Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Ik denk misschien ook aan nieuwe mechelse herder. Hij/zij zou gehaald worden met alleen voor te werk in de bush. Tracking animals en personen.

Onze security manager zou er ook 1 a 2 dagen mee werken als hij foot patrouilles doet.

Nadeel is dat ze eerst al pup paar testen moeten doorgaan en degene die ik oog had, gefaald bij testen. Dus terug paar maand wachten op nieuw nest.
Hoe zien zo'n testen er uit? Dat is eens iets anders dan onze huis-tuin en keukenhonden.
 
Hoe zien zo'n testen er uit? Dat is eens iets anders dan onze huis-tuin en keukenhonden.

Zeer basis hoor, in de eerste maanden vooral kijken naar intelligentie door 1 bepaalde snoep te verbergen en ze moeten het vinden. Terugbrengen van speelgoed en luisteren naar zit en wacht. Ook geen schrik van water of luide geluiden (gunshots).

"mijn" puppy faalt bij rapporteren zal dus een snuifhond worden op luchthavens
 
Zeer basis hoor, in de eerste maanden vooral kijken naar intelligentie door 1 bepaalde snoep te verbergen en ze moeten het vinden. Terugbrengen van speelgoed en luisteren naar zit en wacht. Ook geen schrik van water of luide geluiden (gunshots).

"mijn" puppy faalt bij rapporteren zal dus een snuifhond worden op luchthavens
Valt nog mee idd.
Nu kan je in mijn ervaring iets maar bij lange niet alles zien aan het gedrag van een pup.
Ik heb de meest alerte uit de nest genomen omdat ik er hondensport mee wou doen, maar opvoeding is imho 80% van wat je er mee kan bereiken. Was ook een van de hondjes die het beste apporteerde wat ook wel een teken is van wat meer werkdrift.
 
Kan je met een hond van +- een jaar naar de hondenschool? En indien ja begin je dan echt bij het allerbegin of? Den onze kan al zit, lig, poot, blijf, af, apporteren, volg, ... . Dus zou daar eerder wat beginnende agility ofzo mee willen doen. Leren zitten is wat onnozel zowel voor hond als mezelf :p .
 
Kan je met een hond van +- een jaar naar de hondenschool? En indien ja begin je dan echt bij het allerbegin of? Den onze kan al zit, lig, poot, blijf, af, apporteren, volg, ... . Dus zou daar eerder wat beginnende agility ofzo mee willen doen. Leren zitten is wat onnozel zowel voor hond als mezelf :p .
Bij ons begon je dan in een soort van basisklasse waarin ze wel kijken wat je kan en als hij inderdaad echt alle nodige commandos kan mag hij sneller naar de volgende klas.
 
Valt nog mee idd.
Nu kan je in mijn ervaring iets maar bij lange niet alles zien aan het gedrag van een pup.
Ik heb de meest alerte uit de nest genomen omdat ik er hondensport mee wou doen, maar opvoeding is imho 80% van wat je er mee kan bereiken. Was ook een van de hondjes die het beste apporteerde wat ook wel een teken is van wat meer werkdrift.
Klopt en het echte werk moet dan nog beginnen. Maar dit "moeten" ze kunnen als ze 3 maand zijn anders vallen ze al af voor de echte training. Dat duurt quasi 1j.
 
Nu ik die Minnie daar zie hangen, iemand een aanrader voor een stevige pluche? Mag wel wat kosten.

Hiervoor heeft de XL versie van de Kong teddybeer het relatief lang uitgehouden(+-3 maand). Maar de 2e versie heeft het nauwelijks 3 dagen overleefd :(
Knuffels krijgt hij niet meer. Ze zijn direct stuk en hij maakt zichzelf altijd ziek met rommel die hij inslikt.

Ik koop vooral harde kauwspeeltjes zoals deze:
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-dental
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-ring

Krijgt hij niet stuk en amuseert hij zich mee.
 
Knuffels krijgt hij niet meer. Ze zijn direct stuk en hij maakt zichzelf altijd ziek met rommel die hij inslikt.

Ik koop vooral harde kauwspeeltjes zoals deze:
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-dental
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-ring

Krijgt hij niet stuk en amuseert hij zich mee.
Yep, second deze plus ook de durachew van Nylabone. Daar kunnen mij twee sloophamers wel weg mee, en krijgen ze niet stuk :)
 
Kan je met een hond van +- een jaar naar de hondenschool? En indien ja begin je dan echt bij het allerbegin of? Den onze kan al zit, lig, poot, blijf, af, apporteren, volg, ... . Dus zou daar eerder wat beginnende agility ofzo mee willen doen. Leren zitten is wat onnozel zowel voor hond als mezelf :p .
Eens informeren bij de hondenschool of die nog onder puppyklas valt of A-groep.
De mijne kon absoluut niets, die kende zelfs zijn eigen naam niet toen we startten aan 18 maanden, ik ging 2x per week naar de A-klas en op 9 weken tijd was hij geslaagd voor alles.
(Nuja, eigenlijk oorspronkelijk gebuisd want ik had alles met gebaren gevraagd op het examen en blijkbaar mocht dat niet, dus herkansing gekregen en dan met 98% geslaagd omdat ik de commando's luidop vroeg. 🙄) Daar werd ongeveer maandelijks een test afgelegd.

