Los van de rest van de discussie is dit natuurlijk ook wel een hééééél scheve doortrekking van feiten.

Heel misschien kan je een grote populatie niet projecteren op een sub-populatie omdat het niet evenredig verdeeld is over de sub-populaties.
En natuurlijk kan je dan afkomen dat ze niet durven uit de kast komen in bepaalde sub-populaties; maar dat is dan weer speculatie en geen bewijs. Je kan mogelijks enkelingen vinden die dat gaan beweren, net zoals je enkelingen gaat vinden die het tegendeel beweren.

Om het met een voorbeeld te stellen waar wel cijfers over bestaan en wat denkek wel algemeen bekend is (en dat is de enige reden dat ik dit als voorbeeld neem!):
De Belgische bevolking bevat 49.2% mannen en 50.8% vrouwen.
In het onderwijs (2016-2017) stonden 27.6% mannen en 62.4% vrouwen.
In het kleuteronderwijs stonden 3% mannen en 97% vrouwen.

Er is geen enkele projectie mogelijk van de populatie naar de sub-populatie!
Het lijkt me ook echt een gepercipieerd probleem afhankelijk van je persoonlijke/politieke overtuiging. Ik kies hier bewust voor de naam politiek en hiermee maak ik een bruggetje naar de situatie in hongarije want ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat er bepaalde belangengroepen steeds harder op de pedaal aan het duwen zijn op basis van gepercipieerde problemen.. Oerkatholieke /conservatieve regeringen zien hier uiteraard een bedreiging in. (en een verlies van macht).
Persoonlijk zie ik het als een extreme tegenreactie op een extreme reactie. (alvast mijn excuses voor het gebruik van het woord extreem)
 
Het lijkt me ook echt een gepercipieerd probleem afhankelijk van je persoonlijke/politieke overtuiging. Ik kies hier bewust voor de naam politiek en hiermee maak ik een bruggetje naar de situatie in hongarije want ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat er bepaalde belangengroepen steeds harder op de pedaal aan het duwen zijn.
Ik wil me verder niet uitlaten over jouw punt, maar het vetgedrukt klopt enkel als je geaardheid als een persoonlijke/politieke overtuiging ziet. Als je homo bent blijft het ook anno 2021 enorm moeilijk om je te outen. Ik kan er over meespreken - niet enkel voor mezelf, ook voor veel kennissen. I know, da's anekdotisch en dat hoort an sich niet in deze subthread maar ik krijg ook het gevoel dat het vanaf de zijlijn heel makkelijk spreken is. Uiteraard, de situatie is een stuk beter dan pakweg 30 jaar geleden, maar we zijn echt nog niet op het "meh"-punt, ook niet in België.
Ik kan niet meespreken over football in the VS maar ik postte gisteren toen je even op euh verlof was, deze links over - alweer - anekdotes, deze keer over het voetbal in België.

Edit: jouw edit verduidelijkt je post heel wat :) Daarmee ben ik het verder grotendeels eens.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat we het ook eens kunnen zijn dat er meer dan 1 speler is in de hele NFL die zich zou willen outen?
Mogelijks. Zelfs hoogstwaarschijnlijk. Maar zeker? Nee.
Het was zwarten die met berekeningen kwam die uit het neusgat getrokken waren, waarna hij plots de bewijslast gaat omdraaien.
Daarom dat ik ook zei los van de discussie. Maar als jij dan toch "bewijs" aanlevert dat niet klopt, dan mag daar toch op gewezen worden?
 
Het lijkt me ook echt een gepercipieerd probleem afhankelijk van je persoonlijke/politieke overtuiging. Ik kies hier bewust voor de naam politiek en hiermee maak ik een bruggetje naar de situatie in hongarije want ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat er bepaalde belangengroepen steeds harder op de pedaal aan het duwen zijn op basis van gepercipieerde problemen.. Oerkatholieke /conservatieve regeringen zien hier uiteraard een bedreiging in. (en een verlies van macht).
Persoonlijk zie ik het als een extreme tegenreactie op een extreme reactie. (alvast mijn excuses voor het gebruik van het woord extreem)
Ik krijg hier een beetje een BLM gevoel bij. Een lokaal probleem wordt disproportioneel overgenomen en uitvergroot volgens het gekende narratief: wie niet voor ons is, is tegen ons.
 
Ik krijg hier een beetje een BLM gevoel bij. Een lokaal probleem wordt disproportioneel overgenomen en uitvergroot volgens het gekende narratief: wie niet voor ons is, is tegen ons.
Ja maar de perceptie wordt wel langs beide kanten vlot misbruikt. Dat mag je ook niet negeren.
 
