Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Als hij slaapt is den onze ook 'cute'!
ls hij wakker is dus niet :tongue:
Grapje he

Je poedel is toch een schatje hoor. :)
 
Bij ons is het super snel gegaan. Pakt 2 weken nadat we beslisten om een poedel te hebben loopt er hier eentje rond.. pup komt wel van Holland.. Toen we hen belden hadden we wel geluk dat er juist iemand had afgebeld en we hebben hel direct gereserveerd. Dat was dinsdag. Vrijdag er naar toe gereden. Bench enzo gekocht en hem meegepakt.

Foto
Schoon beestje. Is hij officieel niet te jong om uit NL te laten komen? Die van ons was ook te jong hoor, daar niet van, voor zijn vaccins op 16 weken hebben we de grens nog eens moeten oversteken.
Uw vriendin/vrouw is precies wel de tweelingzus van mijn buurvrouw. :unsure:
 
Schoon beestje. Is hij officieel niet te jong om uit NL te laten komen? Die van ons was ook te jong hoor, daar niet van, voor zijn vaccins op 16 weken hebben we de grens nog eens moeten oversteken.
Uw vriendin/vrouw is precies wel de tweelingzus van mijn buurvrouw. :unsure:
Klopt. Ik wist nog niet helemaal hoe de vork in de steel toen we gingen kijken. Maar ik maak me er niet druk om.
 
Een poedel fokker zonder wachtlijst die super toevallig nog eentje beschikbaar heeft en u die officieel te jong laat meenemen? Ik moet eerlijk zijn, de alarmbellen gaan een beetje af. Ik mis veel context natuurlijk, maar ik hoop toch dat mensen weten dat het over 't algemeen normaal niet zo snel en makkelijk gaat (/hoort te gaan).

't Is wel een cutie, poedels zijn fijne beestjes, veel plezier en succes ermee!
 
Zo snel min of meer oordelen of iets waar je eigenlijk niet van af weet. Ik kan een een hele tekst gaan schrijven hoe alles gelopen is, hoe het bezoek gegaan is, hoe en wie de eigenaars zijn, wat ze me vertelt hebben enzovoort. Ik heb echt geen behoefte om dat te doen..

PS: ik had keuze tussen 2 pups. Die ene werd me absoluut niet opgedrongen. Van Puur Gout op Facebook. Ik heb nog dagelijks contact met haar.
 
Laatst bewerkt:
Zo snel min of meer oordelen of iets waar je eigenlijk niet van af weet. Ik kan een een hele tekst gaan schrijven hoe alles gelopen is, hoe het bezoek gegaan is, hoe en wie de eigenaars zijn, wat ze me vertelt hebben enzovoort. Ik heb echt geen behoefte om dat te doen..

PS: ik had keuze tussen 2 pups. Die ene werd me absoluut niet opgedrongen. Van Puur Gout op Facebook. Ik heb nog dagelijks contact met haar.
Niet persoonlijk opnemen, zeg ook dat ik context mis net omdat het natuurlijk goed mogelijk is dat het allemaal ok is.

Het is wel zo dat mensen vaak denken dat het effectief zo makkelijk is om een hondje in huis te halen en als ze dan zien dat je best goed je research doet, meestal op een wachtlijst komt te staan en vaak nog maanden of een jaar of meer moet wachten dan hebben ze er geen zin in en zijn broodfokkers een verleidelijke optie. Of, veel mensen zijn ook helemaal niet op de hoogte van broodfok en weten van niet beter dan dat ze gewoon een hondje uit een normaal nestje hebben gekocht.

Ik heb al veel lijdende beestjes gezien en veel truken om ze verkocht te krijgen, je kan het mij echt niet kwalijk nemen dat ik een beetje achterdochtig ben. Ik hoef uw verhaal niet te horen, ik heb verder geen reden om te vermoeden dat je al dan niet opzettelijk uw hondje bij de broodfokker bent gaan halen. Als je zegt dat alles in orde is geloof ik u en ben ik content. Ik wens je oprecht veel plezier met uw koddig nieuw familielid!
 