Bij de B-groep ging het dan weer veel trager, daar zijn we op afgehaakt want daar wilden ze niet eens testen na 2 maand, omdat de groep wat traag was. Vond ik een heel stomme redenering. Daar moeten ze veel oefeningen "los" doen en de mijne was de enige die niet als een ongeleid projectiel overal rond spurtte. En als individu kon ik blijkbaar geen doorgangsproef krijgen. :unsure:
Knuffels krijgt hij niet meer. Ze zijn direct stuk en hij maakt zichzelf altijd ziek met rommel die hij inslikt.

Ik koop vooral harde kauwspeeltjes zoals deze:
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-dental
- https://www.kongcompany.com/dog/material/rubber/kong-extreme-ring

Krijgt hij niet stuk en amuseert hij zich mee.
Ik zweer bij chuckit-spullen, veel kwalitatiever dan Kong! Alez, voor ne Mechelaar dan toch. 😁
 
Ik heb ook al veel goeds gehoord over Chuckit, en wil deze wel eens een kans geven maar hallo dat prijskaartje :unsure: daarvan wil ik dan wel dat 't even meegaat..
Ik heb hier chuckit ballen die al even lang mee gaan als de hond zelf.
Anders geformuleerd: hij heeft nog geen enkele chuckitbal volledig kunnen slopen, uit 2 ervan wel een stuk geknaagd, de 7 andere zien er op tandputtekes na, nog als nieuw uit.
Enige reden waarom ik er zoveel heb, is omdat hij ze laat verdwijnen. 😁 Ze botsen heel goed, en dus botsen ze ook in vergeten hoekjes en kiertjes...
Gewone tennisballen en ook kong tennisballen etc sloopt hij als hij in form is, binnen het kwartier.

Ik bestel alles voor de hond via Zooplus en de helft van zijn ballen heb ik met de bonuspunten dus "gratis" meebesteld.
 
IMG-20220324-123738.jpg



De oranje met gat is de beschadigde, deze ballen zijn 3j of ouder.
 
Ik heb hier chuckit ballen die al even lang mee gaan als de hond zelf.
Anders geformuleerd: hij heeft nog geen enkele chuckitbal volledig kunnen slopen, uit 2 ervan wel een stuk geknaagd, de 7 andere zien er op tandputtekes na, nog als nieuw uit.
Enige reden waarom ik er zoveel heb, is omdat hij ze laat verdwijnen. 😁 Ze botsen heel goed, en dus botsen ze ook in vergeten hoekjes en kiertjes...
Gewone tennisballen en ook kong tennisballen etc sloopt hij als hij in form is, binnen het kwartier.

Ik bestel alles voor de hond via Zooplus en de helft van zijn ballen heb ik met de bonuspunten dus "gratis" meebesteld.
Haha ik had mijn bericht verwijderd, omdat ik onder de indruk was dat het €20/2 ballen was, maar zal dat ergens verkeerd gezien hebben. Hun groter spul is wel wat aan de prijzige kant, maar daar waren de reviews (op zooplus althans) niet zo lovend over, dus dat skip ik dan wel gewoon.
Die groene heb ik net gezien op zooplus, en vond ik er wel fijn uitzien. Enige stuiterspeeltje dat ze nu hebben is zo'n Kong Wobbler en hilarisch om ze daar achter te zien rennen, vooral als dat ding ineens een andere kant uit stuitert.
Tennisballen zijn hier ook geen optie, daar lopen ze drie keer achter om er dan op hun gemakje op te beginnen kauwen en tja dan is die bal er binnen de kortste keren aan.

IMG-20220324-123738.jpg



De oranje met gat is de beschadigde, deze ballen zijn 3j of ouder.
Zien er goed uit, zal ik dan toch eens een kans moeten geven. Bedankt om je ervaring te delen alleszins ;)
 
Om 1 of andere reden zijn de oranje absoluut topfavoriet hier! Die groene botst echt alle kanten op, die heeft een ander effect dan ronde ballen, maar moet wel op een vlakke ondergrond. Lees: wordt binnen gebruikt.
 
Hier een Kong en zo'n Chuckit, maar dat boeit die echt totaal niet. Enkel tennisballen, we kopen er redelijk goeie, die sloopt hij niet en daar blijft 'm uren mee zeulen en zagen om 'm weg te gooien zodat hij er achter kan lopen.
 