Neen...Hongarije kan je vandaag de dag nauwelijks nog een democratie noemen. En uw interpretatie van die wet waarbij je heel genereus het voordeel van de twijfel geeft aan een regime dat reeds van dag 1 discrimineert tegen LGBT personen vertelt mij dat je ofwel zeer naïef bent ofwel dat LGBT rechten voor u van ondergeschikt belang zijn. Daar kan ik echt niet bij.
Ja tuurlijk, kan je dat ook staven?
Volgens de democracy index id Hongarije een flawed democracy, net zoals Belgie. Dus ofwel is het een democratie, ofwel niet, maar dan is 3/4 van de EU dat dus ook niet volgens u.

Wat een zaken je hier soms leest, waanzin.
 
Hongarije uit de EU gooien zou toch een ongelooflijk domme zet zijn ?
Dan zet je ten eerste de poorten open naar Rusland en China ,heb je een land in het midden van Europa met een compleet andere visie , zet je de poort ook open voor een Polen/Slovenie enz .. , verandert er zeker niets voor de LGBTQ gemeenschap ,

kortom Orban staat toch wel in een machtige positie.

Wel eens benieuwd naar de mening van de VS/VK over heel deze kwestie
 
Ja tuurlijk, kan je dat ook staven?
Volgens de democracy index id Hongarije een flawed democracy, net zoals Belgie. Dus ofwel is het een democratie, ofwel niet, maar dan is 3/4 van de EU dat dus ook niet volgens u.

Wat een zaken je hier soms leest, waanzin.
Ik zie net dat ik al eens gereageerd heb op u betreffende de precaire staat van de Hongaarse democratie maar daar kreeg ik toen geen reactie op.


Kom nog eens terug met uw Belgische vergelijking als CD&V de volledige nationale pers in handen heeft, onafhankelijke reporters intimideert, alle bestuursraden domineert en media die niet in de pas lopen forceert te sluiten.

Hongarije uit de EU gooien zou toch een ongelooflijk domme zet zijn ?
Dan zet je ten eerste de poorten open naar Rusland en China ,heb je een land in het midden van Europa met een compleet andere visie
Dat gebeurt nu ook al. Rusland en vooral China investeren enorm veel geld in Hongarije en oefenen op deze manier ook invloed uit op de Europese Unie. Hongarije hoort momenteel net zo goed thuis in de Europese Unie als Turkije.

 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat we het ook eens kunnen zijn dat er meer dan 1 speler is in de hele NFL die zich zou willen outen? Het was zwarten die met berekeningen kwam die uit het neusgat getrokken waren, waarna hij plots de bewijslast gaat omdraaien.
Nogmaals,
Mijn eigen berekening lijkt me nog altijd een puike poging tot inschatting te zijn van de verhouding homo's in de actieve spelers van de NFL de afgelopen twintig jaar.

Je kan er niet met akkoord gaan maar gaarne dat je dat op een normale manier zegt dan steeds die termen te gebruiken ala "uit het neusgat getrokken" of "je bent aan het lullen" etc...
Je hamert er wel steeds op dat de lat hoog moet liggen in pol en actua maar ik leg ze voor jou persoonlijk als mod nog net iets hoger.
Het kleineren van de tegenstander in een debat kan publiekelijk wel werken maar je kan nooit de tegenstander hiermee overtuigen.
 
Ik zie net dat ik al eens gereageerd heb op u betreffende de precaire staat van de Hongaarse democratie maar daar kreeg ik toen geen reactie op.


Kom nog eens terug met uw Belgische vergelijking als CD&V de volledige nationale pers in handen heeft, onafhankelijke reporters intimideert, alle bestuursraden domineert en media die niet in de pas lopen forceert te sluiten.


Dat gebeurt nu ook al. Rusland en vooral China investeren enorm veel geld in Hongarije en oefenen op deze manier ook invloed uit op de Europese Unie. Hongarije hoort momenteel net zo goed thuis in de Europese Unie als Turkije.

Gebeurt idd nu ook al , maar het zou alleen nog maar sneller gaan dan de Chinese invloed op Europa , voor de LGBTQ gemeenschap ginds zou het ook geen goed signaal zijn.
 
Nogmaals,
Mijn eigen berekening lijkt me nog altijd een puike poging tot inschatting te zijn van de verhouding homo's in de actieve spelers van de NFL de afgelopen twintig jaar.

Je kan er niet met akkoord gaan maar gaarne dat je dat op een normale manier zegt dan steeds die termen te gebruiken ala "uit het neusgat getrokken" of "je bent aan het lullen" etc...
Je hamert er wel steeds op dat de lat hoog moet liggen in pol en actua maar ik leg ze voor jou persoonlijk als mod nog net iets hoger.
Het kleineren van de tegenstander in een debat kan publiekelijk wel werken maar je kan nooit de tegenstander hiermee overtuigen.
Kleineren… Je bent 4x veranderd van standpunt op 4 posts. Je feiten en cijfers kwamen van een vlugge googlesearch. Dan noem ik dat zo, ja. Zeker nadat ik je telkens opnieuw op feitelijke fouten moest betrappen.

