Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Wij hebben er drie liggen waar ze regelmatig op kauwen, maar om de een of andere reden is er altijd één de favoriet.
Dan zit een van de twee honden daar op de kauwen terwijl de andere er naar staat te kijken. De andere twee botjes (die op een ander moment de favoriete status hebben) zijn dan niet goed. :crazy:
Hier ook zoiets, alleen staat de ander er niet op te kijken, maar loopt die er gewoon mee weg. Ook al liggen er dan nog drie andere nylabones binnen bereik. Het is zelfs zo erg dat ze allebei apart op eentje bezig mogen zijn, de jongste ineens de ingeving krijgt om die van de oudste af te nemen. Dan ligt die met twee nylabones onder haar poten en de derde in haar muil. De oudste kijkt dan zo eens rond zich zo van "meent die kleine rat dat nu echt?" en ofwel trapt die het dan af, of neemt die een andere nylabone af en gaat het spelletje verder.
Op zich allemaal goed en wel dat ze het van elkaar verdragen, maar toch vind ik het een pestkop move van die jongste.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier ook zoiets, alleen staat de ander er niet op te kijken, maar loopt die er gewoon mee weg. Ook al liggen er dan nog drie andere nylabones binnen bereik. Het is zelfs zo erg dat ze allebei apart op eentje bezig mogen zijn, de jongste ineens de ingeving krijgt om die van de oudste af te nemen. Dan ligt die met twee nylabones onder haar poten en de derde in haar muil. De oudste kijkt dan zo eens rond zich zo van "meent die kleine rat dat nu echt?" en ofwel trapt die het dan af, of neemt die een andere nylabone af en gaat het spelletje verder.
Op zich allemaal goed en wel dat ze het van elkaar verdragen, maar toch vind ik het een pestkop move van die jongste.
Hier is de oudste (teefje) baas over de jongste (reu), meestal laat die wat begaan, maar af en toe maakt ze gebruik van haar status om het bot op te eisen...
Toch zalig die interactie tussen twee honden, hier komen er nooit nog minder dan twee in huis.
 
Meh voor den tweede keer op drie weken heeft er hier ene last van de rug. Vorige keer met paar spuiten medicament via de mond wel opgelost maar hoop maar niet dat het iets structureel is... .
 
Meh voor den tweede keer op drie weken heeft er hier ene last van de rug. Vorige keer met paar spuiten medicament via de mond wel opgelost maar hoop maar niet dat het iets structureel is... .
Hier toevallig ook. Maar scan wees uit dat hij een wervel beschadigd moet hebben als heel kleine puppy. Als daar dan een ontsteking op komt, kan er een zenuw tussen gekneld raken. Nu idd ook een tijdje die medicatie geven met zo'n spuit en zo rustig mogelijk houden. Lukt redelijk goed, maar zo'n actieve hond plots "platte rust" geven, gaat toch ook niet vanzelf.
 
Het dierenasiel bij ons in de buurt heeft een oproep geplaatst om tijdelijke opvanggezinnen te vinden omdat de laatste weken/maanden zo goed als iedere dag wel een nieuwe hond bij hen wordt binnen gebracht.

We overwegen om ons kandidaat te stellen, maar mijn grootste zorg is hoe onze eigen hond erop zou reageren. En dan heb ik niet meteen schrik dat de honden niet overeen zouden komen, maar juist of onze hond ervan zou afzien als zijn potentieel nieuw 'maatje' na een paar weken of maanden dan weer zou verdwijnen. Ik acht de kans niet onbestaande dat we zelf uiteindelijk gewoon een tweede hond zouden adopteren, dus wil er toch eerst eens goed over nadenken of we een tweede hond op lange termijn wel in ons huishouden/leven een volwaardige plaats kunnen geven.
 
Het dierenasiel bij ons in de buurt heeft een oproep geplaatst om tijdelijke opvanggezinnen te vinden omdat de laatste weken/maanden zo goed als iedere dag wel een nieuwe hond bij hen wordt binnen gebracht.