Bij ons is het super snel gegaan. Pakt 2 weken nadat we beslisten om een poedel te hebben loopt er hier eentje rond.. pup komt wel van Holland.. Toen we hen belden hadden we wel geluk dat er juist iemand had afgebeld en we hebben hel direct gereserveerd. Dat was dinsdag. Vrijdag er naar toe gereden. Bench enzo gekocht en hem meegepakt.

Foto
😍 😍
Nu nog deftig opscheren :LOL:
 
Officieel mag een pup pas de grens over na een rabiës vaccin, dat geven ze op 12 weken pas en dan nog 3 weken incubatietijd.
Alles samen is dat dus 15 weken tegenover de 8-10 weken die men hier in BE meestal hanteert.
Die regelgeving is om de import vanuit het buitenland (veelal Oostblok) tegen te gaan, maar daar vervalsen ze de paspoorten gewoon.
Kans is klein dat je problemen krijgt door die wetgeving, maar niet elke Nederlandse kweker is daarom happig om pups aan Belgen te verkopen.

Grootste probleem is dat die 8-15 weken een periode is waarop een pup enorm veel inprent en je daar dus echt mee moet bezig zijn. Niet elke kweker wil/kan zich daar mee bezig houden natuurlijk. Onze oudste komt uit Groningen (NL) en zijn we op 12 weken gaan halen, de kweekster was daar echt wel mee bezig geweest, het beestje was al zindelijk en een bench gewoon.
 
Het is wel zo dat mensen vaak denken dat het effectief zo makkelijk is om een hondje in huis te halen en als ze dan zien dat je best goed je research doet, meestal op een wachtlijst komt te staan en vaak nog maanden of een jaar of meer moet wachten dan hebben ze er geen zin in en zijn broodfokkers een verleidelijke optie. Of, veel mensen zijn ook helemaal niet op de hoogte van broodfok en weten van niet beter dan dat ze gewoon een hondje uit een normaal nestje hebben gekocht.
Soms is het gemakkelijk om te beseffen dat het om broodfok gaat. Wandel je een hondenwinkel binnen en je hebt een benedenverdieping met allemaal honden achter de tralies. Dat is duidelijk broodfok.

Maar je kan perfekt een broodfokker hebben, die woont op een boerderij en die zogezegd amper 1 of 2 nestjes heeft en waarbij je maanden moet wachten op je hondje. Maar die achter de coulissen honderden nestjes heeft (die je als klant, natuurlijk niet te zien krijgt). Dat is dan ook gewoon ne broodfokker.

Nu mits goed onderzoek, via via en van horen zeggen kan je de meeste broodfokkers wil vermijden en valt de bovenstaande broodfokker meestal wel uit de mand ..
 
Tussen tien en één +- gaan wandelen, allebei geen vijf meter binnen en gaan liggen, den eerste komt er nu stillekesaan terug door :laugh: .

K heb wel den indruk dat zeker onze "donkere" slecht tegen de warmte kan, benieuwd hoe die gaat zijn als t echt warm wordt.
 
Onze hond heeft een vol uur lang buiten liggen rollebollen in het gras en maar gas geven (al is dat relatief, hij wandelt zo traag als een slak dezer dagen en hij heeft wat problemen met zijn evenwicht). Toen had ik er genoeg van en heb ik hem dik tegen zijn zin naar binnen gedragen (5+kg aan de haak). Langer rondwandelen, is niet meer gezond voor hem, hij is te oud daarvoor ..

Ik heb hem daarna toch wat moeten verfrissen met lauw water en hem redelijk veel extra water moeten geven, hij was echt helemaal stikkapot. Hij heeft daarna heel de dag liggen snurken. :tongue:

benieuwd hoe die gaat zijn als t echt warm wordt.
Ik weet niet of den onze echt warm weer (lees een hittegolf) nog zal overleven. Hij is echt ancient / stokoud. We zullen wel zien hoe lang ie het nog trekt.
 
