Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
In een volgende stap in onze zoektocht naar een nieuwe hond zijn we nu uitgekomen bij adoptie uit een asiel. Maar eigenlijk boezemt dat adoptiecontract wel een beetje angst in. Heeft nog iemand hier zo'n contract moeten tekenen? Vooral dat de hond nooit jouw eigendom wordt, dat het asiel op elk moment mag binnenkomen om te controleren hoe het met het dier gaat, en dat ze hem nog kunnen terugeisen vind ik vooral toch wat eng... Natuurlijk dat staat er vast in voor de uitzonderlijke gevallen, maar toch. Ervaringen?
Op bijna 17 jaar tijd nooit iemand van het asiel gezien of gehoord.
Een paar emails gestuurd --> Nooit antwoord.
Ons nieuw / huidig addres doorgestuurd --> Nooit antwoord.
Ooit lid geweest, dat opgezegd, een paar jaar later gevraagd hoe ik terug lid kon worden om het asiel te steunen --> Geen enkele reactie. :unsure:

Dan stopt het voor mij. :tongue:

Lid worden
Ik word lid

Maar er staat helemaal niet bij hoe lid te worden als je geen lid (meer) bent. En ze reageren nooit op mijn emails.
Ik ga daar niet speciaal voor bellen .. als ze voor 50€ of meer per maand niet eens moeite doen een email terug te sturen, dan stopt het voor mij.
 
Laatst bewerkt:
In een volgende stap in onze zoektocht naar een nieuwe hond zijn we nu uitgekomen bij adoptie uit een asiel. Maar eigenlijk boezemt dat adoptiecontract wel een beetje angst in. Heeft nog iemand hier zo'n contract moeten tekenen? Vooral dat de hond nooit jouw eigendom wordt, dat het asiel op elk moment mag binnenkomen om te controleren hoe het met het dier gaat, en dat ze hem nog kunnen terugeisen vind ik vooral toch wat eng... Natuurlijk dat staat er vast in voor de uitzonderlijke gevallen, maar toch. Ervaringen?
Compleet normaal, bij onze beide (Spaanse) adoptiehonden ook het geval.
Hebben jullie aanraders qua eten voor jonge hond?
Paws-a-Wyle, bij onze beide honden is sinds wij dat geven hun gewicht veel beter onder controle en bovendien graanvrij. Redelijk wat honden kunnen ook niet zo goed tegen kip (de onze bijvoorbeeld), dus wij geven die met zalm afgewisseld met die met tonijn.
Ze hebben ook speciaal voeding voor pups (https://www.paws-a-wyle.be/).

Van waar ben je ergens?
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Hmm, kan misschien wel werken.


Een Husky dus kort haar vermoed ik. Volg die al een tijdje maar wat die met die honden mag doen zou bij de mijne nooit werken. FIRST I BLOW OUT HIS UNDERCOAT WITH THE BLOWER AND NOW I USE THE DESHEDDING RAKE.

Mijne zou al lang enorm veel drama gemaakt hebben.


Zal zo eens eentje bestellen, aan die prijs kan ik niet sukkelen.

Mijn ouders mogen hem ook niet echt kammen. Allez, niet dat hij zou bijten ofzo maar hij loopt gewoon weg en als je hem wil tegenhouden begint hij "te bijten" aan je hand/pols en zich in het rond te gooien.

Enige manier waarop het eventjes werkt is als ik non-stop koekjes geef :unsure:
Daarom dat je uw hond al van puppy gewoon maakt dat hij gekamt wordt. Indien het echt niet lukt: maak een afspraak bij een professionele kapper.
 
Brussel represent!
Aha. Ja ik checkte maar even, ik koop Paws-a-Wyle via een vriendin die voedingsadvies geeft voor honden, maar ze zit in de Kempen. Geen idee waar je dat in jouw buurt kan kopen.

Succes alvast wel met jullie nieuwste gezinslid en +1 in my book omdat het een adoptie is :love: .
 
R.I.P. Jack 02/11/2004 - 21/05/2022

Hij had de levens van een kat, maar toch was het nog vrij onverwachts. Hij was in relatief goede gezondheid (voor zijn leeftijd) tem donderdagavond 23u30, maar daarna ging het steil bergaf en na een snelle ziekte, en is hij zaterdagnacht rond 1u30 overleden. :headshake:

Oorzaak overlijden was een 'septische shock' veroorzaakt door een ontsteking op zijn longen.
 
