VTM Huis Gemaakt 2022

Ze hadden nog 2 dagen of weekends om alles van stroom, water en ventilatie te zetten. Hoe gaan ze dat doen ? Heb ze niet veel anders zien doen dan kabels afrollen. Gaan ze die weer wegsteken achter wat gyproc of gaat iemand na de uren muren uitslijpen en de kabels vastzetten ?
Gaat ge der wonen da ge alles moet weten misschien 🙃 mij interesseert het geen zak en zou willen dat die drie weken in 1 aflevering wordt gestoken
 
Gaat ge der wonen da ge alles moet weten misschien 🙃 mij interesseert het geen zak en zou willen dat die drie weken in 1 aflevering wordt gestoken
Mij interesseert dat wel. Ma goed, zal wel naar dobbit.tv kijken als ik verbouwingen wil zien.
 
Mij interesseert dat wel. Ma goed, zal wel naar dobbit.tv kijken als ik verbouwingen wil zien.
Ja ik denk eerlijk gezegd gewoon dat da niet de bedoeling is van het programma.. concept is dat koppels tegen elkaar moeten opnemen dus als er drama is bij het oprollen etc, zal da wel prioriteit hebben. En als er dingen gedaan worden door vakmensen ipv kandidaten dan zullen ze zoiets ook niet uitzenden.

Bij blind gekocht zien we ook veel niet hoe en wat terwijl het concept ook rond verbouwen hangt
 
Pff ik vind het echt wel sneu voor Younes. Hij wordt voortdurend geconfronteerd dat hij eigenlijk 2 linkerhanden heeft. Langs de ene kant heeft hij zichzelf wel in die situatie geplaatst. Ik ken het gevoel, voelde mij ook zo in het middelbaar toen ik labo met 2 moest doen maar eigenlijk niets voorbereid had. En dan zo wat groen staan lachen om het niet al te awkward te maken.
 
Sponsor "A. Verelst development" zal tijdens de week wss een handje toesteken. Als ik me goed herinner waren er vorig seizoen ook scènes waar achter de koppels sporadisch schoenen en schaduwen van werkmannen te zien waren. Dus ik betwijfel dat ze daar helemaal alleen bezig zijn.

In een krantenartikel vorig jaar beweerde de productie ook dat de deadlines strikt waren maar dat er conform de regels en kunde werd verbouwd. Dat pand van Harry en Jerina was niet echt instapklaar uiteindelijk, dus de kandidaten zelf kunnen nog vanalles mismeesteren.

Na de lange inloopperiode op het scherm denk ik dat volgende week dinsdag de kamers worden opgezet, dan gaat het al een stuk sneller voor de kijker.
 
Sponsor "A. Verelst development" zal tijdens de week wss een handje toesteken. Als ik me goed herinner waren er vorig seizoen ook scènes waar achter de koppels sporadisch schoenen en schaduwen van werkmannen te zien waren. Dus ik betwijfel dat ze daar helemaal alleen bezig zijn.

In een krantenartikel vorig jaar beweerde de productie ook dat de deadlines strikt waren maar dat er conform de regels en kunde werd verbouwd. Dat pand van Harry en Jerina was niet echt instapklaar uiteindelijk, dus de kandidaten zelf kunnen nog vanalles mismeesteren.

Na de lange inloopperiode op het scherm denk ik dat volgende week dinsdag de kamers worden opgezet, dan gaat het al een stuk sneller voor de kijker.

Donderdag is er nog een aflevering, dat ze dan maar snel aan die kamers beginnen.
 
Wow. Gisteren een kwartier meegepikt van een herhaling denk ik.

Ik ken de namen niet van het koppel. Maar dat is die vetzak die zo trots was op zijne kaka op TV. Die liep voortdurend gefrustreerd rond. Ze waren aan het sukkelen om een houten lat aan een muur te schroeven. Geen idee wat daar zo moeilijk aan is. Ik dacht eerst dat het lag aan de onkunde van het andere koppel ofzo. Maar toen bleek hij ook heel gefrustreerd te worden over de manier waarop die flexibels verpakt zaten.