Laatst bewerkt:
Die van ons noemen dat een maaltijd. :unsure:
Als mensen met een kleine hond vragen: "is het ne brave?" Durf ik wel eens antwoorden: "Tja, 'k zou toch niet dichter komen, dieje van mij noemt dat *wijs naar grote hamster* een apperitiefhapje doorgaans..."

(En aangezien het ne zwaar asocialen is, houdt dat doorgaans de mensen wel op afstand. 😇)
 
Als mensen met een kleine hond vragen: "is het ne brave?" Durf ik wel eens antwoorden: "Tja, 'k zou toch niet dichter komen, dieje van mij noemt dat *wijs naar grote hamster* een apperitiefhapje doorgaans..."

(En aangezien het ne zwaar asocialen is, houdt dat doorgaans de mensen wel op afstand. 😇)
Onze witte herder heeft altijd last van kleine honden. Ik weet niet wat het is, maar die doen altijd agressief tegen hem. Het laatste jaar reageert hij ook steevast er op en dan komt hij uiteraard, als grote hond, over als diegene die in fout is, ook al heeft hij nog nooit zelf een ruzie uitgelokt.
De saarloos heeft daar dus nul komma nul last van, het is zeldzaam dat een vreemde hond niet in een boog er rond gaat. Die moet toch ook iets uitstralen. :laugh: Terwijl die eigenlijk enorm vriendelijk is met andere honden.
 
Dat is niet persé abnormaal. Een kleine hond die een 'alfa hond' is, heeft wel eens schrik van "sommige" grote(re) hond. Maar een hond heeft zijn trots, dus wat doet die kleine hond? Die valt de grotere hond aan om te tonen dat HIJ/ZIJ de baas is. Dat is een gevaarlijk spelletje natuurlijk maar ja zo denkt die hond dan niet. :tongue: Die hond redeneert dan: Aanval is de beste verdediging.

Een kleine hond zal anderzijds een nog kleinere hond dan hem/haarzelf, dan weer minder gemakkelijk aanvallen omdat hij/zij dan denkt: Waarom aanvallen? Ik ben toch sterker dan die kleine sukkel. IK ben de baas!
 
Als mensen met een kleine hond vragen: "is het ne brave?" Durf ik wel eens antwoorden: "Tja, 'k zou toch niet dichter komen, dieje van mij noemt dat *wijs naar grote hamster* een apperitiefhapje doorgaans..."

(En aangezien het ne zwaar asocialen is, houdt dat doorgaans de mensen wel op afstand. 😇)
Ge moet eens met een stafford met muilkorf op straat lopen. Dan heb ge heel het voetpad in een drukke winkelstraat voor u alleen.
Dan durven mensen u zelfs ni aanspreken. In bese geval hoor je ola en schieten van uw voetpad af al scharrelend naar het nekvel van hun kind.
Probleem is dt de mensen ni verker kijken dan het ras en/of muilkorf, hij draagt dat ni omdat hij niet opgevoed is, hij draagt dat omdat sommige anderen hun (loslopende) keffer ni opgevoed is.
 
Ge moet eens met een stafford met muilkorf op straat lopen. Dan heb ge heel het voetpad in een drukke winkelstraat voor u alleen.
Dan durven mensen u zelfs ni aanspreken. In bese geval hoor je ola en schieten van uw voetpad af al scharrelend naar het nekvel van hun kind.
Probleem is dt de mensen ni verker kijken dan het ras en/of muilkorf, hij draagt dat ni omdat hij niet opgevoed is, hij draagt dat omdat sommige anderen hun (loslopende) keffer ni opgevoed is.
Idd, vind dat ook zot, terwijl hij met zijn muilkorf net veiliger is om te kruisen. :unsure:
 
Even hier de vraag stellen.

Waar vind ik koudgeperste brokken? Ik zou dat graag eens proberen dus ene zak van 5kg ga ik niet kopen. Iemand een site waar je een testpakketje kan aanvragen. Het is voor een kieskeurige cavalier.
 
Terug
Bovenaan