Laatst bewerkt:
R.I.P. Jack 02/11/2004 - 21/05/2022

Hij had de levens van een kat, maar toch was het nog vrij onverwachts. Hij was in relatief goede gezondheid (voor zijn leeftijd) tem donderdagavond 23u30, maar daarna ging het steil bergaf en na een snelle ziekte, en is hij zaterdagnacht rond 1u30 overleden. :headshake:
Veel sterkte! De laatste maanden heb ik hier toch altijd met een grote lach de avonturen van Jack mee gevolgd.
 
R.I.P. Jack 02/11/2004 - 21/05/2022

Hij had de levens van een kat, maar toch was het nog vrij onverwachts. Hij was in relatief goede gezondheid (voor zijn leeftijd) tem donderdagavond 23u30, maar daarna ging het steil bergaf en na een snelle ziekte, en is hij zaterdagnacht rond 1u30 overleden. :headshake:
Sterkte, hier ook Just mijn kat moeten afgeven, ik weet hoe het voelt..
 
R.I.P. Jack 02/11/2004 - 21/05/2022

Hij had de levens van een kat, maar toch was het nog vrij onverwachts. Hij was in relatief goede gezondheid (voor zijn leeftijd) tem donderdagavond 23u30, maar daarna ging het steil bergaf en na een snelle ziekte, en is hij zaterdagnacht rond 1u30 overleden. :headshake:
Veel sterkte en een dikke knuffel Makila. Jammergenoeg leven ze niet eeuwig maar bijna 18 is toch een zeer mooie leeftijd, en hij heeft niet lang moeten afzien toch. Een beter leventje had hij zich nie kunnen wensen denk ik.
 
@derp vandaag doggie day? Nog moeilijkheden gehad?

Awel ja, eigenlijk wel.
Ze bellen net van de opvang om te zeggen dat de broer van onze hond blijkbaar een diagnose van hartproblemen heeft gekregen en er is een kans dat het erfelijk is. Voorlopig staat het dus op pauze .

Maandag gaan ze er mee naar de dokter en dan bellen ze terug.
:unsure:
 
Bericht gekregen dat het gezwel tegen de kont van mijne golden retriever een gevaarlijke kankersoort is , niet opereerbaar en waarschijnlijk al uitgezaaid …krijgt nu medicijnen en daardoor toont hem nog levendig en speels maar infeite is het gewoon afwachten op het einde .
Tja zolang hem geen pijn lijkt te hebben geven we de medicijnen maar als het moet ….spuitje (liever dat dan dat hij moet afzien )

Wordt in augustus 13 jaar maar vrees ervoor dat hem dat niet gaat halen . :(

Dan gaat de mops hier alleen zitten en vrees ervoor dat het dan ook niet lang zal duren (is ook al 10 jaar )
 
Veel sterkte en een dikke knuffel Makila. Jammergenoeg leven ze niet eeuwig maar bijna 18 is toch een zeer mooie leeftijd, en hij heeft niet lang moeten afzien toch. Een beter leventje had hij zich nie kunnen wensen denk ik.
Zonder ziekte had het een maandje langer geduurd, meer niet denk ik, het was 'op' .. sinds april ging het al wat minder goed al trok hij nog redelijk goed zijn plan.

Ik ben al blij dat hij nooit incontinent is geweest, dat hij tot de voorlaatste dag zelfstandig kon wandelen (in de tuin welliswaar), dat hij nooit echt door zijn poten is gezakt zonder nog terug recht te kunnen komen, dat hij verstandelijk nog redelijk helder was tot de laatste dag, dat hij nog een mooie bruine strontkleur had en een mooie witte/gele kleur van urine enzovoorts en ook dat hij amper 3 dagen voor het einde nog dacht dat hij ging wandelen en een kwartier lang zo blij als je maar kon zijn, nog heeft liggen blaffen. :tongue:

OK hij was bijna blind, hardhorig, 4 tandjes kwijt, gaan wandelen aan de lijn ging niet echt meer de laatste 1,5 maand (Evenwichtsproblemen door ouderdom), maar eigenlijk mogen we niet klagen. Zijn systeem is heel snel in elkaar gestort en het was krankzinnig snel game over. Geen dagen, weken of maanden nog liggen afzien gelijk ne kreupele - hij is daar allemaal van gespaard gebleven -. en dat is het belangrijkste denk ik ?? :unsure:

Hij had natuurlijk ook wel wat ouderdomspijntjes, maar echt pijn pijn? Ja de laatste dag wel maar daarvoor dus niet. Neen het was goed zo.
 