We overwegen om ons kandidaat te stellen, maar mijn grootste zorg is hoe onze eigen hond erop zou reageren. En dan heb ik niet meteen schrik dat de honden niet overeen zouden komen, maar juist of onze hond ervan zou afzien als zijn potentieel nieuw 'maatje' na een paar weken of maanden dan weer zou verdwijnen. Ik acht de kans niet onbestaande dat we zelf uiteindelijk gewoon een tweede hond zouden adopteren, dus wil er toch eerst eens goed over nadenken of we een tweede hond op lange termijn wel in ons huishouden/leven een volwaardige plaats kunnen geven.
Toen wij van één naar twee zijn gegaan had mijn vrouw ook veel twijfels over hoe dat zou gaan. Bij ons is de match heel goed (tweede was wel een pup), als dat dus goed is zou ik niet twijfelen.
Praktisch is er ook weinig verschil met één hond vind ik, wandelen etc. kan je nog perfect alleen doen met twee honden bvb.
 
Het dierenasiel bij ons in de buurt heeft een oproep geplaatst om tijdelijke opvanggezinnen te vinden omdat de laatste weken/maanden zo goed als iedere dag wel een nieuwe hond bij hen wordt binnen gebracht.

We overwegen om ons kandidaat te stellen, maar mijn grootste zorg is hoe onze eigen hond erop zou reageren. En dan heb ik niet meteen schrik dat de honden niet overeen zouden komen, maar juist of onze hond ervan zou afzien als zijn potentieel nieuw 'maatje' na een paar weken of maanden dan weer zou verdwijnen. Ik acht de kans niet onbestaande dat we zelf uiteindelijk gewoon een tweede hond zouden adopteren, dus wil er toch eerst eens goed over nadenken of we een tweede hond op lange termijn wel in ons huishouden/leven een volwaardige plaats kunnen geven.
Gewoon eens proberen. Uw hond gaat daar geen last van hebben. We hadden er 2 die meer dan 15j bij elkaar zaten. Toen de eerste stieft deed de andere rustig zijn ding verder tot die ook dood ging. We zijn ook opvanggezin geweesten ik denk dat wij als mensen hun het meeste missen.
De dieren hebben daar geen last van. Dus als je denkt dat je het zelf mentaal aankunt, zeker doen want het is een verrijking in je leven.
 
Het asiel heeft een bericht geplaatst dat er al voldoende mensen met een hond en/of kinderen zich kandidaat opvanggezin hebben gesteld, en ze nu vooral opzoek zijn naar gastgezinnen voor honden die niet samen met een andere hond of een kind kunnen worden gezet. :)
 
Mijn vrouw wil graag een kat kopen. Maar onze hond (Hij wordt alweer 17,5 jaar oud op 2 mei) loopt nog altijd levenslustig rond, en hij is te oud om daar nog een nieuwe jonge kater of kattin bij te plaatsen.

Hij was vandaag trouwens weer erg in zijn sas met dit weer en heeft weer ettelijke rondjes in de tuin gewandeld.

 
Laatst bewerkt:
Het dierenasiel bij ons in de buurt heeft een oproep geplaatst om tijdelijke opvanggezinnen te vinden omdat de laatste weken/maanden zo goed als iedere dag wel een nieuwe hond bij hen wordt binnen gebracht.

We overwegen om ons kandidaat te stellen, maar mijn grootste zorg is hoe onze eigen hond erop zou reageren. En dan heb ik niet meteen schrik dat de honden niet overeen zouden komen, maar juist of onze hond ervan zou afzien als zijn potentieel nieuw 'maatje' na een paar weken of maanden dan weer zou verdwijnen. Ik acht de kans niet onbestaande dat we zelf uiteindelijk gewoon een tweede hond zouden adopteren, dus wil er toch eerst eens goed over nadenken of we een tweede hond op lange termijn wel in ons huishouden/leven een volwaardige plaats kunnen geven.
GO for it!
 