Ik ga iets halen om te drinken en z'n vrouw is ondertussen aan het janken en doet het hele verhaal dat ze thuis een teddybeer heeft die ze binnenstebuiten kan plooien en zo duidelijk maakt aan haar man wanneer ze tijd nodig heeft en wanneer ze happy is. 'Jammer dat ik mijne beer nie hier kan meenemen'.

Dat is televisie godverdomme.

Edit: Oh ja, en de cowboy gaf Younes een preek over deadlines en alles realistisch houden. Je weet wel, dat is diezelfde die zijne trap ging verzetten. Machtig.
 
Wow. Gisteren een kwartier meegepikt van een herhaling denk ik.

Ik ken de namen niet van het koppel. Maar dat is die vetzak die zo trots was op zijne kaka op TV. Die liep voortdurend gefrustreerd rond. Ze waren aan het sukkelen om een houten lat aan een muur te schroeven. Geen idee wat daar zo moeilijk aan is. Ik dacht eerst dat het lag aan de onkunde van het andere koppel ofzo. Maar toen bleek hij ook heel gefrustreerd te worden over de manier waarop die flexibels verpakt zaten.

Ik ga iets halen om te drinken en z'n vrouw is ondertussen aan het janken en doet het hele verhaal dat ze thuis een teddybeer heeft die ze binnenstebuiten kan plooien en zo duidelijk maakt aan haar man wanneer ze tijd nodig heeft en wanneer ze happy is. 'Jammer dat ik mijne beer nie hier kan meenemen'.

Dat is televisie godverdomme.

Edit: Oh ja, en de cowboy gaf Younes een preek over deadlines en alles realistisch houden. Je weet wel, dat is diezelfde die zijne trap ging verzetten. Machtig.
Tis duidelijk op basis van wat ze geselecteerd hebben, en dat zijn niet de maquettes. Wat een zelfingenomen kwallen zitten er daarbij seg. Mix dat ook nog eens met mensen die nog geen rol flex kunnen afrollen maar wel aan een totaalverbouwing gaan beginnen en ja, je krijgt hoogstaande televisie.
Denk trouwens dat de duct tape nog niet was uitgevonden in het jaar van de opnames gezien ze de plastiek met planken moesten vastzetten. Of toch wel nu ik eraan terugdenk, Emiel die 2 pvc buizen aan elkaar schuimde en dan tape errond deed, sterk !
 
Laatst bewerkt:
Pff ik vind het echt wel sneu voor Younes. Hij wordt voortdurend geconfronteerd dat hij eigenlijk 2 linkerhanden heeft. Langs de ene kant heeft hij zichzelf wel in die situatie geplaatst. Ik ken het gevoel, voelde mij ook zo in het middelbaar toen ik labo met 2 moest doen maar eigenlijk niets voorbereid had. En dan zo wat groen staan lachen om het niet al te awkward te maken.
... die jongen heeft zich ingeschreven voor een verbouwprogramma, wat verwacht hij dan? Zijn madam wijst hem er terecht op dat hij het wel gaat moeten kunnen tegen dat ze er alleen voor staan wanneer ze de slaapkamers gaan doen. Sfeer in Beringen is wel aangenaam, gevolgd door Antwerpen waar het drama om de keuken en badkamer grotendeels vergeten lijkt te zijn. Boortmeerbeek is het minst gezellig. Jeezes.
 
... die jongen heeft zich ingeschreven voor een verbouwprogramma, wat verwacht hij dan? Zijn madam wijst hem er terecht op dat hij het wel gaat moeten kunnen tegen dat ze er alleen voor staan wanneer ze de slaapkamers gaan doen. Sfeer in Beringen is wel aangenaam, gevolgd door Antwerpen waar het drama om de keuken en badkamer grotendeels vergeten lijkt te zijn. Boortmeerbeek is het minst gezellig. Jeezes.
Het viel mij op dat Younes z'n madam er altijd heel proper bijzat, geschminkt, propere kleren, enz. En Younes met vuile kleren en vol zwarte plekken. Doet zij effectief niet veel behalve commentaar geven, of was dat toevallig dat ik die indruk kreeg?
 