Laatst bewerkt:
Bericht gekregen dat het gezwel tegen de kont van mijne golden retriever een gevaarlijke kankersoort is , niet opereerbaar en waarschijnlijk al uitgezaaid …krijgt nu medicijnen en daardoor toont hem nog levendig en speels maar infeite is het gewoon afwachten op het einde .
Tja zolang hem geen pijn lijkt te hebben geven we de medicijnen maar als het moet ….spuitje (liever dat dan dat hij moet afzien )

Wordt in augustus 13 jaar maar vrees ervoor dat hem dat niet gaat halen . :(

Dan gaat de mops hier alleen zitten en vrees ervoor dat het dan ook niet lang zal duren (is ook al 10 jaar )
Shit that sucks. Jack had op zijn 15de ook kanker, maar dat was vroeg ontdekt, was er van genezen en hij is er 17 mogen worden.
Hopelijk als hij achteruitgaat is het snel en pijnloos. Dat verdient je hondje.
 
De nieuwe hond hier is precies nog erger als een kind

Gisterenavond bij men ouders begint die opeens enorm fel te hoesten.
Terug thuis begon die opnieuw, kroop zen mand in en wou er niemeer uit. Uiteindelijk toch bij ons in de zetel komen liggen maar trillen gelijk een gek.
Toen ik hm 's avonds wou opnemen zo een gil alsof ik hem ergens pijn deed maar liep die wel weer gewoon buiten rond om te plassen

Deze nacht niks gemerkt, deze morgen zag ge dat er wel fut in zat want hij wou spelen, maar hij wou niet opstaan, ook weer trillen.
Toch maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts

Sinds ik telefoon heb ingehaakt is die opgesprongen, zen bak leeggegeten en loopt die hier rond alsof er niks aan de hand is, niet meer trillen, niet meer hoesten. Wilt naar buiten om met zen bal te spelen.
:wallbash:

Nuja een extra controle kan geen kwaad natuurlijk en liever een keer teveel dan te weinig, maar ge vraagt het u soms toch af hoor
 
Vroeg hier laatst naar een aussie nest bij iemand die eentje had gekocht.
Toevallig dan onlangs hier in de buurt een nest gevonden via een werknemer van mij die ervan wist.

Ik was al een tijdje aan het zien, maar had ook geen haast.
Had een paar fokkers gemaild, maar blijkt toch een ramp te zijn...
Nochtans had ik een uitgebreide mail verstuurd waar ik in aangaf hoe ik de toekomst met de hond zie.
Ook over mezelf een beschrijving maar blijkbaar mocht het niet baten.

Denk dat ik er een 6-tal had gestuurd en uiteindelijk had maar 1tje geantwoord.
Van de andere ook geen negatief antwoord, gewoon totaal niks.
Ik was daar dan mee akkoord over de prijs en het nestje zou ergens naar het einde van dit jaar komen, dat was ook geen probleem voor mij.
Toen ik vroeg om eens langs te gaan en kennis te maken, ben ik daar ook op een stilte gevallen.

Eigenlijk wou ik vooral de honden daar gewoon eens zien.
Ik wou graag een Blue Merle, maar zij had ook een Red Merle.
Dat heb ik nog nooit gezien, of toch niet zover ik weet.
Leek mij ook echt leuk, dus die wou ik voornamelijk eens in het echt zien.

Dan ben ik dit nestje dus onverwacht tegengekomen en die had een Blue Merle teefje.
Aangezien dat mijn voorkeur was, ben ik er dan ook meteen op ingegaan.
Over anderhalf week ongeveer zal ik ze mogen afhalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan