Hoeveel is jouw waterverbruik?

Dat lijkt me vreemd, normaal zakt het sediment naar de bodem en komt er niet veel anders in behalve wat bladeren, etc. Misschien een muis of rat in de put geraakt :eek:?

Wij spoelen de WC's met, en hangen de tuinslang aan grondwater en dat loopt nog eens langs een koolstof en microfilter. Kraakhelder en goed water. In theorie ook goed om te drinken maar door een gebroken rioolbuis uit mijn grootmoeder haar tijd voorlopig nog niet aan gewaagd. De laatste test twee jaar geleden bestempelde het als niet drinkbaar door die rioolvervuiling.

Heb dit overlaatst nog eens nagevraagd en het was vergelen ipv stinken :p ik was mis :). Mijn schoon pa wast op regenwater en al zijn witte was had een gele schijn, als wie die haar nadien bij ons eens wasten ( zijn machine was kapot.. ) kwam het er weer spierwit uit na een was of 2 .

Kan nu natuurlijk ook aan iets anders liggen, maar heb nog mensen die dat beweren....

Net jaarlijke afrekening:
94m³ en 518 euro betalen waarvan 190euro via voorschotten.

Edit:
We drinken kraanwater en 2x na kuisen de waterput half moeten vullen. Dus cava nog kwa verbruik.

Laatst bewerkt:
Het is april en de 7m3 waterput is al leeg. Een grotere waterput heeft weinig zin gezien de beperkte dakoppervlakte. Dit jaar hebben we wel wat meer gesproeid in de tuin door de vroege droogte en nieuwe aanplantingen, maar in de 5 jaar dat we hier wonen is ze nog nooit leeg geweest. Dat wordt een duur leidingwaterjaar als het zo verder gaat.

De aanzuigleiding was ook vol lucht getrokken dus nog dikke fun om die mondjesmaat op te gieten, pomp opstarten, terug wat lucht aanzuigen, repeat. Na een keer of 5 dacht ik toch dat de terugslagklep of zo kapot was en de put die onder beplanting zit open gelegd. Maar bleek OK. Toch twee uurtjes kwijt weer.

De put bij de buren lag ook open vorige week dus ik vermoed eenzelfde probleem. Die hadden wel de loodgieter gebeld die zei dat ze eerst de put moesten laten kuisen en leegtrekken voor hij wou komen. Eind de rit waren die 300 euro armer. Die scheuren toch dik hun broek aan hun regenwatersysteem.

27 cub meter en moet €32 betalen (krijg korting omwille van sociaal tarief via vader die handicap statuut heeft en dat gaat automatisch .)
Anders was het een goede € 150 maar daar zitten dan ook € 90 taksen bij .
Geen regenwaterput beschikbaar en dus ook niet van plan om enen te steken .

Hier is de 10m3 put ook leeg. Gelukkig zit de pomp in de put met een vlotter, dus dat was terug snel opgestart na wat water toe te voegen. Maar mijn 2500l dat ik toegevoegd heb 2 weken geleden, is er bijna terug door. Hopelijk regent het een paar keer.

Vorige maand onze afrekening voor 9 maand: 121m3. Zwembad gevuld en nog een deel bouwwerken waar wel wat water verbruikt werd. Dat is dus redelijk stevig maar ja, niets aan te doen.
En onze 2 putten van 10m3 zijn ook leeg.

Hier is de 10m3 put ook leeg. Gelukkig zit de pomp in de put met een vlotter, dus dat was terug snel opgestart na wat water toe te voegen. Maar mijn 2500l dat ik toegevoegd heb 2 weken geleden, is er bijna terug door. Hopelijk regent het een paar keer.

Heeft het zolang niet meer geregend? 2de week van de paasvakantie heeft het hier zoveel geregend dat de put bijna terug vol is…
Heb wel enkel 2 wc’s op de put + de buitenkraan. Aangezien we de boom en siergrassen water hebben bijgegeven was ik ook wel wat bezorgd.

Heeft het zolang niet meer geregend? 2de week van de paasvakantie heeft het hier zoveel geregend dat de put bijna terug vol is…
Heb wel enkel 2 wc’s op de put + de buitenkraan. Aangezien we de boom en siergrassen water hebben bijgegeven was ik ook wel wat bezorgd.