Tegenwoordig beginnen alle programma's op elkaar te lijken. Er moet vooral veel drama gebracht worden terwijl het echte onderwerp meer op de achtergrond verdwijnt.
Castings die duidelijk gebeuren om conflicten te veroorzaken, eindeloos gezever en continu herhalingen zodat er met een minimum aan beeldmateriaal toch een uur gevuld kan worden.

Ik geniet de laatste jaren veel meer van kwalitatieve youtube kanalen of documentaires op bijvoorbeeld curiousity stream. En dan verschieten de mediahuizen er van dat meer en meer mensen de klassieke tv buiten zwieren. Veel jongeren kijken gewoon niet meer naar vrt, vtm of play. Het antwoord is dan blijkbaar nog meer drama, nog oppervlakkigere programma's en nog meer reclame.
 
Man man, wat te zeggen over dat koppel half gestoorden. Vent een klungel die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden en een vrouw die het woord 'triggered' belichaamd. Perfecte combo voor den bouw. Zoveel ambras dat ik daar had gemaakt amai. En de younes, vriendelijke kerel, maar als je geen elentrik kabels kunt leggen na een cursuske of halve dag googlen dan kunt ge beter stoppen.

Of toch wel nu ik eraan terugdenk, Emiel die 2 pvc buizen aan elkaar schuimde en dan tape errond deed, sterk !

Daar was het idd ook wel zware cringe. Kit dat even af zegt die aannemer en scene daarna pur aant spuiten tussen 2 buizen :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Die Younes is duidelijk niet handig genoeg voor het programma, maar Emiel is niet veel beter ze.
1) Een dakgoot afzagen en een emmer eronder zetten terwijl ze er een hele week niet zijn.
2) "Kit dat af met siliconen" ==> Pur-schuim en ducttape...
3) "kom vijs dat er in" in een stenen muur... en dan erna "moeten daar nu overal pluggen in???"

Ge ziet ze daar dan ook rondkruipen op losliggende osb-platen die op die kanten niet ondersteund zijn. 1x uw voet daar zetten en ge ligt beneden he. En dan komt die werfleider daar in Antwerpen (ook wel terecht) klagen over de rommel. Die had die Emiel al lang gewoon uit het programma moeten zetten...
 
Van mij mogen de cowboys gewoon winnen eigenlijk.

Die hebben het perfecte huis op de perfecte locatie voor hun wensen.
En ze zijn de enige die wat kunnen.
 
Van mij mogen de cowboys gewoon winnen eigenlijk.

Die hebben het perfecte huis op de perfecte locatie voor hun wensen.
En ze zijn de enige die wat kunnen.
Ja, ik vond ze in eerste instantie een dikke nek hebben, en nog steeds wel. Maar ondertussen helpt hij Younes wel om dingen te begrijpen en bij te leren enzo, dat apprecieer ik wel.
 
Ja, ik vond ze in eerste instantie een dikke nek hebben, en nog steeds wel. Maar ondertussen helpt hij Younes wel om dingen te begrijpen en bij te leren enzo, dat apprecieer ik wel.
Het helpen zal nu wel stoppen aangezien ze met de slaapkamers bezig zijn. Benieuwd of Younes en Eline die kamer überhaupt gaan afkrijgen als ze na 1 dag hard werken 1 gyprocplaat hebben bevestigd aan de muur.
 
Ja, ik vond ze in eerste instantie een dikke nek hebben, en nog steeds wel. Maar ondertussen helpt hij Younes wel om dingen te begrijpen en bij te leren enzo, dat apprecieer ik wel.
Mja, het hangt natuurlijk veel van productie af maar ik snap hem volledig dat als't vooruit moet gaan ge geen tijd,goesting en energie hebt om ene bij het handje te houden. Allez ja, ik ben ook zo, mijn vrouw heeft regelmatig gezeg "en, ziet ge u eigen bezig?".
Net zoals ik ook snap dat younes net wel zoveel mogelijk wilt leren en nog rap iets kennis en ervaring opdoen.
Nuja, elke aflevering opnieuw zie ik weer waarom ik nooit met zoiets zou meedoen.

