Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Ik dacht juist dat het goed is om hun tanden proper te houden, maar laat me weten wat je vindt. :D
Awel, dit dus! Blijkbaar als ze erop werken, dan wordt het bot niet zacht, maar ontstaat er een soort van "borstelstructuur".
De vorm en de hardheid van de Nylabone zorgen voor schone tanden maar slijten de tanden niet. Door het kauwen aan de Nylabone ontstaan er allerlei kleine "borsteltjes" in het bot, het bot word niet zacht. Deze borsteltjes poetsen de vuiligheid van de tanden af en masseren het tandvlees. - Medpets
Het schaafsel van de Nylabone wordt niet door het lichaam van uw hond opgenomen. Het is chemisch resistent en gaat geen verbinding aan met het lichaam. - Dierenwinkelxl
Nuja, dit kan ook gewoon zo'n tekst zijn die ze van Nylabone krijgen en op hun website kunnen plakken, maar ik ga er van uit dat een producent toch ook niet ronduit gaat liegen over zijn product :unsure:

Het stomme is, nu dat ik dat allemaal lees, besef ik dat ik dat bij de eerste aankoop van een Nylabone ook allemaal heb gelezen en dat dus eigenlijk wel wist 🤦‍♂️

Ik ben klaarwakker (krampen) en wie ligt er naast mij? Onze Jaak. Hij komt dan uit zijn hondenmandje gekropen en komt dan naast mij liggen.

Ik had gehoopt dat hij dan rustig en al slapend naast mij zou liggen maar dat is ijdele hoop. :confused:

Hij ligt continue te zagen achter snoepjes en om non stop naar buiten / binnen te gaan. Maar hij geraakt niet meer goed over de drempel (als ik niet in de buurt ben en hij moet echt erover, dan lukt dat nog wel), dus dan wacht hij op mij, tot ik hem erover til. Negeer ik hem dan blaft hij de buurt bij elkaar. Dan zie ik hem richting de tuin wandelen (heel erg traagjes) En een paar minuten later staat hij dan aan het terras te wachten want dan moet hij weer naar binnen. Negeren = terug blaffen gelijk ne ketter.

T'is toch ne "kleine" profiteur hoor.

Voor wie deze zou zien liggen in de Colruyt: een jaar geleden deze meegebracht en is al een jaar de absolute topfavoriet!
Wel eentje voor grote honden, ziet er nog steeds oké uit, maar gelijk daar op geknaagd wordt, toch de reserve meegepakt toen ik m gisteren zag hangen. 😁

IMG-20220325-204056.jpg

Iemand die een aanrader heeft qua camera voor binnen ?
Dan kunnen we hem wat in het oog houden/controleren voor als hij binnenkort eens alleen thuis moet blijven :)

Iemand die een aanrader heeft qua camera voor binnen ?
Dan kunnen we hem wat in het oog houden/controleren voor als hij binnenkort eens alleen thuis moet blijven :)
Ik heb een Ring camera voor binnen, op zich wel praktisch, maar zou nóg praktischer zijn mocht het een model zijn dat kan meedraaien. Dat is dan eigenlijk enkel maar om ze te kunnen zien als ze niet op hun gewoonlijke plek liggen.
Nu staat de camera gericht op de deur, omdat de jongste sinds kort wel eens aan de deurlijst durft knabbelen :sop: In datzelfde frame zie ik ook hun rustplekjes en de grootste open ruimte waar ze dan met z'n tweetjes soms dom lopen te wezen, wat voor een gigantische glimlach zorgt als ik op dat moment de app open. Ik kan langs die weg ook luisteren en spreken, maar de micro aanzetten triggert langs de ontvangende kant wellicht een geluid waar de oudste als een ketter van begint te blaffen, dus dat is dan enkel voor noodgevallen (lees: als de jongste de deurlijst aan het bewerken is).

Enfin, ge hebt weinig aan mijn bericht gezien ik niet per se een model heb om aan te raden, maar tenzij ge de camera op een plaats kunt zetten/hangen waar ge overzicht hebt over een volledige ruimte, kan ik je wel aanraden om er eentje te nemen die kan draaien.

Je kan inderdaad best een draaibare camera nemen, ik heb zo zicht op gans de ruimte waar hij zit.

Ik heb al een jaar of 2 deze en ben er wel content van:
Het 1440p model staat nu aan dezelfde prijs als het 1080p model zie ik.

