Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    185
Even hier de vraag stellen.

Waar vind ik koudgeperste brokken? Ik zou dat graag eens proberen dus ene zak van 5kg ga ik niet kopen. Iemand een site waar je een testpakketje kan aanvragen. Het is voor een kieskeurige cavalier.
In welke regio woon je? Misschien iemand in de buurt die je wat brokken wil geven?

(5kg is idd de doorsnee "mini verpakking" )
 
Dat is niet persé abnormaal. Een kleine hond die een 'alfa hond' is, heeft wel eens schrik van "sommige" grote(re) hond. Maar een hond heeft zijn trots, dus wat doet die kleine hond? Die valt de grotere hond aan om te tonen dat HIJ/ZIJ de baas is. Dat is een gevaarlijk spelletje natuurlijk maar ja zo denkt die hond dan niet. :tongue: Die hond redeneert dan: Aanval is de beste verdediging.

Een kleine hond zal anderzijds een nog kleinere hond dan hem/haarzelf, dan weer minder gemakkelijk aanvallen omdat hij/zij dan denkt: Waarom aanvallen? Ik ben toch sterker dan die kleine sukkel. IK ben de baas!
Mijn ervaring is toch dat honden heel weinig geven om hoe groot een andere hond is. Onze meest dominante hond die wij ooit gehad hebben was een terriër van met moeite 10 kg was een doodbraaf beest zolang zij de alfa kon zijn, op de wandeling standaard een nee uwe hond is ongetwijfeld wel braaf maar moet niet komen ruiken den onze is nogal dominant.

Tegenwoordig een bull Terriër zitten van goed dertig kg (mannetje) die echt tegenover een wandelende tak nog onderdanig zou zijn. Zet daar uwe Jack Russel tegen en als die ook maar een beetje dominant gedrag zou vertonen den onze zou zich direct leggen van tis goed ik luister.

En dan hebben we ook een scheper-doberman mix zitten van ongeveer t zelfde gewicht (vrouwtje) en die zou op eigen terrein een inbreker vastpakken dat ik zou vrezen voor de inbreker (toch zeker als we niks zouden zeggen of niet thuis zouden zijn). Ook naar andere honden redelijk dominant of dat dan een Jack Russel is of een of ander beest van twee keer haar gewicht maakt bitter weinig verschil. Al laten we die wel met andere honden omgaan omdat die wel dominant is maar nooit agressief heeft meer een natuurlijke manier van domineren, de terriër van vroeger die zou gerust de tanden laten zien.
 
Bij ons is het super snel gegaan. Pakt 2 weken nadat we beslisten om een poedel te hebben loopt er hier eentje rond.. pup komt wel van Holland.. Toen we hen belden hadden we wel geluk dat er juist iemand had afgebeld en we hebben hel direct gereserveerd. Dat was dinsdag. Vrijdag er naar toe gereden. Bench enzo gekocht en hem meegepakt.

Foto
Kan hij ook al praten zoals Waffie?
 
Even hier de vraag stellen.

Waar vind ik koudgeperste brokken? Ik zou dat graag eens proberen dus ene zak van 5kg ga ik niet kopen. Iemand een site waar je een testpakketje kan aanvragen. Het is voor een kieskeurige cavalier.
Sommige dierenvoedingzaken hebben wel testertjes, maar dat is moeilijk te voorspellen waar je dat kan vinden... Eens vragen bij een handelaar in de buurt?

Wij bestellen per 2 zakken van 14 kilo online, dan wordt het gratis geleverd. Maar wij weten al dat de hond ze lust. :p
 
Ik kan eens horen bij de lokale winkel maar in de maxi zoo hebben ze dat precies niet buiten dure brokken.
 
Ik kan eens horen bij de lokale winkel maar in de maxi zoo hebben ze dat precies niet buiten dure brokken.
Van waar ben je ergens?

Wij geven hier trouwens de zalm of tonijnvariant van Paws A Wyle, niet koudgeperst, maar wel graanvrij.
 
Deze heb ik, kost via zooplus 42 euro voor 15kg. Maar blijkbaar ook mini zakje om te proberen! 😇

Als het "ne lekkeren is" kan je beter eerst deze proberen, vond de mijne qua smaak duidelijk beter maar is nog duurder. 😁
 
Dat is niet persé abnormaal. Een kleine hond die een 'alfa hond' is, heeft wel eens schrik van "sommige" grote(re) hond. Maar een hond heeft zijn trots, dus wat doet die kleine hond? Die valt de grotere hond aan om te tonen dat HIJ/ZIJ de baas is. Dat is een gevaarlijk spelletje natuurlijk maar ja zo denkt die hond dan niet. :tongue: Die hond redeneert dan: Aanval is de beste verdediging.

