Huis herschilderen

Even de topic bumpen. Met welke witte muur- en plafondverf hebben jullie kwaliteitsgewijs de beste ervaring? In mijn appartement zag ik een groot verschil tussen Levis en een andere (naam vergeten). Wij gaan ons huis herschilderen en ik zoek kwaliteitsvolle verf. Van Levis was ik tevreden, maar vrienden raden bvb Sigma en Trimetal aan.
Wij hebben onze houtskelet (gyproc everywhere) hiermee geschilderd:
De primer was deze:
Te koop bij o.a. Ecomat: https://ecomat.be/producten/detail/muurfverf-copperant

We hebben zoals aangeraden 1+2 lagen gedaan. De eerste deklaag dekte eigenlijk al enorm goed, waardoor in ons signaalwit het verschil moeilijk tot niet te zien was tussen tweede laag en derde laag. In vergelijking met wat ik soms hoor van verfprijzen, goedkoop, maar de verf is voornamelijk bedoeld voor professionals (niet dat het moeilijk schildert ofzo, integendeel). Stinkt ook amper tot niet, hoewel dat tegenwoordig wel bij de meeste verven al zo is. En duurzaam, for whatever that's worth...
Ze hebben ook allerlei andere verven (beitsen, lakken, buitenverven, minerale muurverven etc.).

Would eat with rice, 7/5.
Nu, alle grappen terzijde, kap deze verf over ontkiemende zaadjes in de grond en je plantjes zullen er niets van merken:
Of dit nu iets heel speciaals is of marketing ten top, ik vond het leuk te weten dat de verfafval geen vuile chemische brol was.
 
Een ander vraagje, Ik schilder meestal in banen van 50-60cm van boven naar beneden. Maar hoe schilder je best een 5 meter hoge muur (2,2m breed)?
Ook in banen van boven naar beneden? Ik heb een beetje schrik dat het boven te droog is eer ik daar terug ben en je dat gaat zien. Of best in horizontale stroken dan? Omdat dat minder afstand is.
 
Een ander vraagje, Ik schilder meestal in banen van 50-60cm van boven naar beneden. Maar hoe schilder je best een 5 meter hoge muur (2,2m breed)?
Ook in banen van boven naar beneden? Ik heb een beetje schrik dat het boven te droog is eer ik daar terug ben en je dat gaat zien. Of best in horizontale stroken dan? Omdat dat minder afstand is.
zo een roller op een lange steel. dat gaat echt snel.
 
zo een roller op een lange steel. dat gaat echt snel.

Heb uiteindelijk onze lange trapladder gebruikt (die we in het vorige huis gebruikten om de hagen van 3,5m hoog te scheren) en zo kon ik er net bij. Uiteindelijk gekozen voor horizontale banen omdat die dan veel minder breed zijn. Mijn vrouw rolde de verf op de rollen.
Uiteindelijk was het schilderen van de muur op 45 minuten klaar. Ging heel vlot.

Moet nu nog iets bedenken voor als ik de andere muren ga schilderen, eens alle maatkasten er staan. En dan niet zozeer het schilderen, maar het afplakken van de plafond. Denk dat ik een stelling moet aanschaffen daarvoor gezien het grote open trapgat.

Val niet graag 4 meter naar beneden en al helemaal niet op een getegelde betonnen trap...
Allemaal mooi zo open en hoog, tot de tijd er is dat je moet schilderen :D
 
Heel tevreden van Boss (Colora) maar is ook relatief duur.
Het grootste deel van ons huis is geschilderd met Trimetal en daar zijn we ook tevreden van (maar toch wat minder dan Boss), en dat was toch de helft godekoper dan Boss (enkele jaren geleden toch).
Boss is idd dure verf, maar wat een plezier om daarmee te schilderen! Wij hebben onze zolderkamer daarmee gedaan, 1 laag was voldoende want direct perfecte dekking en geen spatje verf op de grond. Ook de geur was een enorm verschil met andere verfsoorten.
 
We willen de muur herschilderen, de muur is alreeds wit en er zou een gebroken wit overheen geverfd moeten worden. Is het dan nodig om voortgaand te primeren?
 
Ik heb beetje zelfde vraag van dikke vikking. Ik wil het allemaal in het wit schilderen. Is dat al voldoende als ik alleen primer gebruik? Want een witte primer maakt al een witte muur. Verder wil ik graag ook een merk weten van een witte primer, 1tje dat goed dekt en niet zo spat. Graag niet de duurste qua prijs en te verkrijgen in gamma of hubo.

Ik heb deze al gevonden, is die goed??
 
Terug
Bovenaan