VTM Huis Gemaakt 2022

Zelfs met sponsoring kom je er toch echt niet met 50k euro?

Wij wouden onze woning renoveren voor Corona/Oekraïne en dat zou 60k gekost hebben, dit voor een keuken, vloeren, schuifraam en een paar muren verzetten, na corona ging dat al richting de 90k. Veel kleinschaliger dan wat ik allemaal in Huis Gemaakt heb gezien hoor.
Je kan dat gewoon niet vergelijken... jij betaald alles uit eigen zak, in dat programma is quasi alles gesponsord hé.
Keuken van Dovy, Badkamer van X²O, tuinartikelen van Exterioo, Meubelen van Juunto, sluikreclame van Renault met hun camionetjes, Colruyt met hun Collect & Go, verwarmingsinstallatie & zonnepanelen van Engie, afbraakwerken volledig door de koppels gedaan (juist de kost voor de containers dus en dat zal ook wel gesponsord geweest zijn... the list goes on. Enfin, ik denk niet dat de verbouwing hun zo gigantisch veel geld zullen kosten.

Eerlijkheidshalve A. Verelst heeft het toch niet zó slecht, hun financieel risico is vrij beperkt en zij kwamen in ruil duidelijk in beeld (met die sleutel op de deur) bij aanvang van elk reclameblok.
 
Eerlijkheidshalve A. Verelst heeft het toch niet zó slecht, hun financieel risico is vrij beperkt en zij kwamen in ruil duidelijk in beeld (met die sleutel op de deur) bij aanvang van elk reclameblok.

Ik vond toch dat alle andere sponsors beter in beeld kwamen dan de hoofdsponor dan in alle geval.
 
Ik vond toch dat alle andere sponsors beter in beeld kwamen dan de hoofdsponor dan in alle geval.

Regels van productplacement denk ik dan.

De hoofdsponsor ongepast in beeld brengen kan zorgen voor boetes.
Bv wanneer een keuken wordt geleverd is het logisch dat Dovy in beeld komt maar dan mag je geen exterioo zien.

Daarom dat het wel paste met de sleutel bij reclameblokken maar hoe ga je naam van projectontwikkelaar in beeld brengen als het niet rechtstreeks te maken heeft met de getoonde beelden?
 
Als je het artikel op hln leest.

A. Verelst draagt alle risico. Zij kwamen naar mijn mening het minst in beeld? :p

3 panden kopen aan +- 250k
Waarvan er nu 2 verkocht worden aan 350-380k

Das 750k investeren ZONDER VERBOUWKOSTEN. Om mag 700 a 800k te recupereren.

Als daar nog verbouwkosten aan te pas komen van pakweg 50k per woning rekeninghoudend met veel sponsorering.

Dan hebben ze toch veel betaald voor weinig reclame?
Om en bij de 250k

Dus wss in Antwerpen meer en in Beringen minder :p
 
Ik blijf het een ziek programma vinden met té groot verschil tussen winnaar en verliezer.

Bij een ander programma win je gewoon geld of dit of dat zonder emotionele hechting met wat je gemakt hebt bijna een jaar lang, alsook is het vaak niet lifechanging.

Of bij iets als the voice natuurlijk kan het life changing zijn, maar de 2e plaats krijgt daar ook ruim voldoende exposure om zijn toekomst te verbeteren.
 
100 euro storten en dan 5 min later op Facebook op een artikel van HLN over de hoge gasprijzen of hoge dieselprijzen of hoge woningprijzen of hoge prijzen voor boodschappen klagen dat de gewone mens geen geld meer heeft voor gewone dingen.
Of mensen aan een huis helpen, maar mensen met een "kleine" schuld van 6.000 euro dat van levensbelang is in "Zorgen voor mama" niet helpen 🤪
 
Ik blijf het een ziek programma vinden met té groot verschil tussen winnaar en verliezer.

Bij een ander programma win je gewoon geld of dit of dat zonder emotionele hechting met wat je gemakt hebt bijna een jaar lang, alsook is het vaak niet lifechanging.

Of bij iets als the voice natuurlijk kan het life changing zijn, maar de 2e plaats krijgt daar ook ruim voldoende exposure om zijn toekomst te verbeteren.

Zo zijn er nog wel programma's geweest waar dat het geval bij was he.
Bij Mijn Restaurant bv moest er ook maandenlang bijna 7/7 keihard gewerkt worden waarbij de finalist dan zijn restaurant "kreeg" (of alleszins de huur betaald kreeg het eerste jaar) en de andere finalisten ook met lege handen achter bleven.
 
Allezjoppa

Er heeft er daar ene 400 euro op gezet. :')

Ik blijf het een ziek programma vinden met té groot verschil tussen winnaar en verliezer.

Bij een ander programma win je gewoon geld of dit of dat zonder emotionele hechting met wat je gemakt hebt bijna een jaar lang, alsook is het vaak niet lifechanging.

Of bij iets als the voice natuurlijk kan het life changing zijn, maar de 2e plaats krijgt daar ook ruim voldoende exposure om zijn toekomst te verbeteren.
Zou eigenlijk nog geen slecht format zijn om die onduidelijke €2000 die men krijgt voor een kamerprijs, gewoon te geven aan de deelnemers ipv te moeten investeren in de woning.
 