Een kleine hond zal anderzijds een nog kleinere hond dan hem/haarzelf, dan weer minder gemakkelijk aanvallen omdat hij/zij dan denkt: Waarom aanvallen? Ik ben toch sterker dan die kleine sukkel. IK ben de baas!
Onze hond (teckel) reageert ook fel op grote honden (en zeker op grote witte honden, Zwitserse Herder/Golden Retriever is een hel). Kleinere honden gaat inderdaad goed, zeker teckels, dat gaat prima.
Onze trainer zegt dat honden heel fel communiceren met lichaamstaal, bepaalde commando's voeren wij ook actief uit met onze handen ipv enkel taal (vb zit is vinger omhoog, liggen is naar voor buigen). De stand van de ogen van de hond ten opzichte van jouw hond kan op een bedreigende manier binnenkomen en blijkbaar ervaart de onze bij grotere honden dat inderdaad als bedreigend. We hebben dat met de trainer geoefend met dummy's. Een dummy van een kleine Golden Retriever of kleine Herder had zero impact, kon perfect passeren. Bij een dummy van een grote Golden Retriever kon ik hem niet meer rustig laten volgen. Hij gaat binnenkort 3 weken bij de trainer logeren en actief mee deel uitmaken van hun roedel (+ al hun hondenschoollessen in die 3 weken actief bijwonen). Dat is wat onze laatste hoop om zijn uitval naar andere honden te behelpen. Hij hoeft van ons niet perfect met elke hond kunnen spelen, we willen echter wel rustig kunnen gaan wandelen of een terrasje doen zonder uitvallen.

Onze hond heeft al een week buikloop :(. Heeft een week medicatie genomen en geen beterschap. Vanmiddag nog maar eens naar de dierenarts. De hond van de buren is evenzeer ziek, dus moet hier toch iets hangen.
Hij eet en drinkt wel goed, hij is even speels en waaks als anders, maja toch nog eens laten checken.
Hiernaast hebben ze trouwens een beige labrador, en vreemd genoeg gaat dat wel goed. Ze kennen elkaar wel al sinds pup.
 
Net over de grens in Maastricht bij Pet's palace een testpakketje gratis meegekregen. En wonder boven wonder, ons kieskeurig cavaliertje eet het zonder twijfelen terwijl zijn bakje nog brokjes had liggen.

Tijd om over te stappen dus.

Het testpakket was van farmfood.nl.
 
Onze hond is vandaag erg onrustig. Constant de iedereen volgen tot zelfs in de kleinste hoekjes van de kamers, kruipt soms ook weg in hoekjes waar die anders nooit komt/ligt/staat (bv. in de hoek vh chauffagekot, dat is daar zo klein maar toch zoekt hij dat op). Ook kruipt hij regelmatig tussen de benen of mee op de stoel (en dat voor een Duitse Herder).

Voor de rest eet en drinkt hij nog wel prima, niets op aan te merken. Daarstraks ook dagelijkse wandeling gedaan en daar ook eigenlijk niets anders gemerkt, maar eenmaal thuis doet hij dus erg vreemd.

Iemand een idee? Als dit nog een paar dagen duurt toch eens naar de DA bellen.
 
Is het al een oudere hond? Lijkt een beetje op tekenen van dementie.
Nee, wordt over 2 maanden 4 jaar.

Is ook zo opeens. Gisteren niks aan de hand en vandaag precies een kip zonder kop. Alsof ie een schrik heeft gepakt van iets of zo.

Net weer mee gewandeld en dat ging gewoon zoals gewoonlijk.
 
Misschien buikkrampen? Zowiezo heeft hij / zij vermoedelijk ergens een beetje last van.

Bij buikgriep / diarree kan onze Jaak ook erg onrustig zijn en met zichzelf geen blijf weten en dan kruipt hij ook plots in een hoekje. Je weet zelf hoe vervelend dat is. En dan kan je nog perfekt wel gewoon drink en eetlust hebben.

Ik zou even afwachten en zowiezo zijn stoelgang en urine controleren (Voornamelijk op de kleur van strontjes en of hij al dan niet diarree heeft + even checken op bloed in de urine).

Moest het niet beteren of moest je de oorzaak niet kunnen vinden, dan inderdaad even een bezoekje een de dierenarts.
 
Terug
Bovenaan