Je berekening was misschien een mooie poging, maar niet meer dan gokwerk. en erger: Jij vergeleek het daarna met een cijfer dat een totaal andere grond had. De twee hadden niks met elkaar te maken, waardoor je conclusie plots ongeldig is. En toch doe je alsof die nog altijd klopt. Nee, 25 is geen ‘mooi aantal’.
 
Ik zie net dat ik al eens gereageerd heb op u betreffende de precaire staat van de Hongaarse democratie maar daar kreeg ik toen geen reactie op.


Kom nog eens terug met uw Belgische vergelijking als CD&V de volledige nationale pers in handen heeft, onafhankelijke reporters intimideert, alle bestuursraden domineert en media die niet in de pas lopen forceert te sluiten.


Dat gebeurt nu ook al. Rusland en vooral China investeren enorm veel geld in Hongarije en oefenen op deze manier ook invloed uit op de Europese Unie. Hongarije hoort momenteel net zo goed thuis in de Europese Unie als Turkije.

We zeggen hetzelfde hoor, alleen is Hongarije nog wel een democratie, ondanks wat een NGO kan zeggen.
Dat ze een bedreiging zijn voor onze europese waarden en normen ga je mij zeker niet zien ontkennen.

Ik ben voor een sterke EU die lidstaten aan de deur zet wanneer ze niet meewillen, alleen zie je dat nooit gebeuren waardoor Poetin en China de achilleshiel vinden van de EU. Hongarije is zeker niet het eerste of laatste land dat door invloeden van dictaturen een koers vaart om de EU zoveel mogelijk te saboteren en te verdelen.
 
Je berekening was misschien een mooie poging, maar niet meer dan gokwerk.
in die optiek vind ik dan dat we zoveel niet verschillen.
Maar waar ben ik nu 4 keer van standpunt veranderd? Welk standpunt heb ik nu ingenomen met mijn verdienstelijke poging om een inschatting te maken van het aantal actieve gay NFL spelers? Want dat heb ik blijbkaar gemist?
 
Ja tuurlijk, kan je dat ook staven?
Volgens de democracy index id Hongarije een flawed democracy, net zoals Belgie. Dus ofwel is het een democratie, ofwel niet, maar dan is 3/4 van de EU dat dus ook niet volgens u.

Wat een zaken je hier soms leest, waanzin.
Die democracy index heeft een nuance. België scoort ongeveer 7,5. Hongarije 6.5

Bovendien rekent die democracy index niet enkel de vrije rechten in, maar ook andere aspecten van democratie, waar ze El nog hoger in kunnen. Scoren.

Soit, check eens enkele andere indices en het verschil tussen België en Hongarije: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices
 
Die democracy index heeft een nuance. België scoort ongeveer 7,5. Hongarije 6.5

Bovendien rekent die democracy index niet enkel de vrije rechten in, maar ook andere aspecten van democratie, waar ze El nog hoger in kunnen. Scoren.

Soit, check eens enkele andere indices en het verschil tussen België en Hongarije: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices
Correct. Maakt het nog altijd wel een democratie, tenzij die lijst dictaturen als democratie labelt ?
De stelling dat Hongarije geen democratie is slaagt werkelijk nergens op, dat weet StevenFM ook zeer goed. Uiteraard is het altijd bon ton om met zulke oneliners uit te pakken om andere partijen in diskrediet te brengen.

Waar ik het wel volledig me eens ben is dat Hongarije, net als Spanje, Polen en nog een hoop EU landen serieus de foute richting uitgaan bij delen van de onafhankelijke machten. Alleen hoor ik niemand zeggen dat Spanje geen democratie is voor het opsluiten van politici of het in handen hebben van de media?
 
Intussen probeert Hongarije ook via buitenlandse media een soort anti Europa sfeertje te creëren en desinformatie te verspreiden.
Zoals in het artikel aangehaald, in hoeveel andere landen of bij hoeveel andere kranten werd dit nog geprobeerd?
 
Waar ik het wel volledig me eens ben is dat Hongarije, net als Spanje, Polen en nog een hoop EU landen serieus de foute richting uitgaan bij delen van de onafhankelijke machten. Alleen hoor ik niemand zeggen dat Spanje geen democratie is voor het opsluiten van politici of het in handen hebben van de media?
Ik herinner mij, ik vermoed op 9lives nog, een discussie over Spanje en de Catalaanse kwestie, waar er toch mensen vrij sterke standpunten hadden. In de discussie over een nieuwe wet in Hongarije, gericht tegen de holebigemeenschap, denk ik niet dat iemand iets gaat zeggen over Spanje (dat op dat vlak nog altijd vrij tolerant is).
 
Terug
Bovenaan