Mijn broer en tante hebben die ook om hun hond te checken.
Ziet er inderdaad ook interessant uit.
Ik was net deze aan het bekijken, maar die van jou is nog scherper qua prijs
https://www.bol.com/be/nl/p/orretti...m=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

Heel belachelijk, maar daarstraks heeft mijn supergevaarlijke stafford mijn oogbal gelikt. Ik was in slaap gevallen op de zetel en los die tong in m'n oog. Dit kan dus wel degelijk gevolgen hebben ivm bepaalde bacteriën... straks even langs de apotheker en evt dokter.

Heel belachelijk, maar daarstraks heeft mijn supergevaarlijke stafford mijn oogbal gelikt. Ik was in slaap gevallen op de zetel en los die tong in m'n oog. Dit kan dus wel degelijk gevolgen hebben ivm bepaalde bacteriën... straks even langs de apotheker en evt dokter.
Stafford you say :love:? Die moet ik zien! (mag evt ook in DM als ge liever niet hier post :p )
Maar idd herkenbaar, het motto is "kill them with kindness" van mijn twee moordmachines ;)

De nieuwe Australische herder pup begint na een week zijn draai te vinden in ons huisje.
In het begin kon hij moeilijk rust vinden en was hij ook nogal veel Pixel (eerste hond) aan het opzoeken. (Lees. in vacht bijten enz.)

Het gaat nu al een stuk beter en je ziet duidelijk dat deze puppy dominanter is maar beter trainbaar.
Onze eerste herder verliest vrij snel zijn aandacht.

Het is een kwestie van kordaat en vooral duidelijk te zijn met signalen want anders nemen Australische herders direct de overhand.
De komende weken zal het zien worden hoe hij omgaat met wat langer alleen zitten als ik ga werken ..

Vanaf morgen een logé op bezoek voor enkele dagen, een Cavalier van een familielid

Ergens wel leuk en hebben dit maanden geleden al toegezegd, maar dit wil nu wel zegge dat de onze nog wat langer in het asiel moet blijven voor we hem mogen halen, anders liep hij hier al rond.
De vrouw des huizes is er absoluut niet tevreden mee, maar kunnen nu natuurlijk onmogelijk nog afzeggen voor die oppas

Ik sus mezelf met de gedachte dat hij daar in goeie handen is en we om de 2 dagen op bezoek mogen

Iemand een aanrader voor een oppas regio Gent? Ik hou ze liever thuis (ipv ergens naartoe te brengen) want tis toch maar voor 2,5 daagjes. Ooit al eens gewerkt met Wandellust en eigenlijk wel tevreden van maar altijd fijn om opties te hebben.

Lap, een dure Nylabone gekocht met bacon smaak. Beest ruikt er eens aan en laat het de rest van de avond liggen.

Lap, een dure Nylabone gekocht met bacon smaak. Beest ruikt er eens aan en laat het de rest van de avond liggen.
Hier is kip de favoriet.
En hoewel we voor de grote hond grotere botten hebben gekocht blijven de kleintjes toch favoriet en worden die grote amper aangeraakt.

Voor kerst had ik een nylanone voor de hond van mijn schoonouders gekocht. Die was ook niet geïnteresseerd, maar telkens als die hier is, pikt hij wel de nylabone van onze hond en kauwt daar dan lang op.

Bij onze had het ook een tijdje geduurd vooraleer hij zich eraan zette (pas toen hij zich echt verveelde en we al zijn ander speelgoed weg hadden gehaald) maar sindsdien kauwt hij er al 1.5 jaar dagelijks op. Ik denk dat die botten niet echt een geur afgeven, dus ze moeten er al aan knagen vooraleer ze beseffen dat er een lekker smaakje aanzit.

Wij hebben er drie liggen waar ze regelmatig op kauwen, maar om de een of andere reden is er altijd één de favoriet.
Dan zit een van de twee honden daar op de kauwen terwijl de andere er naar staat te kijken. De andere twee botjes (die op een ander moment de favoriete status hebben) zijn dan niet goed. :crazy:

Weird. Ja het smaakje moet er wel zijn, want ze kauwt ook niet gemakkelijk op van die typische witte/licht bruine botten. Die moeten tenminste gerookt zijn ofzo.

Terug
Bovenaan