Hoe flexibel zijn jouw werkuren?

Hoe flexibel zijn jouw uren?

  • Iedere dag vast aantal uren, vast start uur

    Stemmen: 17 17,5%
  • Iedere dag vast aantal uren, flexibiliteit over start van de werkdag

    Stemmen: 27 27,8%
  • Ieder week vast aantal uren

    Stemmen: 12 12,4%
  • Mogelijkheid om over meerdere weken heen te salderen

    Stemmen: 16 16,5%
  • Mogelijkheid om extra verlofdagen te sparen door meer uren te werken.

    Stemmen: 11 11,3%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 14 14,4%

  • Totaal aantal stemmers
    97
Regular payroll heeft hier glijdende uren zonder echte kerntijden (die zijn er wel, maar worden de facto niet in rekening gebracht).

Ikzelf doe en laat bottom line wat ik wil en factureer gewoon een vast bedrag maandelijks. Resultaat is belangrijker dan werktijden, en zo stuur ik ook iedereen aan.
 
Hier maandag-donderdag van 7 tot 15u30 en vrijdag van 7-14u30.
Op donderdag 1 uur langer waardoor we elke week 1 extra "CAP" uur presteren. Dit kan opgenomen worden in verlof.
Middagpauze tussen 12 uur en 12u30
Al is er hier totaal geen controle op (geen track & trace in camionette, geen 'tik klok', ...).
Er zullen er vast wel zijn die hier misbruik van maken.
 
Geen richtlijnen bij ons, je richt het wat in zoals jij het handig vindt. In de praktijk start ik tussen 7u en 9u30 ten laatste als ik naar school moet voor mijn kind. Ik vertrek dan ook wat vroeger om hem te gaan halen maar doe dan thuis nog wat. Ik denk dat ik wekelijks aan zo'n 40-42h werk zit (lees actief voor de computer).

Wel al op elk uur van de dag en nacht opgebeld geweest.
0,0 vergoedingen hiervoor, maar deze vrijdag ben ik bv wel gewoon een paar uur vroeger weg voor tussentijds oudercontact.
 
Bij ons ligt alles vast.
Begin: 8u
Pauze 1: 10u-10u15
Pauze 2 (eigen tijd): 12u-12u30
Pauze 3: 14u-14u15
Einde: 16u.30
 
In een 40-uren stelsel kan ik in deze functie kiezen om door de week tussen 08h00 en 23h59 te werken. Zolang er maar 8h30 is ingeroosterd voor een middagpauze. Er is ook een weekend dat ik zo eens om de twee weken moet vrij zetten, maar dat kan ik dan weer spreiden over 2 keer 4 uur in de ochtend. In het weekend kan er wel pas vanaf 9h00 begonnen worden met werken.

In werkelijkheid pak ik die flexibiliteit amper op en werk ik gewoon van 8h00 tot 16h30. Dat werkt best wel fijn, want zo heb ik nog genoeg tijd voor mijn studies en uiteraard om mijn dochter 's avonds wat vroeger te zien.
 
Enkel aanwezig zijn voor de lessen, examens, vergaderingen. Dat is soms van 8u tot 18u30, 3 dagen op rij en dan 2 dagen "thuiswerk". Er zijn ook weken dat ik maar 2 dagen aanwezig moet zijn of sommige weken eens 2 halve dagen, andere weken 4 dagen. Dit kan natuurlijk allemaal wijzigen, door bv ziekte van een collega, waardoor het rooster verandert. Onlangs was dit zelf in mijn voordeel, waardoor al mijn lessen opschoven naar de voormiddag. Een vast stramien zit er echt niet in en dit wordt elk jaar erger. Als ik ergens naartoe moet doe ik dat gewoon en schuif ik een les op of stop ik een half uur vroeger. Je hebt van die onderwijsnerds die echt vasthouden aan die uurtjes en pauzetjes, ik doe daar meer mijn goesting in. Studenten zijn niet gemaakt om 4u lang te luisteren in 2 blokken van 2u. Ik geef dan al gauw 2 pauzes.


Ik merk dat ik al veel durf, bepaalde groepsvergaderingen, evenementen(lees monoloog van de directie en wat dikmakende wraps, veel te zoete wijn en papperige broodjes achteraf) skip ik soms gewoon. Via Sharepoint weet ik die data al voor ze een uitnodiging verstuurd hebben, toevallig moet ik dan net die dag op stagebezoek. Ik ben geen teamplayer en hou niet van dat fake "allemaal samen gevoel".

Anderzijds zal ik dan extra mijn best doen om de school te promoten op opendeurdagen en optreden als een accountmanager om zo veel mogelijk inschrijvingen te scoren. Mijn evaluaties zijn goed en ik heb mooie contacten met de bedrijfswereld. Soms moet je eens een beetje buiten de lijntjes kleuren
 
Enkel aanwezig zijn voor de lessen, examens, vergaderingen. Dat is soms van 8u tot 18u30, 3 dagen op rij en dan 2 dagen "thuiswerk". Er zijn ook weken dat ik maar 2 dagen aanwezig moet zijn of sommige weken eens 2 halve dagen, andere weken 4 dagen. Dit kan natuurlijk allemaal wijzigen, door bv ziekte van een collega, waardoor het rooster verandert. Onlangs was dit zelf in mijn voordeel, waardoor al mijn lessen opschoven naar de voormiddag. Een vast stramien zit er echt niet in en dit wordt elk jaar erger. Als ik ergens naartoe moet doe ik dat gewoon en schuif ik een les op of stop ik een half uur vroeger. Je hebt van die onderwijsnerds die echt vasthouden aan die uurtjes en pauzetjes, ik doe daar meer mijn goesting in. Studenten zijn niet gemaakt om 4u lang te luisteren in 2 blokken van 2u. Ik geef dan al gauw 2 pauzes.


Ik merk dat ik al veel durf, bepaalde groepsvergaderingen, evenementen(lees monoloog van de directie en wat dikmakende wraps, veel te zoete wijn en papperige broodjes achteraf) skip ik soms gewoon. Via Sharepoint weet ik die data al voor ze een uitnodiging verstuurd hebben, toevallig moet ik dan net die dag op stagebezoek. Ik ben geen teamplayer en hou niet van dat fake "allemaal samen gevoel".

Anderzijds zal ik dan extra mijn best doen om de school te promoten op opendeurdagen en optreden als een accountmanager om zo veel mogelijk inschrijvingen te scoren. Mijn evaluaties zijn goed en ik heb mooie contacten met de bedrijfswereld. Soms moet je eens een beetje buiten de lijntjes kleuren
Herkenbaar wel, vanuit het hoger onderwijs. Soms zotte dagen, soms weken superchill. Zeker de opstart van 't academiejaar is een zottekot met veel te veel dingen die tegelijk moeten gebeuren (inhaalexamens, puntenbekendmaking, feedbackgesprekken, GIT-gesprekken, startdagen nieuwe studenten en speciale sessies of evenementen voor hen). De examens zijn eigenlijk vrij rustig, wij begeleiden meestal maar één vak inhoudelijk dus zodra je examen gedaan is, is er eigenlijk nog weinig te doen en heb je tijd voor andere dingen.
 
Terug
Bovenaan