel een flinke sponsoring van beide ouders) en onze trouw was behoorlijk duur. Zonder ouders was denk ik nog 50% gedekt.

Afhankelijk van de stof natuurlijk, maar mij werd aangeraden geen Droogkuis (tenzij op geknoeit ofzo)

Gewoon buiten laten verluchten of stomen met een heet strijkijzer. Eventueel in een vochtige badkamer hangen na een hete douche
Maar ik had een kostuum uit wol
Het gaat effectief gekuist moeten worden, het is een rok en ik stond er niet bij stil dat die onderkant best vuil gaat worden na 1 dag.

Maar bon, heb er eentje in wondelgem gevonden die het alvast wou inplannen (ik mag het dan om 7 uur sochtends al binnen brengen) en waar de google reviews er lovend uit zien

Het "kleed" is dus eigenlijk tweedelig, een topje en een lange rok. Ik wou vooral iets dat ik later nog opnieuw zou kunnen aandoen (apart dan weliswaar) dus binnenkort zal ik nog een naaister moeten vinden om de sleep en rok wat in te korten 😅

Wij willen volgend jaar trouwen en een klein feestje geven, maar we willen het niet in ne zaal. We zijn op zoek naar een leuke plek in het bos waarbij we wa doeken kunnen spannen tussen bomen voor als het moest regenen. Maar zo iets vinden blijkt geen sinecure jammer genoeg. We hebben al eens zitten kijken op campspace voor plekjes in de buurt die dienst doen als scoutskamp in de zomer, maar de meeste zijn open weides in de bossen, die zijn gewoon veel te groot.

Hadden recent iets perfect gevonden in een bos (chalet met zeer mooie tuin) maar die lag in natuurgebied en daar kon het uiteindelijk niet. Moesten we niks vinden dan gaan we t mss thuis doen in 2 delen. Eerste een BBQ met familie, dag erna feestje met vrienden. Maar dan zijn we meer aant lopen dan wat anders vrees ik, vooral die BBQ met familie. Ik zie het al voor me dat we constant koffies gaan moeten zetten enzo lol.

Plan was gewoon om iemand in te huren voor de catering en hen wat simpele dingen te laten bakken op een grote BBQ. In elk geval zodat we zo weinig mogelijk zelf moesten doen, maar dat zou in t geval van een feestje thuis niet ideaal zijn.

Terug
Bovenaan