VTM Huis Gemaakt 2022

Mochten die niet enkel 's avonds en in het weekend werken?
Om op die manier iedereen gelijke kansen te geven?
Kan zijn dat ik me vergis, maar ik meen me zoiets te herinneren.
Anders zou het ook niet eerlijk zijn als er bv iemand werkloos is, halftijds werkt of gewoon vakantie neemt, dat die elke dag kan werken.
Wat ook niet gelijk is als je bv woensdag - zondag werkt :p
 
Maar of het nu mr en mevr Hippie of wie dan ook is die de verbouwing deed, ik snap niet dat iemand een huis zou kopen waar je op tv kon volgen hoe slecht sommige mensen in dat soort klussen zijn.
 
Veel potentieel in Antwerpen. Voordeel is de plankenvloer waarin je zo goed als alle leidingen kan steken.
Het dakterras idee daar klinkt mooi, maar is in werkelijkheid niet realistisch in die situatie.
Het huis in Boortmeerbeek zou mij nu ook niet echt heel enthousiast maken, behalve de zolder met houten balken dan. Maar die lijkt nu ook niet bepaald groot.
 
Ze moeten dan ook eerst nog een vergunning krijgen voor dat dakterras. De huizen van de buren zaten daar dicht opeen, dus ik denk dat zo'n vergunning krijgen om privacyredenen nog niet zo gemakkelijk zal zijn.
 
'en het moet Instagrammable zijn'

🤦‍♂️

Keuzes op basis van maquette

🤦‍♀️

Keuze op basis van style

🤦‍♂️ 🤦‍♀️
 
Laatst bewerkt:
^het moet de trends volgen + het moet outside of the box zijn, lol

Begrijp dat poepie-koppel toch niet goed. Je kan uiteindelijk een huis winnen. Het enige wat je moet doen is een deftige maquette afleveren. En dan kom je nog af met "ja we hebben X niet gemaakt want we zijn niet de beste maquettebouwers". Van kansen niet grijpen gesproken...
 
Begrijp dat poepie-koppel toch niet goed. Je kan uiteindelijk een huis winnen. Het enige wat je moet doen is een deftige maquette afleveren. En dan kom je nog af met "ja we hebben X niet gemaakt want we zijn niet de beste maquettebouwers". Van kansen niet grijpen gesproken...
Ik snap het nut van die maquette eigenlijk gewoon niet, allez ja, ik snap dat dat erg visueel is en dus veel betere TV geeft dan 5 man rond een tafel die op plannen staren maar uw vaardigheid in een maquette bouwen zegt toch bitter weinig over uw verbouwhandigheid of design-inzicht. Allez ja, ik heb nu zelfs wat ervaring in modelbouw en ik weet zeker dat ik mijn "visie" nooit deftig in zo'n maquette kan krijgen, maar wel op plan.

En t is al zeker niet omdat ge een geprinte foto van een bakstenen muur recht kunt knippen en plakken dat ge ook effectief meer als 2 stenen opeen krijgt.
 
Vind heel dat maquette gedoe ook maar voos. Hebben ze daar vorig seizoen nog op enig moment terug naar gerefereerd? Kan het me niet herinneren. Kunnen ze hen beter ter plekke een mood board laten maken en dan is dat begin op 1 aflevering afgehaspeld.
 
Het begin met 9 koppels en die maquettes is om enkele afleveringen te vullen en een paar door de mand te laten vallen, denk dat het ook wat uitlach-tv is "Zie hoe onrealistisch ze zijn".

De volgende fase waar ze 2 koppels in een huis stoppen vind ik ook niet zo succesvol, daar gaat het meer om dat ze ruzie maken om elkaars visie, maar ook dat is weer goed voor TV (en de diverse DPG bladen die dan nieuwe inhoud hebben).

Ik hoop dat ze dit jaar meer begeleiding krijgen want vorig jaar was "enkel in het weekend werken" niet echt een recept dat ideale panden opleverde, kranen zonder water, het verbergen van onafgewerkte zaken en deuren die vast zaten. Het winnende duo begon ook meteen van "er is nog veel werk aan", de serie was dan voorbij maar het pand zeker niet.
 