Tzou nog geen beetje der tegen zitten met die Emiel en z'n madam. Denk dat dat koppel chance heeft dat ze (bewust?) zijn samengezet met iets minder assertieve mensen. Pakweg Emiel en Didier samen zou vuurwerk geven denk ik.
 
Voorlopig zie ik enkel Didi-power doorgaan in Beringen. In Antwerpen lijkt de dakwerker een streepje voor te hebben omdat die handiger is dan het andere koppel, maar afwerking tot in de puntjes is wat anders dan ruwbouw. In Boortmeerbeek weet ik het ook niet zo goed. Dit is een heel andere fase die aankomt.
 
Ik geniet van dit programma, de preview voor volgende week is alleszins veelbelovend met de nodige drama. Als ik echt technische verbouwingen wil zien, kijk ik wel naar Dobbit TV.

My 2 cents:
  • Beringen: enigzins vind ik het chapeau dat Younes en Eline überhaupt nog aan die slaapkamer beginnen. Ze zijn totaal machteloos om het tegen Didier en zijn madam op te nemen. Mag wel eens herbekeken worden hoe de koppels gecast worden, want nu is het niet strijden met gelijke wapens.
  • Boortmeerbeek: zie ik met geen één van de 2 koppels goedkomen eerlijk gezegd. Emiel denkt dat hij handig is en alles kan. Ik vind dat nog gevaarlijker dan een Younes die tenminste beseft dat hij niet veel kan. Dat ander koppel vind ik een heel vreemde relatie hebben of althans zo over komen. Die Seb zit er niet veel in en loopt daar precies tegen zijn goesting. Alleszins geen goeie reclame voor zijn zelfstandige business, zou hem bij ons niet zo in de tuin laten rond"taffelen".
  • Antwerpen: zal hier het spannendste zijn. Al is het mij niet 100% duidelijk hoe handig Melvin & Lien zijn. Volgende aflevering zal dit snel duidelijk maken. Ik gun het beide koppels wel, werken goed samen op een volwassen manier, zo hoort het. Contrast t.o.v. Boortmeerbeek kan niet groter zijn.
 
Mja, het hangt natuurlijk veel van productie af maar ik snap hem volledig dat als't vooruit moet gaan ge geen tijd,goesting en energie hebt om ene bij het handje te houden. Allez ja, ik ben ook zo, mijn vrouw heeft regelmatig gezeg "en, ziet ge u eigen bezig?".
Net zoals ik ook snap dat younes net wel zoveel mogelijk wilt leren en nog rap iets kennis en ervaring opdoen.
Nuja, elke aflevering opnieuw zie ik weer waarom ik nooit met zoiets zou meedoen.

Tzou nog geen beetje der tegen zitten met die Emiel en z'n madam. Denk dat dat koppel chance heeft dat ze (bewust?) zijn samengezet met iets minder assertieve mensen. Pakweg Emiel en Didier samen zou vuurwerk geven denk ik.
Vuurwerk? Didier zou die gewoon buiten smijten en de deur vast doen :p.
Het is ne cowboy (letterlijk), maar hij staat wel op veiligheid enzo, ik denk letterlijk dat die die Emiel buitenzet of vastbindt op een stoel ofzo.

Nu, Didier heeft inderdaad een punt he, er is tijdsdruk en als je nog moet gaan uitleggen hoe de elektriciteit moet liggen en dat ge moet tellen hoeveel stopcontacten er op 1 circuit zitten etc, dan verliest ge veel te veel tijd. Maar hij trekt Younes ook nog wel vaak mee. Als ze een beetje realistisch zijn, valt Younes hier natuurlijk af, maar de sfeer zit goed en ze werken samen. Dat is al beter dan je van alle andere koppels kan zeggen...

Die Seb lijkt er inderdaad wel tegen zen goesting te staan he. Toch jammer dat in de selecties dat gebrek aan motivatie niet naar boven komt.
 
Terug
Bovenaan