Hier heeft het sinds 1 maart 10mm geregend, waarvan 2mm in april. De put is nog niet leeg, maar vraag me elke dag af "zal het vandaag zijn".

Als ik in de tuin werk, zit ik in Sahara zand te prutsen. Dringend nood aan water. We hebben 100m2+ captatieoppervlak, dus de put vult wel rap als het paar dagen regent.

Straks nog de moestuin sproeien, fingers crossed.

Het heeft vorige week 2x 5min geregend en dat was het. Zo’n klein beetje spetteren.
Denk dat er al 6 weken bijna niks gevallen is hier.

Hier heeft het donderdag heel de dag geregend. Spijtig dat we nog geen put hebben.

Hier is de 10m3 put ook al een aantal dagen leeg. Omgeschakeld naar pidpa.

Er valt quasie geen regen. Heb zelf een druppelslang aangekocht voor onder de haag. Deze was zijn blad aan het verliezen en zag er niet uit.

Hier vandaag weer niks. Mijn ouders belden nochtans deze ochtend in paniek dat we vroeger moesten komen met de kinderen om eitjes te rapen, want het ging om 9h regenen. Uiteindelijk niks gezien en heel de ochtend en middag buiten in de zon gezeten.

Een scheet in een fles hier. Met moeite nat geweest.
Terras is nat, maar de regenmeter geeft maar 0.3mm aan en de regenton aan de serre is nog altijd leeg. Er komen al nieuwe opklaringen door, dus zal bij de 0.3 blijven vandaag precies :laugh:

Idem. Ik kan daar zo van genieten. Veelal ook 2x per dag.

Ons waterverbruik zal dit jaar enorm zijn wegens een kapotte regenwaterpomp die ik nog moet vervangen.

Ik gok een 180 m³, vorig jaar was dat er 160 ongeveer.
Er los op.

Alé, bijna, 179 m³ dit jaar.

We gaan toch dringend dat verbruik eens moeten aanpakken. Het is er wat over.

Hier 75m³ verbruik ( op iets minder dan een jaar). 2 volwassenen en 3 kinderen (waarvan 1 tiener).
Enkel toiletten op regenwater (en 2 buitenkraantjes) met een put van 20000L.... Denk dat je al in de woestijn moet leven om die leeg te krijgen enkel met de toiletten.

Ik ben bezig met de zolder af te werken. Daar worden 2 slaapkamers en een wasplaats met regenwater voorzien. De wasmachine draait hier zo goed als dagelijks.

Ons vorig adres (zonder regenwater) zaten we op een 130-140m³ per jaar. Verschiet er eerlijk gezegd wel van dat enkel toiletten voor zo een verschil zorgen.

10l per wc beurt. 10x doorspoelen / dag = 10x10x365 = 40 kuub per jaar.

Er zijn hier dagen dat de wc 20x doorgespoeld wordt. ..

10l per wc beurt. 10x doorspoelen / dag = 10x10x365 = 40 kuub per jaar.

Er zijn hier dagen dat de wc 20x doorgespoeld wordt. ..
Oude toiletten?

Een gemiddelde Geberit spoelt 3 tot 4,5 liter voor een kleine spoelbeurt, 6 tot 7,5 liter voor een grote spoelbeurt.

Oude toiletten?

Een gemiddelde Geberit spoelt 3 tot 4,5 liter voor een kleine spoelbeurt, 6 tot 7,5 liter voor een grote spoelbeurt.

Natte (!) vingerwerk.

Hier wordt op een school/werkdag gemakkelijk 10 15x doorgespoeld. Op een weekend dag 20 30x.

Die kinders gaan elk 's morgens en 's avonds minstens 1x. Meestal 2x. Als ze van school thuiskomen ook een keer. Tijdens het avondeten ook standaard 1 keer.

Tijdens weekenddag idem Tijdens ontbijt en middageten.

Ik werk full time thuis, gemakkelijk 1-2x kakje en 3 4 5x pisje.

Wil al lang een waterteller in de leiding achter de pomp steken om te zien hoeveel ik effectief uit de put haal. Volgens mij gemakkelijk 40 50 60 kuub per jaar...

En die kinders duwen dan vaak op de grote en kleine knop want das leuk. En de madam spoelt altijd met de grote knop "want tis toch regenwater" en dan is de buis goed gekuist.

Terug
Bovenaan