Ik snap het nut van die maquette eigenlijk gewoon niet, allez ja, ik snap dat dat erg visueel is en dus veel betere TV geeft dan 5 man rond een tafel die op plannen staren maar uw vaardigheid in een maquette bouwen zegt toch bitter weinig over uw verbouwhandigheid of design-inzicht. Allez ja, ik heb nu zelfs wat ervaring in modelbouw en ik weet zeker dat ik mijn "visie" nooit deftig in zo'n maquette kan krijgen, maar wel op plan.

En t is al zeker niet omdat ge een geprinte foto van een bakstenen muur recht kunt knippen en plakken dat ge ook effectief meer als 2 stenen opeen krijgt.
Allee nu elke bouw is toch op basis van een maquette tegenwoordig. Er is niemand die nog een bouwvergunning via plan verkrijgt, allemaal met de maquette naar het stadhuis en de bouwvakkers kijken ook gewoon naar de maquette om te zien wat ze moeten doen.

:sarcastic:

@ilgonwe alles afbreken gaat nu eenmaal sneller met 2 koppels dus voor VTM is dat win-win :p
 
Aangezien ze toch proberen om camerabeelden in de maquette te maken, waarom volgende keer niet gewoon digitaal ontwerpen (zoals die ene had gedaan) en dan gewoon met VR er als het ware "in stappen". Daar heeft de kijker meer aan dan wa Playmobil peetjes in een houten poppenhuis
 
Ik vind die maquette ook geen meerwaarde. En je wist van sommige koppels al dat ze door gingen gaan voor ze hun maquette hadden getoond. Bij sommige van die interviews zaten ze al in werkkledij in het huis.
 
Aangezien ze toch proberen om camerabeelden in de maquette te maken, waarom volgende keer niet gewoon digitaal ontwerpen (zoals die ene had gedaan) en dan gewoon met VR er als het ware "in stappen". Daar heeft de kijker meer aan dan wa Playmobil peetjes in een houten poppenhuis
En dan Gert steeds: "Ik vind de meubels maar braafjes."

Gert, het is een maquette. Moeten ze 30 dozen playmobiel aanschaffen om hun droommeubilair mee samen te stellen? Laat ze dan gewoon een moodboard maken, in combinatie met wat technische proeven en kies op basis van die 2 dingen dan wie doorgaat.

Dat terzijde: ik moest wel lachen met het poepie-koppel dat plannen voor een dakkoepel had, maar dat niet in de maquette had voorzien omdat het te moeilijk was om de maquette aan te passen. :unsure:
 
Dertien posts ver en het gaat bijna alleen over de kandidaten en wat ze al dan niet kunnen!

Het huis in Antwerpen heeft veruit het grootste potentieel en is misschien ook wel de beste prijs die te winnen valt. Het huis in Boortmeerbeek leek me redelijk saai. Van kruidenierszaak tot gezinswoning: het mag me verbazen wat het resultaat zal zijn.
Benieuwd wat Beringen nog gaat brengen!

Het creatieve koppel dat graag creatief bezig is zal het wel creatief willen aanpakken. Benieuwd hoe de jury hun maquette zal beoordelen want de ervaring leert dat dat type "ontwerpers" het soms lastig heeft met concept haalbaarheid.
Ik vond het verschil in panden heel groot.
Dat in Antwerpen is een mogelijke goudmijn. Zo'n huis met authentieke elementen, zélfs al is het niet fantastisch gelegen, is echt belachelijk veel waard.
De andere 2 huizen zijn gewoon de typische verbouwingen he. Ik vind het wel héél raar dat er een koppel doorgaat dat gewoon zegt "ahja, we zetten een achterbouw he". Volgend jaar zal er een koppel aankomen met een compleet andere maquette "ja, we hebben beslist dat we het gaan slopen en een nieuwbouw gaan zetten"
 
En dan een beetje later die Gert "ja, het moet niet zoiets zijn dat je op Instagram ziet he, het moet iets persoonlijk zijn".

Anderzijds is die Gert zo makkelijk te pleasen hé. Maak het wat funky/raar/extravagant en het is goed voor meneer.
 
Terug
Bovenaan