Ik vond het echt een verschrikkelijke aflevering :shutup: Het eerste deel was wat saaie opvulling en het tweede deel was wat bij elkaar geraapte mensen die punten moesten geven. 'Potentiële kopers' die eigenlijk gewoon kijkers zijn en makelaars die vooral hun hoofd even in de media willen laten zien. Gelukkig maar dat ze 'toevallig' beiden een ander koppel het hoogste aantal punten gaven, zodat ze nog een spannende onthulling van de winnaar konden doen...
En dan Dina die stond te wenen, maar een dag eerder geen traan heeft gelaten bij het vertrek van Alexia en Emiel :rofl:

In ieder geval wel chapeau voor wat de koppels bereikt hebben. Ook al kunnen er veel vragen gesteld worden bij dit hele programma hebben ze wel meerdere maanden hard moeten werken om zo ver te raken.
 
Omdat het programma "Huis Gemaakt" is en niet "wie is het tofste koppel"?
En wat betekent dat, Huis Gemaakt? :p
Uiteindelijk blijft het doel een beetje raar. Ook gisteren weer, afwerking, creativiteit en eigenheid. Maar hoe bepaal je die laatste twee? Bv eigenheid: de een vindt dat Beringen daar goed scoort omwille van Roots, de ander dat Antwerpen goed scoort omwille van het herstel de historie van het huis. Terwijl dat twee verschillende interpretaties zijn van eigenheid. Zelfs bij afwerking, hoe beoordeel je het gebrek aan plinten tgo gebrek aan lampen?

Sowieso vind ik dat ze echt iets moeten doen aan het puntensysteem. Vorig jaar was helemaal miserie maar dit is toch niet veel beter. Alle koppels werken zeer hard aan het huis, maar in the end ligt alles in handen van
-zogenaamde potentiële kopers dat eigenlijk gewoon fans zijn die een 15' of fame willen
-de usual suspects binnen de makelaarsgroep die profileringsdrang hebben. Oordelen over verkoopbaarheid maar het enkel hebben over wat ze er zelf mooi aan vinden.
-de kijker thuis die kort van geheugen is en onder invloed staat van framing want onmogelijk om het huis IRL te zien.

Voelt gewoon wrang aan, ongeacht wie wint. Bij zo een grote prijs zou je toch verwachten dat er een transparant objectief systeem denkbaar is
 
En wat betekent dat, Huis Gemaakt? :p
Uiteindelijk blijft het doel een beetje raar. Ook gisteren weer, afwerking, creativiteit en eigenheid. Maar hoe bepaal je die laatste twee? Bv eigenheid: de een vindt dat Beringen daar goed scoort omwille van Roots, de ander dat Antwerpen goed scoort omwille van het herstel de historie van het huis. Terwijl dat twee verschillende interpretaties zijn van eigenheid. Zelfs bij afwerking, hoe beoordeel je het gebrek aan plinten tgo gebrek aan lampen?

Sowieso vind ik dat ze echt iets moeten doen aan het puntensysteem. Vorig jaar was helemaal miserie maar dit is toch niet veel beter. Alle koppels werken zeer hard aan het huis, maar in the end ligt alles in handen van
-zogenaamde potentiële kopers dat eigenlijk gewoon fans zijn die een 15' of fame willen
-de usual suspects binnen de makelaarsgroep die profileringsdrang hebben. Oordelen over verkoopbaarheid maar het enkel hebben over wat ze er zelf mooi aan vinden.
-de kijker thuis die kort van geheugen is en onder invloed staat van framing want onmogelijk om het huis IRL te zien.

Voelt gewoon wrang aan, ongeacht wie wint. Bij zo een grote prijs zou je toch verwachten dat er een transparant objectief systeem denkbaar is
Dat is effectief wel een probleem, want ik in Beringen was het elke keer "ja, je ziet hier hun roots in terug" blablabla. Ja, in Antwerpen ook he, 2 Vlamingen die een Vlaams huis maken...
Echt "eerlijk" kan je dat niet noemen, en imo is er een heel simpele graadmeter: officieel laten schatten en daar alle kosten af trekken.
 
-de usual suspects binnen de makelaarsgroep die profileringsdrang hebben. Oordelen over verkoopbaarheid maar het enkel hebben over wat ze er zelf mooi aan vinden.
Heel die rist die al eens gepasseerd zijn bij huizenjagers dus: Evelien Hoste, die kerel van de kotmadam met zijn waterpas, die tuttebel met haar hakken die verschiet dat ze weg zakt in het grind :sarcastic:... En dan van die domme one-liners genre: "ja das allemaal niet goed want dat geeft aanleiding tot kopers die van de prijs willen doen". Wat een bullshit, als ge u huis goed prijst heb je dat probleem niet. Als ge een huis dat met haken en ogen aan elkaar hangt natuurlijk probeert te verkopen voor de prijs van een 100% afgewerkt, tja.

Al die makelaars: ene pot nat, de groten hoop brengt helemaal niks bij aan de verkoop van zo'n pand, laat staan voldoende om zomaar even 3% van die verkoop af te romen.
Omdat het programma "Huis Gemaakt" is en niet "wie is het tofste koppel"?
Daarom dat Harry & Jerina vorig jaar de publieksprijs gewonnen hebben... die hun huis was ook het beste... :sop:
 
Zo zijn er nog wel programma's geweest waar dat het geval bij was he.
Bij Mijn Restaurant bv moest er ook maandenlang bijna 7/7 keihard gewerkt worden waarbij de finalist dan zijn restaurant "kreeg" (of alleszins de huur betaald kreeg het eerste jaar) en de andere finalisten ook met lege handen achter bleven.
Ja maar das nog net iets anders dan een heel hiis verbouwen naar je eigen goesting en dan te verliezen
 
Terug
Bovenaan