Wij gaan vrijdag zien voor een hond.. ..een (middenslag) POEDEL!
Hoe is het zo ver kunnen komen seg?!

Nee serieus. Wij hebben redelijk wat opzoekwerk gedaan. En zo eenvoudig is het niet om een geschikte hond te vinden die bij ons gezin past. Wij willen vooral een rustige, niet te groot familiehond. Blijkt dat een poedel heel veel raakvlakken heeft met wat wij zoeken. In het begin zag ik dat totaal niet zitten, maar je moet door de soms rare kapsels kijken en dan heb je echt een leuke hond..

Ow ja, als we beslissen hem te kopen gaan we uiteraard hem niet opknippen zoals een typische poedel soms afgebeeld wordt.
 
Voor kerst had ik een nylanone voor de hond van mijn schoonouders gekocht. Die was ook niet geïnteresseerd, maar telkens als die hier is, pikt hij wel de nylabone van onze hond en kauwt daar dan lang op.

Bij onze had het ook een tijdje geduurd vooraleer hij zich eraan zette (pas toen hij zich echt verveelde en we al zijn ander speelgoed weg hadden gehaald) maar sindsdien kauwt hij er al 1.5 jaar dagelijks op. Ik denk dat die botten niet echt een geur afgeven, dus ze moeten er al aan knagen vooraleer ze beseffen dat er een lekker smaakje aanzit.
Anderhalf jaar dagelijks? Hoe kan zoiets? Wanneer ik dergelijke zaken aan mij Jack Russels geef dan blijft er na een week of 3-4 hooguit nog een stompje over. Tot stof worden die dingen verpulverd.
 
Ik denk dat onze hond zich expres als courage the cowardly dog gedraagt bij de dierenarts om extra koekjes te krijgen ter beloning...
 
We hebben gistere onze pup van 7 weken mee naar huis genomen! Eerste nacht achter de rug. Bench op de slaapkamer gezet. Hij was gewend te verblijven bij zijn broers en zussen en andere honden in de kennel, dus de aanpassing naar eenzaam in een bench is enorm.
Toen we gingen slapen begin hij wel te huilen. Gelukkig is hij snel in slaap. Gepraat met hem en vinger door de kooi deed wonderen. Om de 2u werd hij wakker ongeveer en hebben we hem naar buiten gebracht.
 
We hebben gistere onze pup van 7 weken mee naar huis genomen! Eerste nacht achter de rug. Bench op de slaapkamer gezet. Hij was gewend te verblijven bij zijn broers en zussen en andere honden in de kennel, dus de aanpassing naar eenzaam in een bench is enorm.
Toen we gingen slapen begin hij wel te huilen. Gelukkig is hij snel in slaap. Gepraat met hem en vinger door de kooi deed wonderen. Om de 2u werd hij wakker ongeveer en hebben we hem naar buiten gebracht.
Heb je hem ondertussen al weer binnen gelaten?

Welk ras is het?
 
Heb je hem ondertussen al weer binnen gelaten?

Welk ras is het?
Een bruine middeslag poedel..
Veel vooroordelen, maar de poedel kan er niet aan doen dat ze hem soms zo belachelijk knippen.
Een ontzettend lief en aanhankelijke puppy. Zonder dat hij onze kids kende, kroop ze direct op hun schoot om een dutje te doen.
En daarna languit in de zetel. Heerlijk.
 
Tof! Geluk gehad dan dat de fokker nog pups had dan?

Wij staan hier op een wachtlijst, zal nog even wachten zijn vrees ik.
 
Bij ons is het super snel gegaan. Pakt 2 weken nadat we beslisten om een poedel te hebben loopt er hier eentje rond.. pup komt wel van Holland.. Toen we hen belden hadden we wel geluk dat er juist iemand had afgebeld en we hebben hel direct gereserveerd. Dat was dinsdag. Vrijdag er naar toe gereden. Bench enzo gekocht en hem meegepakt.

Foto
 
Terug
Bovenaan