Kan je met een hond van +- een jaar naar de hondenschool? En indien ja begin je dan echt bij het allerbegin of? Den onze kan al zit, lig, poot, blijf, af, apporteren, volg, ... . Dus zou daar eerder wat beginnende agility ofzo mee willen doen. Leren zitten is wat onnozel zowel voor hond als mezelf :p .
Op de hondenschool waar ik les geef zitten de honden onder de 6 maand sowieso in een puppyklas. Oudere hondjes de klein genoeg zijn mogen daar af en toe ook nog bij.
Oudere honden komen in de A-klas terecht maar daar zit door het teveel aan leden op dit moment een stop op.
Pups stromen automatisch door waardoor die groepen regelmatiger nieuwe leden kunnen ontvangen, daarom dat vroeg genoeg starten door ons echt wel wordt aangeraden. Die latere instromers maken het voor de lesgevers extra lastig omdat je daar enorm veel tijd in moet steken om die de basiszaken die je in de puppyklas ziet nog moet aanleren.

Agility is bij ons pas vanaf de B-groep (en 10 maanden) omdat je echt wel los moet kunnen werken. Die basis die je in de gewone groepen krijgt heb je echt wel nodig hoor.

Wij testen overigens niet op één moment, dat is eerder een continue evaluatie waarna er elke maand enkele honden doorstromen. Als we zouden moeten wachten tot alle hondjes er klaar voor zijn zouden er veel mensen gefrustreerd afhaken denk ik...
 
Op de hondenschool waar ik les geef zitten de honden onder de 6 maand sowieso in een puppyklas. Oudere hondjes de klein genoeg zijn mogen daar af en toe ook nog bij.
Oudere honden komen in de A-klas terecht maar daar zit door het teveel aan leden op dit moment een stop op.
Pups stromen automatisch door waardoor die groepen regelmatiger nieuwe leden kunnen ontvangen, daarom dat vroeg genoeg starten door ons echt wel wordt aangeraden. Die latere instromers maken het voor de lesgevers extra lastig omdat je daar enorm veel tijd in moet steken om die de basiszaken die je in de puppyklas ziet nog moet aanleren.

Agility is bij ons pas vanaf de B-groep (en 10 maanden) omdat je echt wel los moet kunnen werken. Die basis die je in de gewone groepen krijgt heb je echt wel nodig hoor.

Wij testen overigens niet op één moment, dat is eerder een continue evaluatie waarna er elke maand enkele honden doorstromen. Als we zouden moeten wachten tot alle hondjes er klaar voor zijn zouden er veel mensen gefrustreerd afhaken denk ik...
Ja een kleintje is het niet echt (goei 30 kg) en we hebben ze pas vanaf tien maanden dus veel vroeger ging ook niet helaas anders had ik uiteraard perfect puppy klasse willen doen etc. Soit ik zal eens rondhoren in de buurt hier. Zo'n A klasse lijkt me wel nog iets, zelfs al moet daar eerst nog bevestigd worden dat zit e.d. kan. Een puppyklas daar hoort den onze alleen al door haar postuur toch niet meer thuis denk ik, zou voor niemand daar plezant zijn.
 
Nylabone is heel goed, de kauwbenen gaan hier al 2 jaar mee. Vooral die met pindakaassmaak is hij dol op.
Inderdaad, die hier denk ik ook al zoiets ondertussen. Er is er eentje (wellicht de pindakaas) wel al serieus bewerkt, en zou eens aan vervanging toe zijn. Ik vraag me wel af of dat vele kauwen op die beentjes gevolgen kan hebben voor hun tanden. Vooral voor de jongste zit ik er wat mee in want die is er echt gek op, en ik zou niet willen dat ze bij het volgende DA-bezoek zeggen dat haar tanden afgesleten zijn door die Nylabones :S Misschien toch eens wat opzoekwerk gaan verrichten.

Edit: een snelle Google search levert in eerste instantie enkel geruststellende pagina's op, dus dubbel hoera.
 
Inderdaad, die hier denk ik ook al zoiets ondertussen. Er is er eentje (wellicht de pindakaas) wel al serieus bewerkt, en zou eens aan vervanging toe zijn. Ik vraag me wel af of dat vele kauwen op die beentjes gevolgen kan hebben voor hun tanden. Vooral voor de jongste zit ik er wat mee in want die is er echt gek op, en ik zou niet willen dat ze bij het volgende DA-bezoek zeggen dat haar tanden afgesleten zijn door die Nylabones :S Misschien toch eens wat opzoekwerk gaan verrichten.

Edit: een snelle Google search levert in eerste instantie enkel geruststellende pagina's op, dus dubbel hoera.
Ik dacht juist dat het goed is om hun tanden proper te houden, maar laat me weten wat je vindt. :D
 
Terug
Bovenaan